

‘Όταν μας πλησίασαν οι άνθρωποι του XBox για να χρησιμοποιήσουν το "Natural's Not In It" για ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό το θεωρήσαμε φανταστικό. Δέκα στα δέκα! Αν ποτέ μας ρωτούσαν να προσδιορίσουμε ένα όνείρο για αυτό το κομμάτι, που οι πρώτοι του στίχοι είναι “Το πρόβλημα του ελεύθερου χρόνου/ τι να κάνεις για ευχαρίστηση” - “The problem of leisure/what to do for pleasure” , θα ήταν αυτό. Θαυμάσια. ‘Όπως τότε, την μέρα εκείνη που αποφασίσαμε να υπογράψουμε με την EMI, το άσχημο επιχειρηματικό θηρίο δισκογραφικής εταιρείας, μερικοί άνθρωποι ήταν αγανακτισμένοι λέγοντας ότι θα έπρεπε να ήμασταν με μια ανεξάρτητη Εταιρεία, αλλά η μουσική μας είχε πραγματικά νόημα με το να είμαστε σε αυτή την εταιρεία που ήταν ένα παγκόσμιο απόσταγμα καπιταλισμού.
Στην πραγματικότητα, παρά να υπονομεύσουν την ιδεολογική μας ακεραιότητα (που μερικές φορές γίνεται όταν αναφέρονται στο Xbox), η πρόσφατη χρήση του τραγουδιού σε μια διαφήμιση παιχνιδομηχανής της Microsoft είναι μια λογική προέκταση αυτής.

Και το κάναμε αυτό όχι από περιφρόνηση για αυτούς που τροφοδοτούν την καπιταλιστική μηχανή αλλά για την αναγνώριση της δικής μας συνενοχής σε αυτό.
Έτσι η όπως φαίνεται αντίθεση του ότι οι Gang of Four διαφημίζουν video games στο 2011 είναι στην πραγματικότητα η τέλεια εισαγωγή της ανησυχίας και αυτό-αμφισβήτησης που εκφράζεται μέσα σε όλο το “Content”, ο ίδιος ο τίτλος του οποίου αναφέρεται στη διαδικασία μέσω της οποίας η δημιουργικότητα είναι αποπροσωποποιημένη σε εμπόρευμα.
Προσπαθούμε να θυμηθούμε τη στιγμή που αποφασίσαμε να πούμε το άλμπουμ Content. Σκεφτόμασταν να το πούμε “Scent” κάποια στιγμή, που από εκεί προέκυψε η ιδέα του βιβλίου των αρωμάτων, αλλά καταλήξαμε στο Content. Με ένα τρόπο δουλεύει σαν το Entertainment! Το πως δουλέψαμε για τον τίτλο. Για το πώς βλέπουμε την κουλτούρα και την βιομηχανία της ψυχαγωγίας, και τα οικονομικά αυτών. Ο τίτλος είναι τόσο καλός και περιγραφικός, που δείχνει ότι το άλμπουμ είναι γεμάτο περιεχόμενο. Και οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι όλοι «πάροχοι περιεχομένου». Δημοσιογράφοι, συγγραφείς, μουσικοί, καλλιτέχνες, σκηνοθέτες κλπ. Σκύβουμε το κεφάλι συλλογικά στους μεσάζοντες της τεχνολογίας που μας ρουφούν το αίμα, όπως η δαιμόνια Apple, που δεν επενδύει ένα σεντ στην μουσική αλλά χρεώνει ένα τεράστιο ποσοστό για κάθε τραγούδι που πωλείται μέσω του iTunes, χειρότερα και από την χειρότερη δισκογραφική. Χειρότερα και από την EMI ακόμα. Μια άλλη σημασία του τίτλου είναι να είσαι ικανοποιημένος. Που είναι δύσκολο.

Το θέμα με τους Gang of Four είναι ότι δεν ήμασταν ποτέ μια μπάντα για την πλάκα, ποτέ δεν ήταν αυτό οι Gang of Four. Φυσικά αν μπορείς να κάνεις την πλάκα σου και να βγάλεις και μερικά φράγκα και να είσαι καλλιτεχνικά έγκυρος, τότε είναι τέλεια, αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν θα το κάναμε ούτε για πέντε λεπτά αν δεν το διασκεδάζαμε πολύ. Οι στίχοι που τραγουδήσαμε και το artwork και ό, τι κάναμε, ήταν αποτέλεσμα μιας μεθοδολογίας που θα είχαμε καταστρέψει αν είχαμε αφήσει τους παραγωγούς του Top Of the Pops να μας πείσουν να τραγουδήσουμε μια ανοησία. Οι Gang of Four είναι αν μη τι άλλο προφητικοί. Μιλούσαμε για την αντισύλληψη. Αυτό ήταν υπευθυνότητα! Φάγαμε το χαστουκάκι μας και μας είπαν να πάμε σπίτι μας!
Μετά ήταν το κομμάτι ‘I love a man in uniform’ - τότε, ήξερα πολλούς ανθρώπους που δούλευαν στο BBC μεταξύ αυτών και ο πρώην μάνατζερ των Gang of Four's , ο Rob warr , που έδειξε το memo που κυκλοφόρησε μέσα στο BBC που έλεγε βασικά “Περιμένουμε απώλειες στα Φώκλαντ, και δεν θα άρμοζε να παιχτεί αυτό το κομμάτι από τους Gang of Four." Δεν υπήρχε αμφιβολία ότι οι άνθρωπο είχαν την εντύπωση ότι το τραγούδι έκανε κάποια κριτική πάρα το γεγονός ότι είναι ένα funky pop τραγούδι που μιλούσε με κώδικα. Αλλά τα έξυπνα αγόρια και κορίτσια του BBC ήξεραν ότι κάτι ετοιμάζαμε…
Gang of Four - Official Site
Το αυθεντικό κείμενο του Andy Gill στην Αγγλική μας Έκδοση