Το "Smash" των The Offspring κυκλοφόρησε στις 8 Απριλίου 1994, τρεις ημέρες αφότου ο Kurt Cobain αυτοκτόνησε, όταν μετά το θάνατό του η κυριαρχία του grunge στη μουσική και την κουλτούρα των αρχών των '90 είχε ήδη αρχίσει να φθίνει. Το πανκ, ή τουλάχιστον η μεταλλαγμένη ποπ εκδοχή του γινόταν εξαιρετικά δημοφιλές, ως αντίδραση κιόλας στο γκρίζο και τη σκοτεινή διάθεση συγκροτημάτων όπως ο Nirvana και οι Soundgarden. Το "Smash" έγινε το άλμπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις που κυκλοφόρησε ποτέ σε μια ανεξάρτητη δισκογραφική (Epitaph Records) και με αυτό οι Offspring θεωρήθηκαν πιο αυθεντικοί punk rockers σε σύγκριση με τους Green Day, οι οποίοι είχαν κυκλοφορήσει το "Dookie" λίγους μήνες πριν.
Αυτό το νέο κύμα αμερικανικών πανκ συγκροτημάτων της δεκαετίας του '90 δεν μιλούσε για κοινωνικοπολιτικά θέματα. Οι στίχοι αφορούσαν κυρίως τις προσωπικές αποτυχίες, το εγώ που βλάπτει τις σχέσεις, τις δυσκολίες να κρατήσεις την ανθρωπιά σου και τις αποτυχίες του να ανταποκριθείς στο κραταιό αντρικό στερεότυπο. Συχνά μια καρτουνίστικη αισθητική χρωμάτιζε τα τραγούδια. Αυτό εξηγεί κατά κάποιο τρόπο γιατί δίσκοι σαν το "Smash" σαν να ξεχνιούνται σε αναθεωρημένες λίστες και ανασκοπήσεις με τα καλύτερα. Το "Smash" είναι και θα είναι ένας αιώνια νεανικός ροκ δίσκος. Το περιεχόμενο δεν έχει γεράσει μαζί με τον ακροατή. Παραμένει για πάντα κλειδωμένο στο μουσικό 1994.
Το "Smash" κατά τόπους βουτάει στα βαθιά. Για παράδειγμα, το κλασσικό πια single "Come Out And Play" εξερευνά την κουλτούρα των όπλων και την αλόγιστη χρήση τους από μεγάλο μέρος των Αμερικανών εφήβων, με το ρεφρέν του "You've gotta keep 'em seperated" να εννοεί ακριβώς αυτό. Το κλαψούρισμα στο "Self Esteem", ένα τραγούδι που αντανακλά μια μονόπλευρη σεξουαλική σχέση, είναι παντρεμένο με μια μελωδία που κανονικά δεν έχει θέση σε έναν δίσκο punk rock. Τραγούδια όπως το "Bad Habit", μια ιστορία ενός οδηγού που βιώνει οδική οργή και σκέφτεται να πυροβολήσει τους συνοδηγούς του, αφήνει τον ακροατή να νομίζει πως πράγματι ότι ο κόσμος ήταν έτοιμος για πυροδότηση. Το "Gotta Get Away" διαθέτει ένα ρεφρέν που απλώς είναι ο ορισμός του πιασάρικου, το "What Happened To You" είναι ένα punk/ska τραγούδι κομμένο και ραμμένο για moshpits και stage diving, ενώ το εντυπωσιακό "Nitro (Youth Energy)" αντικατοπτρίζει τον Johnny Rotten των Sex Pistols στο ρεφρέν του ότι όλοι πρέπει να ζούμε «σαν να μην υπάρχει αύριο.
Με ένα τόσο τεράστιο άλμπουμ όπως το "Smash", θα νόμιζε κανείς ότι το ηχόχρωμα των The Offspring θα μπορούσε να εδραιωθεί για τα καλά στη mainstream μουσική. Όμως, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ακριβώς έτσι. Το πανκ έγινε λιγότερο, η ποπ έγινε περισσότερη, το στυλ και η τεχνοτροπία το παν. Ένα τέλειο παράδειγμα αυτού είναι το άλμπουμ τους "Americana" του 1998, που δοκίμασε μια νέα, πιο ανώδυνη μουσική φόρμουλα, τουλάχιστον στα singles "Pretty Fly (For a White Guy)" και "Why Don't You Get a Job". Οι The Offspring έχουν χαθεί στο θόρυβο μικρότερων συγκροτημάτων που έγιναν πιο δημοφιλή μέσα από φανταχτερά μουσικά βίντεο και ευκολοχώνευτα τραγούδια, με τις δικές τους βέβαια ευθύνες να παραμένουν ακέραιες για την πτώση τους.
Αξίζει να ξανακούσετε το Smash για τα κοφτά pop punk τραγούδια, την καταπάτηση της μουσικής νόρμας και για να τη «σκληράδα» των The Offspring πριν αυτοί αλωθούν εντελώς από τις επόμενες, σαφώς πιο soft δουλειές τους αλλά και τους επιγόνους/μιμητές τους.