Η Σοφία Βλασσοπούλου μας μεταφέρει τις εντυπώσεις της από το διήμερο Reworks Festival στη Θεσσαλονίκη και την ευχαριστούμε θερμά για αυτό!
Ένα διήμερο ηλεκτρονικής παράνοιας – πολυαναμενόμενο από τους πιστούς της ηλεκτρονικής μουσικής – με οργάνωση ευρωπαϊκών διαστάσεων και «παραφωνίες» ελληνικής προέλευσης στον πολυχώρο «Βίλκα» της Θεσσαλονίκης...
Day 1 (Παρασκευή 17/09)
Το line-up ιδιαίτερα ενδιαφέρον με κύριο όνομα τον εξ Αυστρίας ορμώμενο Parov Stelar με τη μπάντα του, που δεν δυσκολεύτηκε να ξεσηκώσει το κοινό της Θεσσαλονίκης ακόμη μια φορά με την αβίαστα επιτηδευμένη μουσική του. Μια αναμενόμενη και χωρίς εκπλήξεις εμφάνιση, το ίδιο επιτυχημένη με την περσινή. Ο χώρος του Reworks Atrium αν και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο καταλληλότερος από τους διαθέσιμους, ωστόσο δεν ήταν αποτελεσματικά διαμορφωμένος για να φιλοξενήσει το πολυπληθές και εκστασιασμένο κοινό.
Τηρώντας με σχετική ακρίβεια το πρόγραμμα, τη σκυτάλη ανέλαβαν οι Kraak & Smaak (Ολλανδικό εξαγώγιμο προϊόν) που κράτησαν το ενδιαφέρον του κόσμου και δημιούργησαν ιδανικές συνθήκες χορού με τον funky ήχο τους.
Στο ίδιο stage μια ώρα αργότερα ο dj Hash εξαπέλυε ένα techno-disco καταιγισμό που έκανε πολύ κόσμο να ιδρώσει στην προσπάθεια να ακολουθήσει τους απελευθερωτικούς ρυθμούς του. Moto: Robots Never Die.
Next best thing της βραδιάς αποτελεί αναμφισβήτητα ο Αμερικανός rapper, ποιητής και dj GonjaSufi στο Reworks Air Stage (semi-open smoking friendly χώρος…). Μια εμφάνιση με χροιά επαναστατικού rap συνδυασμένου με dub ψυχεδέλεια, αρκετά δυνατή. Ο GonjaSufi έμοιαζε να εμβολιάζει τη μουσική του δρόμου με εκλεκτικά beats, αλλάζοντας τις δημιουργίες του ανάλογα με τη διάθεσή του και την ανταπόκριση του κοινού (η οποία ήταν ιδιαίτερα θερμή).
Στον ίδιο χώρο δύο ώρες αργότερα ο dr. Lekroluv επέλεγε την καλύτερη electro μουσική για το κοινό του φεστιβάλ με αποτελέσματα εντυπωσιακά και ατελείωτο χορό.
Το Reworks Club, ο κλειστός χώρος του φεστιβάλ, είχε την τιμή να στεγάσει και να αναπαράγει τους ήχους δυο καλλιτεχνών με ένδοξο παρελθόν, δυναμικό παρόν και θετικά προδιαγεγραμμένο μέλλον. Ο Γάλλος Agoria, ιδιαίτερα γνωστός στους φίλους της minimal electronica αλλά και ο Γερμανός βετεράνος των decks Sven Vath μας χάρισαν δύο dj sets to remember…
Day 2 (Σάββατο 18/07/2010)
Στη θέση του multi-instrumentalist τραγουδιστή των Dead Can Dance Brendan Perry, ο οποίος ακύρωσε την εμφάνισή του, παρουσίασε ο Monsieur Minimal τη νέα δισκογραφική του δουλειά, την ολόφρεσκη και αμιγώς ελληνική «Πάστα Φλώρα» αλλά και αγαπημένα κομμάτια από το προηγούμενο album «Lollipop», μεταδίδοντας στο κοινό τη θετική, pop και πάνω από όλα minimal αισθητική του.
