
Την τελική απάντηση μπορούν να μας τη δώσουν μόνο οι διοργανωτές, αλλά η εκτίμηση μου βλέποντας το μισοάδειο χώρο της κυρίως σκηνής ακόμα και κατά την εμφάνιση του πιο γνωστού ονόματος, της Peaches (που την είχαμε παρακολουθήσει και στο τελευταίο Synch του 2010), είναι πώς μάλλον το πείραμα δεν πέτυχε. Αν φταίει μόνο η οικονομική κρίση ή αν υπάρχουν και άλλοι λόγοι γι’ αυτό, είναι ένα θέμα που σηκώνει πολλή συζήτηση και δεν είναι του παρόντος. Εμείς θα σας μεταφέρουμε τι είδαμε στο δεκάωρο που ήμασταν εκεί και εσείς μπορείτε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα για το αν αξίζουν μεγαλύτερης υποστήριξης ανάλογες διοργανώσεις.
Το πρόγραμμα του φεστιβάλ ξεκίνησε από νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου (τρεις και τέταρτο ήταν η ώρα εμφάνισης των πρώτων ονομάτων) και κράτησε ως τα ξημερώματα της Κυριακής. Το team του mixgrill, πιστό στο καθήκον, κατέφθασε λίγο μετά τις τέσσερις και έσπευσε να πάρει τη θέση του στην αποθήκη που στέγαζε την κεντρική σκηνή του Plisskën με σκοπό να μη χάσει την παρθενική αθηναϊκή εμφάνιση των λονδρέζων Male Bonding.


Ακολούθησε η πρώτη και μοναδική μας επίσκεψή στο χώρο του Club Stage όπου επικρατούσαν τα beats της

Πίσω στην κεντρική σκηνή, οι σκωτσέζοι We Were Promised Jetpacks έβγαζαν τα εσώψυχά τους με emo πάθος και βαρύ, ηρωικό κιθαριστικό ήχο (κάτι σαν metal Glasvegas χωρίς την Jesus & Mary Chain ψύχωση) που με άφησε αδιάφορο, οπότε ήταν ώρα για ξεκούραση και συγκέντρωση δυνάμεων εν’ αναμονή των King Khan & The Shrines.
Ο Ινδικής καταγωγής Καναδός performer King Khan με την πολυμελή μπάντα του μας πρόσφεραν μια από τις πιο διασκεδαστικές εμφανίσεις του φεστιβάλ, ενώ ξεκάθαρο, και σε άπταιστα ελληνικά (δείτε και το σχετικό video) , ήταν και το αντιφασιστικό μήνυμα που μας έστειλε. Garage και soul ήχοι με πνευστά και κιθάρες δημιούργησαν το ιδανικό μουσικό χαρμάνι για την συνοδεία της πληθωρικής ερμηνείας του King Khan, που είναι ό,τι πρέπει για να ανεβάζει το κέφι σε ένα φεστιβάλ.

Οι Γερμανοί The Notwist δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοί τα τελευταία χρόνια, έχοντας κυκλοφορήσει μόλις δύο album (το "Neon Golden" το 2002 και το "The Devil, You + Me" το 2008) και ένα soundtrack την τελευταία δεκαετία. Από αυτά τα δύο album προήλθαν και τα περισσότερα κομμάτια που μας παρουσίασαν στο set τους σε ιδιαίτερα δυναμικές εκτελέσεις, με τις κορυφαίες στιγμές να έρχονται από το "Neon Golden" με τα "Pick Up the Phone" και το περίφημο "Pilot" με το οποίο μας αποχαιρέτησαν.

Οι Ισλανδοί Dead Skeletons πρόσθεσαν άρωμα ψυχεδέλειας και σκοτεινού space rock στο μουσικό μίγμα του Plisskën . Σε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του φεστιβάλ, τα φιλαράκια του Anton Newcombe (ο leader των Brian Jonestown Massacre με τον οποίο έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν) μας παρουσίασαν κομμάτια από το πρόσφατο άλμπουμ τους "Dead Magick", έναν δίσκο που με έπεισαν ότι αξίζει περισσότερης προσοχής. Όσο έπαιζε η μπάντα, στο background της σκηνής βλέπαμε εικόνες από ένα εναλλασσόμενα σκοτεινό και πολύχρωμο ψυχεδελικό σύμπαν - εκεί ακριβώς, δηλαδή, που κατάφεραν να μας οδηγήσουν με τις μουσικές τους!
Οι Βέλγοι Triggerfinger που ακολούθησαν είχαν την πλάκα τους, ειδικά ο μπασίστας που θύμιζε τον Kojak, αλλά ομολογουμένως δεν κατάλαβα για ποιο λόγο είχαν θέση τόσο ψηλά στο line-up του φεστιβάλ (κάπου εδώ θα έπρεπε να ήταν ο Rother που θα έδενε μια χαρά με Notwist και Dead Skeletons).

Στα highlights της εμφάνισης της η βόλτα πάνω στα χέρια του κοινού (όπως και στο Synch την προηγούμενη φορά), τα συνθήματα που αναφέραμε προηγουμένως και το φινάλε με το κορυφαίο "Fuck The Pain Away". Encore με το μεταγενέστερο "Boys Wanna Be Her" και επιστροφή στο σπίτι για να αναρρώσουμε από ένα δεκάωρο γεμάτο μουσική, ιδανική διαφυγή για μια ημέρα από τα προβλήματα που μας κυνηγάνε.
The Plisskën Festival 2012 playlist
Φωτογραφίες & video από την felicia.
Φωτογραφίες & video από την felicia.