Η δεύτερη έκδοση αυτού του Φεστιβάλ γίνεται σε πολύ διαφορετικές συνθήκες, από ό,τι φανταζόταν ο εμπνευστής του, Georges Perot (Γάλλος που μένει στην Ελλάδα, συνιδρυτής του Kosmos 93,6 και δημιουργός της MESO Events με στόχο την ανάπτυξη εθνικού δικτύου διοργανωτών για την Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής). Η φυσική παρουσία είναι η μικρότερη δυνατή και όλοι εμείς οι συμμετέχοντες θα το παρακολουθήσουμε με τις live streaming μεταδόσεις και θα είμαστε κομμάτι των Q&A συνεδριών.
Το Athens Music Week έχει παρουσιάσεις καλλιτεχνών και πάνελ με θέματα που συζητάμε όλοι όσοι αγαπάμε την μουσική του σήμερα και του αύριο κι όλους τους τομείς που επηρεάζονται από αυτήν, όπως οι συναυλίες και τα Φεστιβάλ. Από αυτά, ξεχωρίζουν τα ακόλουθα:
Σήμερα Τρίτη 16 Ιουνίου || 17:45 - 18:30
Δικτύωση από το σπίτι: πώς μπορούμε να προωθήσουμε την μουσική επιχειρηματικότητα τους επόμενους μήνες;
Πώς μπορούν οι επαγγελματίες της μουσικής να προσεγγίσουν νέες αγορές, να δημιουργήσουν καινούριες συνεργασίες ή να προωθήσουν τη δουλειά τους όταν δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν;
Γιατί ξεχωρίζει:
Γιατί θέλω να ακούσω τι θα πουν η Anca Lupes, μια εξαιρετικά έμπειρη γυναίκα στον χώρο της ρουμάνικης μουσικής βιομηχανίας, η Θεοδώρα Καρακάση, συνδιοργανώτρια του Plissken Festival (με την οποία έχουμε πολύ καλή συνεργασία) και ο Georges Perot που έχει δουλέψει πάνω από 22 χρόνια στον χώρο της μουσικής στην χώρα μας.
18:55 - 19:50
Διαιρεμένοι είμαστε χαμένοι; Όχι πάντα! Εστιάζουμε στις πρωτοβουλίες Ευρωπαϊκών δικτύων που στηρίζουν επαγγελματίες της μουσικής!
Ο τομέας τη μουσικής έχει πληγεί και θα συνεχίσει να πάσχει εξαιτίας της πανδημίας. Η μουσική πρακτική, οι ζωντανές εκδηλώσεις, οι συναυλιακοί χώροι και όλοι οι επαγγελματίες του χώρου, καλλιτέχνες, μάνατζερ, promoters βλέπουν τα έσοδά τους να εξαφανίζονται. Μέσα σε μια βροχή δηλώσεων, τι μπορούν ρεαλιστικά να περιμένουν οι επαγγελματίες της μουσικής για την επόμενη μέρα;
Γιατί ξεχωρίζει:
Γιατί θέλω να ακούσω την Γαλλίδα Corinne Sadki, η οποία έχει master στο Marketing της μουσικής και έχει εργαστεί σε όλες τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, τον Βέλγο Didier Gosset, Διευθυντή Δικτύου και Επικοινωνίας του IMPALA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ανεξάρτητων Δισκογραφικών Εταιριών, με έδρα τις Βρυξέλλες και τον Άγγλο Jake Beaumont-Nesbitt, που είναι manager καλλιτεχνών.
Τετάρτη 17 Ιουνίου || 17:45 - 18:40
Το streaming είναι αναγκαστικά η τάση της εποχής, τι γίνεται όμως με την «φυσική» μουσική εμπειρία; Τι μπορούμε να περιμένουμε από εδώ και πέρα;
Οι διοργανωτές φεστιβάλ και εκδηλώσεων αντιμετωπίζουν πολύπλοκα θέματα για να συντονίσουν και να προσφέρουν την Live εμπειρία στο κοινό. Καθώς όμως είναι αδύνατο να προβλεφθεί η κατάσταση στο μέλλον, πώς γίνεται πλέον ο σχεδιασμός των εκδηλώσεων για αυτό το καλοκαίρι και για τους επόμενους μήνες;
Πέμπτη 18 Ιουνίου || 17:45 - 18:30
Ο COVID-19 μας αναγκάζει να αναθεωρήσουμε τις επιχειρηματικές μας στρατηγικές. Είστε “updated”; Ή μήπως πρέπει να επιστρέψετε στα θρανία;
Καλλιτέχνες, ελεύθεροι επαγγελματίες του χώρου, μάνατζερ και μικρές επιχειρήσεις συχνά χρησιμοποιούν στρατηγικές μάρκετινγκ, διαδικτυακά εργαλεία και τεχνικές προώθησης βασισμένοι σε γνώσεις που απέκτησαν από την πρακτική τους εμπειρία. Με την παγκόσμια καραντίνα, οι φυσικοί χώροι εξαφανίστηκαν και το streaming πλημμύρισε το διαδίκτυο! Πώς μπορούμε να προσαρμοστούμε και να βρούμε τρόπους να αναπτύξουμε την επιχείρηση/το προϊόν μας;
Γιατί ξεχωρίζει:
Γιατί η μουσική έχει συναίσθημα, αγάπη, μεράκι και ταλέντο, αλλά είναι και προϊόν. Αυτή τη στιγμή ο κορονοϊός της επιτίθεται και οι άνθρωποι της δεν ξέρουν πώς να διαφυλάξουν αυτό το «προϊόν»...
