"Φυλλομετρώντας" την ηλεκτρονική έκδοση της ισπανικής έκδοσης του Rolling Stone έπεσα πάνω στον Quique González και ήξερα αμέσως ποια θα ήταν η επόμενη στάση μας στο μουσικό ταξίδι που κάνουμε κάθε Τετάρτη. Ο σχεδόν σαραντάρης πλέον Μαδριλένος έχει να επιδείξει οκτώ δισκογραφικές προσπάθειες, κυρίως στη δεκαετία 2001-2010. Επικεντρωνόμαστε ωστόσο στο δίσκο Avería y redención #7 (μτφ. Βλάβη και επιδιόρθωση #7) του 2007 που επελέγη στην 14η θέση της λίστας με τους καλύτερους δίσκους του ισπανικού ροκ.
Η ακρόαση του δίσκου αποτέλεσε σίγουρα μια εξαιρετική εμπειρία. Ακολουθεί μετάφραση της δημοσίευσης της συντάκτριας του Rolling Stone Beatriz G. Aranda και το τραγούδι που επιλέξαμε να ακούσουμε.
Πέρα δώθε. Ταλαντώσεις με περισσότερο ή λιγότερο ρίσκο. Και η πληρότητα του ρεπερτορίου (Doble Fila, Betty, Lady Drama), βαθιά και κομψή ταυτοχρόνως, που πάντοτε φτάνει σε όσους το ακούν. Ο Μαδριλένος Quique González έζησε όσο λίγοι τις ανακατατάξεις μιας μουσικής βιομηχανίας σε πτώση: ελπίδες, απογοητεύσεις, ανεξάρτητες παραγωγές, η γοητεία της κορυφής… Και από όλα αυτά βγήκε ενδυναμωμένος, πιο ώριμος και πεπεισμένος ότι βρίσκεται στην μουσική γιατί δεν ξέρει να κάνει κάτι άλλο, γιατί οι χτύποι της καρδιάς του τον οδηγούν πάντα στο ίδιο μέρος: στην Gibson Blues King κιθάρα του. Ένας ερωτευμένος καμικάζι ή ένας τύπος με σταθερά σημεία εκκίνησης και τερματισμού; Θα μπορούσε σχεδόν να είναι το ίδιο στην προκειμένη περίπτωση. «Δε νιώθω το Avería y Redención σαν ένα δίσκο, το βλέπω περισσότερο ως μια διαδικασία. Από τις πρώτες ερασιτεχνικές ηχογραφήσεις που κάναμε στο σπίτι μου ως το τέλος της περιοδείας και τις περίπου εβδομήντα συναυλίες που δώσαμε… Καθόλη αυτή τη διάρκεια, ένιωθα ευτυχισμένος περιτριγυρισμένος από ανθρώπους που είχαμε μια σχέση σχεδόν αδελφική. Αυτό είναι ο συγκεκριμένος δίσκος για μένα: χαρακτηρίζει μια περίοδο της ζωής μου». Αρχή και τέλος, Quique González εκατό τοις εκατό.
Τα 17 τραγούδια που απαρτίζουν το δίσκο του González, τον πρώτο χωρίς την κιθάρα του Carlos Raya («θα μπορούσα να διαλέξω κάποιον να τον αντικαταστήσει, αλλά προτίμησα να συνεργαστώ με μια φανταστική μπάντα»), αποδεικνύουν ένα δημιουργό σε μεγάλη φόρμα, που πειραματίζεται στη σύνθεση και παρουσιάζει τους πιο προσωπικούς στίχους ως τώρα. «Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το τελευταίο τραγούδι, Vete con cuidado (μτφ. φύγε με προσοχή). Ήταν το τελευταίο που ηχογραφήσαμε. Απλώς αφεθήκαμε να παίξουμε όπως μας άρεσε εκείνη τη στιγμή. Σχεδόν σαν ένα τζαμάρισμα. Σχεδόν δεν ξέραμε πώς θα το ολοκληρώσουμε…». Πέρα δώθε. Ταλαντώσεις, αυτή τη φορά με ρίσκο και επιβράβευση.
Το τραγούδι που επιλέγουμε να ακούσουμε από τον εν λόγω δίσκο είναι το Betty που μιλά για μια κοπέλα που είχε μάτια μεγάλα σαν τη Betty Boop αλλά είναι ακόμα πιο ερωτική...
