Σtella

Σtella: «Η αγγλόφωνη ελληνική σκηνή γνωρίζει μεγάλη άνθηση. Το θέμα είναι ποιος την απορροφά»

Λίγο πριν το μεγάλο επετειακό live της στο Gagarin για τα δέκα χρόνια δισκογραφίας της, η Σtella ξέκλεψε λίγο χρόνο από τις πρόβες της για να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.

Διαβάστηκε φορες

2014. Μέσα στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, οι απανωτές αρνητικές ειδήσεις στα δελτία των 8 ανακατεύονται με απανωτές θετικές εκπλήξεις στον τομέα της εγχώριας ανεξάρτητης δισκογραφίας. Από punk μέχρι hip hop και από stoner μέχρι indie pop, τα email και τα feed μας γεμίζουν με νέες κυκλοφορίες που, κόντρα στη γενικότερη κατήφεια, καβαλούν το κύμα του διαδικτύου και κάνουν την Ελλάδα γνωστή —για καλούς λόγους αυτήν τη φορά.

Κάπου ανάμεσα σε αυτά ανακαλύπτουμε για πρώτη φορά μια καλλιτέχνη που ασχολείται με τα εικαστικά και τη μουσική Το όνομά της είναι Στέλλα Χρονοπούλου, αλλά ως solo καλλιτέχνη τη μαθαίνουμε απλώς σαν Σtella. Μας είχε χαρίσει όμορφα δείγματα ήδη από τις αρχές της δεκαετίας, μαζί με τους My Wet Calvin, τους Expert Medicine και τους Fever Kids. Όμως, είχε πλέον έρθει η ώρα να κυκλοφορήσει και το πρώτο δικό της LP, με τίτλο "Picking Words".

10 χρόνια πέρασαν στο μεταξύ και η Σtella συνεχίζει ακάθεκτη τους δημιουργικούς της πειραματισμούς, θεωρούμενη δικαίως ένα από τα πιο εδραιωμένα πλέον ονόματα στη σκηνή που υπηρετεί. Καιρός να επιστρέψει την αγάπη μας με ένα πολυαναμενόμενο επετειακό live στο Gagarin205, το Σάββατο 23 Μαρτίου, μαζί με τους Bhukhurah. Μέχρι τότε, εμείς είχαμε μια κουβέντα μαζί της.


MixGrill: Ευχαριστούμε που βρήκες το χρόνο να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Κοιτώντας πίσω, όταν ξεκινούσες τη μουσική σου διαδρομή, φανταζόσουν πως δέκα χρόνια μετά θα ήσουν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και πετυχημένα acts της αγγλόφωνης ελληνικής indie σκηνής;

Σtella: Όταν ξεκινούσα, ένιωθα μια μεγάλη συστολή και φόβο σχετικά με την επιθυμία μου να κάνω μουσική. Δεν είχα άνεση με την έκθεση γενικότερα. Ταυτόχρονα, όμως, είχα πίστη και μια μεγάλη λαχτάρα να ακολουθήσω αυτό που αγαπούσα. Έχω περάσει πάρα πολύ καλά αυτά τα 10 χρόνια και χαίρομαι που έχω μοιραστεί τόση μουσική.  

M.G.: Πώς ήταν η εμπειρία σου από τη συνεργασία με μια εταιρεία όπως η αμερικανική, ιστορική Sub Pop για την κυκλοφορία του πιο πρόσφατου άλμπουμ σου "Up And Away; Πόσο διαφορετικές είναι οι συνθήκες για έναν μουσικό που βρίσκεται κάτω από τη στέγη μιας τέτοιας δισκογραφικής;

Σ: Η εμπειρία μου με την Sub Pop σε σχέση με την κυκλοφορία του "Up and Away" ήταν μια πολύ όμορφη συνεργασία, που κύλησε αβίαστα. Οι συνθήκες είναι αρκετά ιδανικές. Υπάρχει μεγάλη στήριξη από πλευράς τους και αμοιβαία εμπιστοσύνη, κάτι που είναι πολύ σημαντικό και καθόλου δεδομένο, ειδικά για μια μεγάλη δισκογραφική σαν την Sub Pop.

