"Ο γιος μου με βρήκε. Ο γιος μου."
Το φως του φακού αναβοσβήνει και οργώνει με μανία τη σκηνή. Οι τοίχοι του θεάτρου κλείνουν γύρω σου, εμπεριέχοντάς σε στη φρικτή σκηνή. Η φωνή της Λένας αντηχεί και η ψυχή της Κατερίνας προσπαθεί, μάταια, να δραπετεύσει από το χώρο. Η ψυχή σου τρεμοπαίζει, μαζί με τη δική της. Η Λένα είναι, πια, η Κατερίνα κι εσύ δε νιώθεις , πλεόν, θεατής. Νιώθεις μέρος του έργου.
Το συγκλονιστικό βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή, αυτή τη φορά στο Νέο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου. Ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει και σκηνοθετεί την ιστορία της Κατερίνας, που παλεύει με τη χρόνια μανιοκατάθλιψη, μέχρι που ο αγαπημένος της γιος, στα εικοσιτέσσερά του, βρίσκει το - γεμάτο χάπια και αλκοόλ- σώμα της, νεκρό. Μια παράσταση που σε εγκλωβίζει στη σκληρή πραγματικότητα και σε παίρνει μαζί της σα τρενάκι του τρόμου, σε μια διαδρομή που τα λιγοστά σημεία γαλήνης, διαδέχονται σημεία γιγαντωμένου φόβου.
Η Λένα Παπαληγούρα, σε μια απόλυτα καθηλωτική ερμηνεία, μοιάζει να παλεύει με όλες τις πτυχές της μανιοκατάθλιψης, παρασύροντάς σε, στο χορό της ζωής, της ανθρωπιάς, της φυσικής εξέλιξης των πραγμάτων. Σε αυτό το ταξίδι, η Κατερίνα σε πιάνει απ'το χέρι κι ανεβαίνετε μαζί το γολγοθά, μέχρι που στο τέλος την αφήνεις να πάρει το δικό της δρόμο, να φύγει, να λυτρωθεί. Το πρόσωπο της Λένας μεταμορφώνεται συνεχώς, το ίδιο και η χροιά της. Είναι παιδί, έφηβη, ενήληκη, κόρη, αδερφή, σύζυγος, γυναίκα, μάνα. Απ' τη χαρά στη θλίψη κι απ' τον φόβο στη φρίκη, λίγες στιγμές δρόμος. Η Κατερίνα την καταπίνει, η Λένα την αναγεννά. Μια συνεχής πάλη δυο γυναικών, που σε αφήνει άφωνο.
Ο Γιώργος Νανούρης επιλέγει και διασκευάζει με πολύ πετυχημένο τρόπο το κείμενο του Κορτώ, χτίζοντας μια ιστορία που δε σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Πολλές φορές η φυσική του παρουσία πάνω στη σκηνή, ίσως υπήρξε ατυχής, βγάζοντάς σε, ελαφρώς, από το κλίμα, αφού στρέφει την προσοχή σου στα τεχνικά μέσα της παράστασης και δε σε αφήνει να χαθείς ολοκληρωτικά στην ιστορία. Ενώ η σκηνοθεσία και οι φωτισμοί ήταν ιδιαίτερα εύστοχοι και απογείωναν, στα περισσότερα σημεία, το κείμενο και την ερμηνεία της Παπαληγούρα, ωστόσο, η παρουσία των ανδρών έμοιαζε, πολλές φορές να κλωτσάει τα γερά θεμέλια μιας, κατά τα άλλα, εξαιρετικής παράστασης.
Αναπάντεχα ταιριαστή ήταν η πολύ όμορφη μουσική (και φωνή) του Λόλεκ, που υπογράμμιζε τις κρίσιμες σκηνές, συμβάλλοντας σημαντικά και στις συνεχείς κλιμακώσεις του έργου.
"Ο γιος μου με βρήκε".
Ήταν γύρω στις έντεκα το βράδυ όταν τα φώτα της σκηνής έσβησαν, όταν η Λένα σταμάτησε να παλεύει κι ο φακός σταμάτησε να τρεμοπαίζει. Συγκίνηση, φωνές, χειροκροτήματα.
"Que sera, sera". Η ζωή συνεχίζεται, μα της λείπει ενα -δικό σου πια- κομμάτι.
Η Κατερίνα.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣΤο φως του φακού αναβοσβήνει και οργώνει με μανία τη σκηνή. Οι τοίχοι του θεάτρου κλείνουν γύρω σου, εμπεριέχοντάς σε στη φρικτή σκηνή. Η φωνή της Λένας αντηχεί και η ψυχή της Κατερίνας προσπαθεί, μάταια, να δραπετεύσει από το χώρο. Η ψυχή σου τρεμοπαίζει, μαζί με τη δική της. Η Λένα είναι, πια, η Κατερίνα κι εσύ δε νιώθεις , πλεόν, θεατής. Νιώθεις μέρος του έργου.
Το συγκλονιστικό βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, ανεβαίνει και πάλι στη σκηνή, αυτή τη φορά στο Νέο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου. Ο Γιώργος Νανούρης διασκευάζει και σκηνοθετεί την ιστορία της Κατερίνας, που παλεύει με τη χρόνια μανιοκατάθλιψη, μέχρι που ο αγαπημένος της γιος, στα εικοσιτέσσερά του, βρίσκει το - γεμάτο χάπια και αλκοόλ- σώμα της, νεκρό. Μια παράσταση που σε εγκλωβίζει στη σκληρή πραγματικότητα και σε παίρνει μαζί της σα τρενάκι του τρόμου, σε μια διαδρομή που τα λιγοστά σημεία γαλήνης, διαδέχονται σημεία γιγαντωμένου φόβου.
Η Λένα Παπαληγούρα, σε μια απόλυτα καθηλωτική ερμηνεία, μοιάζει να παλεύει με όλες τις πτυχές της μανιοκατάθλιψης, παρασύροντάς σε, στο χορό της ζωής, της ανθρωπιάς, της φυσικής εξέλιξης των πραγμάτων. Σε αυτό το ταξίδι, η Κατερίνα σε πιάνει απ'το χέρι κι ανεβαίνετε μαζί το γολγοθά, μέχρι που στο τέλος την αφήνεις να πάρει το δικό της δρόμο, να φύγει, να λυτρωθεί. Το πρόσωπο της Λένας μεταμορφώνεται συνεχώς, το ίδιο και η χροιά της. Είναι παιδί, έφηβη, ενήληκη, κόρη, αδερφή, σύζυγος, γυναίκα, μάνα. Απ' τη χαρά στη θλίψη κι απ' τον φόβο στη φρίκη, λίγες στιγμές δρόμος. Η Κατερίνα την καταπίνει, η Λένα την αναγεννά. Μια συνεχής πάλη δυο γυναικών, που σε αφήνει άφωνο.
Ο Γιώργος Νανούρης επιλέγει και διασκευάζει με πολύ πετυχημένο τρόπο το κείμενο του Κορτώ, χτίζοντας μια ιστορία που δε σε αφήνει να πάρεις ανάσα. Πολλές φορές η φυσική του παρουσία πάνω στη σκηνή, ίσως υπήρξε ατυχής, βγάζοντάς σε, ελαφρώς, από το κλίμα, αφού στρέφει την προσοχή σου στα τεχνικά μέσα της παράστασης και δε σε αφήνει να χαθείς ολοκληρωτικά στην ιστορία. Ενώ η σκηνοθεσία και οι φωτισμοί ήταν ιδιαίτερα εύστοχοι και απογείωναν, στα περισσότερα σημεία, το κείμενο και την ερμηνεία της Παπαληγούρα, ωστόσο, η παρουσία των ανδρών έμοιαζε, πολλές φορές να κλωτσάει τα γερά θεμέλια μιας, κατά τα άλλα, εξαιρετικής παράστασης.
Αναπάντεχα ταιριαστή ήταν η πολύ όμορφη μουσική (και φωνή) του Λόλεκ, που υπογράμμιζε τις κρίσιμες σκηνές, συμβάλλοντας σημαντικά και στις συνεχείς κλιμακώσεις του έργου.
"Ο γιος μου με βρήκε".
Ήταν γύρω στις έντεκα το βράδυ όταν τα φώτα της σκηνής έσβησαν, όταν η Λένα σταμάτησε να παλεύει κι ο φακός σταμάτησε να τρεμοπαίζει. Συγκίνηση, φωνές, χειροκροτήματα.
"Que sera, sera". Η ζωή συνεχίζεται, μα της λείπει ενα -δικό σου πια- κομμάτι.
Η Κατερίνα.
Κατερίνα
βασισμένο στο Βιβλίο της Κατερίνας
Συγγραφέας: Αύγουστος Κορτώ
Διασκευή - Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Ερμηνεία: Λένα Παπαληγούρα
Μουσική επί σκηνής: Λόλεκ
μαζί τους και ο Γιώργος Νανούρης
Φωτογράφος: Ιωάννα Χατζηανδρέου
Παραγωγή: Λυκόφως, Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου
Προφήτη Δανιήλ 3-5 & Πλαταιών
Κεραμεικός, Αθήνα
Δευτέρα & Τρίτη 21.00
Εισιτήρια:
Ταμείο Θεάτρου: 211 01 32 002-005
Ticket Services: 210 72 34 567
Πανεπιστημίου 39
Online: www.ticketservices.gr
Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 15€
Φοιτητικό, άνω των 65 ετών, Ανέργων, ΑΜΕΑ: 12€
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)