[Δελτίο Τύπου]
Hindi Zahra
Πέμπτη 3 Μαΐου
Θεσσαλονίκη, Principal Club Theater @ Fix
Παρασκευή 4 Μαΐου
Αθήνα, Fuzz Club
H «απόλυτη» Γαλλομαροκινή Θεά του τραγουδιού επιστρέφει στην Ελλάδα για να μαγέψει το κοινό!
-«Δεν είναι εύκολο να πείσεις τους θεατές του Παλλάς να σηκωθούν όρθιοι και να χορέψουν, όμως η Hindi Zahra, με τη βοήθεια της εξαιρετικής μπάντας της, το κατάφερε. Μια μυσταγωγική συναυλία που θα θυμόμαστε για καιρό».
Γιώργος Νάστος, ΒΗΜΑgazino
-«Η Hindi Zahra ανέβηκε στην σκηνή του Παλλάς και όρισε την εκκίνηση για ένα μαγικό, μουσικό, μυσταγωγικό ταξίδι. Απολαυστική και «γενναιόδωρη», έκλεψε αναμφίβολα τις εντυπώσεις και καθήλωσε το κοινό δημιουργώντας ένα θέαμα γεμάτο πάθος, κίνηση και νότες.»
Γεωργία Σουβατζή, debop.gr
-«Στο τελευταίο μέρος του live, μας είχε πλέον συνεπάρει όλους με τη φωνή της, την εξαιρετική της μπάντα, αλλά κυρίως με την ενέργειά της. Πάνω στη σκηνή, η Hindi Zahra μετατρέπεται σε μια αρχέγονη θεότητα, έτσι όπως στροβιλίζει για ώρα τα ίσια, μακριά, μαύρα μαλλιά της, σε ένα ανατολίτικου τύπου head banging, παρασέρνοντάς μας στο ρυθμό και την εκρηκτική ενέργειά της.»
Βαρβάρα Σαββίδη, elculture
-«Εξαιρετική η Γαλλομαροκινή, ξεκίνησε σαγηνευτικά και τελείωσε εντελώς παγανιστικά ...Ενώ στην αρχή έβλεπες μία τραγουδίστρια αρκετά εσωστρεφή και χαμηλότονη, στο τέλος είχε μετατραπεί σε μία παγανιστική θεά, ένας θηλυκός Lizard King του Jim Morrison. Άχαρος χώρος για ένα τέτοιο live το Παλλάς, η Hindi Zahra ταίριαζε αλλού, κάπου που θα ερχότανε σε άμεση επαφή με το κοινό. Το επιζητούσε. Μιάμιση ώρα με τέλειο ήχο και μία εξαιρετική μπάντα. Από τις συναυλίες που σου μένουν στο μυαλό. Θα λειτουργήσει εδώ το word of mouth για μία επόμενη μετάκληση. Ενθουσιάστηκε άλλωστε και η ίδια με την ανταπόκριση.»
Δημήτρης Κανελλόπουλος, e-tet-radio
Αυτά σχολίασαν δημοσιογράφοι όταν, πριν από ένα χρόνο, βρέθηκαν αντιμέτωποι με το φαινόμενο Χίντι Ζάχρα. Παρά την μεγάλη επιτυχία των τραγουδιών της και την δημοφιλία της στην Ελλάδα, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για την διονυσιακή, εκστατική, σαγηνευτική performance της μικροκαμωμένης Γαλλομαροκινής, που «καταβρόχθισε» στην κυριολεξία τη σκηνή του θεάτρου Παλλάς!
Ή ίδια είχε δηλώσει πέρυσι στη συνέντευξη της στο elculture:
«Δεν παίζω απλά στις συναυλίες μου, αισθάνομαι πράγματα τα οποία θέλω να μεταδώσω στο κοινό, γι’ αυτό και δεν βαριέμαι ποτέ. Αυτή είναι η δουλειά μου άλλωστε, η δουλειά του τραγουδιστή στη βάση της είναι αυτή ακριβώς, να έρχεται σε επαφή με το κοινό, μια σχέση που χάνεται στα βάθη των χρόνων, από τότε που οι άνθρωποι τραγουδούσαν στα χωριά για την κοινότητά τους.»
«Δεν παίζω απλά στις συναυλίες μου, αισθάνομαι πράγματα τα οποία θέλω να μεταδώσω στο κοινό, γι’ αυτό και δεν βαριέμαι ποτέ. Αυτή είναι η δουλειά μου άλλωστε, η δουλειά του τραγουδιστή στη βάση της είναι αυτή ακριβώς, να έρχεται σε επαφή με το κοινό, μια σχέση που χάνεται στα βάθη των χρόνων, από τότε που οι άνθρωποι τραγουδούσαν στα χωριά για την κοινότητά τους.»
Αβίαστα, αληθινά και αποκαλυπτικά, ξεδίπλωσε το τεράστιο ταλέντο της, πότε σαν εύθραυστη ερωμένη και πότε σαν μαινάδα. Τραγούδησε για όλους εμάς με πάθος και χόρεψε σαν αγρίμι, ήταν το κάλεσμα της ερήμου, μια Σαμάνα μάγισσα.
