Στην αγορά του κόσμου ΝΙΚΟΣ ΖΟΥΔΙΑΡΗΣ
Μουσική, στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Ερμηνεία: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Συμμετέχει η Δήμητρα Γαλάνη
POLYGRAM 1993
Τα τραγούδια του Δίσκου
01. ΖΗΝΩΝΟΣ
02. ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΛ ΧΑΛΙΛΙ
03. ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
04. ΠΟΘΟΙ ΑΔΙΕΞΟΔΟΙ
Ερμηνεία: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ
05. ΚΑΘΩΣ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ
06. ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΚΑΙΡΟΙ
07. ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ ΘΑ ΣΤΑ ΔΙΝΑ
Ερμηνεία: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ
08. Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΥ
09. ΟΧΙ ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ
10. ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ
11. ΔΕΥΤΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΣΠΝΟΕΣ
Ερμηνεία: Α.ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ & Δ. ΓΑΛΑΝΗ
Ο δίσκος μέσα από τα λόγια των δημιουργών του
Ο Νίκος Ζούδιαρης στην ειδική έκδοση της εφημερίδας ''Καθημερινή'' 100 δίσκοι και η ιστορία τους (2003), αφηγείται :
''...Χωρίς να το καταλάβω, πέρασαν κιόλας δέκα χρόνια από εκείνο το απόγευμα της άνοιξης του ' 93, όταν μου τηλεφώνησε ο Αλκίνοος και μου είπε ότι θέλει να με γνωρίσει η Δήμητρα Γαλάνη, κι αυτό γιατί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ενός video clip της Δήμητρας, όπου συμετείχε και ο Αλκίνοος, της έπαιξε τραγούδια μου. Συνηθίζει να το κάνει αυτό όταν αγαπάει πολύ κάποια τραγούδια.Το ραντεβού έγινε τις επόμενες ημέρες στο σπίτι του.
Έχοντας μέχρι τότε τη σχέση του ακροατή - αγοραστή με τη δισκογραφία, μη γνωρίζοντας πρόσωπα, πράγματα,συνθήκες και συνήθειες του « χώρου « και όσο η συζήτηση εξελισσόταν, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι οδηγούμασταν προς την έκδοση ενός δίσκου, «διαβάζοντας» έτσι τον ενθουσιασμό και την αποφασιστικότητα της Δήμητρας.
Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι ένα χρόνο πριν από τη συνάντηση αυτήν και κατόπιν υποδείξεως και προτροπής του φίλου μου Κώστα Στρατηγόπουλου, που στο στούντιό του έγραφα τα τραγούδια μου όταν είχα έμπνευση και ανάγκη για προσωπικό μου κέφι, είχα δώσει από ένα demo πρώτα στη LYRA και μετά στην POLYGRAM, που με την πρώτη ο Κώστας είχε επαγγελματική σχέση και με τη δεύτερη καλλιτεχνική, εκείνο τον καιρό.
Στο demo τραγουδούσαν ο Αλκίνοος και δύο συνσπουδαστές του από τη δραματική σχολή, που είχε φέρει στην παρέα: η Στέλλα Φυρογένη και ο Γιώργος Χριστοδουλίδης. Κύρια και βασική καλλιτεχνική σχέση είχα αποκτήσει, βέβαια, με τον Αλκίνοο, που μου τον είχε γνωρίσει μία άλλη σπουδάστρια του τότε, η Φωτεινή Μπαξεβάνη, η οποία έτυχε να ακούσει στο στούντιο τραγούδια μου. Πίστέψτε με, όμως, ήταν εξαιρετικοί ερμηνευτές και οι άλλοι δύο.
Από τη LYRA η απάντηση ήταν θετική, αλλά βυθίστηκε στην αδράνεια και μετά την παρέλευση 8 - 10 μηνών χωρίς καμία εξέλιξη, αυτοακυρώθηκε! Η παρέα « διαλύθηκε « ας πούμε, από τη ροή της ζωής, αυθόρμητα, όπως είχε συσταθεί. Η απάντηση της POLYGRAM (νυν UNIVERSAL) ήταν... απορριπτική: Τα τραγούδια είναι παλιομοδίτικα και οι τραγουδιστές φάλτσοι! Αυτή ήταν η γνώμη των άνω σε δική μου ελεύθερη απόδοση, που μου μετέφερε ένας παραγωγός της εταιρείας φιλικότατα και με δυσκολία, σαν να μου έλεγε ταυτόχρονα « εγώ δεν συμφωνώ ακριβώς...εσείς συνεχίστε! « Σήμερα το ξέρω καλά.Οι «άνω « και οι « υπεράνω « κάθε καλλιτεχνικής υποψίας προτιμούν να υπηρετούν ένα είδος στρατευμένου εμπορικού τραγουδιού, συνήθως μη πηγαίου, κατασκευασμένου και μονοσήμαντου, όχι γιατί είναι ανόητοι ή έξυπνοι, αλλά γιατί αυτό είναι το γούστο τους και από εκεί πηγάζει το εμπορικό τους δαιμόνιο. Εξαιρούνται οι εξαιρέσεις. Με αυτήν την παράγραφο απευθύνομαι σ' εκείνους που φεύγουν από τις δισκογραφικές εταιρείες απορημένοι και όχι σ' εκείνους που πάνε να παραδοθούν άνευ όρων.
Η ειρωνεία!...Ο δίσκος « Στην αγορά του κόσμου « βγήκε τελικά στην POLYGRAM με ευθύνη της Δήμητρας και με την αγάπη της, τον Νοέμβρη του ' 93! Δήμητρα σ' ευχαριστώ και πάλι...''
Ο Αλκίνοος θυμάται σχετικά:
"Ήμασταν φίλοι με το Νίκο Ζούδιαρη, είχαμε γνωριστεί από παλιά, χρόνια δηλαδή. 'Έγραφε ο Νίκος τραγούδια, έγραφα κι εγώ και έτσι δέσαμε. Παίζαμε τα κομμάτια έτσι απλά, δεν είχαμε βλέψεις δισκογραφικές στην αρχή. Μαζευόμαστε σε φίλους με κιθάρες και τα παίζαμε. Γνωρίσαμε τη Δήμητρα Γαλάνη και αυτή μας έκανε την παραγωγή του πρώτου δίσκου. 'Έτσι βγήκε ο πρώτος δίσκος, ο οποίος πήγε καλά από πωλήσεις, αλλά το σημαντικότερο για μένα είναι ότι άνθρωποι των οποίων τη γνώμη εκτιμώ, μου έδωσαν θετικά σχόλια και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα".
18 χρόνια μετά, ο δίσκος δίκαια έχει χαρακτηριστεί από τους πιο σημαντικούς στην ιστορία της Ελληνικής δισκογραφίας.
Και μόνο το γεγονός ότι μέσω του δίσκου αυτού γνωρίσαμε τον χαρισματικό δημιουργό Νίκο Ζούδιαρη και τον εξαιρετικό τραγουδιστή Αλκίνοο Ιωαννίδη είναι αρκετό.
Πολύτιμη Βοήθεια
Ειδική έκδοση - Καθημερινή: 100 δίσκοι και η ιστορία τους
love4music
Μουσική, στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Ερμηνεία: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Συμμετέχει η Δήμητρα Γαλάνη
POLYGRAM 1993
Τα τραγούδια του Δίσκου
01. ΖΗΝΩΝΟΣ
02. ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΛ ΧΑΛΙΛΙ
03. ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ
04. ΠΟΘΟΙ ΑΔΙΕΞΟΔΟΙ
Ερμηνεία: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ
05. ΚΑΘΩΣ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ
06. ΔΥΣΚΟΛΟΙ ΚΑΙΡΟΙ
07. ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ ΘΑ ΣΤΑ ΔΙΝΑ
Ερμηνεία: ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ
08. Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΥ
09. ΟΧΙ ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ
10. ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ
11. ΔΕΥΤΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΣΠΝΟΕΣ
Ερμηνεία: Α.ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ & Δ. ΓΑΛΑΝΗ
Ο δίσκος μέσα από τα λόγια των δημιουργών του
Ο Νίκος Ζούδιαρης στην ειδική έκδοση της εφημερίδας ''Καθημερινή'' 100 δίσκοι και η ιστορία τους (2003), αφηγείται :
''...Χωρίς να το καταλάβω, πέρασαν κιόλας δέκα χρόνια από εκείνο το απόγευμα της άνοιξης του ' 93, όταν μου τηλεφώνησε ο Αλκίνοος και μου είπε ότι θέλει να με γνωρίσει η Δήμητρα Γαλάνη, κι αυτό γιατί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ενός video clip της Δήμητρας, όπου συμετείχε και ο Αλκίνοος, της έπαιξε τραγούδια μου. Συνηθίζει να το κάνει αυτό όταν αγαπάει πολύ κάποια τραγούδια.Το ραντεβού έγινε τις επόμενες ημέρες στο σπίτι του.
Έχοντας μέχρι τότε τη σχέση του ακροατή - αγοραστή με τη δισκογραφία, μη γνωρίζοντας πρόσωπα, πράγματα,συνθήκες και συνήθειες του « χώρου « και όσο η συζήτηση εξελισσόταν, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι οδηγούμασταν προς την έκδοση ενός δίσκου, «διαβάζοντας» έτσι τον ενθουσιασμό και την αποφασιστικότητα της Δήμητρας.
Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι ένα χρόνο πριν από τη συνάντηση αυτήν και κατόπιν υποδείξεως και προτροπής του φίλου μου Κώστα Στρατηγόπουλου, που στο στούντιό του έγραφα τα τραγούδια μου όταν είχα έμπνευση και ανάγκη για προσωπικό μου κέφι, είχα δώσει από ένα demo πρώτα στη LYRA και μετά στην POLYGRAM, που με την πρώτη ο Κώστας είχε επαγγελματική σχέση και με τη δεύτερη καλλιτεχνική, εκείνο τον καιρό.
Στο demo τραγουδούσαν ο Αλκίνοος και δύο συνσπουδαστές του από τη δραματική σχολή, που είχε φέρει στην παρέα: η Στέλλα Φυρογένη και ο Γιώργος Χριστοδουλίδης. Κύρια και βασική καλλιτεχνική σχέση είχα αποκτήσει, βέβαια, με τον Αλκίνοο, που μου τον είχε γνωρίσει μία άλλη σπουδάστρια του τότε, η Φωτεινή Μπαξεβάνη, η οποία έτυχε να ακούσει στο στούντιο τραγούδια μου. Πίστέψτε με, όμως, ήταν εξαιρετικοί ερμηνευτές και οι άλλοι δύο.
Από τη LYRA η απάντηση ήταν θετική, αλλά βυθίστηκε στην αδράνεια και μετά την παρέλευση 8 - 10 μηνών χωρίς καμία εξέλιξη, αυτοακυρώθηκε! Η παρέα « διαλύθηκε « ας πούμε, από τη ροή της ζωής, αυθόρμητα, όπως είχε συσταθεί. Η απάντηση της POLYGRAM (νυν UNIVERSAL) ήταν... απορριπτική: Τα τραγούδια είναι παλιομοδίτικα και οι τραγουδιστές φάλτσοι! Αυτή ήταν η γνώμη των άνω σε δική μου ελεύθερη απόδοση, που μου μετέφερε ένας παραγωγός της εταιρείας φιλικότατα και με δυσκολία, σαν να μου έλεγε ταυτόχρονα « εγώ δεν συμφωνώ ακριβώς...εσείς συνεχίστε! « Σήμερα το ξέρω καλά.Οι «άνω « και οι « υπεράνω « κάθε καλλιτεχνικής υποψίας προτιμούν να υπηρετούν ένα είδος στρατευμένου εμπορικού τραγουδιού, συνήθως μη πηγαίου, κατασκευασμένου και μονοσήμαντου, όχι γιατί είναι ανόητοι ή έξυπνοι, αλλά γιατί αυτό είναι το γούστο τους και από εκεί πηγάζει το εμπορικό τους δαιμόνιο. Εξαιρούνται οι εξαιρέσεις. Με αυτήν την παράγραφο απευθύνομαι σ' εκείνους που φεύγουν από τις δισκογραφικές εταιρείες απορημένοι και όχι σ' εκείνους που πάνε να παραδοθούν άνευ όρων.
Η ειρωνεία!...Ο δίσκος « Στην αγορά του κόσμου « βγήκε τελικά στην POLYGRAM με ευθύνη της Δήμητρας και με την αγάπη της, τον Νοέμβρη του ' 93! Δήμητρα σ' ευχαριστώ και πάλι...''
Ο Αλκίνοος θυμάται σχετικά:
"Ήμασταν φίλοι με το Νίκο Ζούδιαρη, είχαμε γνωριστεί από παλιά, χρόνια δηλαδή. 'Έγραφε ο Νίκος τραγούδια, έγραφα κι εγώ και έτσι δέσαμε. Παίζαμε τα κομμάτια έτσι απλά, δεν είχαμε βλέψεις δισκογραφικές στην αρχή. Μαζευόμαστε σε φίλους με κιθάρες και τα παίζαμε. Γνωρίσαμε τη Δήμητρα Γαλάνη και αυτή μας έκανε την παραγωγή του πρώτου δίσκου. 'Έτσι βγήκε ο πρώτος δίσκος, ο οποίος πήγε καλά από πωλήσεις, αλλά το σημαντικότερο για μένα είναι ότι άνθρωποι των οποίων τη γνώμη εκτιμώ, μου έδωσαν θετικά σχόλια και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα".
18 χρόνια μετά, ο δίσκος δίκαια έχει χαρακτηριστεί από τους πιο σημαντικούς στην ιστορία της Ελληνικής δισκογραφίας.
Και μόνο το γεγονός ότι μέσω του δίσκου αυτού γνωρίσαμε τον χαρισματικό δημιουργό Νίκο Ζούδιαρη και τον εξαιρετικό τραγουδιστή Αλκίνοο Ιωαννίδη είναι αρκετό.
Πολύτιμη Βοήθεια
Ειδική έκδοση - Καθημερινή: 100 δίσκοι και η ιστορία τους
love4music