Ως γνήσιος μουσικόφιλος αλλά και κινηματογραφόφιλος, δεν έχω παρά να χαιρετίσω την σειρά προβολών Jameson Music Screenings, που διοργανώνεται από το περιοδικό Cinematek. Αρχής γενομένης από την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και έως τον Απρίλιο, πέντε εμβληματικές ταινίες γεμάτες μουσική θα μας κρατούν συντροφιά µία Δευτέρα τον μήνα στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ. Μια νέα σειρά προβολών μουσικών ντοκιμαντέρ με καλλιτέχνες που μας σημάδεψαν στον χρόνο. Η αρχή έγινε με την Grace Jones και βέβαια ανυπομονούμε για την συνέχεια, πόσο μάλλον αφού στον πρόλογο της εκδήλωσης, ο Γιώργος Μουχταρίδης από τον Pepper μας αποκάλυψε ότι οι επόμενες προβολές θα αφορούν τους Ramones, τους Swans και το 24 Hour Party People. Ευχάριστη έκπληξη βέβαια και ο κόσμος που μαζεύτηκε και γέμισε ασφυκτικά την αίθουσα του ΑΣΤΟΡ. Περιττό βέβαια να αναφέρουμε ότι μετά το πέρας της προβολής το Jameson έρεε άφθονο.
Το ντοκιμαντέρ "Bloodlight and Bami" σκηνοθέτησε η Βρετανή Sophie Fiennes το 2017. Ο τίτλος προέρχεται από το κόκκινο φως Bloodlight που ανάβει στο studio όταν ο καλλιτέχνης ηχογραφεί και το Bami ένα παραδοσιακό είδος ψωμιού από την Τζαμάικα, ιδιαίτερη πατρίδα της Grace Jones. Στη διάρκεια της προβολής γίνονται συχνές αναφορές στην ζωή της καλλιτέχνιδας στην ιδιαίτερη πατρίδα της αλλά και στις αναμνήσεις της από τα παιδικά της χρόνιας, παρουσιάζοντας βέβαια και τους συγγενείς της. Ειδική αναφορά γίνεται, εκτός από την μητέρα της, τον γιο της και τον εγγονό της, στον θετό παππού της Master Patrick ή “Mas P”. Ο Mas P με το αυστηρό και βλοσυρό του ύφος και παρουσιαστικό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την Grace Jones και προσπαθούσε αρκετές φορές να τον μιμηθεί.
Η Grace Jones έκανε καριέρα και στον κινηματογράφο, πράγμα στο οποίο δεν έγινε αναφορά στο ντοκιμαντέρ, με σημαντικότερες εμφανίσεις της το 1984 εμφανίστηκε μαζί με τον Schwarzeneggerστο "Conan the Destroyer" και αργότερα βέβαια για την σειρά James Bond στο "A View to a Kill" με τον Roger Moore.
Στα θετικά του "Bloodlight and Bami" συγκαταλέγονται οι σκηνές από πολλές live εμφανίσεις της Grace Jones, όπου ερμηνεύει, μεταξύ άλλων, τα "Slave to the Rhythm", "Pull Up To The Bumper", "La vie en Rose" και "Love Is the Drug".
Η Αμερικανο-Τζαμαικανή Grace Beverly Jones, όπως είναι το πραγματικό όνομα της Grace Jones, είναι μία από τις πιο εκκεντρικές φυσιογνωμίες τουλάχιστον για την δεκαετία του '80. Μία μίξη, θα μπορούσαμε να πούμε, της Liza Minnelli στο Cabaret και του Arnold Schwarzenegger στο Terminator. Τραγουδίστρια, μουσικός παραγωγός, ηθοποιός αλλά και super model, μιας και κυρίως λόγω της ανδροπρεπούς της φυσιογνωμίας και παρουσιαστικού έχει κοσμήσει τα εξώφυλλα πολλών περιοδικών μόδας (Elle, Vogue κ.ά). Για την ακρίβεια, μας συστήθηκε ως μοντέλο, αρχικά στη Νέα Υόρκη και μετά στο Παρίσι, δουλεύοντας σε γνωστούς οίκους μόδας, όπως ο Yves Saint Laurent με τον οποίο είχε αναπτύξει στενή σχέση. Μεγάλη ήταν και η συνεισφορά της στο κίνημα του cross-dressing της δεκαετίας του 1980, εμπνέοντας καλλιτέχνες, όπως η Annie Lennox, η Lady Gaga, η Rihanna και η Lorde. Η εικόνα που μας έρχεται στο μυαλό από τότε, είναι με την Grace Jones με αντρικό κοστούμι Armani, γόβα στιλέτο και κοντοκουρεμένο μαλλί.
Η Grace Jones υπέγραψε συμβόλαιο στην δημοφιλή τότε Island Records το 1977 και με το ξεκίνημά της εκεί άρχισε να μπλέκει την reggae, τη funk, τη disco και την pop με την συνεργασία των πολύ επιτυχημένων και πολυάσχολων Sly and Robbie.
Στα θετικά του "Bloodlight and Bami" συγκαταλέγονται οι σκηνές από πολλές live εμφανίσεις της Grace Jones, όπου ερμηνεύει, μεταξύ άλλων, τα "Slave to the Rhythm", "Pull Up To The Bumper", "La vie en Rose" και "Love Is the Drug".