Λίγο πριν έρθει το Πάσχα, το οποίο είναι αρκετά νωρίς φέτος, όπου και θα ρίξει αυλαία το σύνολο των παραστάσεων της χειμερινής σεζόν για να ξεκινήσουν οι «καλοκαιρινές» θεατρικές παραστάσεις και κυρίως οι περιοδείες και τα Φεστιβάλ, τα πράγματα είναι αρκετά ήρεμα αυτή την εβδομάδα. Μόλις δύο πρεμιέρες θα λάβουν χώρα: Οι κλασικές «Βάκχες» του Ευριπίδη σε μία πολύ σύγχρονη ροκ προσέγγιση από τον Άρη Μπινιάρη στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση και η παράσταση χορού "Kreatur" για μόλις δύο παραστάσεις (23 και 24/3) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τη διάσημη βερολινέζα χορογράφο Sasha Waltz.
Παράλληλα, μια σειρά από παραστάσεις διαφόρων ειδών και υφών τελειώνει και εσείς έχετε μόλις μερικές ημέρες για να προλάβετε να παρακολουθήσετε όσες σας ενδιαφέρουν. Επιλέξτε υπεύθυνα!
Αναλυτικότερα γι' αυτή την εβδομάδα:
Όταν η ροκ μουσική ηλεκτρίζει τον ποιητικό λόγο του Ευριπίδη, όταν η πανκ βάζει στην πρίζα το μύθο των Βακχών, τότε ο μέγας θεός Διόνυσος τραγουδάει. Ο Άρης Μπινιάρης εμφανίζεται για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης, προσεγγίζοντας τη σύγκρουση μεταξύ του θεού Διονύσου και του βασιλιά Πενθέα σαν έναν οργισμένο ύμνο πάνω στο διχασμό της ανθρώπινης ψυχής, τη λογική και το ένστικτο.
Λάτρης της συγκεκριμένης φόρμας, όπου το θέατρο συνομιλεί με τη μουσική, και αφοσιωμένος μελετητής του αρχαίου δράματος, ο σκηνοθέτης συνδέει την ανατρεπτική δυναμική της ροκ με τη ρηξιγενή τραγωδία των Βακχών, σε μια παράσταση που στοχεύει να ερεθίσει παράφορα όλες τις αισθήσεις.
Δράττοντας μια χρονική συγκυρία όπου η ελληνική κοινωνία μοιάζει ανήμπορη να επιχειρήσει το βήμα προς τη νέα εποχή, ο Μπινιάρης καταφεύγει σε ένα έργο που εισηγείται ακριβώς αυτό: «Ο Πενθέας διαλύεται εξαιτίας της ορκισμένης εμμονής στις αντιστάσεις του. Από την άλλη, η διονυσιακή δυναμική, η ζωογόνος και ζωοφόρος ορμή της φύσης των πραγμάτων θα διεκδικεί πάντα το χώρο της. Το πώς εμείς, σαν κοινωνία, θα επιλέξουμε να συσχετιστούμε ή όχι με αυτήν θα κρίνει την τελική συνοχή ή τον αναπόφευκτο σπαραγμό μας».
Από 21 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση.
*****
Kreatur @ Μέγαρο Μουσικής
Η διάσημη βερολινέζα χορογράφος Sasha Waltz, μετά το "Körper" από την τριλογία της για το σώμα, έρχεται με μια νέα, συγκλονιστική χορογραφία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Radialsystem V στο Βερολίνο το περασμένο καλοκαίρι. Στην ουσία πρόκειται για μια συνάντηση τριών καλλιτεχνών, καθώς η Sasha Waltz αναζητά πάντα το διάλογο με τις άλλες μορφές τέχνης. Εδώ, συνεργάζεται με δύο εικονοκλαστικούς καλλιτέχνες, τη σχεδιάστρια μόδας Iris van Herpen και τον σχεδιαστή φωτισμών Urs Schönebaum.
Με βασικούς άξονες τον χορό, τα κοστούμια και τους φωτισμούς, η Sasha Waltz δημιουργεί, μέσα από τα σώματα 14 χορευτών της ομάδας της, ένα έργο που γίνεται ένα με τη μουσική του Soundwalk Collective.
