Παρακολουθήσαμε τη "Madama Butterfly" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσίασε ένα έργο υψηλής αισθητικής, με προεξάρχον χαρακτηριστικό την απλότητα και τον μινιμαλισμό.
Διαβάστηκε φορες
Για παραπάνω από έναν αιώνα, η όπερα του Giacomo Puccini "Madama Butterfly" ταξιδεύει και συγκινεί το κοινό της όπερας. Και δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο ετερόκλιτο ήταν το κοινό που παρακολούθησε το εν λόγω έργο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Κυριακή 17/1, ημέρα πρεμιέρας. Όχι, δεν είδαμε μόνο τις κομψές ηλικιωμένες κυρίες που δεν χάνουν παράσταση του Μεγάρου, αλλά και νέο κόσμο, νέα παιδιά με εισιτήριο στο χέρι.

Και για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία: Στο Ναγκασάκι, Madama Butterfly ονόμαζαν χαϊδευτικά την έφηβη γκέισα Τσο Τσο Σαν την οποία παντρεύτηκε ο  Αμερικανός αξιωματικός Μπέντζαμιν Φράνκλιν Πίνκερτον. Παρά την πολύχρονη εγκατάλειψή της από τον Πίνκερτον, η Τσο Τσο Σαν πίστευε πως εκείνος θα γύριζε, καθώς δεν είχε αντιληφθεί τις εφήμερες προθέσεις του. Με την επιστροφή του, αποφασίζει να της πάρει το παιδί που απέκτησαν όσο εκείνος ήταν μακριά, γεγονός για το οποίο η ίδια αποφασίζει να αυτοκτονήσει.

Madama Butterfly

Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσίασε ένα έργο υψηλής αισθητικής, με προεξάρχον χαρακτηριστικό την απλότητα και τον μινιμαλισμό. Η ιαπωνική κουλτούρα επιβαλλόταν στον χώρο, όμως τα σκηνικά και τα κοστούμια δεν χαρακτηρίζονταν από ανούσια "φλυαρία". Αντιθέτως, η φινετσάτη παρουσίαση διανθιζόταν από το μακιγιάζ και τους φωτισμούς καθώς και από τα λευκά (πένθιμα για την ιαπωνική κουλτούρα) στοιχεία. Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για μια ιστορία αγάπης που σε συνεπαίρνει, αναδεικνύονταν προβληματισμοί σχετικά με τη θρησκεία, την κοινωνική κριτική και τη θέση της γυναίκας.

Οι θετικές εντυπώσεις σχηματίστηκαν ήδη από την πρώτη πράξη, κατά την οποία η πολυμελής χορωδία της ΕΛΣ συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην τελετή του γάμου. Παράλληλα, η ερμηνευτική αρτιότητα και η επιβλητική παρουσία της αγαπημένης στο ελληνικό κοινό Τσέλιας Κοστέα (Τσο Τσο Σαν/Madama Butterfly) όπως και του τενόρου Ντάριο Ντι Βιέτρι (Μπέντζαμιν Φράνκλιν Πίνκερτον) μας κέρδισαν με αποκορύφωμα το ντουέτο τους στο κλείσιμο της α' πράξης.

Έχοντας πια βυθιστεί στο ύφος και το κλίμα της όπερας, περάσαμε στη β' Madama Butterflyπράξη κατά την οποία η συναισθηματική φόρτιση υπήρξε πολύ μεγαλύτερη. Εδώ, η Ινές Ζήκου (Suzuki) και ο βαρύτονος Διονύσης Σούρμπης (Sharpless) παίρνουν τα σκήπτρα στα σημεία, δίνοντας άλλη πνοή, δραματική, στο λιμπρέτο.

Η ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Λουίς Φερνάντο Μαλέιρο αποτέλεσε το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομήθηκε το εξαιρετικό οίκημα της παράστασης. Ας μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε πως υπό τις σκηνοθετικές κατευθύνσεις του Νίκου Σ. Πετρόπουλου, η Madama Butterfly κατόρθωσε να φωτίσει και την υποκριτική πλευρά του είδους "όπερα", χωρίς να εμμείνει σε μια στεγνή επίδειξη φωνητικών ικανοτήτων.

Μέσα από την όπερα, μπορεί κανείς να χτίσει ουσιαστική παιδεία, καθότι η παρακολούθησή της χρειάζεται υπομονή, αυτοσυγκέντρωση και εναισθησία. Είναι μια επιλογή ψυχαγωγίας που θα ταξιδέψει το μυαλό και θα ανατείνει το πνεύμα. Η Madama Butterfly της ΕΛΣ είναι μια καλή επιλογή για να επιτύχεις τα παραπάνω.

Οι φωτογραφίες προέρχονται από τη σελίδα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο facebook.

 
ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

- Giacomo Puccini: Madama Butterfly

Όπερα σε τρεις πράξεις
Λιμπρέτο: Luigi Illica και Giuseppe Giacosa

Με ελληνικούς υπέρτιτλους

Σκηνοθεσία, Σκηνικά, Κοστούμια, Φωτισμοί: Νίκος Σ. Πετρόπουλος
Στιλιστική κινησιολογία: Μαρίζα Βινιεράτου

Cio-Cio-san (Madama Butterfly): Τσέλια Κοστέα (17, 22, 24, 29/1)
                                                Ραφαέλα Αντζελέττι (20, 23, 27/1)
Suzuki: Ινές Ζήκου (17, 22, 24, 29/1)
            Ελένη Δάβου (20, 23, 27/1)
B. F. Pinkerton: Ντάριο Ντι Βιέτρι (17, 22, 24, 29/1)
                       Δημήτρης Πακσόγλου (20, 23, 27/1)
Kate Pinkerton: Διαμαντή Κριτσωτάκη (17, 22, 24, 29/1)
                       Ιωάννα Κοκοβίκα (20, 23, 27/1)
Sharpless: Διονύσης Σούρμπης (17, 22, 24, 29/1)
                Πέτρος Σαλάτας (20, 23, 27/1)
Goro: Άλεξ Τσιλογιάννης (17, 20, 22, 23, 24, 27/1)
          Νίκος Στεφάνου (29/1)
Prince Yamadori: Χαράλαμπος Βελισσάριος (17, 22, 24, 29/1)
                          Φίλιππος Δελλατόλας (20, 23, 27/1)
Bonze: Δημήτρης Κασιούμης (17, 22, 24, 29/1)
           Πέτρος Μαγουλάς (20, 23, 27/1)
Yakuside: Γιάννης Σελητσανιώτης (17, 22, 24, 29/1)
               Αρκάδιος Ρακόπουλος (20, 23, 27/1)
Αυτοκρατορικός Επίτροπος: Παύλος Σαμψάκης (17, 22, 24, 29/1)
                                        Χρήστος Αμβράζης (20, 23, 27/1)
Ληξίαρχος: Σωτήρης Κολυδάς (17, 22, 24, 29/1)
                 Βασίλης Ασημακόπουλος (20, 23, 27/1)
Μητέρα της Cio-Cio-san: Ελισαβέτα Κλονόφσκαγια
Θεία: Βάγια Κωφού
Ξαδέλφη: Αικατερίνη Κρασσά

Ορχήστρα & Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής


Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Μουσική διεύθυνση: Λουίς Φερνάντο Μαλέιρο (17, 20, 22, 23/1)
                                 Ηλίας Βουδούρης (24, 27, 29/1)

Αξιολόγηση Θεατρικής Παράστασης
Βαθμός Παράστασης
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα