Ο Tony Wlson ΑΛΛΑΞΕ την πορεία της μουσικής... Χρειαζεται να πω κάτι άλλο; Μυθική σήμερα φιγούρα και ένας άνθρωπος βέβαια που ήταν πάντα γεμάτος νέες ιδέες ως το τέλος. Δυστυχώς, έφυγε πάρα πολύ νωρίς από κοντά μας, μα το μοναδικό του έργο θα είναι μαζί μας μέχρι την αιωνιότητα.
Σήμερα ο Jez Kerr των μοναδικών A CERTAIN RATIO (και είναι ασφαλώς τιμή μας που δέχθηκε) γράφει αποκλειστικά πάντα για τη στήλη. Martin Hannett (στους 4-5 κορυφαίους παραγωγούς όλων των εποχών), Factory Records, Tony Wilson και νεανικά όνειρα που χάραξαν ψυχές για πάντα...
Oι αναμνήσεις μου για τον Tony και την Factory Records είναι όλες ευχάριστες. Οι A Certain Ratio είχαν δώσει πολλές συναυλίες στο Band on the wall, που το οργάνωναν οι 'The Musicians Collective'. Πολλές μπάντες του Manchester ξεκίνησαν έτσι - Joy Division, Vini Reilly, The Fall, Manicured Noise, The Distractions, The Passage. Σε αυτό το σημείο οι A Certain Ratio δεν είχαν drummer και η μπάντα ήταν οι Simon Topping και Peter Terrell και τα δυο ιδρυτικά μέλη, εγώ και ο Moscrop.
Ο Rob Gretton (ο μάνατζερ των Joy Division) μας είδε να παίζουμε εκεί και μας ζήτησε να παίξουμε στην νέα “Factory” βραδιά στο Russell club στο Hulme, ώστε ο Tony να μπορούσε να μας δει σε μια συναυλία μας. Παίξαμε και εκείνη την νύχτα ο Tony μας ζήτησε να κάνουμε ένα single για την νεοσυσταθείσα τότε 'Factory Records'.
Μετά από 6 μήνες περίπου και το single "All night Party/ The thin boys", θέλαμε drummer, και ήταν ο Tony που μας βρήκε τον Donald Johnson (τον πιο funky drummer).
Αυτό ήταν τότε το line-up και ο Tony μαζί με τον Alan Erasmus, ήταν οι manager της μπάντας. Τα άλμπουμ 'The Graveyard graveyard and the ballroom', 'To Each...', 'Sextet', 'I'd like to see you again', και 'Force' ηχογραφήθηκαν όλα για την Factory.
Θυμάμαι τον ενθουσιασμό ηχογραφώντας το πρώτο μας single (All night Party) σε παραγωγή του χαρισματικού και ταλαντούχου Martin Hannet, το οποίο γράφτηκε στα Cargo studios στο Rochdale. Ο Martin ανάγκασε τους δύο κιθαρίστες να παίξουν τα κομμάτια τους ξανά και ξανά και όταν τον ρώτησαν γιατί, εκείνος απάντησε «θέλω να τα παίξεται πιο γρήγορα, αλλά αργά». Επίσης σπουδαίες αναμνήσεις έχω από τα γραφεία της Factory στην διεύθυνση 86 Palatine road, όπου οι μουσικοί της Εταιρείας ως φυσική παρουσία δημιουργούσαν και έφτιαχναν το πρώτο 'Factory Sampler'
Ήταν ο Tony που αλήθεια πίστευε στην μπάντα, χρησιμοποιούσε χρήματα που η μητέρα του του είχε αφήσει για να χρηματοδοτήσει το πρώτο μας ταξίδι στην Νέα Υορκη και την ηχογράφηση του πρώτου μας στούντιο αλμπουμ "To Each" στο East Orange, στο New Jersey. Ο Martin Hannet ήταν παραγωγός του άλμπουμ και επίσης ο ηχολήπτης μας στα Live. Ο Tony μας βρήκε ένα διαμέρισμα στο Tribeca, στην οδό Hudson, μέσω ενός φίλου του Robert De Niro τον Chuck (που έπαιζε τον Mori στην ταινία The Goodfellas) Μέναμε στον πρώτο όροφο για ένα μήνα (το διαμέρισμα του De Niro ήταν στον τελευταίο όροφο) ενώ ηχογραφούσαμε το άλμπουμ και δώσαμε αρκετές συναυλίες.
Υπάρχει ένα φιλμ από την περίοδο εκείνη που λέγεται Tribeca, το οποίο έφτιαξε ο Michael Shamberg. Ενώ τραβούσαμε με την κάμερα και παίζαμε percussion στο διαμέρισμα ο Harvey Keitel χτύπησε την πόρτα μας και μας είπε να κάνουμε ησυχία. Στην Νέα Υόρκη είδαμε για πρώτη φορα Samba μπάντες και ήμασταν πολύ βαθιά επηρεασμένοι από την δύναμη των κρουστών.
