Gimme 10: Η συνεργασία Lennon και McCartney

Αναμφισβήτητα, ο κινητήριος μοχλός της μαγικής πορείας των Beatles υπήρξε το δίπολο John Lennon-Paul McCartney. Ποια ήταν τα καλύτερα από εκείνα τα κομμάτια στων οποίων τη σύνθεση συνεργάστηκαν εξίσου;
Διαβάστηκε φορες

Οι πολυαναμενόμενες επανεκδόσεις όλων των άλμπουμ των Beatles βρίσκονται ήδη στα καταστήματα και ανεβαίνουν στα charts όλου του κόσμου, 40 χρόνια από την τελευταία φορά που οι 4 Φανταστικοί βρέθηκαν μαζί στα στούντιο της Abbey Road. Αναμφισβήτητα, ο κινητήριος μοχλός της μαγικής πορείας τους υπήρξε το δίπολο John Lennon-Paul McCartney. Ο ανταγωνισμός μεταξύ τους δεν σταμάτησε ποτέ και υπήρξε η κύρια αιτία όχι μόνο της επιτυχίας του γκρουπ αλλά και της διάλυσής του. Ανεξάρτητα από το ποιος από τους δύο είχε γράψει το κάθε τραγούδι, αυτό έφερε την υπογραφή και των δυο τους. Ποια ήταν όμως τα καλύτερα από εκείνα τα κομμάτια στων οποίων τη σύνθεση συνεργάστηκαν εξίσου; Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε, σε χρονολογική σειρά, τη γνώμη του Gimme 10.

1. She Loves You (1963)
Το τραγούδι που προκάλεσε την Beatlemania, άρχισε να γράφεται σε ένα ξενοδοχείο του Newcastle και ολοκληρώθηκε στο πατρικό του McCartney στο Liverpool. Το «τέλειο ποπ τραγούδι» (σύμφωνα με το βιβλίο του Dominic Pedler, The Songwriting Secrets Of The Beatles) αποτελεί μέχρι και σήμερα το πρώτο σε πωλήσεις σινγκλ του συγκροτήματος στη Βρετανία και το πρώτο πραγματικά σπουδαίο δείγμα του τι μπορούσε αυτό το δίδυμο να πετύχει.

2. I Want To Hold Your Hand (1963)
Η Βρετανία και η Ευρώπη «έπεσαν» σχετικά εύκολα αλλά η αγορά της Αμερικής «αντιστάθηκε» σθεναρά στη γοητεία των Beatles. Αφού όλα τα σινγκλ που είχαν κυκλοφορήσει εκεί απέτυχαν, ο μάνατζέρ τους, Brian Epstein, τούς πίεσε να γράψουν κάτι σκεπτόμενοι την αμερικανική αγορά. Αποτέλεσμα ήταν αυτό εδώ το σινγκλ που γράφτηκε στο υπόγειο της Jane Asher, με τα δύο Σκαθάρια να παίζουν στο ίδιο πιάνο. Ήταν το πρώτο τραγούδι τους που ηχογραφήθηκε με 4κάναλη τεχνολογία. Περιττό να πω ότι πέτυχε το στόχο του στο ακέραιο...

3. Baby’s In Black (1964)
Άλλο ένα τραγούδι που γράφτηκε σε ξενοδοχείο, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής τουρνέ του ’64. Ένα βαλς, με πιο σκοτεινή θεματολογία απ’ ό,τι συνήθως και σπουδαία διφωνία από τους δημιουργούς του. Το συμπεριέλαβαν στο άλμπουμ Beatles For Sale και το έπαιζαν συχνά στις ζωντανές εμφανίσεις τους, μέχρι και την τελευταία, στο San Fransisco, στις 29 Αυγούστου 1966.

4. We Can Work It Out (1965)
Μετά από έναν διαξιφισμό με την τότε μνηστή του, Jane Asher, ο McCartney έγραψε το κουπλέ και το ρεφραίν του τραγουδιού στο σπίτι που είχε αγοράσει για τον πατέρα του, στο Chesire. Στη συνέχεια, το έδειξε στον Lennon, ο οποίος έγραψε το middle eight ενώ, κατά την ηχογράφηση στο στούντιο, ο Harrison πρότεινε την αλλαγή του τέμπο σε βαλς. Χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά όταν το κατάφεραν, είχαν στα χέρια τους ένα από τα καλύτερα σινγκλ τους.

