Δεν νομίζω να υπήρχε αμφιβολία πως η επιστροφή του Sivert Hoyem με τους Madrugada στην χώρα μας θα άφηνε άδειες αίθουσες. Μια δεκαετία έχει περάσει περίπου από την τελευταία εμφάνισή τους εδώ και λίγο παραπάνω από τον θάνατο του κιθαρίστα Robert Buras, που ήταν και η κύρια αιτία της (προσωρινής) διάλυσης του συγκροτήματος. Το ερώτημα αν μπορούν να υπάρξουν Madrugada χωρίς αυτόν είναι ακόμα στον αέρα και πιθανότατα οι συναυλίες τους θα δώσουν μια απάντηση. Η φωνή του Hoyem είναι σίγουρα το χαρακτηριστικό τους και έχει χαραχθεί βαθιά στο ελληνικό κοινό μέσα από πολλές επισκέψεις, με βάση και την προσωπική του δισκογραφία, καθώς και με τη χρήση τραγουδιών τους στην τηλεόραση.
Όπως και να ‘χει, είναι, πιστεύω, έκπληξη που η συναυλία στην Θεσσαλονίκη ξεπούλησε τέσσερις μήνες νωρίτερα. Μια έκπληξη που όμοιά της σπάνια συμβαίνει στα φτωχά συναυλιακά δεδομένα τόσο της χώρας, όσο, πολύ περισσότερο, της πόλης μας. Η πολύ μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για εισιτήρια έχει ανοίξει την κουβέντα είτε για δεύτερη συναυλία στην πόλη στον ίδιο χώρο, ή για μεταφορά της συναυλίας σε μεγαλύτερο χώρο. Αντίστοιχη συζήτηση γίνεται και για την Αθήνα, όπου επίσης έχουν ξεπουληθεί τα εισιτήρια. Ωστόσο, πριν από μερικές μέρες το Principal Club ανακοίνωσε στο σχετικό Facebook event πως είναι σε διαδικασία μεταφοράς της συναυλίας σε μεγαλύτερο χώρο. Τι από όλα αυτά μπορεί να γίνει και τι όχι;
Αρχικά, σχετικά με την ιδέα της δεύτερης συναυλίας. Στην Θεσσαλονίκη οι Madrugada θα εμφανιστούν στις 5 Απριλίου και στην Αθήνα στις 7. Νωρίτερα από αυτό θα βρίσκονται στην Δανία με κενό μεγαλύτερο της μίας εβδομάδας. Η επόμενη συναυλία της περιοδείας είναι στις 10 Απριλίου στην Κωνσταντινούπολη. Το ενδεχόμενο δεύτερης συναυλίας ήταν πιθανό, αλλά φαντάζει πολύ δύσκολο πλέον καθώς στις 6 Απριλίου ανακοινώθηκαν οι Bullet For My Valentine στο Principal. Για την Αθήνα, δεύτερη συναυλία στις 8 Απριλίου είναι ένα ενδεχόμενο εφικτό, που περιέχει όμως σημαντικό ρίσκο για τη διοργάνωση σχετικά με την επιλογή του χώρου. Βγαίνουν τα άτομα ώστε να ξαναγεμίσει επαρκώς το Tae Kwon Do; Πιστεύω πως όχι. Είναι σωστό προς το κοινό, αλλά ίσως και προς το συγκρότημα, να χρησιμοποιηθεί διαφορετικός, μικρότερος χώρος για τη δεύτερη μέρα; Πάλι πιστεύω πως όχι. Ακόμα λιγότερο σωστό προς το κοινό είναι το ενδεχόμενο δεύτερης συναυλίας σε οποιαδήποτε πόλη νωρίτερα από αυτήν που έχει ήδη ξεπουλήσει.
