Η Μαρίνα Λαμπρινή Διαμαντή έχει καταγωγή από την Ουαλία, αλλά και από την Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα από τη Λευκάδα. Πολλοί από εσάς έχετε δει την εντυπωσιακή παρουσία της στη σκηνή και έχετε ακούσει τραγούδια της. Άλλωστε οι δίσκοι της είχαν φιγουράρει στη δεκάδα των αγγλικών charts, ενώ τα κομμάτια της έπαιζαν και παίζουν και στα ελληνικά ραδιόφωνα. Η μουσική της συνδυάζει electro pop, synthpop, new wave και indie, όμως η Marina ξεκίνησε από jam nights σε bar του Λονδίνου, πριν καταλήξει στην πρώτη δισκογραφική δουλειά " Familly Jewels" το 2010.
Δεν είναι η τυπική pop star, αφού παραμένει ενεργή στη συνθετική διαδικασία και οι δίσκοι εκφράζουν την ίδια και όχι κάποιους παραγωγούς ή songwriters της μουσικής βιομηχανίας. Στον δεύτερο δίσκο της "Electra Heart" (2012) δημιούργησε διάφορες περσόνες (όπως η "Primadonna" και η "Homewrecker"), κομμένες και ραμμένες ώστε να ταιριάζουν με αυτό που θέλει να παρουσιάσει στιχουργικά: από έμμεση κοινωνική κριτική και εσωτερικές αναζητήσεις μέχρι απλά τραγούδια αγάπης και χωρισμού.
Με επιρροές από τη Dolly Parton μέχρι τη Χάρις Αλεξίου, η Marina έφτασε μέχρι το τέταρτο δίσκο της, το φετινό "Love+Fear". Η διαφορά με τους προηγούμενους δίσκους της, όπως το "Froot" (2015) στην περιοδεία του οποίου μας είχε ξαναεπισκεφθεί, είναι πως τώρα πια δεν χρησιμοποιεί το όνομα Marina and The Diamonds (λογοπαίγνιο για το Marina Diamandis) αλλά σκέτο το Marina. Βασικό ρόλο σε αυτό έπαιξε το τέλμα στο οποίο βρέθηκε σαν καλλιτέχνης, όταν οι απαιτήσεις της ταχύρυθμης ζωής των περιοδειών και των ηχογραφήσεων την έφθειραν σε βαθμό που δεν της ήταν πια ευχάριστο να είναι η Marina and The Diamonds. Έτσι, αφιερώνοντας χρόνο στον εαυτό της και ολοκληρώνοντας παράλληλα μαθήματα ψυχολογίας (τη δεύτερή της αγάπη) ξαναβρήκε το δρόμο της προς τη μουσική με ένα δίσκο που πάλι έφτασε το top 10 στα charts της Αγγλίας. Με το χιτάκι "Baby" (συνεργασία με τους Clean Bandit) αλλά και τη μπαλάντα "To Be Human" επέστρεψε στην επικαιρότητα.
Όλα αυτά φίλες και φίλοι σας ήταν πάνω-κάτω γνωστά. Όμως εμείς θα μοιραστούμε μαζί σας αναμνήσεις από το παρελθόν της Μαρίνας που δεν είναι ευρέως γνωστές στην Ελλάδα, πάρα μόνο στη Λευκάδα. Όταν στα 16 της η Marina μετακόμισε στην Λευκάδα με τον πατέρα της για να συνδεθεί με την κληρονομιά της, τραγουδούσε παραδοσιακή ελληνική μουσική με τη γιαγιά της, ενώ ο θείος της άνηκε στην Αγιομαυρίτικη παρέα των κανταδόρων της Λευκάδας. Στη καθημερινή της ρουτίνα γυρίζοντας από το μπάνιο της στο Κάθισμα - την πολύ γνωστή αυτή παραλία του νησιού - πάντα περνούσε εκεί δίπλα από το ξενοδοχείο Λευκάς όπου βρισκόταν η «Αγράμπελη», η θρυλική λευκαδίτικη ταβέρνα που είχε καντάδες και γλέντι κάθε βράδυ. Αν και δεν έτρωγε πολύ, καθόταν δίπλα στη κομπανία ώστε να ακούσει την μουσική του νησιού της.
