Η φωτογραφία ανήκει στο Θοδωρή Μάρκου.
Πολλές καλησπέρες σε όλους.
Λίγες εβδομάδες απομένουν μέχρι να μας "χαιρετήσει" το 2016. Στην 7η χρονιά της κρίσης οι συναυλίες ξένων ονομάτων δεν κινούνται μεν στο επίπεδο των εμφανίσεων που είχαμε στη δεκαετία των Zeros, αλλά δεν είναι και σ' αυτό που υπέθετα στις αρχές του 2010, όταν άρχιζε η κρίση να επηρεάζει τη χώρα μας.
Έτσι, είναι πολλές οι καλές συναυλίες που γίνονται στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και είναι απορίας άξιο πώς αυτές είναι κερδοφόρες ή καλύτερα πώς αντέχουν οι διοργανωτές τους με τα χρήματα που χάνουν σε κάποιες από αυτές. Η λογική βέβαια είναι ότι χάνεις σε κάποιες συναυλίες και κερδίζεις σε άλλες.
Το ισοζύγιο όμως είναι θετικό;
Αντέχει η χώρα μας παραπάνω από μια μεγάλη συναυλία όπως ήταν οι Muse φέτος κι όπως θα είναι οι Depeche Mode το 2017;
Η γνώμη μου είναι ότι είναι δύσκολο να είναι κερδοφόρες παραπάνω από μια συναυλίες μεγάλων ονομάτων παρόμοιου μουσικού είδους. Παρ' όλα αυτά, ήμασταν τυχεροί και φέτος που είδαμε αρκετά καλά ονόματα σε σκηνές Ελληνικών Φεστιβάλ ή γενικότερα σε συναυλιακούς χώρους της Αθήνας, Θεσσαλονίκης κι όχι μόνο.
Είχαμε καλύτερες συναυλίες μέσα στο '16, σε σύγκριση με το '15;
Πώς καθορίζεται το καλύτερο; Η κρίση είναι καθαρά υποκειμενική και βασίζεται στον παρακάτω διαχωρισμό που έχω κάνει.
Πιο συγκεκριμένα, κάναμε μια έρευνα σε όλες τις εμφανίσεις ξένων ονομάτων μέσα στα 2 τελευταία χρόνια. Είναι γεγονός ότι το πλήθος των συναυλιών που έγιναν πέρσι είναι μεγαλύτερο από το φετινό. Όμως, ποιοτικά το 2016 είχε καλύτερες συναυλίες.
Ανάμεσα στις εκατοντάδες συναυλίες που έγιναν αυτά τα δύο χρόνια, επέλεξα τις πιο σημαντικές σύμφωνα με το προσωπικό μου κριτήριο. Με τον ίδιο τρόπο, χώρισα αυτές τις εμφανίσεις σε 3 Κατηγορίες: (1) Μεγάλα Ονόματα (όλων των ειδών μουσικής εκτός του Metal και του Hard Rock), (2) Metal/Hard Rock & (3) Οι υπόλοιποι. Προσπάθησα να βάλω στα Μεγάλα Ονόματα, μουσικούς και συγκροτήματα που έχουν παγκόσμια απήχηση, παίζουν σε μεγάλα Φεστιβάλ του εξωτερικού κι όχι περιπτώσεις, όπως ο Parov Stelar και ο Sivert Hoyem, τους οποίους αγαπάει πολύ το Ελληνικό κοινό, αλλά δεν έχουν αντίστοιχη απήχηση. Παράλληλα, δεν έβαλα στην 1η Κατηγορία ονόματα όπως οι Sisters of Mercy, οι οποίοι ήταν μεγάλο όνομα, αλλά τώρα δεν έχουν την ίδια απήχηση.
Μπορούμε λοιπόν να συμφωνήσουμε σε κάποια και να διαφωνήσουμε σε άλλα ονόματα με τον παρακάτω διαχωρισμό. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι εμφανής η ποιοτική υπεροχή του 2016.
