Εν μέσω Παγκοσμίου Κυπέλλου και λίγο πριν ασχοληθούμε και εδώ με τη μουσική ανασκόπηση του πρώτου μισού του 2010 (η λίστα των singles βρίσκεται ήδη εδώ), ας δούμε σήμερα εν συντομία μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν το τελευταίο δίμηνο και διεκδικούν μια θέση στα καλύτερα της χρονιάς.
Οι Broken Social Scene και οι National είναι ανάμεσα στα κορυφαία ονόματα που αναδείχτηκαν την περασμένη δεκαετία και οι νέες τους δουλειές τους προσθέτουν στη λίστα των πρωταγωνιστών του 2010. Το «Forgiveness Rock Record» των πρώτων είναι ίσως η πιο προσιτή δουλειά τους ως σήμερα, όμως το φλερτ με έναν πιο «mainstream» ήχο δεν με ενοχλεί καθόλου όταν έρχεται να προσθέσει εξαιρετικές συνθέσεις όπως τα «Forced To Love», «All To All», «Texico Bitches» ή «Chase Scene» στον ήδη εντυπωσιακό κατάλογο επιτευγμάτων της Καναδέζικης rock κολεκτίβας.
Όσο αφορά τους National, όσο περισσότερο ακούω το «High Violet» τόσο περισσότερο πείθομαι ότι αποτελεί τον καλύτερο δίσκο της καριέρας τους. Πάντα υπήρχαν σπουδαία κομμάτια στα άλμπουμ τους αλλά αυτή τη φορά έχουν επιπλέον επιτύχει στην εντέλεια την ισορροπία ανάμεσα στην ορμητικότητα και ένταση κομματιών όπως το εξαιρετικό πρώτο single «Bloodbuzz Ohio» και την σκοτεινή μελωδικότητα πιο χαμηλότονων στιγμών όπως το «Lemonword», με αποτέλεσμα ένα σύνολο συναρπαστικό από την πρώτη ως την τελευταία νότα.
Οι Sleigh Bells, το δίδυμο που αποτελείται από τον κιθαρίστα και παραγωγό Derek Miller (πρώην μέλος των σκληροπυρηνικών Poison The Well και μουσικός εγκέφαλος των Sleigh Bells) και την τραγουδίστρια Alexis Krauss (πρώην μέλος του teenpop γκρουπ RubyBlue), αρχικά τράβηξε τα βλέμματα πάνω του χάρις στη συναρπαστική παρουσία του στο περσυνό CMJ Music Marathon, τον ετήσιο συναυλιακό μαραθώνιο στα clubs της Νέας Υόρκης. Πριν λίγο καιρό διαπιστώσαμε και ιδίοις όμμασι στο Primavera για ποιο λόγο γίνεται τόση φασαρία γύρω από το όνομα τους, ενώ το σύντομο αλλά απολαυστικό ντεμπούτο τους «Treats» έρχεται να τους προσθέσει στις δισκογραφικές εκπλήξεις της χρονιάς. Φανταστείτε έναν ήχο σαν η Kathleen Hanna να παίζει ταυτόχρονα κομμάτια των Bikini Kill και των Le Tigre, με την M.I.A. να μπαίνει στον χορό για μερικές ρίμες ενώ οι Public Enemy παρέα με τους Beastie Boys φροντίζουν για τα hip-hop beats και τις punk-metal κιθάρες. Τρελό πάρτι που γίνεται ακόμα πιο απολαυστικό live.
Για το «Cosmogramma» του Flying Lotus υπάρχει πιο αρμόδια στήλη στο mixgrill (Mobilia ακούς;), αλλά εγώ θα πω ότι μου ακούγεται ως το ιδανικό πάντρεμα jazz αυτοσχεδιασμού, τροπικών μελωδιών και electro ρυθμών και αποτελεί ίσως το κορυφαίο άλμπουμ του ηλεκτρονικού ήχου της χρονιάς.
Οι Foals με ανησύχησαν για λίγο με το βραδυφλεγές κομμάτι («Spanish Sahara») που επέλεξαν για πρώτη γεύση από τη δεύτερη τους δουλειά «Total Life Forever», όμως ακούγοντας ολόκληρο το δίσκο διαπιστώνω ότι η απόπειρά τους να δοκιμάσουν να δημιουργήσουν έναν διαφορετικό, πιο μελωδικό και ταυτόχρονα πιο χορευτικό ήχο, έχει στεφθεί από επιτυχία. Για τον Jack White και τους Dead Weather αρκεί να πω ότι η ευκολία με την οποία δείχνει να ξεπετάει εξαιρετικές δουλειές όπως το «Sea Of Cowards» (δεύτερο άλμπουμ σε λιγότερο από ένα χρόνο) αποδεικνύει ότι στις φλέβες του κυλάει 100 proof rock’n’roll.