Επομένως, τι μένει; Στην Θεσσαλονίκη, οι επιλογές δεν είναι πολλές. Χώροι μεγαλύτεροι από το Principal υπάρχουν πολύ λίγοι. Ξεκινώντας από τα λιγότερο πιθανά, το ενδεχόμενο μεταφοράς σε κάποιο γήπεδο μπάσκετ όπως το Παλατάκι ή το Παλέ Ντε Σπορ είναι μικρό λόγω του πολύ μεγάλου μεγέθους τους που επιφέρει αλλαγές σε ολόκληρη την παραγωγή. Από την άλλη, το Ιβανώφειο φαντάζει η ιδανική επιλογή. Μπορεί να είναι χώρος που δεν έχει σχεδιαστεί για συναυλίες, αλλά μπορεί να φιλοξενήσει λίγες χιλιάδες κόσμου. Συναυλίες αντίστοιχου μεγέθους και προσέλευσης έχουν γίνει εκεί τα τελευταία χρόνια και ο Ηρακλής έχει εκτός έδρας αγώνα εκείνο το Σαββατοκύριακο για την Α2. Από τα μαγαζιά στη «γειτονιά» του Principal, το Block33 και το Fix Factory είναι αντίστοιχου μεγέθους που δεν θα προσφέρουν λύση στο υπάρχον «πρόβλημα».
Για συναυλίες αυτού του μεγέθους αυτοί είναι οι κυριότεροι, αν όχι όλοι, οι κλειστοί χώροι της πόλης. Πριν μερικά χρόνια είχαν χρησιμοποιηθεί κάποιες αποθήκες του λιμανιού για συναυλίες, αλλά ο ήχος εκεί είναι πραγματικά άσχημος και η χωρητικότητα όχι πολύ μεγαλύτερη. Από την άλλη, το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο για μεταφορά σε ανοιχτό χώρο, όπως η αλάνα στο λιμάνι ή η αυλή του Fix Factory, όπου μεγάλωσε και εδραιώθηκε το Street Mode Festival.
Στην παραπάνω συζήτηση υπάρχει και η άλλη πλευρά, που εκφράζεται κυρίως από όσους έχουν προμηθευτεί εισιτήριο. Η πλευρά αυτή λέει πως δεν πρέπει να μεταφερθεί η συναυλία καθώς η μουσική των Madrugada δεν ταιριάζει σε μεγάλα γήπεδα. Αναμφίβολα αυτό είναι κάτι που λαμβάνεται υπόψη τόσο από την παραγωγή όσο και από το συγκρότημα. Δεν φαντάζομαι τον Sivert Hoyem να ενθουσιάζεται με το να τραγουδάει σε κάποιο χωράφι με είκοσι χιλιάδες κόσμο και ντάλα ήλιο περισσότερο από όσο όταν παίζει σε έναν ωραίο κλειστό, σκοτεινό χώρο. Η αφόρητη τσιγαρίλα μόνο μπορεί να τον ενοχλεί. Για να εκφραστεί κι η προκατάληψη: Νορβηγός είναι!
Κλείνοντας, παραθέτω μερικές σκέψεις για μελλοντική συζήτηση. Το κοινό αυτό που δίνει εύκολα τριάντα ευρώ για ένα «πεθαμένο» συγκρότημα με τελευταία κυκλοφορία προ δεκαετίας πού κρύβεται όταν γίνονται τόσες άλλες ενδιαφέρουσες συναυλίες στην πόλη στη μισή τιμή;
Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Απρίλη θα παίζουν οι Madrugada και οι Bullet For My Valentine, έχουμε ακόμα 2005;
Οι συναυλίες του Hoyem για τα προσωπικά του άλμπουμ ήταν από καλές ως εξαιρετικές. Οι επερχόμενες εμφανίσεις ως Madrugada πλέον θα είναι τόσο καλές όσο οι προηγούμενες; Τέλος, τι φανερώνει αυτό το «πισωγύρισμα» του ψηλού Νορβηγού;
Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Απρίλη θα παίζουν οι Madrugada και οι Bullet For My Valentine, έχουμε ακόμα 2005;
Οι συναυλίες του Hoyem για τα προσωπικά του άλμπουμ ήταν από καλές ως εξαιρετικές. Οι επερχόμενες εμφανίσεις ως Madrugada πλέον θα είναι τόσο καλές όσο οι προηγούμενες; Τέλος, τι φανερώνει αυτό το «πισωγύρισμα» του ψηλού Νορβηγού;