Η τρίτη μέρα του festival ήταν κάπως πιο αδύναμη από τις δύο προηγούμενες αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα και κακό αφού βοηθάει στην αντιμετώπιση της συσσωρευμένη κούρασης από τις προηγούμενες ημέρες. Πρωταγωνιστές στο φινάλε του Primavera οι βετεράνοι Built to Spill και η νέα ελπίδα που ακούει στο όνομα Dum Dum Girls.
Οι headliners της μεγάλης σκηνής (San Miguel) ήταν οι Pet Shop Boys που αν και από ότι φαίνεται έχουν αρχίσει να αποκτούν cult status, εμείς δεν νιώσαμε την επιθυμία να στηθούμε έστω κάτω από τις οθόνες για να τους παρακολουθήσουμε. Πριν τους P.S.B. εμφανίζονταν οι Charlatans παίζοντας ολόκληρο το ‘Some Friendly’, και αν και για καθαρά νοσταλγικούς λόγους θα θέλαμε να ακούσουμε έστω ένα μέρος του set τους, δυστυχώς έπαιζαν ακριβώς την ίδια ώρα με τους Built to Spill.
Οπότε το πέρασμά μας από την σκηνή San Miguel περιορίστηκε σε μικρές δόσεις από τις εμφανίσεις των Αμερικάνων Dr. Dog και της Βρετανίδας Florence με τις μηχανές της. Και αν οι πρώτοι μας πρόσφεραν ένα ευχάριστο εικοσάλεπτο με την δυναμική εμφάνιση τους, δυστυχώς η Florence μας απογοήτευσε με τον τρόπο που διάλεξε να ερμηνεύσει τα – αγαπημένα κατα τ’ άλλα – τραγούδια της. Με ένα ολόλευκο αεράτο φόρεμα (σε αντίθεση με το κατάμαυρο πέρυσι στο Synch Festival, όπου είχε κάνει και πολύ καλύτερη εμφάνιση) αλώνιζε την σκηνή πέρα δώθε και ήταν σίγουρα επικοινωνιακή με το κοινό από κάτω, αλλά η θεατρικότητα με την οποία ερμήνευε τα τραγούδια, ίσως ψάχνοντας να βρει ένα νέο τρόπο ερμηνείας μετά από πολλοστές εμφανίσεις, έκανε κομμάτια όπως το 'Dog Days are Over' και 'Rabbit Heart' (με το οποίο έκλεισε το set της) να ακούγονται… ξεκουρδισμένα. Μάλλον ήρθε ο καιρός για την Florence να ανασυνταχτεί και να γράψει και κανένα καινούργιο κομμάτι.
Πριν και μετά την εμφάνιση των Dr. Dog, κάναμε δύο περάσματα από την σκηνή του Pitchfork για τις εμφανίσεις των Real Estate και του Atlas Sound. Οι Αμερικάνοι Real Estate σίγουρα έχουν συμπαθητικά και ηλιόλουστα κομμάτια αλλά live δεν μας έδωσαν και κάποιο ιδιαίτερο λόγο να κάτσουμε μέχρι το τέλος του set τους. Το ίδιο μπορεί να πει κανείς και για τον Atlas Sound, το solo project του Bradford Cox, τραγουδιστή των Deerhunter (που στο περσινό Primavera είχαν μια πολύ καλή εμφάνιση στην Rock deluxe, την φετινή Ray Ban Stage). Ενδιαφέροντα τα κομμάτια του στους δίσκους αλλά στο live, μόνος πάνω στην σκηνή, παρέα με την κιθάρα του, μετά από 2 κομμάτια ήμασταν έτοιμοι να πάμε γρήγορα στην Vice σκηνή για να προλάβουμε έστω το μισό set των The Clean. Οι βετεράνοι της Νεοζηλανδέζικης σκηνής έπαιξαν ένα δυναμικό και σφιχτοδεμένο set ενώ είχαμε την τύχη να προλάβουμε και ένα από τα καλύτερα κομμάτια του τελευταίου τους δίσκου ‘Mister Pop’, το ‘In The Dreamlife You Need A Rubber Soul’.
Μιας και δεν τις είχαμε δει πριν από λίγες μέρες στην εμφάνιση τους στην Αθήνα, κατευθυνθήκαμε ξανά προς την σκηνή του Pitchfork για να δούμε άλλο ένα συγκρότημα από τα παλιά. Όλες οι Slits ήταν σε μεγάλα κέφια και τίμησαν τόσο τα παλιά ('Typical Girls', 'Shoplifting') όσο και τα νέα τραγούδια τους, ενώ η Ari Up δεν σταμάτησε να χορεύει, να κουνά γύρω γύρω τα τεράστια dreadlocks της (κάτι που σίγουρα δεν θα μπορούσε να κάνει στο μικροσκοπικό Rodeo χωρίς να κινδυνεύει να πετύχει τους θεατές) και να μιλά με το κοινό ανάμεσα στα κομμάτια.
Ακολούθησε η Florence, μερικές νότες από τους Grizzly Bear και περισσότερες από τους ανερχόμενους Drums και μετά κινηθήκαμε γρήγορα προς την σκηνή του ΑΤΡ για να μπορέσουμε να προωθηθούμε σε καλή θέση για τους Built to Spill.