Ένα από τα στοιχεία της παράστασης που πραγματικά συν-διαμορφώνει το έργο είναι τα κοστούμια της Ολλανδής σχεδιάστριας μόδας και εικαστικού Iris Van Herpen. Γνωστή για τις αιρετικές τις παρουσιάσεις μόδας, η Van Herpen χρησιμοποιεί εδώ όλο το οπλοστάσιο των μέχρι τώρα παρεμβάσεών της για να προσθέσει μια πραγματικά φουτουριστική αισθητική στο έργο της Sasha Waltz. Και δεν είναι τυχαίο ότι τα κοστούμια δημιουργήθηκαν με τις πιο σύγχρονες τεχνικές του 3D printing και του lasercutting.
Στις 23 και 24 Μαρτίου στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
****
Παραστάσεις που ρίχνουν αυλαία:
Εφημερίς των κυριών, Τ' όνειρο @ Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Βιβλιοθήκη
Μια ιδιαίτερη παράσταση, αφιερωμένη στην πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια και εκδότρια εφημερίδας, την Καλλιρρόη Σιγανού-Παρρέν, ανεβαίνει για λίγες ακόμη παραστάσεις στη Μουσική Βιβλιοθήκη του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Σαν σε όνειρο η Καλλιρρόη Σιγανού-Παρρέν συναντιέται με τη λυρική ποιήτρια Σαπφώ και μέσα από τους διαλόγους τους παρουσιάζονται η ζωή, το έργο τους και οι αγώνες τους για τη χειραφέτηση της γυναίκας.
Η Καλλιρρόη Παρρέν, στην Αθήνα στα τέλη του 19ου αιώνα, αποφασίζει να ακολουθήσει το επάγγελμα της δημοσιογραφίας. Έτσι, το 1887 γίνεται η πρώτη Ελληνίδα δημοσιογράφος, εκδότρια της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Εφημερίς των Κυριών» που συντασσόταν αποκλειστικά από γυναίκες και απευθυνόταν σε γυναίκες.
Επίσης, το πάθος της για την αναβίωση και τη διατήρηση των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων την οδήγησε το 1911 να δημιουργήσει το «Λύκειον των Ελληνίδων». Η δράση της έπαιξε καταλυτικό ρόλο και στην αναγνώριση των γυναικείων δικαιωμάτων στη νεότερη Ελλάδα. Είναι αυτή που διεκδίκησε πρώτη το δικαίωμα ψήφου για τις γυναίκες, χρόνια πριν γίνει πραγματικότητα!
Πρώτη, επίσης, πέτυχε να επιτρέπεται στις γυναίκες να φοιτούν στο Πανεπιστήμιο και στο Πολυτεχνείο και είναι αυτή που διεκδίκησε και κέρδισε καλύτερες συνθήκες εργασίας για τις εργάτριες, όταν μπήκε μπροστά στη μεγάλη απεργία των κλωστηρίων και των υφαντουργείων του Πειραιά. Το 1918 η Καλλιρρόη Παρρέν εξορίστηκε στην Ύδρα για τα πολιτικά της φρονήματα.
Στην πλοκή του έργου συναντά την ποιήτρια Σαπφώ, στο όνειρό της, σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής της, και έχοντας ως πηγή έμπνευσης τη ζωή της μεγάλης ποιήτριας αλλά και τους αγώνες της, η Παρρέν βρίσκει τη δύναμη να συνεχίσει τον δικό της αγώνα της.
Τελευταία παράσταση στις 21/03
****
Frida Κι άλλο @ Θέατρο 104
Frida Κι άλλο @ Θέατρο 104
Μετά την επιτυχία της παράστασης «Αγγελική» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (2014-2016), οι FLY THEATRE εντυπωσιάζουν και πάλι αυτή τη φορά με μία παράσταση, στο Θέατρο 104, για την μυθική Fβ η σπαραχτική ιστορία της οποίας παρουσιάζεται όπως δεν την έχετε ξαναδεί.
Η Κατερίνα Δαμβόγλου αναλαμβάνει το ρόλο της Μεξικανής ζωγράφου ενώ ο Robin Beer
"επιστρατεύει", τις μαγικές δυνατότητες της τεχνολογίας δημιουργώντας,
καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, ζωντανά ήχο και βίντεο. Με αυτόν
τον τρόπο "ζωγραφίζει" τον περιβάλλοντα σκηνικό χώρο της Κατερίνας
Δαμβόγλου που ως Φρίντα αλληλεπιδρά μαζί του άλλοτε με θυμό άλλοτε με
οξύ μαύρο χιούμορ ξετυλίγοντας το - ματωμένο συχνά από τον πόνο – νήμα
της ζωής της.
Η Frida, σύμβολο επιμονής,
αντοχής και ελευθερίας, αντισταθμίζει την ακινησία της, “κινώντας” τη
ζωή της στο μέγιστο. Τούτο την οδήγησε να παράγει ένα μοναδικό έργο,
ακόμη και όταν “κοιτάζει προς τα μέσα”, που εκφράζει μια καθολική και
βαθιά εικόνα του γύρω κόσμου. Με αυτόν τον τρόπο ξεφεύγει από την
αναπηρία της και μας κάνει να θέλουμε ακόμα Φρίντα Κι Άλλο.
Τελευταία παράσταση στις 25/3
****
Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν @ Θέατρο Οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής
Τελευταία παράσταση στις 25/3
****
Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν @ Θέατρο Οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής
Μετά την sold out για 2 χρόνια επιτυχία «Το Κουκλόσπιτο», ο Γιώργος Σκεύας επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων διασκευάζοντας για το θέατρο και σκηνοθετώντας τη μεγαλύτερη κινηματογραφική επιτυχία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ «O Γάμος της Μαρίας Μπράουν». Στον ομώνυμο ρόλο η Λένα Παπαληγούρα. Πρωταγωνιστούν Μάξιμος Μουμούρης, Γιάννης Νταλιάνης, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Νίκος Γεωργάκης.
Ο «Γάμος της Μαρίας Μπράουν» υπήρξε η μεγαλύτερη επιτυχία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του Γερμανικού κινηματογράφου και θεάτρου. Η ταινία αποτελεί το πρώτο μέρος μιας τριλογίας με θέμα την ιστορία της Γερμανίας, αμέσως μετά την ήττα του Ναζισμού, κατά την περίοδο του «οικονομικού θαύματος».
«Προτιμώ να κάνω εγώ τα θαύματα, παρά να περιμένω να γίνουν» λέει η Μαρία Μπράουν. Η θρυλική, όπως πλέον θεωρείται, ανοικοδόμηση της Γερμανίας και το «οικονομικό θαύμα» μετά τον πόλεμο, ισοδυναμούσε με εξάλειψη του πρόσφατου παρελθόντος του ίδιου του έθνους. Ο απαιτούμενος όγκος εργασίας σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας νέας, απρόσωπης πραγματικότητας, απέκλεισε εκ των προτέρων κάθε ενδεχόμενη αναμέτρηση με το παρελθόν, στρέφοντας το βλέμμα των ανθρώπων αποκλειστικά προς το μέλλον και αναγκάζοντάς τους να αποσιωπήσουν και να λησμονήσουν το πάθημά τους. Η απώλεια των αισθήσεων και των αισθημάτων αποτέλεσε προϋπόθεση για την «επιτυχία».
Τελευταία παράσταση στις 25/3
****
Ζ @ Εθνική Λυρική Σκηνή - Εναλλακτική Σκηνή | Τελευταία παράσταση στις 21/03
Baby @ Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Τελευταία παράσταση στις 25/3
Hedda Gabler @ Ξενοδοχείο Μπάγκειον | Τελευταία παράσταση στις 25/3
Κόσμοι από γάλα @ Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών | Τελευταία παράσταση στις 25/3Ο τελευταίος αντάρτης @ Θέατρο ΠΚ | Τελευταία παράσταση στις 25/3