M.G.: Προσωπικά μιλώντας, θεωρώ το δεύτερό σου άλμπουμ, "Works For You", τον πιο ενδιαφέροντα ηχητικά δίσκο σου. Δοκίμασες κάτι πιο πειραματικό χωρίς να επαναλάβεις τη φόρμουλα του "Picking Words". Τι σε οδήγησε να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό; Η συνεργασία σου με τον NTEIBINT συνέβαλλε σε αυτό;

Σ: Με το "Works For You" είχα περάσει σε μια πιο mellow περίοδο, πολύ διαφορετική από όταν έγραφα το πρώτο άλμπουμ. Όλα είχαν μαλακώσει και ήθελα να ακούγονται όλα πιο γλυκά. Δεν υπάρχει φόρμουλα. Είναι συνδυασμός διάθεσης και τυχαίου πειραματισμού. Για παράδειγμα, το "Come Collect" το έγραψα στην εφαρμογή GarageBand, σε ένα iPad που δεν ήταν δικό μου, απλά επειδή έτυχε να πέσει στα χέρια μου ένα βράδυ. Η κατεύθυνση/παραγωγή του "Works For You" ήταν δική μου αλλά σίγουρα ο NTEIBINT βοήθησε πολύ στο να ακουστεί στο τέλος, όπως το είχα φανταστεί.

M.G.: Ο πιο οργανικός ήχος του "Up And Away" και το πιο έντονο ελληνικό στοιχείο θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στις νέες σου συνθέσεις;

Σ.: Νομίζω πως το "Up and Away" άνοιξε έναν νέο δρόμο για εμένα και σίγουρα με έκανε να έρθω πιο κοντά σε οργανικούς ήχους (όπως το μπουζούκι και το κανονάκι), οι οποίοι συνεχίζουν να υπάρχουν και στα νέα κομμάτια. Επίσης, στον επόμενο δίσκο θα είναι η πρώτη φορά που θα πειραματιστώ με ελληνικό στίχο.

M.G.: Θα σε ενδιέφερε να ασχοληθείς με τη δημιουργία κινηματογραφικής μουσικής; Πως σου φάνηκε η συμμετοχή σου μουσικά στη μικρού μήκους ταινία "Copa Loca" του Χρήστου Μασσαλά;

Σ.: Είναι κάτι που με ενδιαφέρει και μου αρέσει αρκετά, γιατί νιώθω πως μου είναι πολύ εύκολο να φανταστώ μουσική φτιαγμένη να συνοδεύει μια εικόνα. Με την ταινία του Χρήστου διασκέδασα πολύ, φτιάχνοντας το "Paulina’s Dance", και χάρηκα πολύ που αυτή η μικρού μήκους ταινία κατάφερε να αποσπάσει τόσα βραβεία και να προβληθεί διεθνώς.

M.G.: Συμφωνείς πως η «αγγλόφωνη ελληνική σκηνή» διανύει περίοδο άνθησης, με πολλές και καλές παραγωγές που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ήχου;  Νιώθεις ότι ανήκεις σε αυτήν;

Σ.: Φυσικά και διανύει περίοδο άνθησης. Συγκεκριμένα τα τελευταία 12 χρόνια η ελληνική αγγλόφωνη σκηνή διανύει περίοδο ιδιαίτερης άνθησης. Το θέμα είναι, όμως, ποιος απορροφά αυτήν την άνθηση. Σίγουρα όχι τα ελληνικά ραδιόφωνα, που συνεχίζουν να παίζουν Scorpions (χωρίς να υποτιμώ τους Scorpions!) και απαρχαιωμένες μουσικές λίστες. Χρειαζόμαστε μια τολμηρή αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούν όλα αυτά στην Ελλάδα. Υπάρχει μια μεγάλη ομάδα νέων μουσικών που κάνουν πολύ ωραία δουλειά και αξίζει να ακουστεί. Υπάρχουν δισκογραφικές στην Ελλάδα (ευτυχώς) που βοηθούν σε όλο αυτό. Πρέπει, όμως, όλη αυτή η προσπάθεια και η μουσική να ακουστεί, και να υπάρξει ουσιαστική υποστήριξη από όλους. Ραδιόφωνα, φεστιβάλ, πολιτιστικούς φορείς κλπ.

M.G.: Ποια τα σχέδιά σου για το 2024; Καινούργιος δίσκος, συναυλίες ή και κάτι άλλο;

Σ.: Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνω τον νέο μου δίσκο, που θα κυκλοφορήσει αρχές του 2025, υπολογίζω. Παράλληλα, ετοιμάζω μια σειρά εμφανίσεων σε φεστιβάλ κατά βάση, στην Ευρώπη.

M.G.: Καλή επιτυχία σε όλα, λοιπόν! Θα χαρούμε να σε απολαύσουμε από κοντά σε μια βδομάδα περίπου στο Gagarin.

Σ.: Επίσης, εγώ ευχαριστώ!


Tags
Διαβάστε ακόμα