Ταινία: Pulp Fiction (1994)
Το έχεις συνδέσει με: Διερεύνηση των ορίων σου κατα την εφηβεία
Καλύτερος συντονισμός μουσικής/ταινίας: Girl, you'll be a woman soon/Πριν τη χρήση της δυνατής κοκαϊνης από την Uma Thurman.
Πολλά ονόματα είχαν φιγουράρει στην ταινία του Quentin Tarantino "Pulp Fiction"- John Travolta, Samuel L. Jackson, Uma Thurman- ενώ πολλες υπήρξαν και οι υποψηφιότητες της σε διεθνή κινηματογραφικά βραβεία μεγάλου βεληνεκούς. Πέρα όμως από τις πολύ αξιόλογες ερμηνείες, τα αίματα και το black χιούμορ, αυτό που πολύ χαρακτηριστικά θυμούνται οι θεατές ήταν η εύστοχη επιλογή του soundtrack.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε στις 27 Σεπτεμβρίου 1994 από την MCA Records, ενώ δεν συνοδεύτηκε από κάποιο επίσημο score που να αντιπροσωπεύει την ταινία. Ο δίσκος δεν περιλαμβάνει μόνο κομμάτια, αλλά και αποσπάσματα διαλόγων από την ταινία που θα τα χαρακτηρίζαμε από τα πιο επιτυχημένα του σεναρίου.
Somewhere, over the Billboard...
Το soundtrack του Pulp Fiction έφτασε το No. 21 στο Billboard 200. Παρά την απουσία υποψηφιοτήτων σε διεθνή βραβεία, είχε ευρεία αποδοχή γεγονός που αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις του δίσκου- στον Καναδά έγινε πλατινένιος ενώ στις 12 Νοεμβρίου 1994 οι συνολικές πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 1,6 εκατομμύρια και μέχρι το 1996 τα 2 εκατομμύρια.
Πιο αναλυτικά..
1."Pumpkin and Honey Bunny/Misirlou"-Tim Roth, Amanda Plummer/Dick Dale & His Del-Tones
2. "Royale with Cheese (dialogue)"-Samuel L. Jackson, John Travolta
3. "Jungle Boogie"- Kool & the Gang
4. "Let's Stay Together"-Al Green
5. "Bustin' Surfboards"-The Tornadoes
6."Lonesome Town"-Ricky Nelson
7. "Son of a Preacher Man"-Dusty Springfield
8. "Zed's Dead, Baby/Bullwinkle Part II"-Maria de Medeiros, Bruce Willis/The Centurions
9. "Jack Rabbit Slims Twist Contest/You Never Can Tell"-Jerome Patrick Hoban, Uma Thurman/Chuck Berry
10."Girl, You'll Be a Woman Soon"-Urge Overkill
11."If Love Is a Red Dress (Hang Me in Rags)"-Maria McKee
12."Bring Out the Gimp/Comanche"-Peter Greene, Duane Whitaker/The Revels
13."Flowers on the Wall"-The Statler Brothers
14."Personality Goes a Long Way"-Samuel L. Jackson, John Travolta
15."Surf Rider"-The Lively Ones
16."Ezekiel 25:17"-Samuel L. Jackson
Στο παραπάνω video μπορείτε να ακούσετε την νέα έκδοση του δίσκου (Collectors Edition) που κυκλοφόρησε το 2002 με τα εξής τέσσερα bonus tracks:
17."Since I First Met You" -The Robins
18."Rumble"-Link Wray and His Ray Men
19."Strawberry Letter #23" -The Brothers Johnson
20."Out of Limits" -The Marketts
Από τα 20 κομμάτια, τα 13 είναι μουσικές που ακούγονται στην ταινία, τέσσερα ξεκινούν με μικρούς διαλόγους της ταινίας και συνεχίζουν με μουσική ("Pumpkin and Honey Bunny/Misirlou","Zed's Dead, Baby/Bullwinkle Part II", "Jack Rabbit Slims Twist Contest/You Never Can Tell", "Bring Out the Gimp/Comanche") , ενώ τρία αποτελούν ατόφιους διαλόγους της ταινίας και μόνο ("Royale with Cheese, (dialogue)", "Personality Goes a Long Way","Ezekiel 25:17"). Κοινός παρονομαστής των τελευταίων είναι η συμμετοχή του ηθοποιού Samuel L. Jackson στις αντίστοιχες σκηνές από τις οποίες έχουν ληφθεί τα κομμάτια.
