Οι Rolling Stones έχουν θέσει ψηλά τον πήχη με την περιοδεία “A Bigger Bang” (2005-2007) και κέρδη που έφτασαν το ποσό των 558 εκατομμυρίων δολαρίων.
Την Κυριακή, όμως, θα εκθρονιστούν από τους U2 και την περιοδεία τους με τίτλο “360”. Οι U2 θα εμφανιστούν στο στάδιο Morumbi, στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας και υπολογίζεται πως με αυτή την εμφάνιση θα ξεπεράσουν τα κέρδη των Rolling Stones. Με το πέρας της περιοδείας τους, στο Magnetic Hill στον Καναδά (30/7/2011), υπολογίζεται πως τα κέρδη θα αγγίξουν τα 700 εκ. δολάρια.
Εκτός, όμως, από τον τίτλο της πιο κερδοφόρας περιοδείας, η 360 tour κατέχει και τον τίτλο της περιοδείας με τα περισσότερα εισιτήρια. Σύμφωνα με το Billboard Boxscore, 7 εκατομμύρια εισιτήρια θα είναι ο απολογισμός για την περιοδεία των U2. Και σε αυτή την περίπτωση οι U2 παίρνουν τα πρωτεία από τους Rolling Stones, οι οποίοι κατείχαν την πρώτη θέση με 6,4 εκατομμύρια εισιτήρια στην περιοδεία τους “Voodoo Lounge” (1994-1995).
Ο Paul McGuinness, μάνατζερ των U2 δήλωσε στο Billboard: «Το να κατέχεις τον τίτλο της μεγαλύτερης περιοδείας όλων των εποχών είναι κάτι που μας κάνει πολύ περήφανους. Και αν σκεφτεί κανείς ότι έχουμε μπροστά μας πάνω από 20 εμφανίσεις, είναι πιθανό αυτό το ρεκόρ να μην καταρριφθεί ποτέ».
Ο Michael Cohl, παραγωγός των περιοδειών των Rolling Stones από το 1989, δήλωσε πως η κατάκτηση του τίτλου από τους U2 είναι «ένα απίστευτο κατόρθωμα από ένα εξαιρετικό συγκρότημα. Η 360 tour είναι μια εντυπωσιακή περιοδεία».
Η κατάκτηση αυτών των τίτλων από τους U2 είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας ενός συγκροτήματος που έχει θεμελιώσει την καριέρα του γύρω από τις live εμφανίσεις. «Πάντα αναγνωρίζαμε πως έχουμε δυο παράλληλες καριέρες: αυτή των studio-recording καλλιτεχνών και αυτή των live performers. Κάθε μια, όμως, είναι ζωτικής σημασίας», δηλώνει ο McGuinness. «Με το δικό μας ήρεμο τρόπο, είμαστε και λίγο σαν στρατιώτες στο θέμα αυτό. Μιλάμε για περιοχές και κατακτήσεις, πως μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα καλύτερα. Ο Bono είναι κάτι σαν στρατηγός. Για μας αυτό είναι μια πραγματική νίκη». Αυτή την περίοδο τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να πηγαίνουν καλύτερα για τους U2. Κατά μέσο όρο κερδίζουν 6,4 εκ. δολάρια από 63.600 εισιτήρια για κάθε τους εμφάνιση.
Για τον Arthur Fogel, παραγωγό της περιοδείας 360 και πρόεδρο του Live Nation Global Touring, υπάρχει πολλή δουλειά ακόμα: «Είναι υπέροχο να σπας τα ρεκόρ, αλλά ας μη ξεχνάμε πως έχουμε 26 εμφανίσεις ακόμα. Νομίζω ότι ένας μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να αντιληφθέι το μέγεθος της επιτυχίας. Ακόμα και εμείς δεν μπορούμε να το συλλάβουμε. Πέρα από τα κέρδη, είναι απίστευτο ότι στο τέλος της περιοδείας θα έχουν κοπεί πάνω από 7 εκ. εισιτήρια σε 110 εμφανίσεις».
Η επιτυχία της συγκεκριμένης περιοδείας δεν οφείλεται τόσο στις τιμές των εισιτηρίων (που κυμαίνονται από $30-$250), όσο στην παγκόσμια αποδοχή των U2 και στη μοναδική πανοραμική σκηνη (360) η οποία αυξάνει τη χωρητικότητα κατά 15-20%. «Η κατάκτηση του τίτλου της περιοδείας με τα περισσότερα εισιτήρια είναι σίγουρα το μεγαλύτερο κατόρθωμα», αναφέρει ο Fogel. «Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο σε αυτό: η μοναδικότητα της παραγωγής, οι τιμές των εισιτηρίων, η στρατηγική επιλογή του χώρου και ο αριθμός των εισιτηρίων που υπάρχουν στην αγορά».
