Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2016: Πρόγραμμα - Ιούλιος 2016

Το πρόγραμμα του δημοφιλούς πολιτιστικού φεστιβάλ για τον Ιούλιο του 2016.
Διαβάστηκε φορες
Με συναυλίες, θεατρικές αλλά και χορευτικές παραστάσεις, κινηματογραφικές προβολές και εικαστικά, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016 συνεχίζει για δεύτερο μήνα να γεμίζει τα καλοκαιρινά μας βράδια με έργα καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μάλιστα, τον Ιούλιο το Φεστιβάλ ανοίγει τις "πόρτες" του Θεάτρου της Επιδαύρου και του Μικρού Θεάτρου της Επιδαύρου, στα οποία το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει θεατρικές και μουσικές δημιουργίες, όπως θα διαπιστώσετε και παρακάτω, αρχής γενομένης την Παρασκευή 1/07 με τον "Πλούτο" του Γιώργου Κιμούλη.

Περιηγηθείτε στο πρόγραμμα γιατί σίγουρα θα βρείτε κάποια παραγωγή που να κεντρίζει την προσοχή σας και να προσιδιάζει στα ενδιαφέροντά σας!

ΙΟΥΛΙΟΣ 2016



Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
​Έκθεση αποφοίτων και μεταπτυχιακών φοιτητών
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
15 Ιουνίου έως 30 Ιουλίου στις 
17:00

Το Ελληνικό Φεστιβάλ και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών εγκαινιάζουν την τριετή συνεργασία τους με την έκθεση έργων των αποφοίτων και των μεταπτυχιακών φοιτητών της σχολής.

Για τα επόμενα τρία χρόνια, οι δύο φορείς θα συνεργάζονται πάνω σε θέματα εκπαίδευσης, έρευνας, τέχνης και πολιτισμού. Από τις 15 Ιουνίου και μέχρι τη λήξη του Φεστιβάλ, το κοινό θα μπορεί να επισκέπτεται την έκθεση στους χώρους της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, επί της οδού Πειραιώς 256.



Παναγιώτης Βελιανίτης
​Πρότζεκτ ΑΤΛΑΣ διαδραστική οπτικοακουστική εγκατάσταση
Πειραιώς 260, Κτίριο Α
20 Ιουνίου έως 15 Ιουλίου στις 19:30

Ο συνθέτης Παναγιώτης Βελιανίτης δημιουργεί μια προσομοίωση του ουράνιου θόλου, φέρνει τους αστερισμούς σε απόσταση αναπνοής και μας καλεί να τους αγγίξουμε. Κάθε φορά που το είδωλό μας διατρέχει τα άστρα, εκείνα παράγουν μουσική με άξονα ήχους-ντοκουμέντα: από τη φωνή του Λένιν μέχρι της Μαρίας Κάλλας και από το Βρανδεμβούργιο κοντσέρτο αρ. 2 του Γ.Σ. Μπαχ μέχρι τον αχό των βομβαρδισμών στη Συρία. Στο κέντρο αυτού του αέναα μεταβαλλόμενου ηχοτοπίου, στέκει και λαλεί ένα μοναχικό πτηνό: ο γκιώνης.

Με τη μονότονη λαλιά του, μας υπενθυμίζει ότι η φύση υπάρχει και πέρα από τον ανθρώπινο «θόρυβο». Ένα κοινωνικό πείραμα πραγματοποιείται. Οι συμμετέχοντες ενορχηστρώνουν, με την κίνησή τους, το υπερ-αφήγημα του κόσμου που βρίσκεται κάτω από τα άστρα. Όπως ο μυθικός τιτάνας Άτλαντας συγκρατούσε τον ουράνιο θόλο, εμείς κουβαλάμε την Ιστορία μας. Ένα φορητό τηλεσκόπιο, έξω από την εγκατάσταση, επιτρέπει στους επισκέπτες να ατενίσουν τα άστρα του θερινού ουρανού, ενώ μια σειρά διαλέξεις με θέματα αστροφυσικής, από ειδικευμένο προσωπικό του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, πλαισιώνουν το πρότζεκτ.



Ειρήνη Φαναριώτη - Terre de Semis
​Monaksxá (a lonely planet) 
Πειραιώς 260, Κτίριο Ε
30 Ιουνίου & 1 Ιουλίου στις 21:00

Τι είναι μοναξιά; Τι σημαίνει για τον καθένα; Είναι ως έννοια σύμφυτη με τον άνθρωπο; Ποιες εκφάνσεις της παρατηρούμε γύρω μας καθημερινά και
ποιες κρύβονται πίσω από επιλογές, δράσεις και σύγχρονες συμπεριφορές;

Τέτοιου είδους ερωτήματα, συζητήσεις, έρευνες, προσωπικές μαρτυρίες και ιστορικά γεγονότα, αλλά και αποσπάσματα από κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, αποτελούν το αντικείμενο της νέας παράστασης από την ομάδα Terre de Semis, που χρησιμοποιεί ως μέσο την αφήγηση και τις τεχνικές της.

Monaksxa (a lonely planet)
 


Γιώργος Κιμούλης
​Πλούτος, του Αριστοφάνη 
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
1 & 2 Ιουλίου στις 21:00

Για τη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον θεμέλιο ολόκληρου του συστήματος αξιών, ο Αριστοφάνης φαίνεται να έχει τη λύση.
Η παράσταση επικεντρώνει την ερμηνεία αυτής της αριστοφανικής κωμωδίας σε ένα στοιχείο που τις περισσότερες φορές παραβλέπεται: ο
ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά τον Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίνοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, από τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και τις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει.

Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης • Σκηνοθεσία-Διασκευή: Γιώργος Κιμούλης • Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας • Κοστούμια: Σοφία Νικολαΐδη • Μουσική:
Γιώργος Ανδρέου • Στίχοι: Ισαάκ Σούσης • Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος • Χορογραφίες: Ελπίδα Νίνου & Θανάσης Γιαννακόπουλος • Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς.
Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης, Γιάννης Μπέζος, Πέτρος Φιλιππίδης, Παύλος Χαϊκάλης, Αλμπέρτο Φάις κ.ά.



Συνάντηση
Ο Στέφανος Κορκολής σε έργα Μίκη Θεοδωράκη. 
Ερμηνεία τραγουδιών: Σοφία Μανουσάκη 
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
1 & 2 Ιουλίου στις 21:30

Η σχέση που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια μεταξύ του Μίκη Θεοδωράκη και του Στέφανου Κορκολή δημιούργησε στον διεθνούς φήμης πιανίστα την επιθυμία να μπει στο στούντιο και να αρχίσει να ηχογραφεί έργα του συνθέτη μαζί με τη Σοφία Μανουσάκη, μια νεότατη ερμηνεύτρια-αποκάλυψη, κατ’ ομολογία του ίδιου του συνθέτη. Τα έργα αυτά παρουσιάζονται και στην Επίδαυρο, μόνο με ένα πιάνο και μια φωνή, αναδεικνύοντας το μεγαλείο των μελωδιών του μεγάλου έλληνα μουσουργού. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα γίνεται επανεκτέλεση τραγουδιών από τη λίστα των «προδομένων» έργων του Μίκη Θεοδωράκη, της περιόδου 1980-2000.



Γεωργία Βαρδαρού
​New Narratives 
Πειραιώς 260, Κτίριο Η
2 & 3 Ιουλίου στις 21:00

Η χορογράφος Γεωργία Βαρδαρού αφορμάται από την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι γεννιούνται με την ικανότητα να αφηγούνται ιστορίες.

Παρότι ωστόσο μπορούν να συνθέτουν τα γεγονότα και τις αναμνήσεις τους γι’ αυτόν το σκοπό, ο λόγος δεν είναι πάντα αρκετός. Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει ο χορός να προσφέρει τη βοήθειά του στην κατανόηση του κόσμου. Οι κινήσεις, αφηρημένες ή μη, βρίσκονται σε συνεχή ροή και σύμπνοια με τη ζωντανή μουσική, ανοίγουν το δρόμο προς μια διαφορετική πρόσληψη των γεγονότων και των καταστάσεων.

Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή της Kunst/Werk με το Φεστιβάλ Αθηνών και φορείς απ’ όλη την Ευρώπη. 

Γεωργία Βαρδαρού



Νίκος Κυπουργός
​Στον Μυστικό Κήπο
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
2 Ιουλίου στις 21:00

Μια εφ’ όλης της ύλης συναυλία για μικρά και μεγάλα παιδιά. Περιλαμβάνει αγαπημένα τραγούδια και μουσικές που έχει συνθέσει ο Νίκος Κυπουργός για το θέατρο, τον κινηματογράφο καθώς και κάποια ανέκδοτα κομμάτια από τις πιο πρόσφατες συνεργασίες του.

Στον Μυστικό Κήπο του Νίκου Κυπουργού θα μας ξεναγήσουν ως βασικοί τραγουδιστές η Σαβίνα Γιαννάτου και ο Δώρος Δημοσθένους. Θα τους συνοδεύει η Ορχήστρα
των Κυκλάδων υπό τη διεύθυνση του συνθέτη. Η Ορχήστρα δημιουργήθηκε το 2010 στη Σύρο, από μουσικούς που κατοικούν μόνιμα στο νησί και έχει πραγματοποιήσει συναυλίες στις Κυκλαδες, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συμμετέχει, η παιδική χορωδία Rosarte σε διδασκαλία Ρόζης Μαστροσάββα, καθώς και σε ρόλο-έκπληξη η Φιλαρμονική του Δήμου Ωρωπού.

Φιλική συμμετοχή: Μαρία Φαραντούρη και Διονύσης Σαββόπουλος.



Μιχάλης Δέλτα
Life is now
Πειραιώς 260, Κήπος Δ
2 Ιουλίου στις 21:00

Ο γνωστός συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Μιχάλης Δέλτα παρουσιάζει ένα σάουντρακ που αντικατοπτρίζει τη σχέση του με το αστικό τοπίο. Στο Life is now, η σύγχρονη ηλεκτρονική σύνθεση συμπορεύεται με το νεορομαντικό ακουστικό ύφος μέσα από ambient διαδρομές.
Από την καθηλωτική στατικότητα και το μινιμαλισμό του πιάνου έως την κλασική ομορφιά των εγχόρδων αλλά και τους ανήσυχους ρυθμούς των συνθεσάιζερ, το ταξίδι είναι μεγάλο και οι εικόνες και τα συναισθήματα αλλάζουν μαζί με τους ήχους. Στο Life is now, ένα ειδικό για την παράσταση video art project υποστηρίζει τη μουσική, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα, οικεία και συγχρόνως ανεξερεύνητη.



Rodrigo Garcia
​4 
Πειραιώς 260, Κτίριο Δ
4 & 5 Ιουλίου στις 21:00

Ο ανατρεπτικός Αργεντίνος καλλιτέχνης Ροντρίγκο Γκαρσία, το «τρομερό παιδί του σύγχρονου θεάτρου», επισκέπτεται για τρίτη φορά το Φεστιβάλ
Αθηνών, με την τελευταία του παραγωγή: 4.

Τέσσερις ηθοποιοί, δεμένοι μεταξύ τους με λεπτό σκοινί σαν ιστό αράχνης, περιφέρονται στη σκηνή δημιουργώντας δυνατές εικόνες για ένα θέμα ταμπού: την παιδική σεξουαλικότητα.

Σε μια σκηνική σύνθεση που χαρακτηρίστηκε από τη διεθνή κριτική ως βαθιά ποιητική και ταυτόχρονα κωμική, ο Γκαρσία συνδυάζει φαινομενικά άσχετα και αντιθετικά μεταξύ τους στοιχεία: οι αναμνήσεις του δημιουργού από την παιδική του ηλικία συνυπάρχουν, μεταξύ άλλων, με μια μορφή σαμουράι από τις ταινίες του Κουροσάουα, ένα υπερμέγεθες σαπούνι Μασσαλίας και ένα drone, ενώ ακούγεται η Τέταρτη συμφωνία του Μπετόβεν.

4

Σοφία Μαυραγάνη - Μπέττυ Δραμισιώτη
​Σάλος
The Swell Season 
Πειραιώς 260, Κτίριο Ε
4 & 5 Ιουλίου στις 21:00

«Σάλος» αποκαλείται το βουβό κύμα, κοινώς η αποθαλασσιά, ένα κύμα δηλαδή που υπάρχει χωρίς να αιτιολογείται από τις παρούσες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλεται σε ανέμους που έχουν προηγηθεί χρονικά ή που συνέβησαν σε άλλες περιοχές. Οι δημιουργοί της παράστασης εντόπισαν τις ομοιότητες με το σήμερα, καθώς όσα ζούμε σήμερα είναι απόρροια του παρελθόντος μας και η τωρινή μας δράση θα επηρεάσει το μέλλον μας.

Με βασικό εργαλείο την κίνηση και τη σωματική εκφραστικότητα, τρεις χορευτές από διαφορετικές γενιές εμπλέκονται σε ένα παιχνίδι εναλλαγής και ανατροπής της αιτιότητας και του χρόνου.



Κρατική Ορχήστρα Αθηνών:​Φεντερίκο Φελλίνι - Νίνο Ρότα
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
5 Ιουλίου στις 21:00

Έχοντας επιλέξει τρία πρωταγωνιστικά «δίδυμα» για τις τρεις συναυλίες που δίνει φέτος στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η ΚΟΑ αφιερώνει τη βραδιά της 5ης Ιουλίου σε δύο μυθικά πρόσωπα του σινεμά και της κινηματογραφικής μουσικής: τον Φεντερίκο Φελλίνι και τον Νίνο Ρότα, τα ονόματα των οποίων αρκούν για να ανακαλέσουν στη μνήμη μας περίφημες κινηματογραφικές σκηνές και λατρεμένες μελωδίες. Κατά τη
διάρκεια της συναυλίας θα προβάλλονται χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τις ταινίες του Φελλίνι.

Η Κρατική Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Γερμανού Φρανκ Στρόμπελ –κορυφαίου μαέστρου κινηματογραφικής μουσικής στην Ευρώπη– θα ερμηνεύσει τις υπέροχες μουσικές που συνέθεσε ειδικά για τις ταινίες ο μεγάλος Νίνο Ρότα.



Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Ποδάγρας ή Οιδίπους Τύραννος, του Πέρσυ Σέλλεϋ 
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
5 Ιουλίου στις 21:30

Το σατιρικό έργο Ποδάγρας του Πέρσυ Σέλλεϋ γράφτηκε το 1821 με έντονες επιρροές από το αρχαίο δράμα και ιδιαίτερα την αττική κωμωδία.
Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σατιρίζει ήθη των βασιλέων της εποχής του, αλλά αποκαλύπτεται εξαιρετικά επίκαιρο, καθώς γράφτηκε σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης και ακραίας φτώχειας. Στο κέντρο βρίσκεται η αντιπαράθεση του πεινασμενου και εξαθλιωμένου λαού με την ανεύθυνη και άδικη διακυβέρνηση του Βασιλιά Ποδάγρα.

Ο Ποδάγρας έγινε αντικείμενο μελέτης σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και η παράσταση που προέκυψε, ως καρπός αυτής της συστηματικής συνεργασίας ανάμεσα στους φοιτητές και τους διδάσκοντες, αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση δραματουργικής επεξεργασίας, μετάφρασης, θεατρολογικής έρευνας, υποκριτικής και σκηνογραφίας.



Elizabeth Marie
​Ακραιόφιλο, της Alexandra Badéa 
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Θέατρο
6 & 7 Ιουλίου στις 21:00

Τα ακραιόφιλα, οι μικροοργανισμοί που επιβιώνουν σε ακραίες συνθήκες, στα βάθη των ωκεανών, χωρίς οξυγόνο αντιπαραβάλλονται με τις ζωές των ανθρώπων.

Καθώς η παγκοσμιοποίηση επαληθεύει την μεταξύ μας επικοινωνία, όνειρα, επιθυμίες και αναμνήσεις παρουσιάζονται σε μια παγκόσμια πλατφόρμα, προσβάσιμη στον καθένα ή σχεδόν. Όλα υποτάσσονται σε ένα και μοναδικό νόμο: το νόμο της αγοράς.

Το έργο (Μεγάλο Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας Γαλλικού Κέντρου Θεάτρου 2013) αφηγείται μια κατάδυση σε βαθιά νερά, μια βουτιά στις ρωγμές της συνείδησης ενός πολιτικού που συμβουλεύει υπουργούς , ενός στρατιώτη που χειρίζεται τηλεκατευθυνόμενες πολεμικές επιχειρήσεις και μιας επιστήμονα που απαρνείται την έρευνα για χάρη πολυεθνικών εταιρειών.

Ενοχές, ματαιώσεις και ξεχασμένα όνειρα συνομιλούν, το προσωπικό και το πολιτικό μπερδεύονται, με τη δραματουργό να περιγράφει το ρήγμα όχι το γεωλογικό, εκεί όπου ζουν τα ακραιόφιλα αλλά το ανθρώπινο. Σπαράγματα σκέψεων, κύματα λόγουρεύματα, λέξεων, όλα σκόρπια αφήνουν τις συνδέσεις να δημιουργούνται και να διαλύονται μπροστά στα μάτια μας. Η μοναξιά μετουσιώνεται σε pixel και το δράμα τρέπεται σε φυγή.

Ακραιόφιλο

Methexis
​Suiciety
Πειραιώς 260, Κήπος Δ
6 Ιουλίου στις 21:00

Το progressive rock συγκρότημα Methexis παρουσιάζει την μουσική παράσταση "Suiciety". Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση του δεύτερου δίσκου Suiciety στο Τριανόν τον Απρίλη του 2015 με την χρήση πνευστών, animation και performance, οι Methexis επιστρέφουν σε μια ενισχυμένη παρουσίαση του υλικού τους σε μια ξεχωριστά σχεδιασμένη συναυλία. Οι Methexis, πλέον σαν 4μελές σχήμα, με την προσθήκη guest μουσικών θα παίξουν εξολοκλήρου τον δεύτερο δίσκο Suiciety, για πρώτη φορά ολόκληρη την rock σουίτα The Fall Of Bliss από τον ομώνυμο πρώτο δίσκο και τελικά κάποια κομμάτια έκπληξη για τους λάτρεις του progressive rock.

Η progressive rock σκηνή στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρή. Παρ’όλα αυτά τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό υπάρχουν στις λίστες των καλύτερων κυκλοφοριών των τελευταίων χρόνων συγκροτήματα προερχόμενα από την Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι η Methexis, το μουσικό project του Νικήτα Κίσσονα (πρώην μέλος των Verbal Delirium και Yianneis) μέσα στο οποίο πειραματίζεται αναμειγνύοντας επιρρορές από την σύγχρονη και κλασσική ορχηστρική μουσική, jazz και μουσικό θέατρο υπό την rock αισθητική. Μετά από χρόνια μοναχικής πορείας πλέον έχει συνοδοιπόρους τους Θοδωρή Χριστοδούλου, Mampre Kasardjian και Χάρη Μπότση σε ένα ταξίδι όπου η κάθε στάση θα έχει ειδική δυναμική ώστε το κοινό κάθε φορά να βρίσκεται προ εκπλήξεως. 



Athens Open Air Film Festival 2016
​Shakespeare in the city
Πειραιώς 260, Κήπος Δ
7,13 & 20 Ιουλίου στις 21:00

Το Φεστιβάλ Αθηνών συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας και φιλοξενεί τρεις προβολές αφιερωμένες στον Σαίξπηρ.
Τρεις ιστορικές ταινίες που ερμηνεύουν με το δικό τους τρόπο τα κλασικά έργα, τρεις ιδιαίτερες κινηματογραφικές ματιές προβάλλονται στον Κήπο της Πειραιώς 260, που μετατρέπεται σε ένα μεγάλο θερινό σινεμά.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Βρετανικού Συμβουλίου.

Macbeth / Μάκβεθ (1971)
Ο Πολάνσκι παρουσιάζει μια εφιαλτική εκδοχή της περίφημης σαιξπηρικής τραγωδίας πάνω στις αιματηρές συνέπειες του ασίγαστου πόθου για εξουσία, με φόντο το τραχύ τοπίο της βόρειας Ουαλίας. Ο Τζον Φιντς υποδύεται τον σκοτσέζο ήρωα πολέμου, οι υψηλές φιλοδοξίες του οποίου ανοίγουν ένα μοιραίο κύκλο βίας.

Σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι • Σενάριο: Ρόμαν Πολάνσκι, Κέννεθ Τάιναν • Φωτογραφία: Γκίλμπερτ Τέιλορ • Μουσική: The Third Ear Band •
Μοντάζ: Άλαστερ Μάκινταϊρ.
Με τους: Τζον Φιντς, Φραντσέσκα Άννις, Μάρτιν Σω, Στήβεν Τσέις.

King Lear / Βασιλιάς Ληρ (1970)
Η κατάβαση του Ληρ στο αναπόδραστο βασίλειο της τρέλας (καθώς βλέπει την αυτοκρατορία του να καταρρέει) εκκινεί από την παράλογη αξίωση να μοιράσει το βιος του στις τρεις του κόρες με κριτήριο ποια θα δηλώσει με τον πλέον ηχηρό τρόπο την αγάπη της.
Η κατά Μπρουκ εκδοχή του Βασιλιά Ληρ έχει το θρύλο του βρετανικού θεάτρου, Πωλ Σκόφηλντ, στον ομώνυμο ρόλο.

Σκηνοθεσία: Πήτερ Μπρουκ • Σενάριο: Πήτερ Μπρουκ • Φωτογραφία: Χένινγκ Κρίστιανσεν • Μοντάζ: Κάσπερ Σάιμπεργκ.
Με τους: Πωλ Σκόφηλντ, Αϊρήν Γουόρθ, Σύριλ Κιούζακ, Τομ Φλέμινγκ, Ίαν Χογκ, Άλαν Γουέμπ.

The Tempest / Η τρικυμία (1979)
Ο Τζάρμαν αναμετριέται με το κύκνειο άσμα του Σαίξπηρ. Δώδεκα χρόνια μετά την απώλεια του δουκάτου του Μιλάνου από τις ραδιουργίες
του αδερφού του, Αντόνιο, ο Πρόσπερο βρίσκεται ξεχασμένος σε ένα ερημονήσι μαζί με την κόρη του, Μιράντα, έχοντας ωστόσο κατακτήσει
τα μυστικά της μαγείας. Το τερτίπι της μοίρας που φέρνει το πλοίο του Αντόνιο στο νησί θα αποκαταστήσει την τάξη των πραγμάτων.

Σκηνοθεσία: Ντέρεκ Τζάρμαν • Σενάριο: Ντέρεκ Τζάρμαν • Φωτογραφία: Πήτερ Μίντλετον • Μουσική: Μπράιαν Χόντζσον, Τζον Λιούις •
Μοντάζ: Λέσλι Ουόκερ.
Με τους: Ελίζαμπεθ Ουέλτς, Χήθκοουτ Ουίλλιαμς, Τόγια Γουίλκοξ, Τζακ Μπίρκετ, Ντέιβιντ Μάιερ.



Γιάννης Κακλέας
​Σάρα Κέιν – Ψύχωση 4:48 – Κοίταξέ με
Πειραιώς 260, Κτήριο Η
8 & 9 Ιουλίου στις 00:00

Αφιερωμένη στη βρετανή θεατρική συγγραφέα Σάρα Κέιν, η νέα παράσταση-περφόρμανς του Γιάννη Κακλέα αρχίζει αμέσως μετά τα μεσάνυχτα.

Οι θεατές εισέρχονται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από τα βιώματα της συγγραφέως, τις επιρροές της και φυσικά τα ίδια της τα έργα. Ο λόγος, η εικόνα, ο χορός και η αλληλεπίδραση ερμηνευτών-θεατών δημιουργούν μια ξεχωριστή θεατρική εμπειρία, όπου το ασυνείδητο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η πρώτη λέξη του έργου Ψύχωση 4:48 ακούγεται στις 4:48 ακριβώς.

Σε πόσα μοιάζουμε και σε πόσα διαφέρουμε από τη Σάρα Κέιν; Πόσα νομίζουμε ότι ξέρουμε γι’ αυτήν; Θεατές, ερασιτέχνες και ηθοποιοί καλούνται να το διαπιστώσουν σε μια «ολονυκτία» προς τιμήν της.

Ψύχωση 4:48


Σπύρος Ευαγγελάτος
​Αμύντας, του Γεωργίου Μόρμορη 
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
8 Ιουλίου στις 21:00

Ο σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Αμύντα, κείμενο που τυπώθηκε ανώνυμα το 1745 στη Βενετία, ως ελεύθερη ανάπλαση στα ελληνικά της ομώνυμης κωμωδίας του Τορκουάτο Τάσσο. Πριν από μερικά χρόνια, ο ίδιος ο Ευαγγελάτος ανακάλυψε πως πίσω από τον ανώνυμο συγγραφέα βρισκόταν ο επτανήσιος, από τα Κύθηρα, ιατροφιλόσοφος και ποιητής Γεώργιος Μόρμορης (1720-1790).

Ο Αμύντας εντάσσεται στις «ποιμενικές κωμωδίες», είδος δημοφιλές στην πανευρωπαϊκή δραματουργία, που περιλαμβάνει μαγικά δάση, ερωτευμένους βοσκούς, φανταστικά καιά γρια ζώα, μυθικές μορφές και θεούς του έρωτα. Στην πανελλήνια πρώτη του Αμύντα του Μόρμορη, παρακολουθούμε την κοινή ελληνική να αναμειγνύεται με στοιχεία από την κυθηραϊκή ντοπιολαλιά, δημιουργώντας μια αίσθηση ονείρου που ακροβατεί ανάμεσα στον εφιάλτη και τη φάρσα.



YELP danceco. - Μαριέλα Νέστορα
​Αυτό είναι, όχι άλλο, μόνο αυτό. 
Πειραιώς 260, Κτήριο Ε
8 & 9 Ιουλίου στις 21:00

Σε έναν ιδιότυπο κήπο, τρεις χορευτές συνυπάρχουν με τρεις μη χορευτές, που βρίσκονται εκεί ως φυσικά πρόσωπα. Η χορογραφία ρέει ασταμάτητα και συμπλέκεται με αφηγήσεις από την πραγματικότητα των τριών προσώπων, ενώ ο χρόνος κατακερματίζεται, συστηματικά, σε στιγμές.

Στη νέα δουλειά της Μαριέλας Νέστορα, ο θεατής καλείται να συλλάβει διαρκώς κάτι που του διαφεύγει, βρίσκεται σε κατάσταση διαρκούς νοητικής και ενσυναισθητικής εγρήγορσης. Αλληλεπιδρά με αυτόν τον τρόπο με τους επί σκηνής ερμηνευτές, καθώς δημιουργεί τελικά ο ίδιος το νόημα του έργου που παρακολουθεί. Έτσι, η παράσταση καταλήγει να είναι ένα αυστηρά προσωπικό βίωμα, που δίνει απόλυτη ελευθερία τόσο στους καλλιτέχνες όσο και στον θεατή.



Γιάννης Χουβαρδάς
​Ορέστεια, του Αισχύλου 
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
8 & 9 Ιουλίου στις 21:00

Μπορεί να καταπολεμηθεί, ακόμα και να καταργηθεί, η βία; Και με τι μέσα; Ένα «κλειστό κύκλωμα» ιστορικών προσώπων με πανίσχυρους αλλά σκοτεινούς οικογενειακούς δεσμούς επιφέρει και βιώνει την κατάλυση ενός πρωτόγονου κράτους χωρίς εγγυήσεις δικαίου, το οποίο βασίζεται
στη βία, και το πέρασμα σε ένα κράτος δικαίου που βασίζεται στην ειρήνη και τη δημοκρατία, χωρίς όμως εγγυήσεις για την κατάκτηση της πολυπόθητης εσωτερικής ισορροπίας, ελευθερίας και προσωπικής ευτυχίας.

Μια σφιχτή ομάδα 12 εκλεκτών ηθοποιών μοιράζεται όλους τους ρόλους της τριλογίας του Αισχύλου Ορέστεια, συμπεριλαμβανομένου του Χορού,
και στα τρία έργα. Με τα ελάχιστα δυνατά σκηνικά μέσα αλλά με όλες τις δυναμικές της ατομικής, οικογενειακής, πολιτικής και κοινωνικής βίας, αφηγούνται τον κύκλο αίματος μιας οικογένειας ως τον ιστορικό κύκλο ενός έθνους που πρέπει να θυσιάσει τα παιδιά του προκειμένου να ξαναγεννηθεί.

Ορέστεια Χουβαρδάς


Τάνια Τσανακλίδου
Μείναν τα τραγούδια μόνα 
μια μουσική παράσταση με τραγούδια από το θέατρο 
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
8 & 9 Ιουλίου στις 21:30

Αυτό που κάνει μια θεατρική παράσταση μοναδική, πέραν της καλλιτεχνικής της αξίας, είναι το γεγονός ότι δεν καταγράφεται, παρά μονάχα, στο νου και την καρδιά μας. Κι έπειτα η μνήμη κάνει τις επιλογές της. Μπερδεύει πρόσωπα και ρόλους, γεμίζει τις σιωπές με προσωπικές ιστορίες. Ξεχνάμε πώς ακριβώς ήταν η πλοκή, γεμίζουν σκιές οι εικόνες. Ο χρόνος έχει παγώσει. Στιγμές μονάχα και εικόνες γεμάτες σκιές σε παλιές φωτογραφίες.

Και, ξαφνικά,ακούς ένα τραγούδι απο εκείνη την παράσταση, που αμυδρά θυμάσαι και να την η Μελίνα ολοζώντανη, να ανεβαίνει την σκάλα απ' το Υπόγειο στο φεγγάρι! Ξαναγυρνούν οι ηθοποιοί στους ρόλους τους και ξαναστήνεται η σκηνή. Μόνα τους, ολομόναχα τα τραγούδια, όσα χρόνια κι αν περάσουν, θα ζωντανεύουν πρόσωπα μυθικά και ιστορίες, που ενα βράδυ κάτω απ' τ' άστρα εξομολογήθηκαν οι άνθρωποι στους θεούς τους.



Διασπορά Εταιρεία Θεάτρου - Dennis Reid
​Ruined, της Lynn Nottage 
Πειραιώς 260, Κτήριο Δ
10 & 11 Ιουλίου στις 21:00

Το βραβευμένο με Πούλιτζερ (2009) θεατρικό έργο της Λυν Νόττατζ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία του Βρετανού Ντέννις Ρέιντ.

Το έργο, που γράφτηκε μετά την επίσκεψη της συγγραφέως στην Ουγκάντα, αναφέρεται σε μια γυναίκα που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στον εμφύλιο, διατηρώντας ένα μπαρ στο οποίο εργάζονται ως πόρνες γυναίκες-θύματα ομαδικών βιασμών.

Μέσα από το χιούμορ, συνδυάζοντας τη φόρμα του θεάτρου-ντοκουμέντο, με συνοδεία ζωντανής μουσικής αλλά και πρωτότυπων βιντεοπροβολών, η παράσταση μιλά για όλους αυτούς που, είτε για λίγο είτε για πολύ, ενσωματώνονται στην κοινωνία μας χωρίς οι υπόλοιποι να γνωρίζουν τα οδυνηρά τους βιώματα. Οι ηθοποιοί της παράστασης, που έχουν όλοι καταγωγή από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, αφηγούνται τις ιστορίες ανθρώπων που αγωνίζονται να ζήσουν σε συνθήκες απίστευτης αγριότητας.
 


ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης - Κώστας Γάκης
​Αριστοφανειάδα
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
11 Ιουλίου στις 21:00

Ο Αριστοφάνης πεθαίνει πάνω σε μια πρόβα τη στιγμή ενός έντονου διαπληκτισμού με τους ηθοποιούς του. Κατεβαίνοντας στον Άδη, προσπαθεί να πείσει τον χθόνιο θεό να του χαρίσει μιαν εβδομάδα ζωής ως τα επόμενα Διούνσια, ώστε να ανεβάσει το τελευταίο έργο του. Ο Άδης δέχεται με έναν όρο: μέσα σε μια ώρα, ο μεγάλος κωμικός ποιητής να παρουσιάσει στους νεκρούς κατοίκους του Κάτω Κόσμου, σύντομα και περιεκτικά, όλες τις σωζόμενες κωμωδίες του και, αν εκείνοι πειστούν και τον κρίνουν άξιο, τότε θα κερδίσει την πολυπόθητη εβδομάδα του.

Μέσα σε ένα απίστευτο θέατρο εν θεάτρω, που αποδεικνύει πόσο πκιρά επίκαιρος παραμένει ο Αριστοφάνης, το κοινό παρακολουθεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή από το έργο του, μιαν Αριστοφανειάδα!

Αριστοφανειάδα



Ερμίρα Γκόρο
After Party
Πειραιώς 260, Κτίριο Ε
12 & 13 Ιουλίου στις 21:00

Το After Party είναι μια σόλο περφόρμανς για την κρίση της μέσης ηλικίας. Η χορογράφος Ερμίρα Γκόρο επικεντρώνεται στην κοινωνική διάσταση του έργου τέχνης και χορογραφεί τη σπουδαία ελληνίδα χορεύτρια Αγγελική Στελλάτου, που αποτελεί η ίδια τον πυρήνα της παράστασης ως περφόρμερ και ως γυναίκα. Η δημιουργία του χαρακτήρα βασίζεται στα προσωπικά βιώματα της χορεύτριας αλλά και στις εμπειρίες άλλων γυναικών.

Η παράσταση προσεγγίζει την κρίση ταυτότητας που φέρνει η μέση ηλικία, καθώς ο άνθρωπος, και ιδιαίτερα η γυναίκα, κατακλύζεται από υπαρξιακά άγχη και ανασφάλειες. Μήπως αυτή η κρίση μπορεί να γίνει η ευκαιρία για αναγέννηση;



ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία)
​Πέρσες, του Αισχύλου 
Εθνικό Θέατρο, Νέα Σκηνή
13 & 14 Ιουλίου στις 21:00

Το ΘΕ.ΑΜ.Α. είναι το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ηθοποιούς με κινητικές αναπηρίες στην κύρια σύνθεσή του.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζει τους Πέρσες του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου και σε ταυτόχρονη μετάφραση στη νοηματική
γλώσσα. Κορυφαία του Χορού, η ερμηνεύτρια της προφορικής μας παράδοσης Γιώτα Βέη. Η ομάδα προτείνει μια ιδιαίτερη ανάγνωση της αρχαίας τραγωδίας, καθώς εστιάζει στη μάχη του εαυτού με τις γενικές προκαταλήψεις.



Λευτέρης Βενιάδης
Γεώργιος Σουρής ΤΩΡΑ
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας»
14 & 15 Ιουλίου στις 21:00

Ο Λευτέρης Βενιάδης παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μια μουσική και σκηνική σύνθεση, βασισμένη στην ποίηση του Γεωργίου Σουρή για φωνητικό σύνολο, νεανική χορωδία, μουσικό σύνολο και δύο ηθοποιούς. Πρόκειται για μια υβριδική, «ολιστική» προσέγγιση του μουσικού θεάτρου, όπου τα όρια ανάμεσα σε μουσικούς, ηθοποιούς, τραγουδιστές, ήχο, λόγο και δράση γίνονται διαπερατά.

Η οδυνηρά διαχρονική ποίηση του Γεωργίου Σουρή (1853-1919) φωτίζει κριτικά τη σύγχρονη πραγματικότητα και αποδίδεται μέσα από αληθινές ιστορίες συνδιαλλαγής των συντελεστών με το ελληνικό Δημόσιο (!) υπογραμμίζοντας την άβολη συμβιωτική σχέση του νεοελληνικού τότε με το τώρα.



Ομάδα Θεάτρου ΑTONAλ - Σοφία Μαραθάκη
​La dispute 
Πειραιώς 260, Κτίριο Η
15 & 16 Ιουλίου στις 21:00

Από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η Φιλονικία του Μαριβώ, στην οποία βασίζεται η παράσταση, θεωρείται υπόδειγμα «θεάτρου εν θεάτρω» και μιλά για τον διαρκή αγώνα του ανθρώπου να ελέγξει τη Φύση και να ξεπεράσει τη θεϊκή δύναμη.

Θέλοντας να ανακαλύψει ποιο από τα δύο φύλα είναι πιο επιρρεπές στην απιστία, ένα πριγκιπικό ζεύγος κάνει ένα πείραμα: Τέσσερις νέοι –δύο
αγόρια και δύο κορίτσια–, που έχουν μεγαλώσει σε καθεστώς απόλυτης απομόνωσης, αφήνονται ελεύθεροι για πρώτη φορά, χωρίς να γνωρίζουν ότι
κάθε τους κίνηση παρακολουθείται από τον πρίγκιπα και τη μνηστή του. Σε έναν λαβυρινθώδη κήπο, ο αυθορμητισμός τους έρχεται σε σύγκρουση με τις προσταγές του πολιτισμού, και το πείραμα-παράσταση διακόπτεται καθώς οι ενορχηστρωτές του δεν αντέχουν την αλήθεια που αποκαλύπτεται.

Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑΛ



Εθνικό Θέατρο - Στάθης Λιβαθινός
​Αντιγόνη, του Σοφοκλή 
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
15 & 16 Ιουλίου στις 21:00

Η παράσταση της Αντιγόνης, που κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο, αποτελεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Ο Στάθης Λιβαθινός επέλεξε το κορυφαίο έργο του Σοφοκλή, σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, ανεβάζοντας στη σκηνή τρεις γενιές ηθοποιών.

Κυρίαρχη στην Αντιγόνη είναι η θεματική της σύγκρουσης ανάμεσα στους νόμους της ηθικής και τους νόμους της πολιτείας, που φτάνει στην κορύφωσή της με τους ήρωες να επαληθεύουν την τραγική τους υπόσταση, κρατώντας μέχρι τέλους τη θέση στην οποία τους έφερε η μοίρα.



Σταμάτης Κραουνάκης & Σπείρα-Σπείρα
8 Οκτωβρίου 1838. Ο λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα 
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
15 & 16 Ιουλίου στις 21:30

Ο ήρωας της Επανάστασης του 1821 Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, αν και αγράμματος, άφησε σημαντική πνευματική παρακαταθήκη με την ιστορική του ομιλία στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα. Σε έναν καθαρά συμβολικό τόπο, εκεί όπου έβγαζαν τους λόγους τους και οι αρχαίοι ρήτορες, ο Γέρος του Μοριά συνέβαλε με τη σειρά του στην πνευματική αφύπνιση του ελληνικού γένους, με ένα λόγο που είναι μέχρι και σήμερα επίκαιρος και αποτελεί πηγή σκέψεων και διδαγμάτων.

Ο Σταμάτης Κραουνάκης εμπνέεται από τον ιστορικό λόγο για να προτείνει μια
μελοποιημένη παράσταση ειδικά για το θέατρο της Μικρής Επιδαύρου.

Συμπράττοντας με την Ελένη Ουζουνίδου στο ρόλο της δασκάλας, με τη συνοδεία κλασικού πιάνου, η Σπείρα-Σπείρα μας παραδίδει μια ξεχωριστή μουσική παράσταση σε άμεσο διάλογο με το πρόσφατο ηρωικό παρελθόν μας.



Καμεράτα: ​West Side Story
του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν 
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»
16, 17 & 18 Ιουλίου στις 21:00

Μετά την επιτυχία του περσινού μιούζικαλ Kiss me Kate στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο Μουσικής, ο Γιώργος Πέτρου και η Καμεράτα, σε 35μελή συμφωνική σύνθεση, επιστρέφουν στο ραντεβού τους με το αμερικανικό μουσικό θέατρο με άλλη μια τολμηρή επιλογή.

Το West Side Story, το απόλυτα «κλασικό» μιούζικαλ, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1957 στο Mπρόντγουεϋ με τεράστια επιτυχία, ενώ έγινε διάσημο ανά τον κόσμο με την ομώνυμη ταινία των δέκα Όσκαρ, το 1961. H Καμεράτα παρουσιάζει την υπέροχη αυθεντική ενορχήστρωση του μιούζικαλ (1957), με τις τελευταίες βελτιώσεις του ίδιου του Μπέρνσταϊν, που έγιναν κατά τη διάρκεια της θρυλικής ηχογράφησης του έργου.

Ανεβαίνει με μεταφρασμένη πρόζα και αγγλικό στίχο.
Μουσική: Leonard Bernstein • Στίχοι: Stephen Sondheim • Κείμενο: Arthur Laurents • Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου • Σκηνοθεσια: John Todd- Γιώργος Πέτρου • Χορογραφία: John Todd • Σκηνογραφία: Πάρις Μέξης.

Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με την Καμεράτα.



Ιόλη Ανδρεάδη
​Young Lear 
Πειραιώς 260, Κτίριο Ε
17 & 18 Ιουλίου στις 21:00

Ο σαιξπηρικός Βασιλιάς Ληρ είναι ένα έργο για την εξουσία, την αγάπη και την ενοχή που κάθε γενιά μεταγγίζει στην επόμενη.

Στη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη, η τραγική ιστορία του άρχοντα της Βρετάνης αντιμετωπίζεται με σύγχρονη ματιά, και η δράση τοποθετείται εντός ενός νοσοκομειακού θαλάμου αναμονής.

Η παράσταση, που ανέβηκε πρώτη φορά σε εργαστηριακή μορφή στο Teatro Due της Ρώμης το Σεπτέμβριο του 2014, στο πλαίσιο του διεθνούς φεστιβάλ World Wide Lab, εστιάζει σε έναν Ληρ με «ανάποδη» διανομή (όλοι οι ρόλοι ερμηνεύονται από νέους σε ηλικία ηθοποιούς) και δυο επίπεδα αφήγησης. Το πρώτο επίπεδο αφορά την πραγματική ιστορία του Σαίξπηρ, το δεύτερο την λανθάνουσα ιστορία, που ερμηνεύεται μέσω του δραματικού χωροχρόνου. Είναι η ιστορία των πέντε αδερφών που αναμένουν την έκβαση της επέμβασης στην οποία υποβάλλεται ο πατέρας τους, ο οποίος δεν εμφανίζεται ποτέ καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.

Ioli Andreadi


Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων
​Η σφαγή των Παρισίων,
του Κρίστοφερ Μάρλοου 
Πειραιώς 260, Κτίριο Δ
18 & 19 Ιουλίου στις 21:00

Η Σφαγή των Παρισίων θεωρείται το πιο προβληματικό, το πιο αμφιλεγόμενο ως προς την πληρότητά του έργο του Μάρλοου, γι’ αυτό έχει παρασταθεί ελάχιστες φορές.

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων γοητεύτηκε από το μυστηριώδες αυτό κείμενο της ελισαβετιανής δραματουργίας, που μιλά για μια από τις πιο μαύρες σελίδες της ευρωπαϊκής Ιστορίας, τη σφαγή 3000 περίπου Ουγενότων (Γάλλων Διαμαρτυρομένων) από Καθολικούς, ανήμερα της γιορτής του Αγίου Βαρθολομαίου. Μέσα από την γρήγορη, σχεδόν κινηματογραφική πλοκή του έργου, οι δημιουργοί της παράστασης αναδεικνύουν την ποίηση που κρύβεται πίσω από τη δράση και εστιάζουν στον αέναο κύκλο της βίας, με εργαλεία την κίνηση και τη μουσική.



