Ξεκινάμε από τώρα να δημοσιεύουμε απόψεις και σχόλια για το κλείσιμο της εκπομπής του Γιάννη Πετρίδη την 1η Ιουλίου. Παρακάτω, θα διαβάσετε πολλές ενδιαφέρουσες απόψεις από μουσικούς (Angie Bowie, Chris Eckman και Carla Torgeson των Walkabouts, Andy Gill των Gang of Four, Martyn Bates (Eyeless in Gaza), Lester Square (Monochrome Set), Hugo Race (ex-Bad Seeds), Clint Bahr, Hakan Soold), αλλά κι από ανθρωπους του ραδιοφώνου, όπως οι Μάκης Μηλάτος, Ανδρέας Μητρέλης, Χρήστος Συρίμπεης (Mojo Radio), Νίκος Κομνηνός (Off Radio), Μιχάλης Εμμανουηλίδης (Ρόδον FM), Δημήτρης Κατσουρίνης (Mind Radio), Indieground Radio και Νίκος
Γκότσης (poplie web radio).
Όπως καταλαβαίνετε, συνέχεια θα προσθέτουμε σχόλια, μιας και έχουμε ζητήσει την άποψη πολλών ανθρώπων, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν σχέση με τη μουσική. Πριν όμως πάμε στα σχόλια αυτά, θα ήθελα να τονίσω ότι πέρα από το Γιάννη Πετρίδη, από την 1η Ιουλίου σταματάει τις εκπομπές του στον Kosmos ο Βασίλης Σταματίου (ένας από τους καλύτερους παραγωγούς αυτού του σταθμού) και στην ίδια κατάσταση βρίσκονται κι άλλοι συνάδελφοι του. Σίγουρα, όταν χάνεις τη δουλειά σου προσωρινά ή μόνιμα, αυτό είναι άσχημο για όλους.
Όμως, αυτό που τονίζουμε από χθες, χωρίς ίχνος υποτίμησης των υπολοίπων που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, είναι ότι ο Γιάννης Πετρίδης είναι ένα κομμάτι της "περιουσίας" του Ελληνικού Ραδιοφώνου. Είναι ένας άνθρωπος που κατάφερε να γίνει μέλος στο "Rock n Roll Hall of Fame" και για αυτόν έχουν γράψει τα περιοδικά Rolling Stone, Billboard κ.α. Νομίζω ότι δε θα ήταν δύσκολο να υπάρξει μια συνεννόηση με αυτό τον άνθρωπο, για να μη φτάσουμε σε αυτό το σημείο.
Angie Bowie
Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '70, David Bowie και Iggy Pop βρέθηκαν στο ίδιο αυτοκίνητο με το Γιάννη Πετρίδη σε μια διαδρομή με προορισμό τους Δελφούς (φαντάζομαι το ταξίδι αυτο)...
Η Angie Bowie λοιπόν σήμερα δέχτηκε με μεγάλη χαρά να πει στο Δημήτρη Αντωνόπουλο δυο λόγια με ΜΕΓΑΛΗ αξία για το Γιάννη Πετρίδη:
DON'T KNOW WHAT YOU'VE GOT 'TILL THEY'RE GONE..WHO HAS BEEN MESSING WITH CULTURAL ICONS? THE GOVERMENT? I HATE IT WHEN THEY GET PATRENALISTIC AND DECIDE WHATS BETTER FOR US.
BRING BACK GIANNIS PETRIDIS 'ON AIR' NOW!!
DEAR DIMITRIS HAVE A WONDERFUL WEEKEND!
LOVE,ANGIE.
Chris Eckman (Walkabouts)
Ο Chris Eckman των αγαπημένων στην Ελλάδα "Walkabouts" είπε τα εξής στο Δημήτρη Αντωνόπουλο:
"Αυτά δεν είναι καλά νέα. Όσο περνάει ο καιρός όλο και χάνουμε επαγγελματίες των Media, οι οποίοι πραγματικά γνωρίζουν κάτι από μουσική."
Carla Torgeson (Walkabouts)
"Greetings! I understand that Giannis Petridis was the first DJ in Greece to play The Walkabouts on the air! That had to be at least 20 years ago meaning that you, Giannis have been in the music industry for a long time and I tip my hat off to you! You have brought such pleasure undoubtably to many, many people. Thank you from the bottom of our hearts! love, Carla"
Andy Gill (Gang of Four) - παραγωγός albums των Red Hot Chili Peppers, The Stranglers, The Futureheads, Michael Hutchence, Therapy? κ.α. Αυτή την περίοδο ετοιμάζει τα CDs των Peel Sessions
"Ένας λαμπρός DJ. Του είμαστε πάντα ευγνώμονες για την προώθηση των Gang of Four στην Ελλάδα."
Lester Square (Monochrome Set)
Ο Lester Square είναι ένας από τους σημαντικότερους κιθαρίστες της post-punk περιόδου στη Βρετανία. Μάλιστα, ο ίδιος μιλάει σπάνια σε μέσο ενημέρωσης. Μίλησε στο Δημήτρη Αντωνόπουλο.
"It is a sad and inevitable example of the Peter principle (now to be renamed 'Petridis principle'?) when those at the top become divorced from the real and become elevated to a point where they cannot distinguish between map and territory, or spot a rhizomatic zietgeist from so high on the greasy pole. Just as the world, tiring of the accepted, the homogenous and anodyne, takes a step forward in re-evaluating the limits imposed by the corporate canon, the ERTsuits take two steps back. Talent and experience will out though. The grass roots will find a niche for experience and expertise. Petridis will prevail."