Η παραγωγή της ακριβότερης περιοδείας στον κόσμο, με σκοπό τη μεγάλη προσέλευση του κόσμου, είναι τουλάχιστον φιλόδοξη. Με το συγκεκριμένο στήσιμο, υπάρχει το ρίσκο να φανεί γελοίο σε ένα μισο-άδειο χώρο. «Ήταν μια πραγματικά τολμηρή κίνηση από όλους μας», δηλώνει ο Fogel, «γιατί είναι γεγονός ότι με αυτή τη παραγωγή δεν μπορείς να κρυφτείς από πουθενά. Όταν λοιπόν, αναλαμβάνεις κάτι τέτοιο, πρέπει να έχεις την αυτοπεποίθηση να το υποστηρίξεις».
Όταν όλα θα έχουν τελειώσει, οι U2 θα έχουν επισκεφτεί 30 χώρες σε 2 χρόνια, ξεκινώντας από την πρώτη συναυλία της περιοδείας τους στη Βαρκελώνη (30/7/2009). Με μια μικρή διακοπή, λόγω της εγχείρησης στην οποία υπεβλήθη ο Bono το περασμένο καλοκαίρι, οι U2 θα έχουν επισκεφτεί την Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Νότια Αφρική, Βόρεια και Νότια Αμερική, Ευρώπη και το Μεξικό.
Υπάρχει, όπως φαίνεται, ένας νέος πρωταθλητής στις λίστες του Billboard Boxscore. «Ειλικρινά, δεν θα μέτραγε αν οποιοσδήποτε άλλος (εκτός του Billboard) έλεγε ότι αυτή η περιοδεία είναι η μεγαλύτερη της ιστορίας», δήλωσε ο McGuinness στο Billboard, «είστε το περιοδικό των ρεκόρ».
Δεδομένης της αυξημένης χωρητικότητας λόγω της πανοραμικής σκηνής, της παγκόσμιας αποδοχής των U2 και της μικρής πιθανότητας να πραγματοποιηθεί ξανά περιοδεία τέτοιου μεγέθους είτε από τους Rolling Stones είτε από οποιοδήποτε άλλο καλλιτέχνη, φαίνεται πως το ρεκόρ αυτό δεν θα καταρριφθεί για πολλά χρόνια ακόμα, ίσως και ποτέ.
«Είναι ένα τόσο ιδιαίτερο και μοναδικό γεγονός, από αυτά που συμβαίνουν μόνο μια φορά», δήλωσε ο Fogel, ο οποίος έχει κάνει την παραγωγή σε 4 από τις 5 πιο κερδοφόρες περιοδείες της μουσικής ιστορίας. «Πετύχαμε τους στόχους που είχαμε θέσει και αυτό είναι το ιδανικό τέλος».
Πηγή πληροφοριών: nme.com
Την Κυριακή, όμως, θα εκθρονιστούν από τους U2 και την περιοδεία τους με τίτλο “360”. Οι U2 θα εμφανιστούν στο στάδιο Morumbi, στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας και υπολογίζεται πως με αυτή την εμφάνιση θα ξεπεράσουν τα κέρδη των Rolling Stones. Με το πέρας της περιοδείας τους, στο Magnetic Hill στον Καναδά (30/7/2011), υπολογίζεται πως τα κέρδη θα αγγίξουν τα 700 εκ. δολάρια.
Εκτός, όμως, από τον τίτλο της πιο κερδοφόρας περιοδείας, η 360 tour κατέχει και τον τίτλο της περιοδείας με τα περισσότερα εισιτήρια. Σύμφωνα με το Billboard Boxscore, 7 εκατομμύρια εισιτήρια θα είναι ο απολογισμός για την περιοδεία των U2. Και σε αυτή την περίπτωση οι U2 παίρνουν τα πρωτεία από τους Rolling Stones, οι οποίοι κατείχαν την πρώτη θέση με 6,4 εκατομμύρια εισιτήρια στην περιοδεία τους “Voodoo Lounge” (1994-1995).
Ο Paul McGuinness, μάνατζερ των U2 δήλωσε στο Billboard: «Το να κατέχεις τον τίτλο της μεγαλύτερης περιοδείας όλων των εποχών είναι κάτι που μας κάνει πολύ περήφανους. Και αν σκεφτεί κανείς ότι έχουμε μπροστά μας πάνω από 20 εμφανίσεις, είναι πιθανό αυτό το ρεκόρ να μην καταρριφθεί ποτέ».
Ο Michael Cohl, παραγωγός των περιοδειών των Rolling Stones από το 1989, δήλωσε πως η κατάκτηση του τίτλου από τους U2 είναι «ένα απίστευτο κατόρθωμα από ένα εξαιρετικό συγκρότημα. Η 360 tour είναι μια εντυπωσιακή περιοδεία».
