Μάντεψε ποιός θα πεθάνει απόψε

"Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε": η καινούρια θεατρική παράσταση των Ρέππα-Παπαθανασίου

Η παρουσίαση και κριτική της παράστασης
Διαβάστηκε φορες
Η Κάτια Δανδουλάκη επιστρέφει για άλλη μια χρονιά στον τόπο του εγκλήματος και πιο συγκεκριμένα σε αυτόν της κωμωδίας. Έχοντας ολοκληρώσει δύο χρόνια επιτυχημένων παραστάσεων με το «Να ζει κανείς ή να μη ζει» (έχοντας αποσπάσει τρία βραβεία στα πλαίσια των βραβείων κοινού που διοργανώνει το Αθηνόραμα), η Κάτια Δανδουλάκη εμπιστεύεται και πάλι τους Μιχάλη Ρέππα-Θανάση Παπαθανασίου και ανεβάζουν την αστυνομική κωμωδία «Μάντεψε ποιος θα πεθάνει απόψε».

Το έργο βασίζεται στο κλασσικό θεατρικό έργο «8 γυναίκες» του Γάλλου συγγραφέα Robert Thomas. Ο Robert Thomas δεν ήταν ιδιαίτερα αποδεκτός από τους υπόλοιπους συγγραφείς και κριτικούς κατά τη διάρκεια της καριέρας του, παρά τη μεγάλη επιτυχία των έργων του από το κοινό. Το «8 γυναίκες» πρόκειται για το έργο που εντυπωσίασε τον Άλφρεντ Χίτσκοκ και αγόρασε τα δικαιώματα, χωρίς όμως να προλάβει να το κάνει ταινία. Η ταινία ήρθε αρκετά χρόνια μετά, το 2002, με πρωταγωνίστρια την Κατρίν Ντενέβ.

Η ιστορία εξελίσσεται σε ένα εξοχικό σπίτι στη γαλλική ύπαιθρο στα τέλη της δεκαετίας του ‘50. Η Κατρίν (Κάτια Δανδουλάκη) μετά την τριήμερη εξαφάνιση του συζύγου της, Φιλίπ,ενώ βρίσκονται σε διακοπές, καλεί τον αστυνόμο της περιοχής (Τάσο Χαλκιά). Τη στιγμή της κατάθεσης όμως, ένας άγνωστος άντρας (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) εισέρχεται στο σπίτι και παρουσιάζεται ως ο χαμένος σύζυγος Φιλίπ. Η Κατρίν αναζητά διακαώς για μάρτυρες που θα εξακριβώσουν ότι ο αυτός ο άγνωστος άντρας δεν είναι ο σύζυγος της. Η γυναίκα του εφημέριου και ιδιοκτήτρια του σπιτιού (Έλενα Κρίτα) και μια Ρουμάνα νοσοκόμα (Τζόυς Ευείδη) είναι οι μοναδικοί που έχουν δει το Φιλίπ. Τι συμβαίνει όταν ένας μάρτυρας (Παντελής Καναράκης) από το Παρίσι καταφθάνει απρόσμενα στην εξοχική κατοικία; Πώς εμπιστευόμαστε κάποιον; Πώς ξέρουμε ότι κάποιος μας λέει την αλήθεια;



Το έργο δε διαφέρει και πολύ από τα προηγούμενα έργα των Ρέππα-Παπαθανασίου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν εξυπηρετεί το σκοπό του. Συναντάμε για ακόμα μια φορά μια οικονομική μετανάστρια (Τζόυς Ευείδη) και έναν γκέι χαρακτήρα (Παντελής Καναράκης), ενώ οι ρόλοι στο σύνολο τους είναι κομμένοι και ραμμένοι στις μανιέρες των ηθοποιών που τους υποδύονται, με αποτέλεσμα να μη δύναται να ξεπεράσουν το επίπεδο της επιφάνειας και να εμβαθύνουν στον ψυχισμό τους. Η Κάτια Δανδουλάκη αντιπροσωπεύει επάξια την Ελληνίδα αντιπρόσωπο του αγγλοσαξονικού χιούμορ, χωρίς όμως στην περίπτωση αυτή να της δίνεται, συγγραφικά, η δυνατότητα εξέλιξης της. Αντίθετα, η συνύπαρξη της με τον Αλέξανδρο Αντωνόπουλο αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί της παράστασης. Ο Τάσος Χαλκιάς υποδύεται τον αναμενόμενο ρόλο του αστυνόμου και η Έλενα Κρίτα αυτόν του αινιγματικού μάρτυρα. Ευχάριστη έκπληξη στην παράσταση αποτελεί η εμφάνιση του Παντελή Καναράκη, που δίνει ζωή στο έργο, ενώ από τις δυσάρεστες είναι αυτή της Τζόυς Ευείδη και η ερμηνευτική της απουσία.

Ο αργός τρόπος ξετυλίγματος του κουβαριού της ιστορίας έρχεται σε αντίθεση με τα υπόλοιπα θετικά χαρακτηριστικά της παράστασης. Διάλογοι ελλιπείς και επαναλαμβανόμενοι, κρυσταλλωμένοι συχνά σε ασήμαντες πληροφορίες. Η σκηνοθεσία δεν περιλαμβάνεται στα θετικά στοιχεία, αν και επιτυγχάνεται η τεχνική του «γεμίσματος» της σκηνής στο μεγαλύτερο μέρος του έργου. Από την άλλη η μουσική επιμέλεια, ο φωτισμός και τα εφέ (αυτό της έντονης και δυνατής καταιγίδας) κρατάνε το θεατή σε εγρήγορση και δίνουν το αστυνομικό κλίμα που απαιτείται. Η κατασκευή του σκηνικού και οι ενδυματολογικές επιλογές εξασφαλίζουν με γλαφυρό τρόπο το κλίμα της δεκαετίας του ’50.

Εν κατακλείδι, η παράσταση συνιστάται στο θεατή, που επιθυμεί να ξεφύγει από την καθημερινότητα του και να μην προβληματιστεί περισσότερο από το ποιος είναι,τελικά, αληθής και ειλικρινής γύρω του, στο θεατή που αγαπάει τα αστυνομικά έργα, σε αυτόν που του αρέσει η παλιά φουρνιά ηθοποιών (σ.σ Κάτια Δανδουλάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Τάσος Χαλκιάς) και στο θεατή που δεν έχει χάσει παράσταση των Ρέππα-Παπαθανασίου.



Πληροφορίες παράστασης

Διασκευή-σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου-Μιχάλης Ρέππας

Παίζουν: Κάτια Δανδουλάκη, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Τάσος Χαλκιάς, Τζόυς Ευείδη, Ελένη Κρίτα, Παντελής Καναράκης.

Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια: ‘Εβελυν Σιούπη,

Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη.

Ημέρες και Ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, λαϊκή απογευματινή, 19:30
Πέμπτη, Παρασκευή 21:00
Σάββατο, λαϊκή απογευματινή 18:00, βράδυ 21:15
Κυριακή 17:45

Τιμές εισιτηρίων: 20, 16, 13 Ευρώ

Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες μαζί με το διάλειμμα
Αξιολόγηση
Βαθμός άρθρου
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα