D3LTA PRESS HIRES 10 copy

Ο D3lta είναι "Happy out of love"

Glam vintage ντύσιμο και indie pop μελωδίες. Ο D3lta κέρδισε το κοινό του πρώτα ραδιοφωνικά και τώρα ετοιμάζεται κάνει το ίδιο και συναυλιακά, με τρεις εμφανίσεις στην Ελλάδα.

Διαβάστηκε φορες
O D3lta, κατά κόσμον Robert, είναι ένας νέος σχετικά καλλιτέχνης με αγγλική καταγωγή εκτός της ελληνικής, που άρχισε να ακούγεται το 2019 λίγο πριν το lockdown, κυκλοφορώντας μια σειρά από τραγούδια ("Strange", "Hypocrites", "Hey You"), που βρίσκονταν στο ευρύτερο pop mainstream πεδίο, καθώς και το EP "Into The Rabbit Hole".

Το νέο του τραγούδι, "Happy Out Of Love", τον βρίσκει εν μέσω εμφανίσεων στην Αγγλία μαζί με τους Scouting For Girls, λίγο πριν την επιστροφή του στην Ελλάδα και τις συναυλίες που θα δώσει σε Αθήνα, Πάτρα και Ιωάννινα, δίνοντάς μας την ευκαιρία για απαντήσεις στα ερωτήματα που του θέσαμε.


MixGrill: Πες μας δυο λόγια για το καινούργιο σου τραγούδι, "Happy Out Of Love". Είναι μέρος ενός νέου album προς κυκλοφορία ή αποτελεί μια αυτόνομη δουλειά;

D3lta: Το "Happy Out Of Love" είναι μια γιορτή συναισθημάτων που ξεκινά όταν τελειώνει μια σχέση που μπορεί να σε καταπιέζει και δεν σε αφήνει να είσαι ο εαυτός σου. Είναι εκείνη η στιγμή που ξαφνικά συνειδητοποιείς οτι είσαι καλύτερα μόνος και δεν χρειάζεσαι κάποιον άλλον πέρα τον ίδιο σου τον εαυτό για να είσαι ευτυχισμένος. Είναι το πρώτο από μια σειρά singles που θα οδηγήσουν στο πρώτο μου άλμπουμ το 2024.


M.G.: Ποιες οι εντυπώσεις από τις εμφανίσεις σου στην Αγγλία με τους πραγματικά αξιόλογους Scouting For Girls; Πώς σε υποδέχτηκαν οι μουσικόφιλοι εκεί;

D.: Δεν είχα ξανακάνει περιοδεία στο παρελθόν και δεν ήξερα τι να περιμένω. Η εμπειρία ήταν φανταστική. Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα είναι ο συνδυασμός του να δίνεις όλη σου την ψυχή, να διαχειρίζεσαι την αδρεναλίνη και το άγχος μπροστά σε 1500 ανθρώπους, να παραβλέπεις τη σωματική κούραση από το ταξίδι και να χαίρεσαι αυτό που βιώνεις. Η βοήθεια των Scouting For Girls ήταν καταλυτική! Μας καθοδήγησαν να αντιμετωπίζουμε το tour σαν μαραθώνιο και όχι σαν sprint και να κοιμόμαστε καλά.

Το κοινό, από την άλλη, ήταν κάθε βράδυ εκπληκτικό. Μας αγκάλιαζε σε κάθε live και αυτό είναι από τα ομορφότερα συναισθήματα που έχω βιώσει. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πως μέχρι το τέλος του τραγουδιού είχαν μάθει τους στίχους και τραγουδούσαν ενώ το άκουγαν για πρώτη φορά. Έβλεπα στα μάτια τους τον ενθουσιασμό και ειλικρινά ανυπομονώ να τους ξαναδώ!

