Λίγο πριν τα Χριστούγεννα παρακολουθήσαμε το μιούζικαλ υπερπαραγωγή Nine στο Pantheon Theatre, το οποίο μας εντυπωσίασε τόσο με τα σκηνικά, όσο με τη σκηνοθεσία, τις ερμηνείες και τη μουσική. Παρόλο που η θεατρική σεζόν 2015-2016 είναι ακόμη στην αρχή, το Nine έχει ήδη κατακτήσει μία από τις πρώτες θέσεις για τις καλύτερες παραστάσεις της σεζόν.
Το Pantheon ένας χώρος επιβλητικός, ιδιαίτερα στο εσωτερικό του. Το σκηνικό δένει αρμονικά με την υπόλοιπη αίθουσα, καθώς έχει τα ίδια χρώματα και ίσως αυτό να αποσκοπεί στο να νιώθει ο θεατής πως βρίσκεται και ο ίδιος μέσα στο σκηνικό. Ακόμη κι αν δεν ήταν αυτή η πρόθεση, σίγουρα η αίσθηση που δημιουργείται στους θεατές είναι πως βρίσκονται κι εκείνοι στα studio της Cinecittà. Oι σκαλωσιές δεξιά κι αριστερά της σκηνής υπογραμμίζουν ότι βρισκόμαστε σε studio και παίζουν σημαντικό ρόλο, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που οι ηθοποιοί βρίσκονται πάνω στις σκαλωσιές. Αξιοσημείωτο είναι ότι το έργο ξεκινά με τους ηθοποιούς του μιούζικαλ να παρουσιάζονται πάνω σε αυτές.
Τι είναι το Nine;
«Με άξονα την αυτοβιογραφική ταινία του Φεντερίκο Φελλίνι 8 1/2, το Nine αφηγείται την κρίση και το αδιέξοδο στην προσωπική και καλλιτεχνική ζωή του Γκουίντο Κοντίνι, ενός σκηνοθέτη του κινηματογράφου που νιώθει την έμπνευσή του να στερεύει. Την ίδια στιγμή το ιδιότυπο πλέγμα σχέσεων από τις γυναίκες του περιβάλλοντος του, λειτουργεί ως πρόσθετη δυσκολία και θα τον μπλέξει ακόμα περισσότερο.
Το διάσημο μιούζικαλ Nine των Arthur Kopit και Maury Yeston, σε απόδοση από τα ιταλικά του Mario Fratti παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1982 στη Νέα Υόρκη γνώρισε εξαιρετική επιτυχία σε όλα τα επόμενα ανεβάσματά του. Έχει τιμηθεί με πέντε βραβεία Tony ανάμεσά τους και για καλύτερο μιούζικαλ.»
Οι ερμηνείες ήταν όλες πάρα πολύ καλές. Δεν περιμέναμε όμως κάτι λιγότερο από τους συγκεκριμένους ηθοποιούς και αυτή τη διανομή ρόλων. Όλοι απέδωσαν με τον καλύτερο τρόπο το ρόλο τους, σε βαθμό που ο κόσμος θα ταυτίζει πια τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο με τον Κουίντο Κοντίνι, τη Μάρω Κοντού με τη μητέρα του, την Έλενα Παπαρίζου με τη Σαρακίνα κ.ο.κ. Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Μάρω Κοντού, Κατερίνα Λέχου, Νάντια Μπουλέ, Αγορίτσα Οικονόμου, Έλενα Παπαρίζου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Τάνια Τρύπη. Μαζί τους 14 ταλαντούχες ηθοποιοί και χορεύτριες και η 12μελής ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Αλέξιου Πρίφτη, η οποία πλαισίωσε εξαιρετικά τις ερμηνείες των ηθοποιών. Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάποια ερμηνεία, θα ήταν σίγουρα εκείνη της Αγορίτσας Οικονόμου, που έχει το ταλέντο να είναι πολύ γοητευτική δίχως να χάνει το κωμικό της στοιχείο. Ήταν φανταστική και πρόσφερε απλόχερα πολλές στιγμές γέλιου. Ακόμη, η Κατερίνα Παπουτσάκη μας έδειξε τις τρομερές φωνητικές της ικανότητες και μας άφησε σαστισμένους.
Τα κοστούμια είναι ευφάνταστα με εκείνα της Αγορίτσας Οικονόμου και της Έλενας Παπαρίζου να ξεχωρίζουν. Ακόμη, τα κοστούμια των ηθοποιών και των χορευτριών που πλαισίωναν την παράσταση ήταν και αυτά πάρα πολύ ωραία. Αν χαρακτηρίζαμε με μία λέξη τα σκηνικά, εκείνη θα ήταν χαριτολογώντας «ευλύγιστα», αφού άλλαζαν με μεγάλη ευκολία και από το studio, βρισκόμαστε στη Βενετία, στα λουτρά, στην παραλία και ξανά στο studio. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα ήταν καθόλα επιτυχημένη, καθώς η ιστορία του Κουίντο Κοντίνι παρουσιάστηκε με ιδιαίτερο τρόπο, συνδυάζοντας όλα τα μέσα και χρησιμοποιώντας έναν μεγάλο αριθμό ερμηνευτών, χωρίς να προκληθεί σύγχυση.
Η παράσταση διαρκεί περίπου 2μιση ώρες με ένα διάλειμμα ενός τετάρτου. Σας την προτείνουμε, ιδιαίτερα τις μέρες αυτές, που η μουσική είναι διάχυτη!