Ελένη Ευθυμίου
​Αντιγόνη, του Ζαν Ανούιγ 
Θέατρο REX/Σκηνή Κοτοπούλη
21 & 22 Ιουλίου στις 21:00

Εμβληματικό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας, η Αντιγόνη του Ανούιγ γράφτηκε μετά τον β’ παγκόσμιο πόλεμο, για να καταγγείλει τη
συνεργασία των Γάλλων με τους κατακτητές. Η σύγχρονη αυτή Αντιγόνη τάσσεται ενάντια στα πολιτικά συμφέροντα που συνθλίβουν την αξία
της ανθρώπινης ύπαρξης.

Στην παράσταση της Ελένης Ευθυμίου, η ηρωίδα είναι ο μοναδικός νέος άνθρωπος μεταξύ όλων των άλλων ηρώων, ενώ η δράση τοποθετείται σε ένα εφιαλτικό σκηνικό που θυμίζει γηροκομείο. Σε ένα περιβάλλον θανάτου και σήψης, η Αντιγόνη, νέα, ατρόμητη και ερωτευμένη, οδηγείται προς το θάνατο, με μοναδικό σκοπό να αποκατασταθεί η τάξη που νοηματοδοτεί την ύπαρξή της.



Λία Τσολάκη
​Flux 
Πειραιώς 260, Κτίριο Ε
21 & 22 Ιουλίου στις 21:00

Το Flux είναι μια περφόρμανς-ντουέτο, που εξερευνεί τη σχέση του σώματος με την ταυτότητα του ατόμου, προκαλώντας μας ταυτόχρονα να αναλογιστούμε τα όρια ανάμεσα στο άτομο και την κοινωνία.

Η χορογράφος Λία Τσολάκη αναρωτιέται κατά πόσο ορίζει το σώμα μας την εικόνα που έχουν τόσο οι άλλοι για εμάς, όσο κι εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας. Παράλληλα, δεν διστάζει να προσεγγίσει τη σχέση του σώματος με το φύλο, να θέσει το ερώτημα γιατί δεν γίνεται αποδεκτός από την κοινωνία ο ομοφυλόφιλος, ο διαφυλικός, ο ερμαφρόδιτος. Δύο χορευτές γίνονται οι εκφραστές των ερωτημάτων και εξερευνούν με τα σώματά τους όλες τις πιθανότητες, κινούμενοι μέσα σε ένα θολό σκηνικό που δημιουργεί την αίσθηση του «μη κανονικού».

Λία Τσολάκη

Δανάη Θεοδωρίδου
​One Small Step for a Man: Hello, Goodbye 
Περφόρμανς 
Πειραιώς 260, Κτίριο Α
21 & 23 Ιουλίου στις 21:00

Το 1977, η NASA στέλνει στο διάστημα τα μη επανδρωμένα διαστημόπλοια Voyager, που περιέχουν διάφορα μηνύματα από τη Γη (φωτογραφίες, κρυπτογραφημένα μηνύματα χαραγμένα σε χρυσή πλάκα, ήχους από τη φύση, ηχογραφημένες γλώσσες και μουσική κ.ά.), σαν μια απόπειρα επικοινωνίας με τυχόν εξωγήινες μορφές ζωής. Η επιλογή των μηνυμάτων που επελέγησαν αποκαλύπτει την πλήρη και σοκαριστική κυριαρχία του αφηγήματος του δυτικού τρόπου ζωής.

Στην περφόρμανς της Δανάης Θεοδωρίδου, οι μόλις 20 θεατές καλούνται σε μια πραγματική συνεστίαση, γύρω από ένα τραπέζι, όπου μπορούν να δουν τις
118 φωτογραφίες που εστάλησαν στο διάστημα. Οι θεατές παίζουν το ρόλο των εξωγήινων, ενώ δύο περφόρμερ, γυμνοί επί σκηνής, εν μέσω προβολών και ήχων, θέτουν σε αμφισβήτηση όλα αυτά που ο κυρίαρχος πολιτισμός θεωρεί δεδομένα.



Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος – Τσέζαρις Γκραουζίνις
Επτά επί Θήβας, του Αισχύλου
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
22 & 23 Ιουλίου στις 21:00

Οι Επτά επί Θήβας του Αισχύλου, μια εξαιρετικά δυνατή πολιτική τραγωδία, που το κοινό δεν έχει την ευκαιρία να δει συχνά, είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Η παράσταση ανεβαίνει σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα και σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις. 



Αργύρης Πανταζάρας
Μητρόπολη 
Χορός & Άγγελοι από το πανάρχαιο δράμα 
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
22 & 23 Ιουλίου στις 21:30

Ο Αργύρης Πανταζάρας και η καλλιτεχνική ομάδα Momentum δομούν μια παράσταση πάνω στις έννοιες της φυγής, της άφιξης, της μνήμης και
της λήθης – έννοιες που στην εποχή μας, εν μέσω συρράξεων και βιαιοπραγιών που οδηγούν πλήθος ανθρώπων σε αναζήτηση νέου τόπου, έχουν αποκτήσει τρομακτική βαρύτητα. 

Επί σκηνής, σε έναν έρημο και άγονο τόπο, συναντιούνται οι αγγελιαφόροι αρχαίων ελληνικών τραγωδιών.

Κάθε άγγελος είναι ένας τόπος, μια εποχή, μια ιστορία· ανώνυμοι, μάρτυρες γεγονότων, πόνου, βίας, θανάτων και θαυμάτων· μάρτυρες πτώσεων, ιδεών, ανθρώπων και πολιτισμών.

Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με το Εθνικό Θέατρο. 

Αργύρης Πανταζάρας



Third World Bunfight
Μάκβεθ, Όπερα του Τζουζέπε Βέρντι
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»
22 & 23 Ιουλίου 2016 στις 21:00

Τα τελευταία είκοσι χρόνια, τα θύματα στη Δημοκρατία του Κονγκό ξεπερνούν σε αριθμό αυτά του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey τοποθετούν την όπερα του Βέρντι στις ανατολικές επαρχίες της χώρας, εν μέσω εμφυλίου πολέμου. Τα βασικά θέματα που διατρέχουν το έργο τόσο του σαιξπηρικού όσο και του μεταγενέστερου οπερατικού έργου, η απληστία, η τυραννία και οι τύψεις αποκτούν νέα βαρύτητα σε αυτό το δραματικό περιβάλλον.

Όταν ο στρατηγός Μάκμπεθ και η φιλόδοξη σύζυγός του δολοφονούν τον νόμιμο βασιλιά, ξεσπούν στη χώρα πλήθος συμφορές: εθνικός διχασμός, διπλές εθνικές προδοσίες, αδίστακτη εξουσία, ακραία βία και φρικαλεότητες, «ματωμένα» ορυχεία. Ο βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναγράφει το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής βρίσκεται η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του σέρβου μαέστρου Premil Petrovic.



Από Κοινού – Αλέξης Ρίγλης
​Top Girls, της Caryl Churchill
Πειραιώς 260, Κτήριο Η
23 & 24 Ιουλίου στις 21:00

Το πασίγνωστο έργο της Κάρυλ Τσέρτσιλ Top Girls, που θεωρήθηκε σύμβολο του φεμινισμού και κραυγή ενάντια στο θατσερισμό, αποδεικνύει τη δύναμή
του ακόμα και είκοσι τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη παράστασή του. 

Οι δύο χαρακτήρες –της σκληρής Μαρλέν, που ζει ως επιχειρηματίας στο Λονδίνο, και της αδερφής της, Τζόυς, που εργάζεται στη γενέτειρά της στην επαρχία– εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ακόμα και σήμερα τις δύο αντιμαχόμενες τάξεις, την άρχουσα και την εργατική, με τις συγκρούσεις και τις αγωνίες τους. 

Οι επτά γυναίκες-ηθοποιοί της παράστασης υποδύονται τους δεκαέξι ρόλους του έργου, με φανερές επί σκηνής τις αλλαγές των κοστουμιών και των σκηνικών. Σε ένα περιβάλλον που αποτρέπει την ταύτιση, το κοινό διαπιστώνει πως τα αδιέξοδα των ανθρώπων παραμένουν ίδια παρά τη διαφορά των κοινωνικών τάξεων και ενάντια στο πέρασμα του χρόνου.



Michèle Anne De Mey - Jaco Van Dormael - Collectif Kiss & Cry
​Cold Blood 
Πειραιώς 260, Κτήριο Δ
23 & 24 Ιουλίου στις 21:00

Μετά την παγκόσμια επιτυχία του Kiss & Cry, η Μισέλ Αν ντε Με και ο Ζακό Βαν Ντορμέλ επιστρέφουν με την καινούργια τους παράσταση Cold Blood, που αφηγείται τις ιστορίες επτά περίεργων θανάτων.

Οι δημιουργοί της παράστασης συνδυάζουν τις τεχνικές και τα μέσα του κινηματογράφου, του θεάτρου, του χορού και της μουσικής, για να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα και εντυπωσιακή καλλιτεχνική γλώσσα.