Όσον αφορά στα μουσικά κομμάτια, τα περισσότερα προέρχονται από παλαιότερες δεκαετίες και διαφορετικούς καλλιτέχνες. Κανένα δε γράφτηκε εξολοκλήρου για την ταινία. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η "δική" μας Μισιρλού ("Misirlou") που ταξίδεψε από τις αρχές του εικοστού αιώνα στην Αμερική και διασκευάστηκε από τον Dick Dale, ώστε να γνωρίσει με αυτή την εκδοχή μεγάλη επιτυχία.
Άλλα κομμάτια που ξεχωρίζουν είναι τα σε ήχους blues/soul "Let's Stay Together" (1972), "Son of a Preacher Man" (1968), το αδικημένο θα λέγαμε "If Love is a Red Dress Hang Me in Rags (1993) και το πολύ επιτυχημένο τραγούδι του Neil Diamond "Girl, You'll Be a Woman Soon" (1967) σε διασκευή των Urge Overkill. Παράλληλα, κεντρίζουν το ενδιαφέρον το σε swing διάθεση "You Never Can Tell" (1964) και τα περιπετειώδη "Commanche" (1964) και "Out of Limits" (1964).
Τα κομμάτια που εισάγονται με διαλόγους συνδέουν τη στιγμή της ταινίας με τη μουσική, κρατώντας αναπόσπαστο το κομμάτι του έργου από όλα τα μικρότερα στοιχεία που το συνθέτουν. Σχετικά με τους σκέτους διαλόγους που περιλαμβάνονται στο album, αυτοί είναι αρκετά καθοριστικοί για την αντίληψη του βαθύτερου νοήματος του έργου. Για παράδειγμα, χωρίς τον μονόλογο του Samuel L. Jackson στο "Ezekiel 25:17" πολύ πιθανό το Pulp Fiction να ήταν μια απλή ταινία δράσης, με λίγο πικάντικο χιούμορ χωρίς βαθυστόχαστες αιχμές.
Love letters
Ο Tarantino δεν επέλεξε να δημιουργήσει ένα νέο soundtrack για την ταινία του, αλλά προέβη στη διαλογή κομματιών από τα ρεύματα rock & roll, surf και soul. Με αυτό τον τρόπο ενίσχυσε την ήδη υπάρχουσα περιπετειώδη ατμόσφαιρα (όπως και ο ίδιος ανέφερε, πολλές από τις μουσικές θυμίζουν western), ενώ κράτησε για τις πιο ήρεμες στιγμές μπαλάντες που δεν απέκλεισαν την αισθαντικότητα μέσα σε αυτό το ωμό κλίμα.
Το γεγονός ότι το Pulp Fiction κατατάσσεται στις κορυφαίες ταινίες της δεκαετίας του '90 ίσως και να εγείρει διαφωνίες, παρόλα αυτά, η μουσική του αδιαμφισβήτητα αποτελεί ορόσημο. Αρχικά, αναβίωσε τη surf μουσική από το πουθενά μετά από τρεις δεκαετίες. Θέλει πολύ φαντασία να μην πέσεις στην παγίδα του τετριμμένου και να συμπεριλάβεις στο έργο σου μουσικές που πολύ πιθανόν να μην ήταν καν γνωστές με την πρώτη τους κυκλοφορία. Η ταινία έδωσε boost στα "Misirlou", "Girl, You'll Be a Woman Soon" (και στους ίδιους τους Urge Overkill), "Commanche" & "Out of Limits" καθιστώντας τα μάλιστα σήμα-κατατεθέν της ταινίας.
Τέλος, σήμερα, είκοσι χρόνια μετά, θα ακούσουμε σε σειρές, διαφημίσεις ή τηλεοπτικά τρέιλερ κάποια από τα παραπάνω κομμάτια, συνήθως όταν υπάρχει ανάγκη να αποδοθεί μυστήριο, δράση ή περιπέτεια. Αγαπάμε, λοιπόν, αυτό το soundtrack, γιατί "ανέστησε" μουσικές καθιστώντας τες πλέον διαχρονικές.