Στις δυνατές πρόσφατες κυκλοφορίες ανήκουν επίσης οι χορταστικές κιθάρες των Λονδρέζων Archie Bronson Outfit (με περισσότερο space rock τάσεις στην τρίτη τους δουλειά) και των Νορβηγών Serena Maneesh (πιστοί ακόλουθοι του shoegaze όπως το δίδαξαν οι My Bloody Valentine), ενώ η συνάντηση της Ολλανδέζας Solex με το still smokin’ hot ζεύγος Cristina Martinez - Jon Spencer οδήγησε σε απολαυστικές funky καταστάσεις. Οι CocoRosie με το «Grey Oceans» μας οδηγούν στα γνωστά, αλλόκοτα μονοπάτια του ιδιότροπου ήχου τους με περισσότερη έμπνευση αυτή τη φορά, ενώ οι New Pornographers μας επιφυλάσσουν γερές δόσεις από ηλιόλουστη κιθαριστική ποπ με μελωδίες που καρφώνονται στο μυαλό για ώρες. Οι νέες δουλειές των Hold Steady, Band Of Horses και Hole (θα ήταν πιο τίμιο για την Courtney Love να υπογράψει το δίσκο με το όνομά της) έχουν τις στιγμές τους, αλλά σίγουρα μας τα έχουν πει και καλύτερα στο παρελθόν, ενώ η Joanna Newsom προσφέρει ένα αξιοθαύμαστο τριπλό άλμπουμ που όμως δεν είναι για τον καθένα. Έντεχνη folk με ’70s επιρροές για μελωδικές αποδράσεις από την πραγματικότητα.
Οι Broken Social Scene και οι National είναι ανάμεσα στα κορυφαία ονόματα που αναδείχτηκαν την περασμένη δεκαετία και οι νέες τους δουλειές τους προσθέτουν στη λίστα των πρωταγωνιστών του 2010. Το «Forgiveness Rock Record» των πρώτων είναι ίσως η πιο προσιτή δουλειά τους ως σήμερα, όμως το φλερτ με έναν πιο «mainstream» ήχο δεν με ενοχλεί καθόλου όταν έρχεται να προσθέσει εξαιρετικές συνθέσεις όπως τα «Forced To Love», «All To All», «Texico Bitches» ή «Chase Scene» στον ήδη εντυπωσιακό κατάλογο επιτευγμάτων της Καναδέζικης rock κολεκτίβας.
Όσο αφορά τους National, όσο περισσότερο ακούω το «High Violet» τόσο περισσότερο πείθομαι ότι αποτελεί τον καλύτερο δίσκο της καριέρας τους. Πάντα υπήρχαν σπουδαία κομμάτια στα άλμπουμ τους αλλά αυτή τη φορά έχουν επιπλέον επιτύχει στην εντέλεια την ισορροπία ανάμεσα στην ορμητικότητα και ένταση κομματιών όπως το εξαιρετικό πρώτο single «Bloodbuzz Ohio» και την σκοτεινή μελωδικότητα πιο χαμηλότονων στιγμών όπως το «Lemonword», με αποτέλεσμα ένα σύνολο συναρπαστικό από την πρώτη ως την τελευταία νότα.
Οι Sleigh Bells, το δίδυμο που αποτελείται από τον κιθαρίστα και παραγωγό Derek Miller (πρώην μέλος των σκληροπυρηνικών Poison The Well και μουσικός εγκέφαλος των Sleigh Bells) και την τραγουδίστρια Alexis Krauss (πρώην μέλος του teenpop γκρουπ RubyBlue), αρχικά τράβηξε τα βλέμματα πάνω του χάρις στη συναρπαστική παρουσία του στο περσυνό CMJ Music Marathon, τον ετήσιο συναυλιακό μαραθώνιο στα clubs της Νέας Υόρκης. Πριν λίγο καιρό διαπιστώσαμε και ιδίοις όμμασι στο Primavera για ποιο λόγο γίνεται τόση φασαρία γύρω από το όνομα τους, ενώ το σύντομο αλλά απολαυστικό ντεμπούτο τους «Treats» έρχεται να τους προσθέσει στις δισκογραφικές εκπλήξεις της χρονιάς. Φανταστείτε έναν ήχο σαν η Kathleen Hanna να παίζει ταυτόχρονα κομμάτια των Bikini Kill και των Le Tigre, με την M.I.A. να μπαίνει στον χορό για μερικές ρίμες ενώ οι Public Enemy παρέα με τους Beastie Boys φροντίζουν για τα hip-hop beats και τις punk-metal κιθάρες. Τρελό πάρτι που γίνεται ακόμα πιο απολαυστικό live.
Για το «Cosmogramma» του Flying Lotus υπάρχει πιο αρμόδια στήλη στο mixgrill (Mobilia ακούς;), αλλά εγώ θα πω ότι μου ακούγεται ως το ιδανικό πάντρεμα jazz αυτοσχεδιασμού, τροπικών μελωδιών και electro ρυθμών και αποτελεί ίσως το κορυφαίο άλμπουμ του ηλεκτρονικού ήχου της χρονιάς.