Οι μικροκάμερες καταγράφουν και προβάλλουν την ιστορία που διαδραματίζεται ανάμεσα σε απόλυτα ρεαλιστικές μακέτες-μινιατούρες, ενώ μοναδικοί πρωταγωνιστές είναι τα δάχτυλα και τα χέρια που χορεύουν.



Εθνική Λυρική Σκηνή
​Κάρμεν, του Ζωρζ Μπιζέ 
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
24, 26, 27 & 29 Ιουλίου στις 21:00

Μια από τις πλέον εμβληματικές γαλλικές όπερες, η Κάρμεν εξακολουθεί να προκαλεί σήμερα όπως και όταν πρωτοείδε το φως, πριν από 140 χρόνια. Η τσιγγάνα ηρωίδα υπερασπίζεται την ελευθερία της και το δικαίωμα να διαλέγει η ίδια ερωτικούς συντρόφους, όχι να την διαλέγουν εκείνοι. Αποτελεί απειλή για μια κοινωνία ανδροκρατούμενη και πατριαρχική. Μόνη λύση, η εξόντωσή της. Την αναλαμβάνει ο ερωτευμένος και
«προδομένος» Δον Χοσέ. Μια αντισυμβατική υπόθεση, την οποία εξέφρασε μέσα από την τότε εξίσου αντισυμβατική, σήμερα δημοφιλέστατη, μουσική του ο Ζωρζ Μπιζέ.

Ο ρεαλισμός της υπόθεσης και η ταυτότητα της ηρωίδας και της παρέας της, η οποία κινείται στο περιθώριο της κοινωνίας και των οργανωμένων δομών της, αποτελούν πρόκληση για κάθε σκηνοθέτη. Στη νέα του παραγωγή ειδικά για την Εθνική Λυρική Σκηνή, ο Στήβεν
Λάνγκριτζ, καλλιτεχνικός διευθυντής της Όπερας του Γκαίτεμποργκ, εξηγεί: «Η Ανδαλουσία του Μπιζέ έχει επινοηθεί, είναι υποθετική, ωστόσο αντανακλά τον κόσμο μας. Η συντριπτική φτώχεια αποτελεί καθημερινότητα για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους, στους οποίους η όπερα
Κάρμεν δίνει φωνή. Οι άνθρωποι σε αυτό τον επινοημένο κόσμο ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας, στα γεμάτα απόγνωση άκρα. Όρια και φτώχεια, ελευθερία και σκλαβιά: δύσκολο να βρεθούν πιο επίκαιρα θέματα. Η Κάρμεν είναι μια ιστορία για το σήμερα».

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός 



Milo Rau
The Dark Ages
θέατρο-ντοκουμέντο
Θέατρο REX/Σκηνή Κοτοπούλη
25 & 26 Ιουλίου στις 21:00

Το The Dark Ages αποτελεί το δεύτερο μέρος της ευρωπαϊκής τριλογίας του βραβευμένου ελβετού σκηνοθέτη Μίλο Ράου για τον πόλεμο. Ο Ράου, με αυτή την παράσταση, εξετάζει την πρόσφατη ιστορία των πολέμων στην ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, εστιάζοντας στις προσωπικές αφηγήσεις των
ανθρώπων που βίωσαν τα γεγονότα.

Πέντε ηθοποιοί, από τη Βοσνία ,τη Σερβία, τη Γερμανία και τη Ρωσία, αφηγούνται επί σκηνής κα ιμπροστά σε μια κάμερα τις ιστορίες τους, με τα πρόσωπά τους να προβάλλονται σε μεγάλη οθόνη. Οι συγκλονιστικές βιογραφίες τους εμπλέκονται με ιστορικά γεγονότα και ερωτήματα, καθώς οι ίδιοι μιλάνε για τον πόλεμο, τον ξεριζωμό,τη φυγή και το νέο τους ξεκίνημα.

Τη μουσική για την παράστασηέ χει γράψει το ιστορικό cult συγκρότημα από τη Σλοβενία, οι Laibach, που εδώ και δεκαετίες μιλούν μέσω της μουσικής τους για τη σχέση μεταξύ τέχνης και ιδεολογίας.

The dark ages

Kyklos Ensemble
​Στα όρια του ρομαντισμού
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα "Δημήτρης Μητρόπουλος"
25 & 26 Ιουλίου στις 21:00

Το Kyklos Ensemble συνεχίζει τις αισθητικές του αναζητήσεις ερμηνεύοντας δημιουργίες καθοριστικές για την εξέλιξη όψεων της μουσικής του 20ού αιώνα. Συμπράττει με δύο εξαιρετικούς λυρικούς καλλιτέχνες και επιχειρεί να αφήσει για μια ακόμη φορά το αποτύπωμά του στο μουσικό τοπίο της χώρας.

Οι Μεταμορφώσεις του Στράους και τα Έξι κομμάτια του Βέμπερν ανοίγουν και τις δύο συναυλίες. Την πρώτη βραδιά η υψίφωνος Λένια Ζαφειροπούλου θα ερμηνεύσει τα Τραγούδια του οδοιπόρου του Μάλερ, ενώ τη δεύτερη ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός με τα Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά ολοκληρώνει αυτό το ταξίδι των μεταμορφώσεων από το Ρομαντισμό στο Μοντερνισμό.



Detach
​The Dark Manifesto 
Πειραιώς 260, Κτήριο Η
27 & 28 Ιουλίου στις 21:00

Το Dark Manifesto είναι μια lecture performance για το τέλος των μανιφέστων στον 21ο αιώνα. Κείμενα, εικόνες, ήχοι, λόγια συνθέτουν το υλικό της παράστασης για τους τέσσερις περφόρμερ, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη στην υποτιθέμενη συνέντευξη τύπου που θα παρακολουθήσουν οι θεατές. Το υλικό που χρησιμοποιεί η ομάδα διατρέχει ποικίλες πηγές, όπως αεροφωτογραφίες από data centers και αεροδρόμια, έναν σκληρό δίσκο μετ η συλλογική μνήμη όλης της ανθρωπότητας, ομιλίες και μεγάλα μανιφέστα του προηγούμενου αιώνα, και αναμειγνύεται μεθοδικά σε μια μη γραμμική αφήγηση που παρουσιάζει την κατάρρευση των μεγάλων αφηγήσεων. 

Για την πραγματοποίηση της παράστασης έχουν συμπράξει καλλιτέχνες από τρία γνωστά καλλιτεχνικά σχήματα: Blitz (Γιώργος Βαλαής), The Erasers (Voltnoi Brege) και drog_A_tek (Μάκης Κεντεποζίδης, Στέφανος Κωνσταντινίδης, Θάλεια Ιωαννίδου).



Κορνήλιος Σελαμσής
​Λεόντιος και Λένα 
Εθνικό Θέατρο
28 & 31 Ιουλίου στις 21:00

Το θεατρικό έργο του Μπύχνερ θεωρείται από τις σημαντικότερες κλασικές κωμωδίες του γερμανικού ρομαντισμού. Κεντρικοί ήρωες
στη σάτιρα είναι ο πρίγκιπας του βασιλείου του Ποπό, Λεόντιος, και η πριγκίπισσα του βασιλείου του Πιπί, Λένα. Οι νέοι, προκειμένου να αποφύγουν το γάμο που τους ετοιμάζουν οι δικοί τους, δραπετεύουν στην Ιταλία, όμως τελικά, αγνοώντας ο ένας την ταυτότητα του άλλου, ερωτεύονται και παντρεύονται.

Ο Κορνήλιος Σελαμσής γοητεύτηκε από το έργο και, θεωρώντας ότι ταιριάζει απόλυτα στο οπερατικό ιδίωμα, το παρουσιάζει ως ολοκληρωμένη όπερα, σε εξ ολοκλήρου νέο και πιο ομοιογενές ποιητικό κείμενο-λιμπρέτο του Γιάννη Αστερή.
Στην πρώτη της παρουσίαση η όπερα Λεόντιος και Λένα, φέτος το καλοκαίρι, έχει την τύχη ερμηνεύεται από τους σπουδαίους λυρικούς καλλιτέχνες Τάση Χριστογιαννόπουλο (Λεόντιος), Δώρα Μπάκα (Λένα), Χάρη Ανδριανό (Βαλέριος). 



Εθνικό Θέατρο και Θέατρο Βαχτάνγκοφ – Ρίμας Τούμινας
Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή 
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
29 & 30 Ιουλίου στις 21:00

Στο πλαίσιο της επιδίωξής του για συνεργασία τόσο με ελληνικούς όσο και διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, το Εθνικό Θέατρο συμπράττει για πρώτη φορά με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ παρουσιάζοντας τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, το εμβληματικότερο ίσως δράμα της αρχαίας γραμματείας, που μιλά για τον αγώνα του ανθρώπου να αποφύγει το πεπρωμένο του.