Το 2016 είχαμε μεταξύ άλλων τους Muse, PJ Harvey, Sigur Ros, Lana Del Rey, Tindersticks, Last Shadow Puppets, Dropkick Murphys, ενώ το '15 τους Robbie Williams, Black Keys, Prodigy, Manu Chao, Steve Aoki. Φέτος, οι Muse ήταν headliners στο Glastonbury και οι PJ Harvey, Sigur Ros ήταν τα πρώτα ονόματα μεγάλων Φεστιβάλ, όπως το Primavera Sound. Η διαφορά είναι σίγουρα εμφανής. Όσον αφορά τα metal/hard rock ονόματα, θα έλεγα ότι το 2015 υπερέχει του '16 και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Στα υπόλοιπα ονόματα, το 2016 ξανακερδίζει τη μάχη με περισσότερους καλούς μουσικούς και κάποιες γνωστές "σταθερές" του Ελληνικού κοινού.
Να ευχηθώ το 2017 να είναι καλύτερο του '16; Και βέβαια.
Το πιστεύω πραγματικά; Δύσκολο...
2015
Μεγάλα Ονόματα
Robbie Williams, Black Keys, Prodigy, Manu Chao, Steve Aoki.
Metal/Hard Rock
Opeth, Paradise Lost, Judas Priest, Machine Head, Accept, Blind Guardian, Epica, Goat.
Οι υπόλοιποι
Savages, C.W.Stoneking, Calexico, Thirty Seconds To Mars, Parov Stelar, Mark Lanegan, Thurston Moore, Saint Etienne, Kovacs, A Place To Bury Strangers, The Sisters Of Mercy, Mogwai.
2016
Μεγάλα Ονόματα
Muse, PJ Harvey, Sigur Ros, James, Editors, Lana Del Rey, Tindersticks, Last Shadow Puppets, Suede, Dropkick Murphys.
Metal
Iced Earth, Megadeth, Scorpions, Clutch, Septic Flesh, Graveyard.
Οι υπόλοιποι
Parov Stelar, Tricky, Sivert Hoyem, Pink Martini, UNKLE, Allah- Las, Eagles of Death Metal, Death in Vegas, Tuxedomoon, Saint Etienne, Madeleine Peyroux, Moderat, The Brian Jonestown Massacre, Slowdive, Beirut, Daughter.
Πολλές καλησπέρες σε όλους.
Λίγες εβδομάδες απομένουν μέχρι να μας "χαιρετήσει" το 2016. Στην 7η χρονιά της κρίσης οι συναυλίες ξένων ονομάτων δεν κινούνται μεν στο επίπεδο των εμφανίσεων που είχαμε στη δεκαετία των Zeros, αλλά δεν είναι και σ' αυτό που υπέθετα στις αρχές του 2010, όταν άρχιζε η κρίση να επηρεάζει τη χώρα μας.
Έτσι, είναι πολλές οι καλές συναυλίες που γίνονται στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και είναι απορίας άξιο πώς αυτές είναι κερδοφόρες ή καλύτερα πώς αντέχουν οι διοργανωτές τους με τα χρήματα που χάνουν σε κάποιες από αυτές. Η λογική βέβαια είναι ότι χάνεις σε κάποιες συναυλίες και κερδίζεις σε άλλες.
Το ισοζύγιο όμως είναι θετικό;
Αντέχει η χώρα μας παραπάνω από μια μεγάλη συναυλία όπως ήταν οι Muse φέτος κι όπως θα είναι οι Depeche Mode το 2017;
Η γνώμη μου είναι ότι είναι δύσκολο να είναι κερδοφόρες παραπάνω από μια συναυλίες μεγάλων ονομάτων παρόμοιου μουσικού είδους. Παρ' όλα αυτά, ήμασταν τυχεροί και φέτος που είδαμε αρκετά καλά ονόματα σε σκηνές Ελληνικών Φεστιβάλ ή γενικότερα σε συναυλιακούς χώρους της Αθήνας, Θεσσαλονίκης κι όχι μόνο.
Είχαμε καλύτερες συναυλίες μέσα στο '16, σε σύγκριση με το '15;
Πώς καθορίζεται το καλύτερο; Η κρίση είναι καθαρά υποκειμενική και βασίζεται στον παρακάτω διαχωρισμό που έχω κάνει.