Το έχεις συνδέσει με: Διερεύνηση των ορίων σου κατα την εφηβεία
Καλύτερος συντονισμός μουσικής/ταινίας: Girl, you'll be a woman soon/Πριν τη χρήση της δυνατής κοκαϊνης από την Uma Thurman.
Πολλά ονόματα είχαν φιγουράρει στην ταινία του Quentin Tarantino "Pulp Fiction"- John Travolta, Samuel L. Jackson, Uma Thurman- ενώ πολλες υπήρξαν και οι υποψηφιότητες της σε διεθνή κινηματογραφικά βραβεία μεγάλου βεληνεκούς. Πέρα όμως από τις πολύ αξιόλογες ερμηνείες, τα αίματα και το black χιούμορ, αυτό που πολύ χαρακτηριστικά θυμούνται οι θεατές ήταν η εύστοχη επιλογή του soundtrack.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε στις 27 Σεπτεμβρίου 1994 από την MCA Records, ενώ δεν συνοδεύτηκε από κάποιο επίσημο score που να αντιπροσωπεύει την ταινία. Ο δίσκος δεν περιλαμβάνει μόνο κομμάτια, αλλά και αποσπάσματα διαλόγων από την ταινία που θα τα χαρακτηρίζαμε από τα πιο επιτυχημένα του σεναρίου.
Somewhere, over the Billboard...
Το soundtrack του Pulp Fiction έφτασε το No. 21 στο Billboard 200. Παρά την απουσία υποψηφιοτήτων σε διεθνή βραβεία, είχε ευρεία αποδοχή γεγονός που αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις του δίσκου- στον Καναδά έγινε πλατινένιος ενώ στις 12 Νοεμβρίου 1994 οι συνολικές πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 1,6 εκατομμύρια και μέχρι το 1996 τα 2 εκατομμύρια.
Πιο αναλυτικά..
1."Pumpkin and Honey Bunny/Misirlou"-Tim Roth, Amanda Plummer/Dick Dale & His Del-Tones
2. "Royale with Cheese (dialogue)"-Samuel L. Jackson, John Travolta
3. "Jungle Boogie"- Kool & the Gang
4. "Let's Stay Together"-Al Green
5. "Bustin' Surfboards"-The Tornadoes
6."Lonesome Town"-Ricky Nelson
7. "Son of a Preacher Man"-Dusty Springfield
8. "Zed's Dead, Baby/Bullwinkle Part II"-Maria de Medeiros, Bruce Willis/The Centurions
9. "Jack Rabbit Slims Twist Contest/You Never Can Tell"-Jerome Patrick Hoban, Uma Thurman/Chuck Berry
10."Girl, You'll Be a Woman Soon"-Urge Overkill
11."If Love Is a Red Dress (Hang Me in Rags)"-Maria McKee
12."Bring Out the Gimp/Comanche"-Peter Greene, Duane Whitaker/The Revels
13."Flowers on the Wall"-The Statler Brothers
14."Personality Goes a Long Way"-Samuel L. Jackson, John Travolta
15."Surf Rider"-The Lively Ones
16."Ezekiel 25:17"-Samuel L. Jackson
Στο παραπάνω video μπορείτε να ακούσετε την νέα έκδοση του δίσκου (Collectors Edition) που κυκλοφόρησε το 2002 με τα εξής τέσσερα bonus tracks:
17."Since I First Met You" -The Robins
18."Rumble"-Link Wray and His Ray Men
19."Strawberry Letter #23" -The Brothers Johnson
20."Out of Limits" -The Marketts
Από τα 20 κομμάτια, τα 13 είναι μουσικές που ακούγονται στην ταινία, τέσσερα ξεκινούν με μικρούς διαλόγους της ταινίας και συνεχίζουν με μουσική ("Pumpkin and Honey Bunny/Misirlou","Zed's Dead, Baby/Bullwinkle Part II", "Jack Rabbit Slims Twist Contest/You Never Can Tell", "Bring Out the Gimp/Comanche") , ενώ τρία αποτελούν ατόφιους διαλόγους της ταινίας και μόνο ("Royale with Cheese, (dialogue)", "Personality Goes a Long Way","Ezekiel 25:17"). Κοινός παρονομαστής των τελευταίων είναι η συμμετοχή του ηθοποιού Samuel L. Jackson στις αντίστοιχες σκηνές από τις οποίες έχουν ληφθεί τα κομμάτια.