18:55-19:45
Καινοτομία στη μουσική: είναι θέμα νοοτροπίας, εργαλείων; Και των δύο;
Οι μουσικοί και οι επαγγελματίες του κλάδου συνήθως θεωρούν ότι όροι όπως Εκκόλαψη και Καινοτομία δεν τους αφορούν. Είναι αλήθεια αυτό; Είναι η πρωτοπορία τεχνολογικός όρος ή είναι τρόπος σκέψης; Ας εμβαθύνουμε στο θέμα για να δούμε τι έχουν να προτείνουν κάποιοι «καινοτόμοι»!
Γιατί ξεχωρίζει:
Γιατί σ' αυτό το πάνελ το συντονισμό έχει ο δικός μας Γιώργος Μυζάλης και το θέμα του κοιτάει στο μέλλον της μουσικής, την καινοτομία και τα εργαλεία (φυσικά ή νοητά) που θα χρειαστούν.
Παρασκευή 19 Ιουνίου || 16:30 - 17:15
O βαρύς αντίκτυπος της κρίσης (και) στην Μουσική Βιομηχανία, ανέδειξε την σημασία και το ρόλο των Εθνικών αλλά και των Ευρωπαϊκών σωματείων και συνδέσμων προς τους θεσμούς. Η χώρα μας έχει ελάχιστη εκπροσώπηση σε αυτές τις διεθνείς πρωτοβουλίες. Μπορεί η κρίση να γίνει αφορμή για να ενωθούν και να συνεργαστούν οι επαγγελματίες της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας;
Η Ελλάδα είναι από τις ελάχιστες χώρες που δεν έχει συνδέσμους ή ενώσεις φεστιβάλ, χώρων εκδηλώσεων, agents ή managers. Υπάρχουν όμως σωματεία δημιουργών, διοργανωτών εκδηλώσεων, οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης και πρωτοβουλίες ατομικές και συλλογικές που κινήθηκαν οργανωμένα τους τελευταίους μήνες, με ένα ζωτικής σημασίας κοινό στόχο, να βρεθούν τρόποι στήριξης για όλα τα επαγγέλματα που συνδέονται με την μουσική. Επαγγελματίες και εκπρόσωποι συλλογικών φορέων θα μας μιλήσουν λοιπόν για το τι συμβαίνει, τι πρέπει να γίνει και το τι να περιμένουμε τους επόμενους μήνες!
Γιατί ξεχωρίζει:
Γιατί θέλω πολύ να ακούσω τον Μάρκο Φράγκο, πρώην αρχισυντάκτη του θρυλικού Ποπ+Ροκ και του SONIK. Πάντα, εκτιμούσα και εκτιμώ τα άρθρα και τον λόγο του.
18:55 - 19:45
Το δωρεάν streaming είναι ωραία ιδέα, υπάρχει όμως σωτηρία για τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες της μουσικής;
Πολλοί και διάφοροι δημοτικοί, κρατικοί και Ευρωπαϊκοί φορείς έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες για να υποστηρίξουν την οπτικοακουστική δημιουργία, το streaming και τη νομισματοποίηση για τους καλλιτέχνες. Στην πράξη όμως, τι έχουν να κερδίσουν οι μουσικοί;
Γιατί ξεχωρίζει:
Γιατί είναι ένα από τα θέματα που έχουμε θίξει στο Back to 2G και σε σχετικό editorial. Είναι καλή η live streaming συναυλία, αλλά κάνει καλό η δωρεάν διάθεση του μουσικού «προϊόντος»;
Υπάρχουν όμως κι άλλα ενδιαφέροντα πάνελ και παρουσιάσεις μουσικών. Δείτε το πρόγραμμα του Athens Music Week εδώ.