Ταξίδι στην αιωνιότητα
των Ρενάτο Τζανέλλα / Ελένη Καραΐνδρου από την Εθνική Λυρική Σκηνή
στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το ονειρικό Ταξίδι στην αιωνιότητα, η επιτυχημένη παραγωγή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, την οποία αγκάλιασε το κοινό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για τέσσερις μόνο παραστάσεις στις 7, 8, 11, 13 Οκτωβρίου 2015. Η ποιητική μουσική της Ελένης Καραΐνδρου, που έντυσε τις σπουδαίες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, δίνει αφορμή για ένα μαγικό ταξίδι σε χορογραφία του Ρενάτο Τζανέλλα.
Θέλω μια Χώρα
του Άνδρεα Φλουράκη
στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
«Η χώρα πέθανε. Να πάει στον αγύριστο.
Μας έβγαλε τα συκώτια. Θεός σχωρέστη. Πάει, πέθανε.
Ζήτω η νέα χώρα! Ζήτω.»
Με αφετηρία ένα σύγχρονο θεατρικό κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη που κινείται πέρα από τις συνηθισμένες δραματουργικές φόρμες, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθετεί μια παράσταση όπου μοναδικός πρωταγωνιστής αναδεικνύεται το πλήθος. Το πλήθος της νέας γενιάς Ελλήνων. Μια σκηνική πολυφωνία, που με φόντο την εποχή της κρίσης, εκφράζει άλλοτε το φόβο και την αγωνία και άλλοτε την ελπίδα και την αναγκαιότητα της αλλαγής. Κοινός άξονας το επιτακτικό αίτημα: «Θέλω μια χώρα». Μέσα σε αυτή την πολύβουη σκηνική σύνθεση, ξεχωριστή θέση έχει ο ρόλος- αντιφώνηση της Ρένης Πιττακή.
Miss Julie
του Αυγούστου Στρίντμπεργκ
στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Η μις Τζούλι, μεγαλοαστή, έχει τα πάντα αλλά της λείπουν όλα. Ο Ζαν, παιδί του λαού, ονειρεύεται την κορυφή και θα κάνει τα πάντα για να τηφτάσει. Η Κριστίν, επαρχιώτισσα, με βαθιά ριζωμένα στερεότυπα νομίζει πως πατάει στη γη.Η εισβολή της μις Τζούλι στην κουζίνα αποδιοργανώνει το υπηρετικό προσωπικό. Ο Ζαν, αρπάζει την ευκαιρία να επικρατήσει μέσα στη μάχη που ξεσπά. Ενώ οι ηθικολογίες της Κριστίν κερδίζουν έδαφος. Μια μάχη ανάμεσα στην τάξη που σβήνει και σ’ αυτήν που έρχεται, ανάμεσα στον ανώτερο και τον κατώτερο, τον άντρα και τη γυναίκα.
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου
του Κώστα Σωτηρίου
Θέατρο του Νέου Κόσμου
Η Ελένη Ουζουνίδου πρωταγωνιστεί στο μονόλογο του Κώστα Σωτηρίου υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Γεννημένη στην Αθήνα στα μέσα της δεκαετίας του ’30, κόρη ανώτερου δημοσίου υπαλλήλου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήθη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού. Ζει στην αυλή του σπιτιού της, αδυνατώντας να παρακολουθήσει τη ζωή που προχωράει δίπλα της... Επιμένει πεισματικά να βλέπει τα πάντα μέσα από τα δικά της παραμορφωτικά γυαλιά, καταλήγοντας άλλοτε τραγική κι άλλοτε κωμική φιγούρα, μέσα στα γεγονότα που διαδραματίζονται δίπλα της και αφορούν άμεσα τόσο την ίδια, όσο και τους δικούς της ανθρώπους. Προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό, καταλήγει να έρθει σε ρήξη με το περιβάλλον της και να κάνει την αναδρομή της ζωής της, απομένοντας μόνη.