Πηγές - Επιπλέον υλικό
1. Quique González – 'Avería y Redención # 7', por Beatriz G. Aranda
2. Quique González @ es.wikipedia
3. Avería y Redencíon #7 by Quique González @ Youtube
4. Quique González, official site
5. Quique González @ facebook
Η ακρόαση του δίσκου αποτέλεσε σίγουρα μια εξαιρετική εμπειρία. Ακολουθεί μετάφραση της δημοσίευσης της συντάκτριας του Rolling Stone Beatriz G. Aranda και το τραγούδι που επιλέξαμε να ακούσουμε.
Πέρα δώθε. Ταλαντώσεις με περισσότερο ή λιγότερο ρίσκο. Και η πληρότητα του ρεπερτορίου (Doble Fila, Betty, Lady Drama), βαθιά και κομψή ταυτοχρόνως, που πάντοτε φτάνει σε όσους το ακούν. Ο Μαδριλένος Quique González έζησε όσο λίγοι τις ανακατατάξεις μιας μουσικής βιομηχανίας σε πτώση: ελπίδες, απογοητεύσεις, ανεξάρτητες παραγωγές, η γοητεία της κορυφής… Και από όλα αυτά βγήκε ενδυναμωμένος, πιο ώριμος και πεπεισμένος ότι βρίσκεται στην μουσική γιατί δεν ξέρει να κάνει κάτι άλλο, γιατί οι χτύποι της καρδιάς του τον οδηγούν πάντα στο ίδιο μέρος: στην Gibson Blues King κιθάρα του. Ένας ερωτευμένος καμικάζι ή ένας τύπος με σταθερά σημεία εκκίνησης και τερματισμού; Θα μπορούσε σχεδόν να είναι το ίδιο στην προκειμένη περίπτωση. «Δε νιώθω το Avería y Redención σαν ένα δίσκο, το βλέπω περισσότερο ως μια διαδικασία. Από τις πρώτες ερασιτεχνικές ηχογραφήσεις που κάναμε στο σπίτι μου ως το τέλος της περιοδείας και τις περίπου εβδομήντα συναυλίες που δώσαμε… Καθόλη αυτή τη διάρκεια, ένιωθα ευτυχισμένος περιτριγυρισμένος από ανθρώπους που είχαμε μια σχέση σχεδόν αδελφική. Αυτό είναι ο συγκεκριμένος δίσκος για μένα: χαρακτηρίζει μια περίοδο της ζωής μου». Αρχή και τέλος, Quique González εκατό τοις εκατό.
Τα 17 τραγούδια που απαρτίζουν το δίσκο του González, τον πρώτο χωρίς την κιθάρα του Carlos Raya («θα μπορούσα να διαλέξω κάποιον να τον αντικαταστήσει, αλλά προτίμησα να συνεργαστώ με μια φανταστική μπάντα»), αποδεικνύουν ένα δημιουργό σε μεγάλη φόρμα, που πειραματίζεται στη σύνθεση και παρουσιάζει τους πιο προσωπικούς στίχους ως τώρα. «Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι το τελευταίο τραγούδι, Vete con cuidado (μτφ. φύγε με προσοχή). Ήταν το τελευταίο που ηχογραφήσαμε. Απλώς αφεθήκαμε να παίξουμε όπως μας άρεσε εκείνη τη στιγμή. Σχεδόν σαν ένα τζαμάρισμα. Σχεδόν δεν ξέραμε πώς θα το ολοκληρώσουμε…». Πέρα δώθε. Ταλαντώσεις, αυτή τη φορά με ρίσκο και επιβράβευση.
Το τραγούδι που επιλέγουμε να ακούσουμε από τον εν λόγω δίσκο είναι το Betty που μιλά για μια κοπέλα που είχε μάτια μεγάλα σαν τη Betty Boop αλλά είναι ακόμα πιο ερωτική...
¿Dónde van los corazones locos?
¿Dónde van los de control remoto?
¿Qué polvareda dejan tras de sí?
Πού πάνε οι τρελές καρδιές;
Πού πάνε αυτές που ελέγχονται με τηλεχειριστήριο;
Τι σκόνη αφήνουν πίσω τους;
Πηγές - Επιπλέον υλικό
1. Quique González – 'Avería y Redención # 7', por Beatriz G. Aranda
2. Quique González @ es.wikipedia
3. Avería y Redencíon #7 by Quique González @ Youtube
4. Quique González, official site
5. Quique González @ facebook