Πρόκειται για μια σπουδαία συμπαραγωγή σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου Ρίμας Τούμινας, με ρώσους και έλληνες ηθοποιούς και τον Βίκτορα Ντομπρονράβοφ στον κεντρικό ρόλο. Η δραματουργική επεξεργασία είναι της Έλσας Ανδριανού και η μουσική του Θοδωρή Αμπαζή.

Ο Οιδίπους Τύραννος θα παρουσιαστεί και στη Μόσχα τον προσεχή Σεπτέμβριο.



Μανώλης Μαυροματάκης
Η ριμάδα η ζωή
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
29 & 30 Ιουλίου στις 21:30

Ένας τρυφερός, ασταθής, κλονισμένος άνθρωπος, πικραμένος και πότε-πότε άγρια χλευαστής, προσπαθεί να σταθεροποιήσει επί σκηνής την εικόνα ή τη μνήμη του: να συγκροτήσει ίσως την απολογία του (ενώπιον τίνος;) για κάποιο σφάλμα που το συγχέει διαρκώς με άλλα, άλλων, καθώς σιγά-σιγά το ανακαλεί.... Αληθινά ένοχος όμως είναι επειδή με τα στραβοπατήματα και τα κάζα του καταγράφει τον «επιταχυνόμενο μορφασμό» μιας εποχής που τα όρια και τα αυτονόητά της ρευστοποιούνται και μισοσβήνονται σαν τις γραμμές ενός σκίτσου που ήταν μέχρι πριν λίγο ξεκάθαρο. Αυτός είναι και ο βαθύτερος λόγος της δικής του αστάθειας, καθώς μιλώντας συγχέει τον εαυτό του με πρόσωπα άλλων, εξίσου ταραγμένων και μεταβατικών εποχών: με τον Στέφανο Σαχλίκη προπάντων, απ’ το ενετοκρατούμενο Ηράκλειο του 14ου αιώνα, που, καθώς βγαίνουμε από τον Μεσαίωνα, αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο και σε καινούργιους τόνους τα λάθη και τα παθήματά του, τις σπατάλες, την καταστροφική σχέση με τις «πολιτικές», την οικονομική κατάρρευση και τη φυλάκισή του – αλλά και με τον Βυζαντινό Μιχαήλ Γλυκά του 12ου αιώνα ή τον Φρανσουά Βιγιόν του 15ου αιώνα... Εξίσου ασταθής κι η γλώσσα που μιλά, αλλάζει διαρκώς τονικότητες κι «εποχές» –αν και πάντα σε στίχο–, αφήνεται πότε-πότε στη μουσική, γλιστρά προς την κωμωδία ολοένα...

Μανώλης Μαυροματάκης

Δαμιανός Κωνσταντινίδης
​Τα παραβάν, του Ζαν Ζενέ
Πειραιώς 260, Κτήριο Δ
30 & 31 Ιουλίου στις 21:00

Το εμβληματικό και μνημειώδες έργο του Ζαν Ζενέ Τα παραβάν, που αναστάτωσε τη γαλλική κοινωνία το 1961 όταν ανέβηκε στο θέατρο Οντεόν σε
σκηνοθεσία Ροζέ Μπλεν, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη.

Το έργο γράφτηκε κατά τη διάρκεια της «επιχείρησης διατήρησης της τάξης στην Αλγερία» και προκάλεσε μεγάλη δυσφορία τόσο στους συντηρητικούς όσο και τους προοδευτικούς κύκλους της εποχής, καθώς ο Ζενέ χρησιμοποίησε τη γαλλική εισβολή στην Αλγερία για να ανατρέψει τα πρότυπα του ηρωισμού, της ηθικής και της στράτευσης.

Μέσα από την ακραία θεατρικότητα και το γκροτέσκο στοιχείο που χαρακτηρίζει τα έργα του, αποκαλύπτονται οι μηχανισμοί της Ιστορίας και η θέση
του ατόμου στο κοινωνικό και πολιτικό ρεύμα της εποχής του.



Julien Gosselin - Si vous pouviez lécher mon coeur
​2666
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη»
30 & 31 Ιουλίου στις 21:00

Ο Ρομπέρτο Μπολάνιο, χιλιανός συγγραφέας με παγκόσμια επιτυχία και φανατικούς αναγνώστες, πέθανε το 2003 αφήνοντας πίσω του αδημοσίευτο
ένα έργο χιλίων σελίδων, το 2666, στο οποίο βασίζεται η παράσταση.

Ήδη από τον τίτλο γίνεται σαφής η ατμόσφαιρα Αποκάλυψης του διατρέχει το έργο. Στα πέντε μέρη της ιστορίας παρακολουθούμε, μεταξύ άλλων, μια παρέα θεωρητικών της λογοτεχνίας που αναζητούν έναν μυστηριώδη συγγραφέα, έναν καθηγητή στα πρόθυρα της τρέλας, έναν σαστισμένο Αμερικανό δημοσιογράφο. Χαμένοι αστυνομικοί, φόνοι, έρωτας, βία και trafficking συνθέτουν τον καμβά του έργου, μέσα από τον οποίο αναδύεται μια κουρασμένη Ευρώπη του μέλλοντος και μια διεφθαρμένη Αμερική. Μάταια οι ήρωες ψάχνουν να βρουν τη σωτηρία.

Ο βραβευμένος νεαρός σκηνοθέτης Ζουλιέν Γκοσλέν και η κολεκτίβα Si vous pouviez lécher mon coeur δανείζονται τις ιστορίες και τη δομή του έργου
του Μπολάνιο και δημιουργούν μια δωδεκάωρη παράσταση, προκαλώντας το κοινό να βιώσει ένα ολόκληρο σύμπαν στα όρια της πραγματικότητας.

Julien Gosselin 2666



Άρια Μπουμπάκη
​and we are not at the same place
Πειραιώς 260, Κτίριο Ε
30 & 31 Ιουλίου στις 21:00

Η αξία του περπατήματος είναι γνωστή από την αρχαιότητα, καθώς θεωρούταν μια φυσική δραστηριότητα που ταυτίζεται με τη συλλογιστική πορεία. Τα μέλη της ομάδας, που προέρχονται από διαφορετικές χώρες (Γαλλία, Ισραήλ, Βραζιλία και Ελλάδα), επέλεξαν να παρουσιάσουν τη νέα τους δουλειά στην Ελλάδα, μια χώρα που έχει γίνει πέρασμα αμέτρητων σωμάτων, τα οποία περπατώντας έχουν ενώσει Ανατολή και Δύση.

Στην παράσταση, τα σώματα δύο χορευτών συμπλέκονται συνέχεια,  αποτελώντας το έδαφος πάνω στο οποίο περπατά η τρίτη χορεύτρια. Τα τρία σώματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και μεταμορφώνονται σε γρανάζια που κινούν το ένα το άλλο. Έτσι, η ομάδα ερευνά το ρόλο του περπατήματος ως καθημερινή κίνηση στη σύγχρονη δημιουργία.



Κατερίνα Ανδρέου
A ​Kind of Fierce 
Πειραιώς 260, Κτήριο Ε
30 & 31 Ιουλίου στις 21:00

“Ο ξέφρενος ήρωας είναι εκείνος που ξέρει να ζει πλήρως το παρόν και να εκτιμά αυτό που του συμβαίνει τη στιγμή που συμβαίνει” - Giordano Bruno

Η αμφισημη φύση του κανόνα και η σχετική έννοια της ελευθερίας κεντρίζουν το ενδιαφέρον μου που παρουσιάζεται σε πρακτικές και γραφές που στήνουν μία ψευδαίσθηση ελεύθερης βούλησης. 
Το kind of fierce είναι ένα σόλο. Παρατηρεί τη μοναχική του φύση και παίζει με την ιδέα της έκθεσης και της έκφρασης, προσπαθώντας να μην ξεχάσει ότι η σκηνική δράση αφορά την παρούσα στιγμή. Γυροφέρνει την ιδέα της τόλμης, ψαχνοντας τη δική του εκδοχή, με στόχο ν'αφήσει χώρο σε μερικές στιγμές ελευθερίας. 
Μέσα από μία διαδικασία που συνδέει την οξύτητα της σκέψης με την αμεσότητα της παρόρμησης, επινοώ τους κανόνες για να τους χειριστώ, και παίζω με την αντίθεση, με τις ιδιες μου τις αναφορές, με τις ίδιες μου τις εμμονές. Το kind of fierce είναι ένας χορός που προσπαθεί να αποφύγει τη νοσταλγία , το φόβο, το μοιραίο ή την ελπίδα και όπου όλα είναι σημαντικά και τα πάντα ασήμαντα. Ο δικός μου «ελεύθερος χορός».

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών, Ateliers deParis Carolyn Carlson, Le Quartz 

Mε την υποστήριξη των: CND Paris, Espace Pasolini, Honolulu-Loic Touzé/ORO, La Métive, Le Pad, Volapuk.
Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα