Live συναυλίες και κρίση: CTS Productions

Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας, φιλοξενώντας αυτή τη φορά την CTS Productions. 
Διαβάστηκε φορες
Η Άννα Κατσά, από την CTS Productions, είναι η δεύτερη εκπρόσωπος εταιρείας που θα απαντήσει στις ερωτήσεις του mixgrill δίνοντας έτσι την δική της άποψη για τις συναυλίες και τα Festivals που θα διεξαχθούν στη χώρα μας φέτος σε περίοδο οικονομικής κρίσης.

Συναυλίες και κρίση. Ο κόσμος σίγουρα έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση στα καθημερινά του έξοδα. Εσείς έχετε προσαρμόσει τους στόχους σας σε αυτή τη νέα κατάσταση ή δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στον προγραμματισμό σας;
 
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της CTS Productions είναι ότι τα ιδρυτικά μέλη της είναι μουσικοί και μέλη συγκροτημάτων και κατατάσσουν τους εαυτούς στους στο κοινό, γιατί ήταν, είναι και θα είναι άτομα που αγαπούν τη μουσική και τις συναυλίες και τις στηρίζουν με όποιον τρόπο μπορούν. Η πλεονεκτική μας θέση, αν θέλεις, μας επιτρέπει να έχουμε λόγο στην εξέλιξη των πραγμάτων μέσα στον χώρο των μουσικών θεαμάτων. Πρωταρχικός μας στόχος από το ξεκίνημά μας μέχρι σήμερα είναι να διατηρούμε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα παροχής των υπηρεσιών μας. Οι διάφορες φορολογικές αυξήσεις στην νέα οικονομική κατάσταση βαραίνουν εμάς και σε καμία περίπτωση το κοινό. Εξακολουθούμε να διατηρούμε τις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές όπου και όποτε αυτό είναι εφικτό. Εν όψη μιας οικονομικής κρίσης πρωτόγνωρης για τα Ελληνικά δεδομένα τα άμεσα σχέδιά μας περιλαμβάνουν την άσκηση πίεσης, όσο περνά απ' το χέρι μας, στους λοιπούς παράγοντες που διαμορφώνουν την τελική τιμή του εισιτηρίου με σκοπό να προσαρμοστούν κι εκείνοι στα νέα οικονομικά δεδομένα.

Πιστεύεις ότι θα μειωθούν οι συναυλίες του Καλοκαιριού από εδώ και στο εξής; Ή μήπως θα προτιμώνται πιο μικρά ονόματα με χαμηλότερες οικονομικές απαιτήσεις;
 
Το θετικό είναι ότι οι εταιρίες διοργάνωσης έχουν αυξηθεί κατά πολύ τον τελευταίο καιρό με αποτέλεσμα να αυξάνεται η συχνότητα αλλά και η ποιότητα των συναυλιών. Θετική επίσης είναι και η αύξηση του υγιή ανταγωνισμού και η κατάργηση των μονοπωλίων, όπου σύμφωνα με τις βασικές αρχές marketing ωφελούν τον καταναλωτή. Αν με ρωτήσεις προσωπικά, τα πιο “μικρά ονόματα” - τα μικρότερης δημοτικότητας ονόματα δηλαδή - δεν είναι απαραίτητα και λιγότερο καλά σε ποιότητα από τα “μεγάλα ονόματα”. Οι όροι αυτοί διαμορφώνονται τόσο από ένα καλό ή κακό σύστημα marketing όσο και από μια “μεγάλη” ή “μικρή” μουσική βιομηχανία. Απαντώντας λοιπόν στην ερώτησή σου, πιστεύω ότι τα “μικρά ονόματα” με τις χαμηλότερες οικονομικές απατήσεις όχι απλώς δεν θα προτιμώνται αλλά θα απορρίπτονται, λόγο του υψηλού ρίσκου. Πιστεύω πως θα γίνονται πιο ασφαλείς κινήσεις με υψηλό κόστος μεν αλλά και με χαμηλότερο ρίσκο δε. Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα ακόμα από τα καλοκαιρινά festivals όπως το Synch και το Eject ενώ πέρσι τέτοιο είχαν ήδη ανακοινωθεί!
Στις διοργανώσεις συναυλιών “μικρότερων” ονομάτων δεν νομίζω να γίνουν σημαντικές αλλαγές για τον λόγο ότι στοχεύουν σε πιο συγκεκριμένο κοινό που τα ακολουθεί πιστά.