Ο Τony πραγματικά μας βοήθησε σαν μπάντα και χωρίς την συμβολή του θα είχαμε μια πολύ λιγότερο ενδιαφέρουσα καριέρα. Είναι λυπηρή η απουσία του.
jez
Σήμερα ο Jez Kerr των μοναδικών A CERTAIN RATIO (και είναι ασφαλώς τιμή μας που δέχθηκε) γράφει αποκλειστικά πάντα για τη στήλη. Martin Hannett (στους 4-5 κορυφαίους παραγωγούς όλων των εποχών), Factory Records, Tony Wilson και νεανικά όνειρα που χάραξαν ψυχές για πάντα...
Oι αναμνήσεις μου για τον Tony και την Factory Records είναι όλες ευχάριστες. Οι A Certain Ratio είχαν δώσει πολλές συναυλίες στο Band on the wall, που το οργάνωναν οι 'The Musicians Collective'. Πολλές μπάντες του Manchester ξεκίνησαν έτσι - Joy Division, Vini Reilly, The Fall, Manicured Noise, The Distractions, The Passage. Σε αυτό το σημείο οι A Certain Ratio δεν είχαν drummer και η μπάντα ήταν οι Simon Topping και Peter Terrell και τα δυο ιδρυτικά μέλη, εγώ και ο Moscrop.
Ο Rob Gretton (ο μάνατζερ των Joy Division) μας είδε να παίζουμε εκεί και μας ζήτησε να παίξουμε στην νέα “Factory” βραδιά στο Russell club στο Hulme, ώστε ο Tony να μπορούσε να μας δει σε μια συναυλία μας. Παίξαμε και εκείνη την νύχτα ο Tony μας ζήτησε να κάνουμε ένα single για την νεοσυσταθείσα τότε 'Factory Records'.
Μετά από 6 μήνες περίπου και το single "All night Party/ The thin boys", θέλαμε drummer, και ήταν ο Tony που μας βρήκε τον Donald Johnson (τον πιο funky drummer).
Αυτό ήταν τότε το line-up και ο Tony μαζί με τον Alan Erasmus, ήταν οι manager της μπάντας. Τα άλμπουμ 'The Graveyard graveyard and the ballroom', 'To Each...', 'Sextet', 'I'd like to see you again', και 'Force' ηχογραφήθηκαν όλα για την Factory.
Θυμάμαι τον ενθουσιασμό ηχογραφώντας το πρώτο μας single (All night Party) σε παραγωγή του χαρισματικού και ταλαντούχου Martin Hannet, το οποίο γράφτηκε στα Cargo studios στο Rochdale. Ο Martin ανάγκασε τους δύο κιθαρίστες να παίξουν τα κομμάτια τους ξανά και ξανά και όταν τον ρώτησαν γιατί, εκείνος απάντησε «θέλω να τα παίξεται πιο γρήγορα, αλλά αργά». Επίσης σπουδαίες αναμνήσεις έχω από τα γραφεία της Factory στην διεύθυνση 86 Palatine road, όπου οι μουσικοί της Εταιρείας ως φυσική παρουσία δημιουργούσαν και έφτιαχναν το πρώτο 'Factory Sampler'
Ήταν ο Tony που αλήθεια πίστευε στην μπάντα, χρησιμοποιούσε χρήματα που η μητέρα του του είχε αφήσει για να χρηματοδοτήσει το πρώτο μας ταξίδι στην Νέα Υορκη και την ηχογράφηση του πρώτου μας στούντιο αλμπουμ "To Each" στο East Orange, στο New Jersey. Ο Martin Hannet ήταν παραγωγός του άλμπουμ και επίσης ο ηχολήπτης μας στα Live. Ο Tony μας βρήκε ένα διαμέρισμα στο Tribeca, στην οδό Hudson, μέσω ενός φίλου του Robert De Niro τον Chuck (που έπαιζε τον Mori στην ταινία The Goodfellas) Μέναμε στον πρώτο όροφο για ένα μήνα (το διαμέρισμα του De Niro ήταν στον τελευταίο όροφο) ενώ ηχογραφούσαμε το άλμπουμ και δώσαμε αρκετές συναυλίες.
Υπάρχει ένα φιλμ από την περίοδο εκείνη που λέγεται Tribeca, το οποίο έφτιαξε ο Michael Shamberg. Ενώ τραβούσαμε με την κάμερα και παίζαμε percussion στο διαμέρισμα ο Harvey Keitel χτύπησε την πόρτα μας και μας είπε να κάνουμε ησυχία. Στην Νέα Υόρκη είδαμε για πρώτη φορα Samba μπάντες και ήμασταν πολύ βαθιά επηρεασμένοι από την δύναμη των κρουστών.
Ο Τony πραγματικά μας βοήθησε σαν μπάντα και χωρίς την συμβολή του θα είχαμε μια πολύ λιγότερο ενδιαφέρουσα καριέρα. Είναι λυπηρή η απουσία του.
jez
Σχετικό θέμα