Martyn Bates (Eyeless in Gaza)
"Here in the U.K. we know you as the 'Greek John Peel' . I really hope that this is 'ok' for you to be descibed this way - because John Peel was very very well loved for his fantastic radio presence, and for all the amazing music that he introduced to generations on the airwaves. Mr Petridis - you ARE indeed like this, and i say 'SAVE THE GIANNIS'!! SAVE THE GIANNIS' - we need people like you now more than ever..."
Hugo Race (πρώην μέλος των Bad Seeds)
"Dark times indeed. corporate music eliminates the best boundary-pushing djs from the airwaves, world-wide. the absence of real music content is the issue! Free the airwaves..."
Clint Bahr
Νεουορκέζος μπασίστας, που έχει συνεργαστεί με πολλούς μεγάλους μουσικούς. Αυτή την περίοδο ετοιμάζει νέα μπάντα με πρώην μέλη των King Crimson, YES, TriPod & GTR
"Please keep "The Greek Radio Wonder DJ...GIANNIS PETRIDIS" on the air!!!"
Hakan Soold (Plastic Pals)
"Αυτά όντως είναι κακά νέα. Υποθέτω ότι όλο αυτό οφείλεται στο Ελληνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο, το οποίο θεωρεί ότι το rock δεν είναι τόσο σημαντικό - τουλάχιστον δεν αξίζει να το παίρνουν στα σοβαρά. Δυστυχώς, όταν αυτό φτάνει στο ραδιόφωνο, τότε μάλλον έχει μεταδοθεί σε όλο τον κόσμο. Ελληνικό Κρατικό Ραδιόφωνο, ξανασκεφτείτε την απόφαση σας!"
Sean Price (ιδιοκτήτης της Fortuna Pop Records)
"This sounds like another example of a government trying to save a little money without understanding the value of what they are getting rid of. It's the same thing here in the UK with the radio station BBC 6music. Good luck with your fight, what you're doing is important. If we lose people who genuinely care about music in radio then the major labels and bland music win."
Maxine Dunn
"It is a sad time for music, when yet again a great man of music is taken from our airwaves, who truly believes in what he does! Seems like a regular occurance on radio these days! He will be really missed that is for sure!"
Μάκης Μηλάτος (Στο Κόκκινο, Athens Voice, Sonik)
Αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια να μπει μία τάξη, αν και πάρα πολύ συχνά οι νόμοι γίνονται φορείς μεγάλων αδικιών ακριβώς γιατί, παρ' ότι γίνονται γιά τον άνθρωπο, στην ουσία γίνονται χωρίς τον άνθρωπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό στο οποίο αναφέρεστε. Μία ιστορική εκπομπή που βαστάει 30 χρόνια, που υπήρξε σημείο αναφοράς γιά την διάδοση της pop κουλτούρας στην Ελλάδα και που υποθέτω πως στα νιάτα τους μπορεί να την άκουγαν αρκετοί από αυτούς που τώρα αποφασίζουν και νομοθετούν, θα "πεθάνει" με ξαφνικό θάνατο ακριβώς γιατί οι νόμοι δεν έχουν ψυχή. Εχουν όμως οι άνθρωποι (ακόμη και οι πολιτικοί) και θα πρέπει να αναγνωρίσουν την επιδραστικότητα αυτής της εκπομπής στην ελληνική πολιτιστική πραγματικότητα της μεταπολίτευσης.
Πιστεύω ότι αν μπορούσαμε να ρωτήσουμε έναν-έναν ξεχωριστά αυτούς που περιμένουν να διοριστούν (μέσω ΑΣΕΠ) σε κάποια παρόμοια θέση, ούτε ένας δεν θα είχε αντίρρηση να βρεθεί τρόπος ώστε να συνεχιστεί -κατ' εξαίρεση- αυτή η εκπομπή και να μην διακοπεί έτσι άδοξα η παρουσία του Γιάννη στα ερτζιανά.
Αλλιώς θα είναι μία ακόμη απόδειξη (από τις πολλές που ζούμε τελευταία) ότι μας κυβερνούν ανίκανοι, ανάλγητοι, κοντόφθαλμοι, αμόρφωτοι και αγνώμονες.
Αυτό όμως που θέλω να πω στον Γιάννη Πετρίδη είναι πως τίποτα δεν μπορεί να μειώσει αυτό που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια. Ακόμη κι αν η εκπομπή του διακοπεί με αυτόν τον άδικο και άδοξο τρόπο. Είμαι μαζί του και ενάντια σε αυτό το αχάριστο κράτος. Ελπίζω -τουλάχιστον- να βρουν ένα τρόπο να τον τιμήσουν.
Ανδρέας Μητρέλης (Mojo Radio)
Τον Οκτώβριο του 1988 η αδερφή μου στα 17 της έτρεξε φουριόζα στο σπίτι απο το σχολείο μπηκε στο σαλόνι και ανοιξε το ραδιόφωνο η φωνη, αγνωστη τότε για μένα, του Γιάννη Πετρίδη ξεχύθηκε απο τα ηχεία λέγοντας σε πρωτη πανελληνια μετάδοση το νέο τραγουδι των u2, desire. Αμέσως σύνδεσα την φωνη του με το ροκ εν ρολ, αλλα και με το ραδιόφωνο.
Ημουν 11 χρονών και η μαγεία του ραδιοφώνου με είχε αγγίξει. Η αποκλειστικότα, οι γνώσεις και η απλότητα στον λόγο του. Κοντα στο σπίτι μου λειτουργούσε ενας πειραικός σταθμός το "Ραδιο Γαμμα" και τα παιδιά που έκανα εκπομπη την ίδια ωρα με τον Πετριδη ηχογραφουσαν την εκπομπη του σε κασσετα για να ακουσουν τα μουσικά νέα.
Στα 14 μου βρηκα ενα πειρατικο σταθμο και έκανα τις πρωτες μου εκπομπες και απο το 1995 μέχρι σημερα δεν εχω σταματήσει να κάνω ραδιοφωνο.
Η αφορμή ήταν ο Γιαννης Πετριδης εκεινο το μεσημερι του 1988 και το 2008 έτυχε να βρεθουμε μαζι στην συναυλία του Bob Dylan στο Βερολίνο και στην πτηση για την Αθηνα, στα διπλανα καθίσματα. Με παρακάλεσε να τον φωναζω Γιάννη και οχι κύριε Πετρίδη, αλλα ο σεβασμός μου στο προσωπο του δεν με αφήνε. Το κυριε έβγαινε αυθόρμητα όχι απο τα άσπρα του μαλιά, αλλά ότι στο σχολείο δεν μπορείς να φωνάζεις τους καθηγητες σου με το μικρό τους όνομα.
Χωρίς ίσως να το θέλει εδω και 35 χρόνια απο την συχνότητα της ΕΡΑ ο Γιαννης Πετρίδης κάνει μαθήματα μουσικής, ραδιοφωνίας και ήθους.
Η ειδηση οτι σταματάει η εκπομπη του δεν θα με σόκαρε αν ηταν δικιά του επιλογή αν και πιστευω οτι δεν θα σταματήσει ποτέ αλλα οτι θέλοντας η κυβέρνηση να κανει εξυγιανση του συστήματος, βαζουν στην ίδια μοιρά τον Γιαννη Πετρίδη με όλους τους άλλους, χωρίς κανέναν διαχωρισμό, μόνο και μόνο για τα χρόνια που δουλέυει για την ΕΡΑ αλλα και για το τι είναι εκει και τον ακούμε πάνω απο 35 χρόνια. Τα ίδια ισχύουν φαντάζομαι για τον Κο Ελευθερίου και τον Κο Χρονά την στιγμή που η χώρα μας χρειάζεται πνευματικους ανθρώπους να έχουν ένα βήμα στον λαό οπου την ίδια στιγμη η ιδιωτικη ραδιοφωνία και τηλεόραση έχουν μόνο οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα.
Νίκος Κομνηνός (Off Radio)
Ο Γιάννης Πετρίδης έχει μεγαλώσει γενεές και γενεές, μεταξύ άλλων και εμένα, θεωρώ ότι είναι ο πρώτος και ο τελευταίος του είδους του και δικαιωματικά έχουν ειπωθεί και γραφτεί γι'αυτόν διθύραμβοι, υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, εάν ήμουν εγώ στη θέση του, αν και έχω βρεθεί κατά κάποιον τρόπο σε ανάλογη θέση (διώχθηκα κακήν κακώς από την θέση μου πριν από 3 χρόνια) μετά από 35 χρόνια εκπομπών αν και ενοχλημένος θα ζητούσα μια δίωρη εκπομπή την εβδομάδα αφιλοκερδώς για να βρίσκομαι κοντά σε αυτό που αγαπάω και σε αυτούς που με πιστεύουν, εφόσον δεν είναι πολιτικό το θέμα αλλά οικονομικό νομίζω οτι δεν θα του το αρνηθούν. Θα το κάνει άραγε ο Γιάννης Πετρίδης;
Μιχάλης Εμμανουηλίδης (Ρόδον 95 FM)
Άκουγα την Παρασκευή την εκπομπή όταν, μεταξύ Avi Buffalo, The Drums και Ariel Pinkʼs Haunted Graffiti, ο Γιάννης ανακοίνωσε το τέλος της εκπομπής. Ένα νέο σχεδόν σοκαριστικό για κάποιον που η ακρόαση της συγκεκριμένης εκπομπής αποτελεί καθημερινή συνήθεια που κρατάει για πάνω από 25 χρόνια. Θα μπορούσα να δεχτώ το τέλος της εκπομπής αν υπήρχαν σημάδια κούρασης, επανάληψης, στασιμότητας, έλλειψης ενδιαφέροντος ως προs το δημοσιoγραφικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο αλλά και ως προς την ραδιοφωνική παρουσίασή τους αλλά μετά από 35 χρόνια ο Γιάννης Πετρίδης και ο Κώστας Ζουγρής δείχνουν ακριβώς το αντίθετο.
Δεν ξέρω ακριβώς το πλαίσιο εξυγίανσης ή αναδιάρθρωσης της ΕΡΤ αλλά ελπίζω η απόφαση της διοίκησής της να μην είναι οριστική. Σε μια εποχή ισοπέδωσης της βιομηχανίας του θεάματος και κυρίως της καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης το ''κόψιμο'' της εκπομπής "Από τις 4 στις 5" αλλά και των άλλων εκπομπών στο 2ο και 3ο Πρόγραμμα είναι ένα πολιτιστικό πλήγμα. Ταυτόχρονα αποτελεί και κλείσιμο μιας οδού εναλλακτικής παρακολούθησης των σύγχρονων μουσικών (και όχι μόνο) ρευμάτων στον υπόλοιπο πλανήτη.
Δημήτρης Κατσουρίνης (mindradio.gr)
Πρόκειται για μια περίπτωση στην οποία η πολιτεία δρα ισοπεδωτικά, απαξιώνοντας έναν άνθρωπο και μια εκπομπή που αποτελεί εδώ και 35 χρόνια, αστείρευτη πηγή έμπνευσης και ενημέρωσης. Η ενασχόληση με την σύγχρονη ιστορία της διεθνούς μουσικής και των κοινωνικών της προεκτάσεων, μπορεί να είναι αίτιο και αφορμή, ανάπτυξης ερεθισμάτων, καλλιέργειας, πολιτισμού - όχι μια εξεζητημένη απόλαυση για λίγους. Δυστυχώς κάτι τέτοιο, ακόμα και σήμερα στη χώρα μας δεν είναι αυτονόητο. Η υπευθυνότητα, η συνέπεια, η άριστη γνώση και αγάπη για το αντικείμενο είναι τα διαχρονικά χαρακτηριστικά των εκπομπών του Γιάννη Πετρίδη και με αυτά μεγάλωσαν γενιές και γενιές στη χώρα μας…
Στην περίπτωση που η απόφαση δεν ανατραπεί, η ιδιωτική μουσική ραδιοφωνία του playlist, θα έχει μια μοναδική ευκαιρία να αναβαθμίσει έστω και μεμονωμένα, το σχεδόν ομογενοποιημένο πρόγραμμα της. Αν δεν το κάνει, το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και σίγουρα βαθύτερο…
Indieground Radio
Σημεία των καιρών... Σε μια εποχή που η πολιτιστική ένδεια έχει χτυπήσει κόκκινο, που σπαταλούνται εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ για κάθε είδους eurovision μαθαίνουμε ότι η ιστορική εκπομπή των κ Πετρίδη, Ζουγρή πέφτει θύμα της "οικονομικής εξυγίανσης" των κρατικών μέσων επικοινωνίας. Δεν ξέρουμε, ούτε έχει σημασία, το ύψος των μισθών αυτών των δύο ανθρώπων ( αν και είμαστε σίγουροι ότι είναι πενταροδεκάρες μπροστά στους αντίστοιχους των κάθε λογής παρουσιαστών και παραγωγών που λυμαίνονται την αισθητική μας στην Ε.Ρ.Τ. ) . Είναι αλήθεια ότι 35 χρόνια προσφόρας δεν μπορουν με τίποτα να αποτυπωθούν στους οικονομικούς δείκτες των χαρτογιακάδων όπως επίσης είναι αλήθεια το ότι η εκπομπή απο τις 4 ώς τις 5 δεν θα δυσκολευτεί να βρει άλλη ραδιοφωνική στέγη. Είναι κρίμα όμως αυτή η αντιμετώπιση. Ερχεται βαρύς χειμώνας......
Υ.Γ.1 Αυτά περί Ασεπ μας κάνουν να γελάμε μέχρι δακρύων μόνο και μόνο μπροστά στην εικόνα της βαθμολογήτριας να ρωτάει τον Πετρίδη αν γνωρίζει τους Stones.......
Y.Γ.2 Μαζί με τους Πετρίδη - Ζουγρή στέλνουν στο δρόμο άλλους 1000 εργαζόμενους τα ονόματα των οποίων δεν τα γνωρίζουμε και πιθανότατα δεν θα τα μάθουμε ποτέ. Θεωρούμε ότι η καμπάνια υποστήριξης - αλληλεγγύης θα πρέπει να συμπεριλάβει και αυτούς.
Νίκος Γκότσης (poplie web radio)
Αν όντως κόβεται -όπως διάβασα- στα πλαίσια εξοικονόμησης χρημάτων, είναι απαράδεκτο γεγονός. Είναι κρίμα να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο στον άνθρωπο που έχει μεγάλη ευθύνη στη δημιουργία του μουσικόφιλου κοινού στη χώρα μας.
Από την άλλη, προσωπικά σταμάτησα να ακούω πετρίδη πριν από δύο χρόνια γιατί η εκπομπή του έπαψε να μου αρέσει. Δυστυχώς έχω την αίσθηση ότι ο Πετρίδης δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα εποχή, με αποτέλεσμα να ακούγεται παρελθοντολάγνος που του φταίνε οι χρήστες που κατεβάζουν μουσική από το ιντερνετ. Και για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, έχω απεριόριστο σεβασμό στον Πετρίδη, τον άκουγα καθημερινά για 8 χρόνια και είναι αυτός που διαμόρφωσε σε τεράστιο βαθμό τη σχέση που έχω με τη μουσική και το ραδιόφωνο. Συν τοις άλλοις, κατά βάση συμφωνώ μαζί του, τελευταία ακούω κυρίως παλιότερες μουσικές, αυτό που δε μου αρέσει είναι το πώς εκφράζει τη δυσαρέσκειά του απέναντι στα νέα δεδομένα.
Μακάρι η -θέλω να πιστεύω προσωρινή- διακοπή να βοηθήσει ώστε την επόμενη φορά που ο Πετρίδης θα βγει στο ραδιόφωνο να ακούσουμε τον παλιό καλό Πετρίδη που παρουσίαζε με πάθος νέα και παλιά πράγματα.
Χρήστος Συρίμπεης (Mojo Radio)
Το κρατικό δίκτυο (δεν μιλάμε μόνο για ένα κανάλι ή έναν σταθμό) είχε, έχει και θα έχει σαν πρώτη του προτεραιότητα την παραγωγή και προώθηση πολιτισμού.
Όλα αυτά που ακούγονται για βολέματα , εσωτερικές, εξωτερικές παραγωγές , φαγοπότι φίλων και συνεταίρων , καθοδηγούμενη προπαγάνδα από την εκάστοτε κυβέρνηση και μισθούς βασιλιάδων σε άχρηστα κοματόσκυλα πιστεύω ότι είναι προβοκάτσια και συντονισμένη επίθεση με δόλιους σκοπούς….