Θα αντέξουν τα μεγάλα Festivals ή θα "μικρύνουν", έχοντας λιγότερα ονόματα στο line-up τους;
 
Δεν ξέρω αν θα “μικρύνουν” κι άλλο, και λέω κι άλλο κάνοντας σύγκριση με τα ξένα festivals που έχουν δέκα μπάντες του μεγέθους των δικών μας headlines συν επιπλέον άλλες εκατό μπάντες “μικρότερες”. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι οι επιλογές των line-up θα είναι κατά κάποιο τρόπο πιο σίγουρες και δοκιμασμένες! Το "καλοκαιρινό συναυλιακό κοινό" των χιλιάδων ατόμων, που σαφέστατα δεν συγκρίνεται σε μέγεθος με το "χειμερινό" θα εξακολουθήσει να πηγαίνει στα μεγάλα festivals που γίνονται τους καλοκαιρινούς μήνες στη χώρα μας.

Οι μουσικοί "χάνουν" κάποια χρήματα, λόγω της πειρατείας της μουσικής και καταφεύγουν σε περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις για να καλύψουν τα έξοδα τους και βέβαια να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη. Πιστεύεις ότι θα προσαρμόσουν τις απολαβές τους σύμφωνα με τη νέα κατάσταση, που επιβάλλει η οικονομική κρίση ή όχι;
 
Η αλήθεια είναι ότι ανέκαθεν οι μουσικοί αποκόμιζαν περισσότερα κέρδη από τις ζωντανές τους εμφανίσεις παρά από τις πωλήσεις των δίσκων τους. Μάλλον δεν θα συμβούν αλλαγές οικειοθελώς! Ίσως μόνο σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις “παλαίμαχων” συγκροτημάτων-εγγύηση. Είτε μιλάμε για ονόματα τεράστιας δημοτικότητας είτε όχι, τα booking agencies τους είναι επιχειρήσεις όπου ως γνωστόν σκοπός των επιχειρήσεων είναι το μέγιστο δυνατό κέρδος. Δεν θα προσφέρουν από μόνοι τους χαμηλότερες ταρίφες, απλά θα προτιμήσουν να πάνε εκεί που τους προσφέρουν τα περισσότερα χρήματα ακόμα κι αν αυτό αποκλείει την εμφάνισή τους σε κάποιες χώρες. Όσο υπάρχει αθέμιτος  ανταγωνισμός, "κερδίζει" εκείνος που προσφέρει τα περισσότερα, εύχομαι όχι σε βάρος του κοινού.
 
Υπάρχει αλλαγή συμπεριφοράς των χορηγών συναυλιών και ιδίως του Δημοσίου (κρατική επιχορήγηση για παράδειγμα);
 
Οι χορηγοί των συναυλιών είναι πιο διστακτικοί απ' ότι πριν έναν χρόνο. Βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται και διστάζουν να κάνουν τέτοιου είδους επενδύσεις, ακόμα κι όταν ξέρουν ότι σε τέτοιες οικονομικές περιόδους είναι η καλύτερη στιγμή να προβληθούν. Δεν γνωρίζω προσωπικά αν υπάρχει αλλαγή στις Δημόσιες, κρατικές επιχορηγήσεις αλλά όπως ανέφερα και σε προηγούμενη απάντηση, το Synch που γίνεται με την στήριξη του Δήμου Αθηνών δεν έχει κάνει ακόμα καμία ανακοίνωση. Όσον αφορά τις επιχορηγήσεις ξένων κρατικών φορέων (Νορβηγία, Γερμανία κα) δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής αλλαγή συμπεριφοράς.
 
Πιστεύεις ότι το κλείσιμο μιας συναυλίας μεγάλου ονόματος πολλούς μήνες πριν και η προπώληση εισιτηρίων μεγάλο χρονικό διάστημα πριν τη συναυλία θα βοηθούσε την κατάσταση;
 
Σίγουρα το κλείσιμο μιας τέτοιας συναυλίας πολλούς μήνες πριν βοηθά την κατάσταση και αντιπροσωπευτικό είναι το παράδειγμα της συναυλίας των U2 που ανακοινώθηκε από τον Αύγουστο του 2009 και κοντεύει να γίνει sold out (αν δεν έχει γίνει ήδη). Όταν δίνεις ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα προπώλησης εισιτηρίων στον κόσμο, αυξάνονται οι πιθανότητες να έχει λίγο "λάσκα" στα οικονομικά του κάποια στιγμή ή και να μαζέψει χρήματα για να αγοράσει εισιτήριο.

