In the Mood for Love

Διάθεση για «Ερωτική Επιθυμία» στο Cinobo

Δύο άγνωστοι γείτονες θα γνωρίσουν απρόσμενα τον έρωτα, σε ένα ρομαντικό δράμα που παραμένει κλασσικό δύο δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του. Η ταινία του Wong Kar Wai είναι η σημερινή επιλογή που θα σε συνεπάρει στο Cinobo!

Διαβάστηκε φορες

Πρωτότυπος τίτλος: Fa Yeung Nin Wah
Αγγλικός τίτλος: In the Mood for Love
Ελληνικός τίτλος: Ερωτική Επιθυμία
Πρώτη κυκλοφορία: 26 Ιανουαρίου 2001
Σκηνοθεσία και σενάριο: Wong Kar Wai
Πρωταγωνιστούν: Maggie Cheung, Tony Leung, Ping Lam Siu

Ξεχωρίζει για: τη σκηνοθεσία και τα ατμοσφαιρικά πλάνα
Σταθείτε αν σας αρέσουν: οι ταινίες που θα σκέφτεστε για μέρες
Προσπεράστε αν: είστε σε διάθεση για ταινία έντονης δράσης

Ένας άντρας και μια γυναίκα θα μετακομίσουν σε διπλανά διαμερίσματα μαζί με τους συζύγους τους. Οι δύο άγνωστοι γείτονες θα συναντηθούν στους στενούς διαδρόμους ενός μικροσκοπικού ορόφου, θα ανταλλάξουν αρκετές ματιές μέχρι να γνωριστούν και να αναπτύξουν μια φιλία. Σε μια εποχή που ακόμα και τα βλέμματα θεωρούνται απρεπή μεταξύ παντρεμένων, οι δυο τους θα νιώσουν συντροφιά τις ατελείωτες ώρες που οι σύντροφοί τους λείπουν από το σπίτι. Δεν θα περάσει καιρός μέχρι να καταλάβουν ότι οι σύζυγοί τους έχουν αναπτύξει κρυφή σχέση. Με παρηγοριά ο ένας τον άλλον θα παρασυρθούν από μια ερωτική επιθυμία που δεν είχε προβλέψει κανείς τους. Πλημμυρισμένοι από έναν πλατωνικό έρωτα που απαγορεύεται να παραδεχτούν ακόμα και στον ίδιο τους τον εαυτό, θα γνωρίσουν τον προσωπικό διχασμό, την εσωτερική σύγκρουση ανάμεσα σ' αυτό που αισθάνονται και σ' αυτό που ορίζουν σωστό. 

Από πολλούς θεωρείται η καλύτερη ταινία του Wong Kar Wai, και όχι άδικα, έχοντας κερδίσει δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Καννών. Η απλότητα του σεναρίου αποτελεί και την πρόκληση την οποία κερδίζει ο δημιουργός, αφού μέσα από μια ερωτική ιστορία καταφέρνει να οδηγήσει τον θεατή στη νωχελικότητα του έρωτα, την κοινωνική του υπόσταση, τις προσωπικές αναστολές αλλά και το τρυφερό μαρτύτιο που κρύβει μέσα του.

Η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Wong Kar Wai μάς μεταφέρει από τους ασφυκτικούς διαδρόμους της πολυκατοικίας στον καταπιεσμένο έρωτα των πρωταγωνιστών, τις προσεκτικές κινήσεις, τα τυχαία αγγίγματα που εντείνουν την κρυφή τους επιθυμία. Ο αινιγματικός φωτισμός με τα θερμά χρώματα ρίχνει τις σκιές πίσω από τα πρόσωπά τους, σαν ένα μυστικό που φέρουν διαρκώς μαζί τους. Το κυνήγι του ανολοκλήρωτου συνοδεύει την ταινία από τα πρώτα πλάνα, από μια παράλογη αναμονή μιας λύτρωσης που πιθανώς να μην έρθει ποτέ.

Αφημένοι στον πόνο αλλά και το πάθος τους οι Maggie Cheung και Tony Leung, με την εξαιρετική υποκριτική τους ικανότητα, οριοθετούν το μελαγχολικό ύφος της ταινίας μέσα από τα διστακτικά τους βλέμματα και την ανυπομονησία να αντικρίσουν ο ένας τον άλλον. Ανάμεσα σε κοινωνικά και προσωπικά ηθικά διλήμματα, θα προσπαθήσουν να αποφύγουν την αρχική αιτία που τους έφερε πιο κοντά, αρνούμενοι να υποκύψουν σε μια κατάσταση που βρίσκεται πέρα από τον έλεγχό τους. Άλλωστε μπορούμε αληθινά να θέσουμε όρια στην επιθυμία μας να ερωτευτούμε;


Διαβάστε επίσης: «ΖΙΖΟΤΕΚ»: Ένα νεοελληνικό κινηματογραφικό παραμύθι

Διαβάστε ακόμα