M.G.: Η συνεργασία με τον Jim Abiss, κάποιον που έχει δουλέψει με την Adele και τους Arctic Monkeys, πόσο σε έχει βοηθήσει στη μουσική σου;

D.: Ενώ έχω δουλέψει μαζί του στο παρελθόν, αισθάνομαι πως κάθε στιγμή δίπλα του είναι σχολείο. Έχει διαμορφώσει τον ήχο μου και το πώς αντιλαμβάνομαι την ηχογράφηση των τραγουδιών μου σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αυτό που μου έχει μείνει περισσότερο είναι ότι τα πάντα είναι ρευστά και μπορεί να αλλάξουν μορφή. Και το τραγούδι μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση. Το ότι εγώ θα γράψω ένα τραγούδι στην κιθάρα και θα είναι μπαλάντα δεν σημαίνει πως αυτή είναι και η καλύτερη έκδοση του τραγουδιού. Στο στούντιο θα δοκιμάσουμε οποιαδήποτε ιδέα, όσο τρελή και εάν ακούγεται, επειδή ποτέ δεν ξέρεις πού μπορεί να κρύβεται η αλήθεια ή τι συναίσθημα θα δημιουργήσει ο συνδυασμός απρόσμενων στοιχείων. Για παράδειγμα, ένα από τα τραγούδια που ηχογραφήσαμε την τελευταία φορά το είχα στείλει στον Jim με πιάνο και έγχορδα στο ντέμο και μόλις ξεκινήσαμε να το δουλεύουμε, μου λέει «Τι θα γινόταν εάν το κάναμε τελείως ηλεκτρονικό με beat και synth; Τι συναίσθημα θα δημιουργούσε;». Και κατέληξε να είναι με διαφορά το πιο αγαπημένο τραγούδι που έχω ηχογραφήσει ποτέ και να το γράφουμε όλο σε ένα take.



M.G.: Έχεις ζήσει αρκετά χρόνια στην Αγγλία, πέραν των σπουδών σου. Νιώθεις να εμπνέεσαι περισσότερο όταν βρίσκεσαι εκτός Ελλάδος ή λαμβάνεις τα κατάλληλα ερεθίσματα και στην Αθήνα;

D.: Νομίζω πως εμπνέομαι με διαφορετικό τρόπο. Ο καιρός, για παράδειγμα, στην Αγγλία είναι τόσο μουντός, που είτε σου δημιουργεί ένα λίγο πιο καταθλιπτικό συναίσθημα ή σε ωθεί να μείνεις μέσα και να γράψεις κάτι πιο «βαθύ», ειδικά από πλευράς ήχου. Στην Ελλάδα με τον καταγάλανο ουρανό είναι πιο εύκολο να γράψεις κάτι χαρούμενο. Τη μεγαλύτερη διαφορά, πάντως, τη βλέπω στην έμπνευση του στίχου. Μπορεί να ακούσω μια συζήτηση ή να μου πει κάποιος μια φράση σε ένα μπαρ που θα έχει ένα twist ή κάτι ενδιαφέρον και κατευθείαν θα το σημειώσω και θα σκεφτώ: «Αυτό είναι τρομερός στίχος για τραγούδι». Όταν γράφεις αγγλικό στίχο, δεν βοηθάει ιδιαίτερα η Αθήνα.

M.G. Δίνεις μεγάλη σημασία στην εικόνα της μουσικής σου, με προσεγμένα βιντεοκλίπ, επιλεγμένη γκαρνταρόμπα και ένα πιο ρευστό καλλιτεχνικό concept. Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η αισθητική τελικά στη μουσική δημιουργία; 

D.: Προσπαθώ οτιδήποτε δημιουργώ να έχει συνοχή με το τραγούδι. Ακόμη και οι live εμφανίσεις ή τα μπλουζάκια Happy Out Of Love που φτιάχνουμε. Αισθάνομαι πως οτιδήποτε δημιουργώ είναι κομμάτι του κόσμου μου. Σαν να καλώ κάποιον στο σπίτι μου και να θέλω να τον ξεναγήσω. Επομένως, δεν μπορώ να μην δώσω την ίδια σημασία σε κάθε λεπτομέρεια της εμπειρίας που θα έχει κάποιος, επειδή κάθε απόφασή μου αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα μου. Έχω αποφασίσει, επομένως, να είμαι παρών σε όλα τα δημιουργικά κομμάτια, ώστε να μην περάσουν υποσυνείδητα αξίες οι οποίες δεν με εκφράζουν. Ακόμα και τις μπλούζες που φτιάξαμε τις αλλάξαμε τρεις φορές μέχρι να είναι αρκετά καλές πριν τις αγοράσει ο κόσμος.


