patch

Τα βραβεία του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ανακοίνωσε τα φετινά του βραβεία.

Διαβάστηκε φορες

Το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου που διεξήχθη και φέτος διαδικτυακά ολοκληρώθηκε και οι επιτροπές του Φεστιβάλ ανακοίνωσαν τα βραβεία του φετινού Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος και το σκεπτικό των αποφάσεων. 

Βραβείο Ελληνικής Ταινίας

Το Βραβείο Ελληνικής Ταινίας που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1500 ευρώ από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απονέμεται στην ταινία: "Patchwork" του Πέτρου Χαραλάμπους.

Σκεπτικό

Η κριτική επιτροπή του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, αποτελούμενη από τους Μαρία Ζορμπά ηθοποιό, Τώνη Λυκουρέση σκηνοθέτη, και Βασίλη Μαζωμένο σκηνοθέτη, συγχαίρει όλους τους σκηνοθέτες και τους συντελεστές των ταινιών του διαγωνιστικού προγράμματος.

Σε μια εποχή που οι αντικειμενικές συνθήκες, αλλά και η αλλαγή του οπτικοακουστικού τοπίου, δημιουργούν πρόσθετες δυσκολίες στις παραγωγές, ο κινηματογράφος του δημιουργού όχι μόνο επιβιώνει αλλά αναδεικνύει διαρκώς νέες δυνάμεις.

Το βραβείο του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος του 34ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου απονέμεται με ψήφους 2-1 στην ταινία "Patchwork" του Πέτρου Χαραλάμπους, για την αρτιότητα της παραγωγής και την προβολή ενός σύγχρονου θέματος της Κυπριακής και όχι μόνο κοινωνίας, με την ανάδειξη ενός συνόλου εξαιρετικών ηθοποιών.


Επίσης η επιτροπή απονέμει ειδική μνεία στην ταινία του Πέτρου Σεβαστίκογλου «Η βοή του κόσμου», για το ανθρωποκεντρικό της βλέμμα και τα ερωτηματικά που θέτει για τη δύναμη του κινηματογραφικού μέσου.


Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI)

Το βραβείο FIPRESCI απονέμεται στην ταινία "Ma nuit" (My Night) της Antoinette Boulat.

Σκεπτικό

Η εκπληκτική ικανότητα της σκηνοθέτριας να σκιαγραφήσει το χαρακτήρα μιας νεαρής κοπέλας παγιδευμένης στη θλίψη της καθημερινότητάς της, λόγω της τραγικής απώλειας της αδερφής της, εξελίσσεται παράλληλα με το ανάγλυφο πορτρέτο της σύγχρονης νεολαίας που θέλει να αναγνωριστεί ως μοναδική, πρωτότυπη και διαφορετική, ενώ αναπτύσσει υπαρξιακές και οικολογικές ανησυχίες, για ένα αμφίβολο μέλλον. Η ρευστή κάμερα μεταξύ ρεαλισμού και ντοκιμαντέρ γλιστρά από τα νεανικά πρόσωπα σε μια απρόβλεπτη σκληρή πραγματικότητα, ενώ το νυχτερινό Παρίσι απεικονίζεται με την ίδια εφηβική οικειότητα με την οποία εξορμούν και οι ατρόμητοι -έτοιμοι για όλα- νέοι. Πρόκειται για μια ταινία που μας «χορεύει» στο ρυθμό των σοφών απαντήσεων και των χαμόγελων, αλλά και της καλοσύνης των αγνώστων, που στη μαγική στιγμή μιας θερινής βραδιάς, μπορεί να βρεθούν τόσο κοντά μας. 

Μέλη Επιτροπής

Gena Teodosievska - Βόρεια Μακεδονία

- "Vitraz" (τηλεοπτικό περιοδικό)

- "FILM+" (μηνιαίο κινηματογραφικό περιοδικό)

Katharina Dockhorn (Γερμανία)

- "Rheinpfalz" (ημερήσια - διαδικτυακό)

- "Tip.de" (διαδικτυακό)

- "Film & TV Kameramann" (μηνιαίο)

Ιφιγένεια Καλαντζή

- Δρόμος της Αριστεράς (εβδομαδιαία εφημερίδα)

Επιτροπή Αθηνοράματος (απαρτίζεται από αναγνώστες του περιοδικού)

Το Βραβείο Κοινού απονεμήθηκε στην ταινία: "Sisterhood" της Dina Duma.

Σκεπτικό

Η ταινία Sisterhood, η πρώτη μεγάλου μήκους σκηνοθετική προσπάθεια της Dima Duma, αποτελεί την επιλογή της Επιτροπής Αναγνωστών του περιοδικού «Αθηνόραμα». Μεστή, επίκαιρη, σκληρή μα τρυφερή ταυτόχρονα, αποδίδει με βλέμμα ψύχραιμο το θέμα της σεξουαλικής αφύπνισης των κοριτσιών, και τις λεπτές ισορροπίες σε μια κοινωνία όπου τόσο οι έφηβοι όσο και οι ενήλικες αναζητούν τη θέση τους. Η ιστορία παρουσιάζεται με χαρακτηριστική οικονομία λόγου και εικόνων, και φωτισμό που ακολουθεί τις ψυχολογικές μεταπτώσεις των χαρακτήρων, ενώ το μοντάζ δίνει στην ταινία ένα ρυθμό που τη μετατρέπει σε ένα άτυπο θρίλερ, με «πεδίο μάχης» τα social media. Εξαιρετικές οι ερμηνείες από τις (ερασιτέχνες) Antoniha Belazelkoska και Mia Giraud και η φωτογραφία από τον Naum Doksevski.

Σοφία Λινοσπόρη

Εύη Παπαγιάννη

Ελένη Τζαννάτου

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ανανεώνει το ραντεβού του για τον Νοέμβριο του 2022, με την ελπίδα όπως αναφέρουν οι διοργανωτές αυτή τη φορά να πραγματοποιηθεί στις αίθουσες. 

Διαβάστε ακόμα