Επίσης νομίζω ήρθε η ώρα να ξεφορτωθούμε και αυτόν και καλά το ρεπόρτερ που ακούει στο όνομα Αυγεροπουλος και κάνει βόλτες στα εξωτικά θέρετρα όπως το δέλτα του Νίγηρα και μας φέρνει βραβεία και γνωση…
Όπως καταλαβαίνετε, συνέχεια θα προσθέτουμε σχόλια, μιας και έχουμε ζητήσει την άποψη πολλών ανθρώπων, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν σχέση με τη μουσική. Πριν όμως πάμε στα σχόλια αυτά, θα ήθελα να τονίσω ότι πέρα από το Γιάννη Πετρίδη, από την 1η Ιουλίου σταματάει τις εκπομπές του στον Kosmos ο Βασίλης Σταματίου (ένας από τους καλύτερους παραγωγούς αυτού του σταθμού) και στην ίδια κατάσταση βρίσκονται κι άλλοι συνάδελφοι του. Σίγουρα, όταν χάνεις τη δουλειά σου προσωρινά ή μόνιμα, αυτό είναι άσχημο για όλους.
Όμως, αυτό που τονίζουμε από χθες, χωρίς ίχνος υποτίμησης των υπολοίπων που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, είναι ότι ο Γιάννης Πετρίδης είναι ένα κομμάτι της "περιουσίας" του Ελληνικού Ραδιοφώνου. Είναι ένας άνθρωπος που κατάφερε να γίνει μέλος στο "Rock n Roll Hall of Fame" και για αυτόν έχουν γράψει τα περιοδικά Rolling Stone, Billboard κ.α. Νομίζω ότι δε θα ήταν δύσκολο να υπάρξει μια συνεννόηση με αυτό τον άνθρωπο, για να μη φτάσουμε σε αυτό το σημείο.
Angie Bowie
Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '70, David Bowie και Iggy Pop βρέθηκαν στο ίδιο αυτοκίνητο με το Γιάννη Πετρίδη σε μια διαδρομή με προορισμό τους Δελφούς (φαντάζομαι το ταξίδι αυτο)...
Η Angie Bowie λοιπόν σήμερα δέχτηκε με μεγάλη χαρά να πει στο Δημήτρη Αντωνόπουλο δυο λόγια με ΜΕΓΑΛΗ αξία για το Γιάννη Πετρίδη:
DON'T KNOW WHAT YOU'VE GOT 'TILL THEY'RE GONE..WHO HAS BEEN MESSING WITH CULTURAL ICONS? THE GOVERMENT? I HATE IT WHEN THEY GET PATRENALISTIC AND DECIDE WHATS BETTER FOR US.
BRING BACK GIANNIS PETRIDIS 'ON AIR' NOW!!
DEAR DIMITRIS HAVE A WONDERFUL WEEKEND!
LOVE,ANGIE.
Chris Eckman (Walkabouts)
Ο Chris Eckman των αγαπημένων στην Ελλάδα "Walkabouts" είπε τα εξής στο Δημήτρη Αντωνόπουλο:
"Αυτά δεν είναι καλά νέα. Όσο περνάει ο καιρός όλο και χάνουμε επαγγελματίες των Media, οι οποίοι πραγματικά γνωρίζουν κάτι από μουσική."
Carla Torgeson (Walkabouts)
"Greetings! I understand that Giannis Petridis was the first DJ in Greece to play The Walkabouts on the air! That had to be at least 20 years ago meaning that you, Giannis have been in the music industry for a long time and I tip my hat off to you! You have brought such pleasure undoubtably to many, many people. Thank you from the bottom of our hearts! love, Carla"
Andy Gill (Gang of Four) - παραγωγός albums των Red Hot Chili Peppers, The Stranglers, The Futureheads, Michael Hutchence, Therapy? κ.α. Αυτή την περίοδο ετοιμάζει τα CDs των Peel Sessions
"Ένας λαμπρός DJ. Του είμαστε πάντα ευγνώμονες για την προώθηση των Gang of Four στην Ελλάδα."
Lester Square (Monochrome Set)
Ο Lester Square είναι ένας από τους σημαντικότερους κιθαρίστες της post-punk περιόδου στη Βρετανία. Μάλιστα, ο ίδιος μιλάει σπάνια σε μέσο ενημέρωσης. Μίλησε στο Δημήτρη Αντωνόπουλο.
"It is a sad and inevitable example of the Peter principle (now to be renamed 'Petridis principle'?) when those at the top become divorced from the real and become elevated to a point where they cannot distinguish between map and territory, or spot a rhizomatic zietgeist from so high on the greasy pole. Just as the world, tiring of the accepted, the homogenous and anodyne, takes a step forward in re-evaluating the limits imposed by the corporate canon, the ERTsuits take two steps back. Talent and experience will out though. The grass roots will find a niche for experience and expertise. Petridis will prevail."
Martyn Bates (Eyeless in Gaza)
"Here in the U.K. we know you as the 'Greek John Peel' . I really hope that this is 'ok' for you to be descibed this way - because John Peel was very very well loved for his fantastic radio presence, and for all the amazing music that he introduced to generations on the airwaves. Mr Petridis - you ARE indeed like this, and i say 'SAVE THE GIANNIS'!! SAVE THE GIANNIS' - we need people like you now more than ever..."
Hugo Race (πρώην μέλος των Bad Seeds)
"Dark times indeed. corporate music eliminates the best boundary-pushing djs from the airwaves, world-wide. the absence of real music content is the issue! Free the airwaves..."