Όσον αφορά στα μουσικά κομμάτια, τα περισσότερα προέρχονται από παλαιότερες δεκαετίες και διαφορετικούς καλλιτέχνες. Κανένα δε γράφτηκε εξολοκλήρου για την ταινία. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η "δική" μας Μισιρλού ("Misirlou") που ταξίδεψε από τις αρχές του εικοστού αιώνα στην Αμερική και διασκευάστηκε από τον Dick Dale, ώστε να γνωρίσει με αυτή την εκδοχή μεγάλη επιτυχία.
Άλλα κομμάτια που ξεχωρίζουν είναι τα σε ήχους blues/soul "Let's Stay Together" (1972), "Son of a Preacher Man" (1968), το αδικημένο θα λέγαμε "If Love is a Red Dress Hang Me in Rags (1993) και το πολύ επιτυχημένο τραγούδι του Neil Diamond "Girl, You'll Be a Woman Soon" (1967) σε διασκευή των Urge Overkill. Παράλληλα, κεντρίζουν το ενδιαφέρον το σε swing διάθεση "You Never Can Tell" (1964) και τα περιπετειώδη "Commanche" (1964) και "Out of Limits" (1964).
Τα κομμάτια που εισάγονται με διαλόγους συνδέουν τη στιγμή της ταινίας με τη μουσική, κρατώντας αναπόσπαστο το κομμάτι του έργου από όλα τα μικρότερα στοιχεία που το συνθέτουν. Σχετικά με τους σκέτους διαλόγους που περιλαμβάνονται στο album, αυτοί είναι αρκετά καθοριστικοί για την αντίληψη του βαθύτερου νοήματος του έργου. Για παράδειγμα, χωρίς τον μονόλογο του Samuel L. Jackson στο "Ezekiel 25:17" πολύ πιθανό το Pulp Fiction να ήταν μια απλή ταινία δράσης, με λίγο πικάντικο χιούμορ χωρίς βαθυστόχαστες αιχμές.
Love letters
Ο Tarantino δεν επέλεξε να δημιουργήσει ένα νέο soundtrack για την ταινία του, αλλά προέβη στη διαλογή κομματιών από τα ρεύματα rock & roll, surf και soul. Με αυτό τον τρόπο ενίσχυσε την ήδη υπάρχουσα περιπετειώδη ατμόσφαιρα (όπως και ο ίδιος ανέφερε, πολλές από τις μουσικές θυμίζουν western), ενώ κράτησε για τις πιο ήρεμες στιγμές μπαλάντες που δεν απέκλεισαν την αισθαντικότητα μέσα σε αυτό το ωμό κλίμα.
Το γεγονός ότι το Pulp Fiction κατατάσσεται στις κορυφαίες ταινίες της δεκαετίας του '90 ίσως και να εγείρει διαφωνίες, παρόλα αυτά, η μουσική του αδιαμφισβήτητα αποτελεί ορόσημο. Αρχικά, αναβίωσε τη surf μουσική από το πουθενά μετά από τρεις δεκαετίες. Θέλει πολύ φαντασία να μην πέσεις στην παγίδα του τετριμμένου και να συμπεριλάβεις στο έργο σου μουσικές που πολύ πιθανόν να μην ήταν καν γνωστές με την πρώτη τους κυκλοφορία. Η ταινία έδωσε boost στα "Misirlou", "Girl, You'll Be a Woman Soon" (και στους ίδιους τους Urge Overkill), "Commanche" & "Out of Limits" καθιστώντας τα μάλιστα σήμα-κατατεθέν της ταινίας.
Τέλος, σήμερα, είκοσι χρόνια μετά, θα ακούσουμε σε σειρές, διαφημίσεις ή τηλεοπτικά τρέιλερ κάποια από τα παραπάνω κομμάτια, συνήθως όταν υπάρχει ανάγκη να αποδοθεί μυστήριο, δράση ή περιπέτεια. Αγαπάμε, λοιπόν, αυτό το soundtrack, γιατί "ανέστησε" μουσικές καθιστώντας τες πλέον διαχρονικές.