Πιο συγκεκριμένα, κάναμε μια έρευνα σε όλες τις εμφανίσεις ξένων ονομάτων μέσα στα 2 τελευταία χρόνια. Είναι γεγονός ότι το πλήθος των συναυλιών που έγιναν πέρσι είναι μεγαλύτερο από το φετινό. Όμως, ποιοτικά το 2016 είχε καλύτερες συναυλίες.
Ανάμεσα στις εκατοντάδες συναυλίες που έγιναν αυτά τα δύο χρόνια, επέλεξα τις πιο σημαντικές σύμφωνα με το προσωπικό μου κριτήριο. Με τον ίδιο τρόπο, χώρισα αυτές τις εμφανίσεις σε 3 Κατηγορίες: (1) Μεγάλα Ονόματα (όλων των ειδών μουσικής εκτός του Metal και του Hard Rock), (2) Metal/Hard Rock & (3) Οι υπόλοιποι. Προσπάθησα να βάλω στα Μεγάλα Ονόματα, μουσικούς και συγκροτήματα που έχουν παγκόσμια απήχηση, παίζουν σε μεγάλα Φεστιβάλ του εξωτερικού κι όχι περιπτώσεις, όπως ο Parov Stelar και ο Sivert Hoyem, τους οποίους αγαπάει πολύ το Ελληνικό κοινό, αλλά δεν έχουν αντίστοιχη απήχηση. Παράλληλα, δεν έβαλα στην 1η Κατηγορία ονόματα όπως οι Sisters of Mercy, οι οποίοι ήταν μεγάλο όνομα, αλλά τώρα δεν έχουν την ίδια απήχηση.
Μπορούμε λοιπόν να συμφωνήσουμε σε κάποια και να διαφωνήσουμε σε άλλα ονόματα με τον παρακάτω διαχωρισμό. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι εμφανής η ποιοτική υπεροχή του 2016.
Το 2016 είχαμε μεταξύ άλλων τους Muse, PJ Harvey, Sigur Ros, Lana Del Rey, Tindersticks, Last Shadow Puppets, Dropkick Murphys, ενώ το '15 τους Robbie Williams, Black Keys, Prodigy, Manu Chao, Steve Aoki. Φέτος, οι Muse ήταν headliners στο Glastonbury και οι PJ Harvey, Sigur Ros ήταν τα πρώτα ονόματα μεγάλων Φεστιβάλ, όπως το Primavera Sound. Η διαφορά είναι σίγουρα εμφανής. Όσον αφορά τα metal/hard rock ονόματα, θα έλεγα ότι το 2015 υπερέχει του '16 και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Στα υπόλοιπα ονόματα, το 2016 ξανακερδίζει τη μάχη με περισσότερους καλούς μουσικούς και κάποιες γνωστές "σταθερές" του Ελληνικού κοινού.
Να ευχηθώ το 2017 να είναι καλύτερο του '16; Και βέβαια.
Το πιστεύω πραγματικά; Δύσκολο...
2015
Μεγάλα Ονόματα
Robbie Williams, Black Keys, Prodigy, Manu Chao, Steve Aoki.
Metal/Hard Rock
Opeth, Paradise Lost, Judas Priest, Machine Head, Accept, Blind Guardian, Epica, Goat.
Οι υπόλοιποι
Savages, C.W.Stoneking, Calexico, Thirty Seconds To Mars, Parov Stelar, Mark Lanegan, Thurston Moore, Saint Etienne, Kovacs, A Place To Bury Strangers, The Sisters Of Mercy, Mogwai.
2016
Μεγάλα Ονόματα
Muse, PJ Harvey, Sigur Ros, James, Editors, Lana Del Rey, Tindersticks, Last Shadow Puppets, Suede, Dropkick Murphys.
Metal
Iced Earth, Megadeth, Scorpions, Clutch, Septic Flesh, Graveyard.
Οι υπόλοιποι
Parov Stelar, Tricky, Sivert Hoyem, Pink Martini, UNKLE, Allah- Las, Eagles of Death Metal, Death in Vegas, Tuxedomoon, Saint Etienne, Madeleine Peyroux, Moderat, The Brian Jonestown Massacre, Slowdive, Beirut, Daughter.