Clint Bahr
Νεουορκέζος μπασίστας, που έχει συνεργαστεί με πολλούς μεγάλους μουσικούς. Αυτή την περίοδο ετοιμάζει νέα μπάντα με πρώην μέλη των King Crimson, YES, TriPod & GTR
"Please keep "The Greek Radio Wonder DJ...GIANNIS PETRIDIS" on the air!!!"
Hakan Soold (Plastic Pals)
"Αυτά όντως είναι κακά νέα. Υποθέτω ότι όλο αυτό οφείλεται στο Ελληνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο, το οποίο θεωρεί ότι το rock δεν είναι τόσο σημαντικό - τουλάχιστον δεν αξίζει να το παίρνουν στα σοβαρά. Δυστυχώς, όταν αυτό φτάνει στο ραδιόφωνο, τότε μάλλον έχει μεταδοθεί σε όλο τον κόσμο. Ελληνικό Κρατικό Ραδιόφωνο, ξανασκεφτείτε την απόφαση σας!"
Sean Price (ιδιοκτήτης της Fortuna Pop Records)
"This sounds like another example of a government trying to save a little money without understanding the value of what they are getting rid of. It's the same thing here in the UK with the radio station BBC 6music. Good luck with your fight, what you're doing is important. If we lose people who genuinely care about music in radio then the major labels and bland music win."
Maxine Dunn
"It is a sad time for music, when yet again a great man of music is taken from our airwaves, who truly believes in what he does! Seems like a regular occurance on radio these days! He will be really missed that is for sure!"
Μάκης Μηλάτος (Στο Κόκκινο, Athens Voice, Sonik)
Αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια να μπει μία τάξη, αν και πάρα πολύ συχνά οι νόμοι γίνονται φορείς μεγάλων αδικιών ακριβώς γιατί, παρ' ότι γίνονται γιά τον άνθρωπο, στην ουσία γίνονται χωρίς τον άνθρωπο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό στο οποίο αναφέρεστε. Μία ιστορική εκπομπή που βαστάει 30 χρόνια, που υπήρξε σημείο αναφοράς γιά την διάδοση της pop κουλτούρας στην Ελλάδα και που υποθέτω πως στα νιάτα τους μπορεί να την άκουγαν αρκετοί από αυτούς που τώρα αποφασίζουν και νομοθετούν, θα "πεθάνει" με ξαφνικό θάνατο ακριβώς γιατί οι νόμοι δεν έχουν ψυχή. Εχουν όμως οι άνθρωποι (ακόμη και οι πολιτικοί) και θα πρέπει να αναγνωρίσουν την επιδραστικότητα αυτής της εκπομπής στην ελληνική πολιτιστική πραγματικότητα της μεταπολίτευσης.
Πιστεύω ότι αν μπορούσαμε να ρωτήσουμε έναν-έναν ξεχωριστά αυτούς που περιμένουν να διοριστούν (μέσω ΑΣΕΠ) σε κάποια παρόμοια θέση, ούτε ένας δεν θα είχε αντίρρηση να βρεθεί τρόπος ώστε να συνεχιστεί -κατ' εξαίρεση- αυτή η εκπομπή και να μην διακοπεί έτσι άδοξα η παρουσία του Γιάννη στα ερτζιανά.
Αλλιώς θα είναι μία ακόμη απόδειξη (από τις πολλές που ζούμε τελευταία) ότι μας κυβερνούν ανίκανοι, ανάλγητοι, κοντόφθαλμοι, αμόρφωτοι και αγνώμονες.
Αυτό όμως που θέλω να πω στον Γιάννη Πετρίδη είναι πως τίποτα δεν μπορεί να μειώσει αυτό που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια. Ακόμη κι αν η εκπομπή του διακοπεί με αυτόν τον άδικο και άδοξο τρόπο. Είμαι μαζί του και ενάντια σε αυτό το αχάριστο κράτος. Ελπίζω -τουλάχιστον- να βρουν ένα τρόπο να τον τιμήσουν.
Ανδρέας Μητρέλης (Mojo Radio)
Τον Οκτώβριο του 1988 η αδερφή μου στα 17 της έτρεξε φουριόζα στο σπίτι απο το σχολείο μπηκε στο σαλόνι και ανοιξε το ραδιόφωνο η φωνη, αγνωστη τότε για μένα, του Γιάννη Πετρίδη ξεχύθηκε απο τα ηχεία λέγοντας σε πρωτη πανελληνια μετάδοση το νέο τραγουδι των u2, desire. Αμέσως σύνδεσα την φωνη του με το ροκ εν ρολ, αλλα και με το ραδιόφωνο.
Ημουν 11 χρονών και η μαγεία του ραδιοφώνου με είχε αγγίξει. Η αποκλειστικότα, οι γνώσεις και η απλότητα στον λόγο του. Κοντα στο σπίτι μου λειτουργούσε ενας πειραικός σταθμός το "Ραδιο Γαμμα" και τα παιδιά που έκανα εκπομπη την ίδια ωρα με τον Πετριδη ηχογραφουσαν την εκπομπη του σε κασσετα για να ακουσουν τα μουσικά νέα.
Στα 14 μου βρηκα ενα πειρατικο σταθμο και έκανα τις πρωτες μου εκπομπες και απο το 1995 μέχρι σημερα δεν εχω σταματήσει να κάνω ραδιοφωνο.