5. In My Life (1965)
Οι γνώμες διίστανται για το ποιος έγραψε τι σε αυτό το κομμάτι από το Rubber Soul. Ο Lennon επέμενε ότι ο ίδιος έγραψε το στίχο και το μεγαλύτερο μέρος της μουσικής ενώ ο McCartney δηλώνει μέχρι και σήμερα ότι ο ίδιος έγραψε όλη τη μουσική βασιζόμενος στους στίχους του συνεργάτη του. Όπως και να έχουν τα πράγματα, με το συγκεκριμένο τραγούδι, το σημαντικότερο μουσικό δίδυμο που γνώρισε ο πλανήτης, άγγιξε μία από τις κορυφές του.

6. A Day In The Life (1967)
Ο μύθος του Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band καλά κρατεί, αν και δεν ανταποκρίνεται απόλυτα στην πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο άλμπουμ δεν θα είχε τόσους φανατικούς φίλους αν δεν περιείχε, στο τέλος του, αυτό το αριστουργηματικό κομμάτι που για πολλούς είναι η κορυφαία στιγμή των Fab 4 (προσωπικά, είμαι πολύ κοντά στο να συμφωνώ). Με στίχους εμπνευσμένους από τις στήλες της Daily Mail αλλά και την τότε πρόσφατη εμπειρία του στα γυρίσματα του φιλμ How I Won The War, ο Lennon έγραψε τα κουπλέ και τα παρουσίασε στον McCartney, ο οποίος πρόσθεσε ως middle eight ένα θραύσμα τραγουδιού που είχε ήδη ετοιμάσει. Το δημιούργημά τους πήρε «συμφωνικές» διαστάσεις στο στούντιο, με την προσθήκη ορχήστρας αλλά και το αριστοτεχνικό παίξιμο των ίδιων των μελών του γκρουπ. Το κλείσιμο αποτελεί μία από τις στιγμές ανθολογίας της δισκογραφίας τους. Όλα αυτά βέβαια δεν εμπόδισαν το BBC να απαγορεύσει την αναμετάδοση του τραγουδιού λόγω των αναφορών στα ναρκωτικά που περιείχε...

7. Getting Better (1967)
 Η ιδέα για αυτό το τραγούδι ήρθε στον McCartney από μια φράση που συνήθιζε να λέει ο Jimmy Nicol, αναπλήρωματικός ντράμερ των Beatles το 1964. Η μουσική ανήκει κυρίως στον ίδιο ενώ ο Lennon συνέβαλε τα μέγιστα στον στιχουργικό τομέα. Αναντίρρητα, αποτελεί μία από τις καλύτερες στιγμές του Sgt. Pepper’s…

8. With A Little Help From My Friends (1967)
Οι υπόλοιποι τρεις φρόντιζαν πάντα να βρουν ένα κομμάτι για τον Ringo Starr σε κάθε άλμπουμ τους. Έτσι ήρθε στη ζωή και ετούτο το έξοχο κομμάτι που γράφτηκε στο σπίτι του Lennon στο Weybridge για να μπει στο Sgt. Pepper’s... Ο βιογράφος τους, Hunter Davies, ήταν παρών κατά τη δημιουργία του και περιέλαβε μία όμορφη εξιστόρησή της στο βιβλίο του που κυκλοφόρησε το 1968. Ο Joe Cocker γνώρισε μεγάλη επιτυχία διασκευάζοντάς το στο Φεστιβάλ του Woodstock το 1969.

9. Hey Bulldog (1968)
Ο τίτλος του αρχικά ήταν Hey Bullfrog αλλά άλλαξε αφού ο McCartney επιδόθηκε σε διαφόρων ειδών γαβγίσματα κατά την ηχογράφηση. Η αρχική ιδέα ήταν του Lennon αλλά το τραγούδι τελειοποιήθηκε από τους δυο τους στο στούντιο και η ηχογράφησή του διέπεται από μεγάλα κέφια και συγκαταλέγεται στις πιο ψυχωμένες του συγκροτήματος. Το συμπεριέλαβαν στο soundtrack του φιλμ κινουμένων σχεδίων, Yellow Submarine.

10. I’ve Got A Feeling (1970)
Το αποτέλεσμα της συρραφής δύο μισοτελειωμένων τραγουδιών, το I’ve Got A Feeling είναι σίγουρα μία από τις καλύτερες στιγμές του κύκνειου άσματος των Beatles, Let It Be. Το γκρουπ προσπάθησε να πετύχει μία τελική βερσιόν στα Twickenham Film Studios, χωρίς επιτυχία, και έπρεπε να έρθει η στιγμή της ζωντανής εμφάνισής τους στην ταράτσα των γραφείων της Apple για να ηχογραφήσουν την εκτέλεση που τους ικανοποιούσε
.



Tags
Διαβάστε ακόμα