Ταχύρρυθμα Θερινά Φροντιστήρια
«Ιστορία της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας/ Beat Generation, 1»
«Ιστορία της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας/ Beat Generation, 1»
Με τον Dr Baba
[Με αφορμή το ξανά-και-πάλι-νεοανανεωμένο ενδιαφέρον για την Beat Generation, ένα ενδιαφέρον που άλλωστε δεν κόπασε ποτέ, αλλά απεναντίας διαρκώς τονώνεται, η Radio Propaganda και ο Dr Baba, θα παρουσιάσουν, Ιούλιο και Αύγουστο, κάποια εμβληματικά βιβλία και μορφές αυτής της Γενιάς. Αρχίζουμε με W. S. Burroughs και με το, πληρέστερο κατ’ εμέ, μυθιστόρημά του. Κάποιαν στιγμή θα παρουσιάσουμε και το πλούσιο δισκογραφικό έργο τόσο του Burroughs όσο και άλλων μπήτνικς. Κάθε Δευτέρα, Mix Grill & Beat Generation].
William Seward Burroughs, The Place of Dead Roads (1983)
Συγγραφέας: Ουίλιαμ Μπάροουζ
Τίτλος: Ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων
Μετάφραση: Έφη Καλλιφατίδη
Εκδόσεις: Απόπειρα
Σελίδες: 343
Συγγραφέας: Ουίλιαμ Μπάροουζ
Τίτλος: Ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων
Μετάφραση: Έφη Καλλιφατίδη
Εκδόσεις: Απόπειρα
Σελίδες: 343
Ζωή

Ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων
Μολονότι δεν πρόκειται για το διασημότερο, αυτό το πολυσχιδές μυθιστόρημα είναι σίγουρα το πιο ενδιαφέρον και πλούσιο έργο του, μιας που αποτελεί μιαν εκρηκτική σύνοψη όσων κατάφερε να προσφέρει στη λογοτεχνία ο συγγραφέας του. Είναι ταυτόχρονα ένα γουέστερν, ένα αστυνομικό αφήγημα, ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, και ένα αυτοβιογράφημα. Ο Ουίλιαμ Σ. Χωλ, persona του ίδιου του Μπάροουζ, μονομαχεί με τον Μάικ Τσέιζ σ’ ένα νεκροταφείο στο Κολοράντο. Ο Χωλ γράφει βιβλία με το ψευδώνυμο Κιμ Κάρσονς, και στην πραγματικότητα πρόκειται για πράκτορα που έπεσε με αλεξίπτωτο πίσω από τις εχθρικές γραμμές για να οργανώσει αντάρτικους πυρήνες. Στο τέλος, πυροβολεί, ανοίγει μια τρύπα στον ιστορικό της πραγματικότητας, και διαφεύγει. Ο Μπάροουζ αδράχνει την ευκαιρία και ασκεί κριτική σε έναν κόσμο που δεν είναι πια παρά ένα αχανές στούντιο, προορισμένο να παράγει ψευδαισθήσεις.
Στυλ

Ένα απόσπασμα
«Ο Ουίλιαμ Σιούαρντ Χωλ, ο άνθρωπος με τα πολλά πρόσωπα και τα πολλά ψευδώνυμα, τις πολλές εποχές και τόπους... πόσο ανιαρό είναι να σταματάς, να διακόπτεις, να σκουριάζεις αγυάλιστος, να μη λάμπεις από τη χρήση... προσκυνητής αντιξοοτήτων και κινδύνου, ντροπής και θλίψης. Ο Ταξιδιώτης, ο Γραφέας, ο πιο κυνηγημένος και φυγάς των ανθρώπων, αφού η γνώση που ξεδιπλώνεται στην ύπαρξή του συνεπάγεται την καταστροφή των εχθρών μας. Σύντομα θα είναι σε θέση να παίξει το πιο θανάσιμο παιχνίδι... Ο Αυλητής Γκρέμισε τον Ουρανό. Το χέρι του δεν θα διστάσει».
[Ο Τόπος των Νεκρών Δρόμων, σ. 129]
Κάποια Έργα

Τα Άγρια Αγόρια [1971], μτφρ. Βασιλης Κιζήλος, εκδ. Απόπειρα, 1995
Απολυμαντής [1973], μτφρ. Νίκος Μπαλής, εκδ. Απόπειρα, 1992
Οι Πόλεις της Κόκκινης Νύχτας [1981], μτφρ. Νίκος Ρέγκας & Δημήτρης Κουμανιώτης, εκδ. Απόπειρα, 1987.
Αδερφή [1985], μτφρ. Αννίτα Μιχάλη, εκδ. Πλέθρον, 1988.
Η Γάτα Μέσα Μας [1986], μτφρ. Αργυρώ Πιπίνη & Νίκη Προδρομίδου, εκδ. Απόπειρα, 2004.
Διαβάστε επίσης
Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης, Ουίλιαμ Σ. Μπάροουζ, Το Ιλιγγιώδες Καλειδοσκόπιο, εκδ. Οξύ, 2000
Σχετικό θέμα