Kiss me, Kate
του Cole Porter
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Καμεράτα ανοίγεται με το γνωστό της πάθος στο αμερικανικό μουσικό θέατρο, ερμηνεύοντας ένα από τα πιο γνωστά μιούζικαλ στην ιστορία του Brodway. Η αιώνια σύγκρουση του αρσενικού με το θηλυκό έχει σαν σημείο αναφοράς την περίφημη Στρίγγλα που έγινε αρνάκι του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ. Μουσική από τη χρυσή εποχή του Μπρόντγουεϊ, συμφωνική τζαζ και κλασικός ήχος, θέατρο μέσα στο θέατρο, σε ένα μιούζικαλ που ζωντανεύει την αιώνια μάχη των δύο φύλων.
Επάγγελμα Πόρνη
της Λιλής Ζωγράφου
σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι
στον Πολυχώρο Vault
Κομψή, φιλοσοφημένη, εκκεντρική, εστέτ, μαγκιόρα, σκληρή, τρυφερή η Λιλή Ζωγράφου περνάει δια πυρός και σιδήρου και βγαίνει νικήτρια-μιας και η ουσία της δεν αλλοιώνεται καταμαρτυρώντας πως Η ζωή νικά!
Έχοντας το μότο αυτό ως πηγή έμπνευσης, ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στις ιστορίες “Της Χούντας” από το βιβλίο «Επάγγελμα Πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου. Δύο ιστορίες αυτοβιογραφικές που δίνουν το στίγμα της εποχής και σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης: μίας γυναίκας αγωνίστριας ενάντια σε κάθε μορφή βίας. Σε κάθε καθεστώς που εξαθλιώνει την ανθρώπινη υπόσταση και σε κάθε αυτεπάγγελτη εξουσία που στερεί τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
Η Μεγάλη Χίμαιρα
του Μ. Καραγάτση
στο Θέατρο Πορεία
Σε αυτό το επικό ερωτικό μελόδραμα παρακολουθούμε την ιστορία μιας Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.
Επίσης, οι συντάκτες μας προτείνουν να μη χάσετε και τις παραστάσεις Μότζο, Το Μυστήριο της Πολιτείας Χάμελιν και Elvedon στο Θέατρο Πόρτα.
των Ρενάτο Τζανέλλα / Ελένη Καραΐνδρου από την Εθνική Λυρική Σκηνή
στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το ονειρικό Ταξίδι στην αιωνιότητα, η επιτυχημένη παραγωγή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, την οποία αγκάλιασε το κοινό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, για τέσσερις μόνο παραστάσεις στις 7, 8, 11, 13 Οκτωβρίου 2015. Η ποιητική μουσική της Ελένης Καραΐνδρου, που έντυσε τις σπουδαίες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, δίνει αφορμή για ένα μαγικό ταξίδι σε χορογραφία του Ρενάτο Τζανέλλα.
Θέλω μια Χώρα
του Άνδρεα Φλουράκη
στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
«Η χώρα πέθανε. Να πάει στον αγύριστο.
Μας έβγαλε τα συκώτια. Θεός σχωρέστη. Πάει, πέθανε.
Ζήτω η νέα χώρα! Ζήτω.»
Με αφετηρία ένα σύγχρονο θεατρικό κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη που κινείται πέρα από τις συνηθισμένες δραματουργικές φόρμες, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθετεί μια παράσταση όπου μοναδικός πρωταγωνιστής αναδεικνύεται το πλήθος. Το πλήθος της νέας γενιάς Ελλήνων. Μια σκηνική πολυφωνία, που με φόντο την εποχή της κρίσης, εκφράζει άλλοτε το φόβο και την αγωνία και άλλοτε την ελπίδα και την αναγκαιότητα της αλλαγής. Κοινός άξονας το επιτακτικό αίτημα: «Θέλω μια χώρα». Μέσα σε αυτή την πολύβουη σκηνική σύνθεση, ξεχωριστή θέση έχει ο ρόλος- αντιφώνηση της Ρένης Πιττακή.