Η αφορμή ήταν ο Γιαννης Πετριδης εκεινο το μεσημερι του 1988 και το 2008 έτυχε να βρεθουμε μαζι στην συναυλία του Bob Dylan στο Βερολίνο και στην πτηση για την Αθηνα, στα διπλανα καθίσματα. Με παρακάλεσε να τον φωναζω Γιάννη και οχι κύριε Πετρίδη, αλλα ο σεβασμός μου στο προσωπο του δεν με αφήνε. Το κυριε έβγαινε αυθόρμητα όχι απο τα άσπρα του μαλιά, αλλά ότι στο σχολείο δεν μπορείς να φωνάζεις τους καθηγητες σου με το μικρό τους όνομα.
Χωρίς ίσως να το θέλει εδω και 35 χρόνια απο την συχνότητα της ΕΡΑ ο Γιαννης Πετρίδης κάνει μαθήματα μουσικής, ραδιοφωνίας και ήθους.
Η ειδηση οτι σταματάει η εκπομπη του δεν θα με σόκαρε αν ηταν δικιά του επιλογή αν και πιστευω οτι δεν θα σταματήσει ποτέ αλλα οτι θέλοντας η κυβέρνηση να κανει εξυγιανση του συστήματος, βαζουν στην ίδια μοιρά τον Γιαννη Πετρίδη με όλους τους άλλους, χωρίς κανέναν διαχωρισμό, μόνο και μόνο για τα χρόνια που δουλέυει για την ΕΡΑ αλλα και για το τι είναι εκει και τον ακούμε πάνω απο 35 χρόνια. Τα ίδια ισχύουν φαντάζομαι για τον Κο Ελευθερίου και τον Κο Χρονά την στιγμή που η χώρα μας χρειάζεται πνευματικους ανθρώπους να έχουν ένα βήμα στον λαό οπου την ίδια στιγμη η ιδιωτικη ραδιοφωνία και τηλεόραση έχουν μόνο οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα.
Νίκος Κομνηνός (Off Radio)
Ο Γιάννης Πετρίδης έχει μεγαλώσει γενεές και γενεές, μεταξύ άλλων και εμένα, θεωρώ ότι είναι ο πρώτος και ο τελευταίος του είδους του και δικαιωματικά έχουν ειπωθεί και γραφτεί γι'αυτόν διθύραμβοι, υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, εάν ήμουν εγώ στη θέση του, αν και έχω βρεθεί κατά κάποιον τρόπο σε ανάλογη θέση (διώχθηκα κακήν κακώς από την θέση μου πριν από 3 χρόνια) μετά από 35 χρόνια εκπομπών αν και ενοχλημένος θα ζητούσα μια δίωρη εκπομπή την εβδομάδα αφιλοκερδώς για να βρίσκομαι κοντά σε αυτό που αγαπάω και σε αυτούς που με πιστεύουν, εφόσον δεν είναι πολιτικό το θέμα αλλά οικονομικό νομίζω οτι δεν θα του το αρνηθούν. Θα το κάνει άραγε ο Γιάννης Πετρίδης;
Μιχάλης Εμμανουηλίδης (Ρόδον 95 FM)
Άκουγα την Παρασκευή την εκπομπή όταν, μεταξύ Avi Buffalo, The Drums και Ariel Pinkʼs Haunted Graffiti, ο Γιάννης ανακοίνωσε το τέλος της εκπομπής. Ένα νέο σχεδόν σοκαριστικό για κάποιον που η ακρόαση της συγκεκριμένης εκπομπής αποτελεί καθημερινή συνήθεια που κρατάει για πάνω από 25 χρόνια. Θα μπορούσα να δεχτώ το τέλος της εκπομπής αν υπήρχαν σημάδια κούρασης, επανάληψης, στασιμότητας, έλλειψης ενδιαφέροντος ως προs το δημοσιoγραφικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο αλλά και ως προς την ραδιοφωνική παρουσίασή τους αλλά μετά από 35 χρόνια ο Γιάννης Πετρίδης και ο Κώστας Ζουγρής δείχνουν ακριβώς το αντίθετο.
Δεν ξέρω ακριβώς το πλαίσιο εξυγίανσης ή αναδιάρθρωσης της ΕΡΤ αλλά ελπίζω η απόφαση της διοίκησής της να μην είναι οριστική. Σε μια εποχή ισοπέδωσης της βιομηχανίας του θεάματος και κυρίως της καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης το ''κόψιμο'' της εκπομπής "Από τις 4 στις 5" αλλά και των άλλων εκπομπών στο 2ο και 3ο Πρόγραμμα είναι ένα πολιτιστικό πλήγμα. Ταυτόχρονα αποτελεί και κλείσιμο μιας οδού εναλλακτικής παρακολούθησης των σύγχρονων μουσικών (και όχι μόνο) ρευμάτων στον υπόλοιπο πλανήτη.