Οι Foals με ανησύχησαν για λίγο με το βραδυφλεγές κομμάτι («Spanish Sahara») που επέλεξαν για πρώτη γεύση από τη δεύτερη τους δουλειά «Total Life Forever», όμως ακούγοντας ολόκληρο το δίσκο διαπιστώνω ότι η απόπειρά τους να δοκιμάσουν να δημιουργήσουν έναν διαφορετικό, πιο μελωδικό και ταυτόχρονα πιο χορευτικό ήχο, έχει στεφθεί από επιτυχία. Για τον Jack White και τους Dead Weather αρκεί να πω ότι η ευκολία με την οποία δείχνει να ξεπετάει εξαιρετικές δουλειές όπως το «Sea Of Cowards» (δεύτερο άλμπουμ σε λιγότερο από ένα χρόνο) αποδεικνύει ότι στις φλέβες του κυλάει 100 proof rock’n’roll.
Στις δυνατές πρόσφατες κυκλοφορίες ανήκουν επίσης οι χορταστικές κιθάρες των Λονδρέζων Archie Bronson Outfit (με περισσότερο space rock τάσεις στην τρίτη τους δουλειά) και των Νορβηγών Serena Maneesh (πιστοί ακόλουθοι του shoegaze όπως το δίδαξαν οι My Bloody Valentine), ενώ η συνάντηση της Ολλανδέζας Solex με το still smokin’ hot ζεύγος Cristina Martinez - Jon Spencer οδήγησε σε απολαυστικές funky καταστάσεις. Οι CocoRosie με το «Grey Oceans» μας οδηγούν στα γνωστά, αλλόκοτα μονοπάτια του ιδιότροπου ήχου τους με περισσότερη έμπνευση αυτή τη φορά, ενώ οι New Pornographers μας επιφυλάσσουν γερές δόσεις από ηλιόλουστη κιθαριστική ποπ με μελωδίες που καρφώνονται στο μυαλό για ώρες. Οι νέες δουλειές των Hold Steady, Band Of Horses και Hole (θα ήταν πιο τίμιο για την Courtney Love να υπογράψει το δίσκο με το όνομά της) έχουν τις στιγμές τους, αλλά σίγουρα μας τα έχουν πει και καλύτερα στο παρελθόν, ενώ η Joanna Newsom προσφέρει ένα αξιοθαύμαστο τριπλό άλμπουμ που όμως δεν είναι για τον καθένα. Έντεχνη folk με ’70s επιρροές για μελωδικές αποδράσεις από την πραγματικότητα.
Top 15 Albums
1. Forgiveness Rock Record - BROKEN SOCIAL SCENE
2. High Violet - THE NATIONAL
3. Treats - SLEIGH BELLS
4. Cosmogramma - FLYING LOTUS
5. Total Life Forever - FOALS
6. Sea Of Cowards - THE DEAD WEATHER
7. Coconut - ARCHIE BRONSON OUTFIT
8. No 2: Abyss In B Minor - SERENA MANEESH
9. Amsterdam Throwdown King Street Showdown! - SOLEX VS. CRISTINA MARTINEZ + JON SPENCER
10. Grey Oceans - COCOROSIE
11. Together - THE NEW PORNOGRAPHERS
12. Heaven Is Whenever - THE HOLD STEADY
13. Have One On Me - JOANNA NEWSOM
14. Infinite Arms - BAND OF HORSES
15. Nobody's Daughter - HOLE
Top 20 Tracks
1. Tell’em - SLEIGH BELLS
2. All To All - BROKEN SOCIAL SCENE
3. Mexico Wax Solvent - THE FALL
4. Magnetic Warrior - ARCHIE BRONSON OUTFIT
5. Miami - FOALS
6. Anyone's Ghost - THE NATIONAL
7. Blue Blood Blues - THE DEAD WEATHER
8. Samantha - HOLE
9. Month Of May - ARCADE FIRE
10. Bhang, Bhang, I’m a Burnout - DUM DUM GIRLS
11. Babelonia - SCHOOL OF SEVEN BELLS
12. Nose Art - FLYING LOTUS
13. The Uppercut - SOLEX VS. CRISTINA MARTINEZ + JON SPENCER
14. I just want to see your face - SERENA MANEESH
15. Crash Years - THE NEW PORNOGRAPHERS
16. Barely Breathing - THE HOLD STEADY
17. Compliments - BAND OF HORSES
18. Natural Selection - UNKLE
19. It's A Fast Driving Raveup With A Place To Bury Strangers - A PLACE TO BURY STRANGERS
20. The Moon Asked The Crow - COCOROSIE
Όσο αφορά το Παγκόσμιο Κύπελλο, η στήλη δεν έχει να προσφέρει προγνωστικά, αλλά θα αποκαλύψει την ομάδα που υποστηρίζει με το ακόλουθο classic video:
Xmal Deutschland - Mondlicht