Και πράγματι μέχρι τις 11:00 που βγήκαν στην σκηνή οι πέντε τύποι από το Idaho, ο αμφιθεατρικός χώρος της ΑΤΡ είχε γεμίσει ασφυκτικά. Αν και ο frontman Doug Martsch φαινόταν να διακατέχεται από κάποια νευρικότητα και δεν τον ικανοποιούσαν με τίποτα τα γύρω monitor, μέσα στην επόμενη ώρα οι Built to Spill έπαιξαν σφιχτοδεμένα, με ένταση αλλά και άνεση κομμάτια από την αρχή της δεκαοκτάχρονης καριέρας τους μέχρι σήμερα. Το set επικεντρώθηκε σε 4 από τα 7 album του γκρουπ με μεγαλύτερη έμφαση στο ‘There's Nothing Wrong with Love’ του ’94 με 4 τραγούδια ('Distopian Dream Girl', 'In the Morning', 'Big Dipper', 'Twin Falls') ενώ ακολούθησαν τα ‘Keep It Like a Secret’ του ’99 ('Carry the Zero', 'Else', 'You Were Right'), το ‘You in Reverse’ του 2006 ('Goin' Against Your Mind', 'Traces', 'Wherever You Go') ενώ έπαιξαν μόνο ένα κομμάτι, το 'Hindsight', από τον πιο πρόσφατο δίσκο τους, το περσινό ‘There Is No Enemy’. Γύρω στα μεσάνυχτα έκλεισαν το set τους οι Built to Spill και καθόλα ευχαριστημένοι φύγαμε για να προλάβουμε την εμφάνιση των Dum Dum Girls.
Οι Dum Dum Girls ήταν πανταχού παρούσες στο φετινό Primavera καθώς εκτός από την εμφάνιση τους στο κανονικό line up του φεστιβάλ, εμφανίστηκαν τόσο στο πάρκο Joan Mirό (στα πλαίσια του Primavera al Parc) αλλά και στην ακουστική και μικροσκοπική τέντα Ray Ban Unplugged.
Εμείς όμως τις απολαύσαμε στο κανονικό τους set στην σκηνή του Pitchfork οπού με σπιρτάδα αλλά και πολύ στυλ έπαιξαν τα περισσότερα τραγούδια από το ‘I Will Be’, το πρώτο μέχρι στιγμής album τους. Το set τους μπορεί να κράτησε ίσως και κάτω από 40 λεπτά (εξάλλου τα κομμάτια τους διαρκούν γύρω στα 2μιση λεπτά κατά μέσο όρο) αλλά σίγουρα κέρδισαν τις εντυπώσεις με αγαπημένα κομμάτια όπως 'Jail La La', 'I Will Be'', Rest of Our Lives' ή την διασκευή στο 'Play With Fire' των Rolling Stones.
Με τις Dum Dum Girls ουσιαστικά έκλεισε για μας το Primavera του 2010 καθώς η κούραση, αλλά και η πρωινή πτήση για Αθήνα την επόμενη μέρα, δεν μας επέτρεψαν να περιμένουμε μέχρι τις 3 το πρωί για τους HEALTH. Με ένα γρήγορο πέρασμα από την σκηνή Vice για να δούμε τον Gary Newman να μοιάζει περισσότερο με goth performer παρά με πρωτοπόρο της ηλεκτρονικής μουσικής (αν και με ευχαρίστηση ακούσαμε live το κλασσικό ‘Are 'Friends' Electric?’) και με τους reggae ήχους του Lee ‘Scratch’ Perry στο βάθος αποχωρήσαμε για άλλη μια χρονιά από το Parc Del Forum κατάκοποι αλλά ευτυχισμένοι.
Κλείνοντας ας κάνουμε μία μικρή ανακεφαλαίωση του Primavera Sound 10 σε στυλ «High Fidelity», δηλαδή με λίστες με τις εμφανίσεις που ευχαριστηθήκαμε περισσότερο:
Felicia:
Top 10 εμφανίσεις
1. Beach House
2. Built to Spill
3. The New Pornographers
4. Dum Dum Girls
5. Spoon
6. Les Savy Fav
7. The Big Pink
8. Pavement
9. Best Coast
10.Yeasayer
Eιδική μνεία πρέπει να κάνω στους Broken Social Scene καθώς, τα 20 μόλις λεπτά που πρόλαβα να δω από την εμφάνισή τους, με κάνουν να θέλω να ταξιδέψω ακόμα και στον Καναδά για να τους ξαναπετύχω!
ody:
Top 10 εμφανίσεις
1. Les Savy Fav
2. The Fall
3. Sleigh Bells
4. Dum Dum Girls
5. Spoon
6. Superchunk
7. Broken Social Scene
8. Built to Spill
9. Beach House
10.The New Pornographers
Eιδικός έπαινος σε άλλα δύο πολύ νέα ονόματα που θα ακούσουμε περισσότερο στο μέλλον: Best Coast και The Drums.
Εδώ βρίσκεται η αρχή και εδώ η μέση του Primavera.
Φωτογραφίες, video: Felicia
Primavera Sound 10, Μέρα 3η, 29/5/2010