Miss Julie
του Αυγούστου Στρίντμπεργκ
στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Η μις Τζούλι, μεγαλοαστή, έχει τα πάντα αλλά της λείπουν όλα. Ο Ζαν, παιδί του λαού, ονειρεύεται την κορυφή και θα κάνει τα πάντα για να τηφτάσει. Η Κριστίν, επαρχιώτισσα, με βαθιά ριζωμένα στερεότυπα νομίζει πως πατάει στη γη.Η εισβολή της μις Τζούλι στην κουζίνα αποδιοργανώνει το υπηρετικό προσωπικό. Ο Ζαν, αρπάζει την ευκαιρία να επικρατήσει μέσα στη μάχη που ξεσπά. Ενώ οι ηθικολογίες της Κριστίν κερδίζουν έδαφος. Μια μάχη ανάμεσα στην τάξη που σβήνει και σ’ αυτήν που έρχεται, ανάμεσα στον ανώτερο και τον κατώτερο, τον άντρα και τη γυναίκα.
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου
του Κώστα Σωτηρίου
Θέατρο του Νέου Κόσμου
Η Ελένη Ουζουνίδου πρωταγωνιστεί στο μονόλογο του Κώστα Σωτηρίου υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.
Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Γεννημένη στην Αθήνα στα μέσα της δεκαετίας του ’30, κόρη ανώτερου δημοσίου υπαλλήλου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήθη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού. Ζει στην αυλή του σπιτιού της, αδυνατώντας να παρακολουθήσει τη ζωή που προχωράει δίπλα της... Επιμένει πεισματικά να βλέπει τα πάντα μέσα από τα δικά της παραμορφωτικά γυαλιά, καταλήγοντας άλλοτε τραγική κι άλλοτε κωμική φιγούρα, μέσα στα γεγονότα που διαδραματίζονται δίπλα της και αφορούν άμεσα τόσο την ίδια, όσο και τους δικούς της ανθρώπους. Προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό, καταλήγει να έρθει σε ρήξη με το περιβάλλον της και να κάνει την αναδρομή της ζωής της, απομένοντας μόνη.
Kiss me, Kate
του Cole Porter
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η Καμεράτα ανοίγεται με το γνωστό της πάθος στο αμερικανικό μουσικό θέατρο, ερμηνεύοντας ένα από τα πιο γνωστά μιούζικαλ στην ιστορία του Brodway. Η αιώνια σύγκρουση του αρσενικού με το θηλυκό έχει σαν σημείο αναφοράς την περίφημη Στρίγγλα που έγινε αρνάκι του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ. Μουσική από τη χρυσή εποχή του Μπρόντγουεϊ, συμφωνική τζαζ και κλασικός ήχος, θέατρο μέσα στο θέατρο, σε ένα μιούζικαλ που ζωντανεύει την αιώνια μάχη των δύο φύλων.
Επάγγελμα Πόρνη
της Λιλής Ζωγράφου
σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι
στον Πολυχώρο Vault
Κομψή, φιλοσοφημένη, εκκεντρική, εστέτ, μαγκιόρα, σκληρή, τρυφερή η Λιλή Ζωγράφου περνάει δια πυρός και σιδήρου και βγαίνει νικήτρια-μιας και η ουσία της δεν αλλοιώνεται καταμαρτυρώντας πως Η ζωή νικά!
Έχοντας το μότο αυτό ως πηγή έμπνευσης, ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στις ιστορίες “Της Χούντας” από το βιβλίο «Επάγγελμα Πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου. Δύο ιστορίες αυτοβιογραφικές που δίνουν το στίγμα της εποχής και σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης: μίας γυναίκας αγωνίστριας ενάντια σε κάθε μορφή βίας. Σε κάθε καθεστώς που εξαθλιώνει την ανθρώπινη υπόσταση και σε κάθε αυτεπάγγελτη εξουσία που στερεί τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
Η Μεγάλη Χίμαιρα
του Μ. Καραγάτση
στο Θέατρο Πορεία
Σε αυτό το επικό ερωτικό μελόδραμα παρακολουθούμε την ιστορία μιας Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.
Επίσης, οι συντάκτες μας προτείνουν να μη χάσετε και τις παραστάσεις Μότζο, Το Μυστήριο της Πολιτείας Χάμελιν και Elvedon στο Θέατρο Πόρτα.
Σχετικό θέμα