Κοινό, δημοσιογράφοι, κριτικοί, παραγωγοί ακόμη - ακόμη και οι ανυποψίαστοι εργαζόμενοι του θεάτρου, βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στη δίνη του τυφώνα Ζάχρα και παρασύρθηκαν σε μυστηριακούς χορούς σαν μια μάζα στις πρώτες θέσεις του Παλλάς, που ομολογουμένως δεν είχε ποτέ ζήσει ανάλογες στιγμές.
Ήλθε, είδε, νίκησε ...και τώρα επιστρέφει για τα υπόλοιπα.
Τη Hindi Zahra τη γνωρίσαμε το 2010, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, Handmade. Το άλμπουμ ανοίγει με μια επιτυχία της, που αγαπήθηκε πολύ, το Beautiful Tango, αλλά το τραγούδι που την έκανε διάσημη ήταν το Stand Up, που έφτασε τα 26.000.000 (!) views στο YouTube... και έγινε και το τραγούδι της επίσημης καμπάνιας της Western Union.
Όπως η Hindi Zahra έχει απλωμένες τις ρίζες σε δύο ηπείρους, στη Βόρεια Αφρική και στην Ευρώπη, έτσι είναι και τα ρυθμικά στοιχεία των τραγουδιών της. Ενώ οι μελωδίες τους είναι δυτικότροπες, η ρυθμική βάση των τραγουδιών της έχει έντονες ethnic επιρροές. Εάν τολμούσαμε να περιγράψουμε τη μουσική της, θα λέγαμε ότι είναι ένα μείγμα από soul-folk και τζαζ, που έχει της ρίζες του στο μαροκινό νότο, στα σύνορα της μαύρης κουλτούρας.
Την αποκάλεσαν, «Patti Smith της Βόρειας Αφρικής» και το δεύτερο άλμπουμ της, Homeland (που κυκλοφόρησε το 2015), περιγράφηκε σαν «blues της ερήμου με αφροαμερικάνικες επιρροές». Άλλοι την αποκαλούν σύγχρονη Beth Gibbons και πολλοί την συγκρίνουν με τη Νorah Jones ... Όπως και να έχει ... το κοινό την λατρεύει!
Η Hindi Zahra είναι μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση καλλιτέχνη... Όχι μόνο τραγουδά και γράφει τους στίχους, αλλά και ενορχηστρώνει και κάνει η ίδια την παραγωγή των δίσκων της. Η Hindi Zahra σχολιάζει για τη μουσική της: «... είναι σαν ένα πάζλ... Πρώτα γράφω τους στίχους, μετά ηχογραφώ τα κρουστά, μετά προσθέτω τις κιθάρες και τότε εμφανίζεται η μελωδία. Όταν οι κιθάρες αποκαλύπτουν τη μελωδία, είναι η ώρα των στίχων που έχω γράψει, πολλές φόρες μόνο τέσσερεις φράσεις. Είναι η στιγμή που η μελωδία αρχίζει να αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού...»
Τα κομμάτια του πάζλ της μουσικής προσωπικότητας της Hindi Zahra περιλαμβάνουν τις Βερβερίνικες ρίζες της καταγωγής της, τη μουσική της Βραζιλίας, του Πράσινου Ακρωτηρίου, της Ινδίας και του Ιράν. Όλα τα μουσικά είδη διασταυρώνονται και αλληλεπιδρούν το ένα στο άλλο και αναμειγνύονται στη μουσική της, όπως ακριβώς το Μαρόκο αποτελεί το σταυροδρόμι τόσων πολιτισμών.
Όλα ξεκινούν με τον ρυθμό... «Είναι σαν την καμήλα, αυτό το πανέμορφο ζώο...» λέει γελώντας η Hindi Zahra. «έχει τον δικό της ρυθμό, αλλά ο ρυθμός της είναι γεμάτος δύναμη. Αυτό το ρυθμό θέλω να κατακτήσω. Έχω εμμονή με τα κρουστά. Ακούω ένα ρυθμό από το Πράσινο Ακρωτήριο και αμέσως θέλω να το ακούσω στον παραδοσιακό λαϊκό ήχο του Μαρόκο, στο chabii. Ακούω τους Animal Collective, τον José González, hip-hop, τους Tinariwen. Είμαι επίσης φαν της Θιβετιανής μουσικής."
Η ζωή της Hindi Zahra είναι ένα ταξίδι. Εκτός από την μουσική, ασχολείται με την ζωγραφική και έχει παίξει και στις ταινίες των, Fatih Akin: The Cut (Η Μαχαιριά) και Tala Hadid: Itar el-layl (The Narrow Frame of Midnight). Όταν τη ρωτούν για την ηθοποιία δηλώνει: «... είναι σαν το κολύμπι... δεν ξέρεις να κολυμπάς αλλά όταν χρειαστεί, απλά πηδάς στο νερό... Είναι μια τρέλα... πως θα μπορούσα να πω όχι...?»
Ούτε εμείς μπορέσαμε να πούμε όχι στην δεύτερη αυτή ευκαιρία.
Αυτή τη φορά θα απολαύσουμε χωρίς φραγμούς την απόλυτη Γαλλομαροκινή Θεά την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη (Principal Club) & το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου στην Αθήνα (Fuzz Club) … προβλέπονται δυνατές συγκινήσεις, να έρθετε προετοιμασμένοι….