Δημήτρης Κατσουρίνης (mindradio.gr)
Πρόκειται για μια περίπτωση στην οποία η πολιτεία δρα ισοπεδωτικά, απαξιώνοντας έναν άνθρωπο και μια εκπομπή που αποτελεί εδώ και 35 χρόνια, αστείρευτη πηγή έμπνευσης και ενημέρωσης. Η ενασχόληση με την σύγχρονη ιστορία της διεθνούς μουσικής και των κοινωνικών της προεκτάσεων, μπορεί να είναι αίτιο και αφορμή, ανάπτυξης ερεθισμάτων, καλλιέργειας, πολιτισμού - όχι μια εξεζητημένη απόλαυση για λίγους. Δυστυχώς κάτι τέτοιο, ακόμα και σήμερα στη χώρα μας δεν είναι αυτονόητο. Η υπευθυνότητα, η συνέπεια, η άριστη γνώση και αγάπη για το αντικείμενο είναι τα διαχρονικά χαρακτηριστικά των εκπομπών του Γιάννη Πετρίδη και με αυτά μεγάλωσαν γενιές και γενιές στη χώρα μας…
Στην περίπτωση που η απόφαση δεν ανατραπεί, η ιδιωτική μουσική ραδιοφωνία του playlist, θα έχει μια μοναδική ευκαιρία να αναβαθμίσει έστω και μεμονωμένα, το σχεδόν ομογενοποιημένο πρόγραμμα της. Αν δεν το κάνει, το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο και σίγουρα βαθύτερο…
Indieground Radio
Σημεία των καιρών... Σε μια εποχή που η πολιτιστική ένδεια έχει χτυπήσει κόκκινο, που σπαταλούνται εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ για κάθε είδους eurovision μαθαίνουμε ότι η ιστορική εκπομπή των κ Πετρίδη, Ζουγρή πέφτει θύμα της "οικονομικής εξυγίανσης" των κρατικών μέσων επικοινωνίας. Δεν ξέρουμε, ούτε έχει σημασία, το ύψος των μισθών αυτών των δύο ανθρώπων ( αν και είμαστε σίγουροι ότι είναι πενταροδεκάρες μπροστά στους αντίστοιχους των κάθε λογής παρουσιαστών και παραγωγών που λυμαίνονται την αισθητική μας στην Ε.Ρ.Τ. ) . Είναι αλήθεια ότι 35 χρόνια προσφόρας δεν μπορουν με τίποτα να αποτυπωθούν στους οικονομικούς δείκτες των χαρτογιακάδων όπως επίσης είναι αλήθεια το ότι η εκπομπή απο τις 4 ώς τις 5 δεν θα δυσκολευτεί να βρει άλλη ραδιοφωνική στέγη. Είναι κρίμα όμως αυτή η αντιμετώπιση. Ερχεται βαρύς χειμώνας......
Υ.Γ.1 Αυτά περί Ασεπ μας κάνουν να γελάμε μέχρι δακρύων μόνο και μόνο μπροστά στην εικόνα της βαθμολογήτριας να ρωτάει τον Πετρίδη αν γνωρίζει τους Stones.......
Y.Γ.2 Μαζί με τους Πετρίδη - Ζουγρή στέλνουν στο δρόμο άλλους 1000 εργαζόμενους τα ονόματα των οποίων δεν τα γνωρίζουμε και πιθανότατα δεν θα τα μάθουμε ποτέ. Θεωρούμε ότι η καμπάνια υποστήριξης - αλληλεγγύης θα πρέπει να συμπεριλάβει και αυτούς.
Νίκος Γκότσης (poplie web radio)
Αν όντως κόβεται -όπως διάβασα- στα πλαίσια εξοικονόμησης χρημάτων, είναι απαράδεκτο γεγονός. Είναι κρίμα να συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο στον άνθρωπο που έχει μεγάλη ευθύνη στη δημιουργία του μουσικόφιλου κοινού στη χώρα μας.
Από την άλλη, προσωπικά σταμάτησα να ακούω πετρίδη πριν από δύο χρόνια γιατί η εκπομπή του έπαψε να μου αρέσει. Δυστυχώς έχω την αίσθηση ότι ο Πετρίδης δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα εποχή, με αποτέλεσμα να ακούγεται παρελθοντολάγνος που του φταίνε οι χρήστες που κατεβάζουν μουσική από το ιντερνετ. Και για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, έχω απεριόριστο σεβασμό στον Πετρίδη, τον άκουγα καθημερινά για 8 χρόνια και είναι αυτός που διαμόρφωσε σε τεράστιο βαθμό τη σχέση που έχω με τη μουσική και το ραδιόφωνο. Συν τοις άλλοις, κατά βάση συμφωνώ μαζί του, τελευταία ακούω κυρίως παλιότερες μουσικές, αυτό που δε μου αρέσει είναι το πώς εκφράζει τη δυσαρέσκειά του απέναντι στα νέα δεδομένα.
Μακάρι η -θέλω να πιστεύω προσωρινή- διακοπή να βοηθήσει ώστε την επόμενη φορά που ο Πετρίδης θα βγει στο ραδιόφωνο να ακούσουμε τον παλιό καλό Πετρίδη που παρουσίαζε με πάθος νέα και παλιά πράγματα.
Χρήστος Συρίμπεης (Mojo Radio)
Το κρατικό δίκτυο (δεν μιλάμε μόνο για ένα κανάλι ή έναν σταθμό) είχε, έχει και θα έχει σαν πρώτη του προτεραιότητα την παραγωγή και προώθηση πολιτισμού.
Όλα αυτά που ακούγονται για βολέματα , εσωτερικές, εξωτερικές παραγωγές , φαγοπότι φίλων και συνεταίρων , καθοδηγούμενη προπαγάνδα από την εκάστοτε κυβέρνηση και μισθούς βασιλιάδων σε άχρηστα κοματόσκυλα πιστεύω ότι είναι προβοκάτσια και συντονισμένη επίθεση με δόλιους σκοπούς….
Επίσης νομίζω ήρθε η ώρα να ξεφορτωθούμε και αυτόν και καλά το ρεπόρτερ που ακούει στο όνομα Αυγεροπουλος και κάνει βόλτες στα εξωτικά θέρετρα όπως το δέλτα του Νίγηρα και μας φέρνει βραβεία και γνωση…
Η φωτογραφία του εξωφύλλου ανήκει στην Ελευθεροτυπία.