Πώς βλέπεις να αντιμετωπίζουν τα νέα δεδομένα αντίστοιχες Εταιρείες στο εξωτερικό;

Στο εξωτερικό υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και μεγαλύτερη προσφορά. Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι διοργανωτές και συναυλιακοί χώροι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο απ’ότι στη χώρα μας. Στην πλειοψηφία των ξένων χωρών ο τρόπος διασκέδασης και εξόδου του κόσμου είναι σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα lives και όχι ο καφές, το ποτό ή το μπουζούκι. Συνεπώς και ο τρόπος αντιμετώπισης είναι διαφορετικός. Χωρίς να έχω απόλυτη γνώση του τι γίνεται εκεί έξω υποθέτω ότι η προσφορά ήταν μεγαλύτερη της ζήτησης και πριν την οικονομική κρίση. Εικάζω πως τα νέα δεδομένα δεν θα επηρεάσουν τις διοργανώσεις που στηρίζονται κατά κόρον σε χορηγίες από μεγάλες βιομηχανίες. Αυτό βέβαια αφορά τα τεράστια και υπαίθρια ίσως αν θέλεις, festivals και όχι τις μικρομεσαίες ή μεγαλύτερες διοργανώσεις σε κλειστούς χώρους. Τα πιο εναλλακτικά αλλά μεγάλα festivals νομίζω πως θα κάνουν κάποιες “περικοπές” ή διαφορετικές συμφωνίες.

Λόγω των μεγαλύτερων εξόδων (μεταφορικά κλπ) που έχει μια συναυλία γνωστού ονόματος στην Ελλάδα, συγκριτικά με μια Κέντρο Ευρωπαϊκή χώρα, πιστεύεις ότι θα βοηθούσε μια συνεργασία μεταξύ Εταιρειών διοργάνωσης συναυλιών των γειτονικών μας χωρών (Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία), ώστε κάθε εμφάνιση μεγάλου ονόματος να γινόταν ως "πακέτο" σε όλες αυτές τις χώρες ή μήπως ήδη γίνεται αυτό;
 
Σε ευχαριστώ πολύ που μου δίνεις την ευκαιρία να θίξω αυτό το θέμα για να ενημερωθούν κάποιοι που ίσως ακόμα δεν έχουν ακούσει ή δεν έχουν σκεφτεί γιατί τα εισιτήρια στην χώρα μας είναι πιο ακριβά σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαικές χώρες. Η περιοδεία μιας μπάντας στην κεντρική Ευρώπη γίνεται αποκλειστικά οδικώς και όχι αεροπορικώς. Οι χώρες αυτές έχουν σχετικά μικρές αποστάσεις μεταξύ τους, που σημαίνει και πολύ μικρό κόστος μεταφοράς και η πολιτική των venues είναι εντελώς διαφορετική. Εδώ αναλαμβάνουμε το κόστος των αεροπορικών, από και προς την Ελλάδα τις περισσότερες φορές, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος, καθώς επίσης και το υψηλό κόστος ενοικίασης του χώρου και του ηχητικού εξοπλισμού. Οι Βαλκανικές χώρες δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της οικονομικής τους κατάστασης και του πληθωρισμού κι έτσι σπάνια ένα συγκρότημα -μη κολοσσός- μπορεί να “κατέβει” μέχρι εδώ οδικώς γιατί πολύ απλά δεν το συμφέρει. Εκεί τα οικονομικά μεγέθη είναι διαφορετικά απ’ όλες τις πλευρές. Δεν αποκλείω το να έχουν γίνει απόπειρες συνεργασίας με αντίστοιχες εταιρίες στην Ελλάδα που είτε είχαν καλή είτε κακή τύχη.
Στην CTS έχουμε ήδη ξεκινήσει συνεργασία με διοργανωτές σε γειτονικές χώρες προσπαθώντας πάντα για το καλύτερο δυνατό.

Αύριο θα δημοσιευτούν οι απαντήσεις που μας έστειλε ο Ανδρέας Μητρέλης της Manifest.

Διαβάστε ακόμα