Η κατάκτηση αυτών των τίτλων από τους U2 είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας ενός συγκροτήματος που έχει θεμελιώσει την καριέρα του γύρω από τις live εμφανίσεις. «Πάντα αναγνωρίζαμε πως έχουμε δυο παράλληλες καριέρες: αυτή των studio-recording καλλιτεχνών και αυτή των live performers. Κάθε μια, όμως, είναι ζωτικής σημασίας», δηλώνει ο McGuinness. «Με το δικό μας ήρεμο τρόπο, είμαστε και λίγο σαν στρατιώτες στο θέμα αυτό. Μιλάμε για περιοχές και κατακτήσεις, πως μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα καλύτερα. Ο Bono είναι κάτι σαν στρατηγός. Για μας αυτό είναι μια πραγματική νίκη». Αυτή την περίοδο τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να πηγαίνουν καλύτερα για τους U2. Κατά μέσο όρο κερδίζουν 6,4 εκ. δολάρια από 63.600 εισιτήρια για κάθε τους εμφάνιση.
Για τον Arthur Fogel, παραγωγό της περιοδείας 360 και πρόεδρο του Live Nation Global Touring, υπάρχει πολλή δουλειά ακόμα: «Είναι υπέροχο να σπας τα ρεκόρ, αλλά ας μη ξεχνάμε πως έχουμε 26 εμφανίσεις ακόμα. Νομίζω ότι ένας μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να αντιληφθέι το μέγεθος της επιτυχίας. Ακόμα και εμείς δεν μπορούμε να το συλλάβουμε. Πέρα από τα κέρδη, είναι απίστευτο ότι στο τέλος της περιοδείας θα έχουν κοπεί πάνω από 7 εκ. εισιτήρια σε 110 εμφανίσεις».
Η επιτυχία της συγκεκριμένης περιοδείας δεν οφείλεται τόσο στις τιμές των εισιτηρίων (που κυμαίνονται από $30-$250), όσο στην παγκόσμια αποδοχή των U2 και στη μοναδική πανοραμική σκηνη (360) η οποία αυξάνει τη χωρητικότητα κατά 15-20%. «Η κατάκτηση του τίτλου της περιοδείας με τα περισσότερα εισιτήρια είναι σίγουρα το μεγαλύτερο κατόρθωμα», αναφέρει ο Fogel. «Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο σε αυτό: η μοναδικότητα της παραγωγής, οι τιμές των εισιτηρίων, η στρατηγική επιλογή του χώρου και ο αριθμός των εισιτηρίων που υπάρχουν στην αγορά».
Η παραγωγή της ακριβότερης περιοδείας στον κόσμο, με σκοπό τη μεγάλη προσέλευση του κόσμου, είναι τουλάχιστον φιλόδοξη. Με το συγκεκριμένο στήσιμο, υπάρχει το ρίσκο να φανεί γελοίο σε ένα μισο-άδειο χώρο. «Ήταν μια πραγματικά τολμηρή κίνηση από όλους μας», δηλώνει ο Fogel, «γιατί είναι γεγονός ότι με αυτή τη παραγωγή δεν μπορείς να κρυφτείς από πουθενά. Όταν λοιπόν, αναλαμβάνεις κάτι τέτοιο, πρέπει να έχεις την αυτοπεποίθηση να το υποστηρίξεις».
Όταν όλα θα έχουν τελειώσει, οι U2 θα έχουν επισκεφτεί 30 χώρες σε 2 χρόνια, ξεκινώντας από την πρώτη συναυλία της περιοδείας τους στη Βαρκελώνη (30/7/2009). Με μια μικρή διακοπή, λόγω της εγχείρησης στην οποία υπεβλήθη ο Bono το περασμένο καλοκαίρι, οι U2 θα έχουν επισκεφτεί την Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Νότια Αφρική, Βόρεια και Νότια Αμερική, Ευρώπη και το Μεξικό.
Υπάρχει, όπως φαίνεται, ένας νέος πρωταθλητής στις λίστες του Billboard Boxscore. «Ειλικρινά, δεν θα μέτραγε αν οποιοσδήποτε άλλος (εκτός του Billboard) έλεγε ότι αυτή η περιοδεία είναι η μεγαλύτερη της ιστορίας», δήλωσε ο McGuinness στο Billboard, «είστε το περιοδικό των ρεκόρ».
Δεδομένης της αυξημένης χωρητικότητας λόγω της πανοραμικής σκηνής, της παγκόσμιας αποδοχής των U2 και της μικρής πιθανότητας να πραγματοποιηθεί ξανά περιοδεία τέτοιου μεγέθους είτε από τους Rolling Stones είτε από οποιοδήποτε άλλο καλλιτέχνη, φαίνεται πως το ρεκόρ αυτό δεν θα καταρριφθεί για πολλά χρόνια ακόμα, ίσως και ποτέ.
«Είναι ένα τόσο ιδιαίτερο και μοναδικό γεγονός, από αυτά που συμβαίνουν μόνο μια φορά», δήλωσε ο Fogel, ο οποίος έχει κάνει την παραγωγή σε 4 από τις 5 πιο κερδοφόρες περιοδείες της μουσικής ιστορίας. «Πετύχαμε τους στόχους που είχαμε θέσει και αυτό είναι το ιδανικό τέλος».
Πηγή πληροφοριών: nme.com