Οι The Raveonettes είναι μία μπάντα που από τη δημιουργία της το 2001 έχει βρει το κοινό της στην Ελλάδα. Μπορεί να μην έρχονται κάθε χρόνο, αλλά έχουν φτάσει στις δισκοθήκες των μουσικόφιλων, «παντρεύοντας» το garage rock με τις fuzzy κιθάρες και τα ρετρό pop φωνητικά. Η μπάντα -ο Sharin Foo και η Sune Rose Wagner δηλαδή- είχαν κάνει ένα μικρό διάλειμμα το 2017, λίγο πριν από την περίοδο της πανδημίας. Όμως, πέρσι ξαναγύρισαν στη σκηνή με το EP τους "Whip Ιt On" -που τα ξεκίνησε όλα- να παίζεται στη πληρότητα του μαζί με ένα best of set. Με αυτό το setlist επισκέφτηκαν και τη χώρα μας, σε ένα Gagarin205 που ναι μεν δεν ήταν sold out, είχε όμως αρκετό κόσμο ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή ατμόσφαιρα. Μη ξεχνάμε πως στις 06 Μάϊου στην Αθήνα έπαιζε από τη Cinematic Orchestra μέχρι τον Λεξ δωρεάν σε διάφορους χώρους, που ναι μεν έχουν διαφορετικό κοινό από τους The Raveonettes, όμως μια δωρεάν συναυλία, όπως καταλαβαίνετε, παραμένει ελκυστική επιλογή για πολλούς, ασχέτως είδους.
Τη συναυλία στο Gagarin άνοιξαν οι πολλά υποσχόμενοι Noda and The Pappa, frontman των οποίων είναι ο Επαμεινώνδας Παππάς. Mας συστήθηκαν πρώτη φορά στο Ρομάντσο το 2022. Το συγκρότημα του Noda παίζει indie pop με 70s αισθητική, που θυμίζει λίγο Magic Numbers και λίγο Noah And The Whale, ανεβάζοντας την ένταση σε κάποια κομμάτια. Έπαιξαν, λοιπόν, ολόκληρο το δίσκο "Piano In The Shower", που βγήκε πέρσι, με μία καλοκουρδισμένη εμφάνιση, από την οποία ξεχωρίσαμε, εκτός από το single "Dancing Girl", τα "Sleepless Town" και το "The Life I'm Not Living". Η παραγωγή του Σέργιου Βουδρή στο δίσκο (ο οποίος παίζει και μπάσο στη μπάντα) μεταφράστηκε σωστά στη σκηνή, ανοίγοντας την καλοκαιρινή πια σεζόν που όλοι περιμέναμε.
"Whip It On" με sexy παραμόρφωση και πολύ φώς
Η επόμενη φάση της συναυλίας συμπεριλάμβανε τους The Raveonettes, οι οποίοι με ένα ιδιαίτερα λιτό σκηνικό που είχε απλά ένα λευκό πανί στο background, ξεκίνησαν με ολόκληρο το "Whip It On". Στη σκηνή εκτός από την Sune και τον Sharin ήταν ο κιθαρίστας Manoj Ramdas και ο drummer Jakob Hoyer. Πλήκτρα δεν είχαμε στη σκηνή, συνεπώς ό,τι εφέ ακούγονταν ήταν από το laptop δίπλα στον Jakob.
Shoegaze, garage, βρωμιά στις κιθάρες και τρελά στρόμπο φώτα ξεκίνησαν από την αρχή τη συναυλία με τo "Attack of the Ghost Riders" και το "Chains", που βασιζόταν πιο πολύ στο μελωδικό θόρυβο της κιθάρας παρά στην pop. Τα διπλά φωνητικά οδηγούσαν τις συνθέσεις και έκαναν τη διαφορά, ιδιαίτερα στο live. Όμως, πρέπει κάπου εδώ, φίλοι αναγνώστες, να σχολιάσουμε πως ο φωτισμός, με τις έντονες εναλλαγές, κατάφερε να φτάσει πολλούς θεατές στα άκρα, αφού υπήρξαν στιγμές που θύμιζε... αίθουσα ανάκρισης.
Αυτό δεν εμπόδισε τη μπάντα να ξεδιπλώσει τις επιρροές της από Jesus and The Mary Chain στο "That Great Sound", να αφήσει τα φωνητικά στη Sune στο "The Enemy" και στον Sharin στο "Endless Sleeper" αλλά και να το γυρίσει σε λίγο πιο rock n' roll στο "Heartbreak Stroll". Το βασικό σετ έκλεισε me το "When Night Is Almost Done", με προηχογραφημένο backing track και μόνο τους δυο τους -Sune και Sharin- στη σκηνή. Το encore έφερε το χιτάκι "Love In A Trashcan", που όλοι ξέρουν, και το "Aly, Walk With Me", που έκλεισε γλυκά το set τους.
Το συγκρότημα δεν φημίζεται για τη διαδραστικότητά του με το κοινό, συνεπώς μπορεί το live των Raveonettes το βράδυ του Σαββάτου να μην είναι η συναυλία που θα θυμάται ο κόσμος του Gagarin για όλη του τη ζωή. Όμως, κανείς δε μπορεί να αρνηθεί την feel-good ατμόσφαιρα της βραδιάς. Υπήρχαν νεότεροι φίλοι στο τέλος που ακόμα και μετά το encore ρωτούσαν στην είσοδο εάν η συναυλία τελείωσε ή αν πρόκειται για διάλειμμα, μια απόδειξη πως οι The Raveonettes έφεραν στο Gagarin θεατές που δεν είχαν ιδιαίτερες συναυλιακές εμπειρίες. Συνεπώς, φίλες και φίλοι, η μπάντα έριξε τα χαρτιά της σωστά, με μία εμφάνιση που ήθελε δυο τρία κομμάτια ακόμα για να στρογγυλέψει, ιδανικά από το "Pretty In Black". Οι The Raveonettes τελικά έπαιξαν αυτό που ξέρουν καλύτερα: sexy garage rock με παραμόρφωση, και ρετρό αλα Phil Spector φωνητικά. Και τους ικανοποιήσαν σχεδόν όλους.
The Raveonettes @ Gagarin205, 06.05.2023
-