Ιάσωνας Κάλδης

Live συναυλίες και Κρίση: Άνωση

Ξεκινάμε σήμερα το Αφιέρωμα μας για το πόσο θα επηρεαστούν οι Συναυλίες και τα Festivals στην Ελλάδα από την οικονομική κρίση με τα όσα μας είπε ο Ιάσωνας Καλδής...
Διαβάστηκε φορες
Ξεκινάμε σήμερα το Αφιέρωμα μας για το πόσο θα επηρεαστούν οι Συναυλίες και τα Festivals στην Ελλάδα από την οικονομική κρίση.

Ο Ιάσωνας Καλδής υπεύθυνος για τη διοργάνωση συναυλιών της Άνωσης μας αναλύει παρακάτω τις δικές του απόψεις και τον ευχαριστούμε θερμά για αυτό.


- Συναυλίες και κρίση. Ο κόσμος σίγουρα έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση στα καθημερινά του έξοδα. Εσείς έχετε προσαρμόσει τους στόχους σας σε αυτή τη νέα κατάσταση ή δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στον προγραμματισμό σας;

Όχι ιδιαίτερα. Απλά είμαστε πιο προσεκτικοί και στα ονόματα και στις τιμές εισιτηρίων.

 - Πιστεύεις ότι θα μειωθούν οι συναυλίες του Καλοκαιριού από εδώ και στο εξής; Ή μήπως θα προτιμώνται πιο μικρά ονόματα με χαμηλότερες οικονομικές απαιτήσεις;

Απ' ότι έχει φανεί μέχρι τώρα το αντίθετο συμβαίνει. Ανακοινώνονται ολοένα και περισσότερες συναυλίες. Βέβαια αυτό έχει να κάνει λιγότερο με την αγορά και περισσότερο με τις "επιθετικές" τακτικές διοργανωτών που προσπαθούν να βγάλουν εκτός αγοράς κάποιους ανταγωνιστές. Σε μία τέτοια μάχη κανείς δεν κερδίζει, ούτε και το κοινό.

- Θα αντέξουν τα μεγάλα Festivals ή θα "μικρύνουν", έχοντας λιγότερα ονόματα στο line-up τους;

Κάποια φεστιβάλ που είναι εδραιωμένα ίσως να συνεχίσουν, απλά και μόνο γιατί αποτελούν " τα κοσμήματα του στέμματος" για τους διοργανωτές τους. Πάντως επειδή ο Έλληνας δεν είναι φεστιβαλικό κοινό, με την έννοια που είναι οι Άγγλοι ή οι Γερμανοί, σίγουρα δεν αναμένω άνθιση του θεσμού φέτος.

- Οι μουσικοί "χάνουν" κάποια χρήματα, λόγω της πειρατείας της μουσικής και καταφεύγουν σε περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις για να καλύψουν τα έξοδα τους και βέβαια να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη. Πιστεύεις ότι θα προσαρμόσουν τις απολαβές τους σύμφωνα με τη νέα κατάσταση, που επιβάλλει η οικονομική κρίση ή όχι;

Προς το παρόν συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Οι αμοιβές αυξάνονται αντί να μειώνονται. Σε αυτό δεν βοηθάει και ο πλειστηριασμός που γίνεται για έναν καλλιτέχνη. Βρίσκουν λοιπόν έδαφος και οι ατζέντηδες και κάνουν το παιχνίδι τους και μάλιστα καμιά φορά χωρίς καν να είναι εν γνώση ο καλλιτέχνης.

Ιάσωνας Καλδής- Υπάρχει αλλαγή συμπεριφοράς των χορηγών συναυλιών και ιδίως του Δημοσίου (κρατική επιχορήγηση για παράδειγμα);

Εννοείται ότι υπάρχει. Η μείωση διαφημίσεων σημαίνει και μείωση του όποιου διαθέσιμου budget για χορηγίες. Όσο αφορά τις κρατικές επιχορηγήσεις εμείς δεν έχουμε πάρει ποτέ καμία!

- Πιστεύεις ότι το κλείσιμο μιας συναυλίας μεγάλου ονόματος πολλούς μήνες πριν και η προπώληση εισιτηρίων μεγάλο χρονικό διάστημα πριν τη συναυλία θα βοηθούσε την κατάσταση;

Μέχρι τώρα ο Έλληνας ήταν πάντα της τελευταίας στιγμής. Κάτι με τις χαμηλές τιμές στα πρώτα 1.000 εισιτήρια, κάτι η έναρξη προπώλησης πολλούς μήνες πριν αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει και θα αλλάξει κι άλλο. Αλλά ο τελικός κριτής μίας συναυλίας παραμένει το πόσο δημοφιλές είναι το όνομα.

- Πώς βλέπεις να αντιμετωπίζουν τα νέα δεδομένα αντίστοιχες Εταιρείες στο εξωτερικό;

Δεν υπάρχουν τέτοια θέματα πια στο εξωτερικό. Πέρσι το καλοκαίρι στην Μεγ. Βρετανία μόνο τα φεστιβάλ σημειώσανε άνοδο κερδών κατά 10 - 15%, ενώ εν μέσω κρίσης ολόκληρο το κομμάτι των συναυλιών σημείωσε αύξηση πωλήσεων σε εισιτήρια της τάξης των 13%. Και μάλιστα με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Στην Ελλάδα, τώρα μας χτυπάει πραγματικά η οικονομική κρίση και το τι μέλει γενέσθαι δεν μπορούμε να το κρίνουμε από τώρα. Εξάλλου είναι και πολύ διαφορετική η ψυχολογία και οι καταναλωτικές συνήθειες του κοινού.

- Λόγω των μεγαλύτερων εξόδων (μεταφορικά κλπ) που έχει μια συναυλία γνωστού ονόματος στην Ελλάδα, συγκριτικά με μια Κεντρο Ευρωπαϊκή χώρα, πιστεύεις ότι θα βοηθούσε μια συνεργασία μεταξύ Εταιρειών διοργάνωσης συναυλιών των γειτονικών μας χωρών (Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία), ώστε κάθε εμφάνιση μεγάλου ονόματος να γινόταν ως "πακέτο" σε όλες αυτές τις χώρες ή μήπως ήδη γίνεται αυτό;

Όσα χρόνια είμαι στην βιομηχανία το έχω δει πολλές φορές να συζητιέται, λιγοστές να εφαρμόζεται και ακόμα λιγότερες να πετυχαίνει. Κάτι οι διαφορές στις αγορές, κάτι το "διαίρει και βασίλευε" των ατζέντηδων, κάτι οι ιδιάζουσες προσωπικότητες των διοργανωτών (Ελλήνων αλλά και ξένων) το εγχείρημα δε πετυχαίνει αρκετά συχνά για να είναι βιώσιμο. Μόνη εξαίρεση η Live Nation (η μεγαλύτερη media εταιρεία διεθνώς) η οποία όμως λειτουργεί διαφορετικά αφού ή αγοράζει μερίδιο ή και εξ' ολοκλήρου κάποιον τοπικό διοργανωτή ή συνεργάζεται δίνοντάς του κάποιο ποσοστό.

Αύριο το δεύτερο μέρος του Αφιερώματος μας με όλα όσα μας είπε η Άννα Κατσά της CTS Productions.


Διαβάστε ακόμα