M.G.: Σε παλαιότερες συνεντεύξεις σου ανέφερες ονόματα όπως οι Queen, η Adele, o Jeff Buckley και οι Arctic Monkeys σαν τα ακούσματα που σε σημάδεψαν. Ισχύει ακόμα κάτι τέτοιο ή προστέθηκαν και άλλες μουσικές επιρροές;

D.: Νομίζω, ειδικά στα φωνητικά του "Happy Out Of Love", φαίνεται η επιρροή απο τους Queen αρκετά! Τελευταία μού αρέσει πολύ ο Ren, ένας καλλιτέχνης που συνοδεύει κάθε τραγούδι του με φανταστικά μονόπλανα βιντεοκλίπ. Ειδικά το τραγούδι "Hi There Ren", που είναι μια συνομιλία του συνεiδητού με το υποσυνείδητο, είναι πραγματικά απο τις καλύτερες ερμηνείες που έχω δει. Μετά μου αρέσει ο Fred Again, ο οποίος φτιάχνει από samples φίλων του ή από YouTube videos ηλεκτρονικά τραγούδια παίζοντας από πάνω πιάνο και τραγουδώντας —χει ένα εκπληκτικό live στο Tiny Desk, θα με θυμηθείτε. Και τέλος, μου αρέσει το καινούργιο άλμπουμ απο boygenius, που είναι το συγκρότημα της Phoebe Bridgers.


M.G.: Μιας και σε λίγο αποχαιρετούμε το 2023, θα μοιραστείς μαζί μας τα albums που άκουσες περισσότερο μέσα στην χρονιά;

D.: Τα τρία άλμπουμ που άκουσα περισσότερο και θα πρότεινα είναι:

  • The 1975 - Being Funny in a Foreign Language (αγαπημένο κομμάτι: "Part Of The Band")
  • boygenius - The Record (αγαπημένο κομμάτι: "Emily I’m Sorry")
  • Fred Again - Actual Life (αγαπημένο κομάτι: "Me (αγαπηHeavy)")

M.G.: Τι μπορούμε να περιμένουμε από τα επερχόμενα live σου σε Αθήνα, Πάτρα και Ιωάννινα;

D.: Πραγματικά ανυπομονώ για αυτά τα live! Είναι η πρώτη φορά που θα παίξω σε όλο το πρόγραμμα δικά μου τραγούδια, και είναι τόσα πολλά τα καινούργια, που έπρεπε για πρώτη φορά να αφήσουμε εκτός ένα τραγούδι που έχει κυκλοφορήσει! Θα παίξουμε το "Happy Out of Love" που μόλις κυκλοφόρησε, τα αγαπημένα του κοινού "Strange", "Hello", "Hey You", και θα ακούσει ο κόσμος τα καινούργια singles που έρχονται και πολλά τραγούδια που θα υπάρχουν στον πρώτο δίσκο και πιστεύω θα αρέσουν πάρα πολύ.

M.G.: Τέλεια! Σε ευχαριστούμε για όσα μοιράστηκες μαζί μας. Σε περιμένουμε για να απολαύσουμε τις μουσικές σου και από κοντά, λοιπόν.


Ο D3lta θα εμφανιστεί στις 8 Δεκεμβρίου στην Αθήνα (Piraeus Club Academy), στις 9 Δεκεμβρίου στην Πάτρα (Frida Bar Live Stage) και στις 10 Δεκεμβρίου στα Ιωάννινα (Πολυχώρος Αγορά). Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ.

Tags
Διαβάστε ακόμα