Παραμένουμε στα ελληνικά μουσικά δρώμενα με τους Expert Medicine στη συνέχεια να ανεβαίνουν στη σκηνή, έχοντας να παρουσιάσουν το καινούριο δισκογραφικό τους πόνημα («Perfect Maniac»). Με όπλο τη συγκροτημένη σκηνική τους παρουσία και τον ιδιαίτερο ήχο τους, γέμισαν τη σκηνή του Reworks Atrium με ατμοσφαιρικές κιθάρες και ξεσήκωσαν τον κόσμο με steady drum beats επιμένοντας στην πλέον electrodance διάστασή τους.
Παρεκκλίνοντας από το ευλαβικά τηρούμενο πρόγραμμα και ενώ στο Reworks Club η αγαπημένη του ελληνικού κοινού Miss Kittin με την καλεσμένη της Heidi σφυροκοπούν – με ένα γυναικείο πάντα touch – τα τύμπανα του εκστασιασμένου και καταϊδρωμένου πόπολου, στο εξωτερικό stage έχει ήδη αρχίσει να συγκεντρώνεται άλλο πλήθος. Ποιο πλήθος; Όσων περιμένουν το (όπως αποδείχθηκε) μεγάλο όνομα του festival: το άκρως επιτυχημένο project των Βερολινέζων Apparat & Modeselektor εν ονόματι Moderat.
Την ίδια ώρα στο Reworks Air Stage οι προπάτορες Autechre δημιουργούν με την αλγοριθμική προσέγγιση τους στη μουσική, μια ατμόσφαιρα ποτισμένη με άκρως πειραματικούς ήχους, παίζοντας με τις συχνότητες και ταυτόχρονα με τη νοητική διαύγεια όσων είχαν την τιμή (και το κουράγιο) να τους παρακολουθήσουν. Μια performance σκοτεινή και ρηξικέλευθη, με στοιχεία techno, electro και industrial, την οποία δεν έχασε ούτε η Miss Kittin στα διαλείμματα του μαραθώνιου set της.
Ώρα 02:45 και στα decks του αίθριου ο Nikos με το ελιτίστικο set του και με εμφανείς βρετανικές επιρροές. Ταυτόχρονα, πίσω του και πάνω στη σκηνή, στήνεται από τους τεχνικούς το background για την εμφάνιση των Moderat (παραπέμποντας αρκετά σε Kraftwerk). Ώρα 03:10...με μια μικρή καθυστέρηση, οι Moderat βρίσκονται επί σκηνής και ξεκινούν την performance τους με το «A Νew Εrror». Πίσω τους προβάλλονται τα visuals των Pfandfinderei που δένουν ήχο και εικόνα με έναν τρόπο ολοκληρωτικό και καθηλωτικό. Ξεκινά το παραλήρημα...ο κόσμος τους αποθεώνει και η βραδιά συνεχίζεται με τις καλύτερες συνθήκες. Υποφερτό στρίμωγμα, εκπληκτικός ήχος, απόλυτη προσήλωση των καλλιτεχνών στο act και ένα unreleased κομμάτι για το τέλος. Απλά υπέροχοι και, για αρκετούς, η καλύτερη performance του festival.
Η σκυτάλη παραδίδεται στο electro pop set των Fischerspooner και ο κόσμος κινείται στο χώρο χωρίς να χάνει το ενδιαφέρον του ούτε στιγμή.
Drawbacks: η ακύρωση της εμφάνισης του Brendan Perry, ο ασφυκτικά γεμάτος χώρος του Club με τον ελλιπή εξαερισμό, η τιμή ποτού (8€) & μπύρας (5€) εν καιρώ κρίσης και συνυπολογίζοντας την τιμή του εισιτηρίου...
Bottom line: ένα φεστιβάλ με χαρακτήρα, πλήρες line-up και άψογη οργάνωση.