Η «Αγράμπελη», στην οποία συνέρρεαν δεκάδες Έλληνες και ξένοι τουρίστες, διατηρούσε την λευκαδίτικη αλλά και την επτανησιακή παράδοση. Εκεί στο σοκάκι της Πέτρου Φίλιππα Πανάγου ήταν όπου η Marina, με τη βοήθεια των κανταδόρων της Λευκάδας, βρήκε για πρώτη φορά την καλλιτεχνική της ταυτότητα τραγουδώντας καντάδες όπως το «Σ' Ενα Παπόρο Μέσα» και την «Ξανθούλα». Η πρώτη της προσπάθεια έγινε ένα βράδυ ξαφνικά, όταν εκεί που δε το περίμενε κανένας, άρχισε να συνοδεύει το θείο της στο τραγούδι. Μπορεί η προφορά της να ήταν ενίοτε σπαστή, όμως ο τρόπος που προσέγγιζε τις αρμονίες γοήτευε ακόμα και όποιον περνούσε για τη βόλτα του από το καντούνι όπου βρισκόταν η ταβέρνα.
Η ίδια ακόμα θυμάται το Θανάση Σίδερη, μέλος της Αγιομαυρίτικης παρέας και πολύ καλό φίλο του θείου της, να της λέει «Μαρινάκι, ξέχνα την Αγγλία, αν προσπαθήσεις να φύγεις απ το νησί, θα ρίξουμε τη γέφυρα!». Τελικά βέβαια δεν μπόρεσαν να σταματήσουν την επιμονή της Μαρίνας να ακολουθήσει το δικό της διεθνή δρόμο. Κανείς όμως στην Άγια Μαύρα (στη Λευκάδα δηλαδή) δεν μπορεί να ξεχάσει τις πραγματικές μουσικές ρίζες της Μαρίνας Διαμαντή που είναι φυσικά η «Αγράμπελη».
Σε αυτό το σημείο του άρθρου πρέπει να ομολογήσουμε πως αν βάλουμε κάτω τις ημερομηνίες, κάτι δεν μας κολλάει. Δηλαδή η Marina ήρθε στην Ελλάδα στα 16 της, περίπου το 2000, όμως δυστυχώς τον Αύγουστο του 1995 μια πυρκαγιά που ξέσπασε στην περιοχή κατέστρεψε ολοσχερώς την ιστορική «Αγράμπελη». Είμαστε σίγουροι πάντως πως ακόμα και στο σενάριο που όντως δεν κατάφεραν να συνυπάρξουν, η Marina έχει κρατήσει μέσα της την ποιότητα των κανταδόρων και έχει όντως τραγουδήσει με την Αγιομαυρίτικη παρέα σε κάποιες απόκριες.
Στο Piraeus Academy στις 16 Νοεμβρίου η Marina δεν θα τραγουδήσει καντάδες. Μπορεί κάποιοι από σας να ανακαλύψετε ψήγματα παραδοσιακής επτανησιακής μουσικής στα τραγούδια της, όμως μη γελιέστε. Θα ακούσουμε καθαρή μοντέρνα pop. Και όχι μόνο αυτό, αλλά θα συνοδεύεται με ένα αντίστοιχο show, με χρυσόσκονη και ακαταμάχητη γκαρνταρόμπα. Δεδομένου ότι η Marina θα βρίσκεται στο δεύτερο σπίτι της, αναμένουμε μία πολύ καλή εμφάνιση.
Και για να είστε σίγουροι, σας έχουμε εδώ και το setlist της συναυλίας στο Spotify:
Σχετικό θέμα