Τα τελευταία χρόνια, ο διεθνούς εμβέλειας χορευτής και χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης κάνει αισθητή την παρουσία του και στη χώρα μας, παρά τις μεγάλες συνεργασίες με χορευτικές ομάδες του εξωτερικού. Για παράδειγμα, είχαμε την ευκαιρία πριν δύο χρόνια να απολαύσουμε τη συνεργασία του με τη Martha Graham Dance Company στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (σχετικό άρθρο εδώ). Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με χορευτές των Martha Graham Dance Company, Lyon Opera Ballet, Royal New Zealand Ballet, Geneva Ballet, Dansgroep Amsterdam αλλά και με δικούς μας χορευτές από το Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής , το ΚΘΒΕ και την Hellenic Dance Company. Πολλά ακόμα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε από το εντυπωσιακό βιογραφικό του καλλιτέχνη, αλλά δεν χρειάζεται να μείνουμε τώρα σε αυτό.
"Links", λοιπόν, ο τίτλος της παράστασης, ο οποίος υποδηλώνει "συνδέσεις" ανάμεσα σε ανθρώπους, έργα και συναισθήματα. Η πρώτη σύνδεση είναι αυτή του Χαίντελ και του Μπαχ, δύο συνθετών που γεννήθηκαν την ίδια χρονιά (1685), έζησαν σε κοντινές τοποθεσίες αλλά είχαν τελείως διαφορετική ζωή. Ο Φωνιαδάκης δημιουργεί μια σύνδεση μεταξύ των δυο αλλά και μια ακόμη- αυτή των συνθετών του 17ου αιώνα με τους χορευτές της ελληνικής όπερας του 21ου αιώνα. Ο Ζυλιέν Ταρρίντ συνέβαλε στην υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος προσθέτοντας φωνητικές συνθέσεις στα έργα.
Η παράσταση ξεκινάει με το "Selon Desir", σε μουσική Γ.Σ. Μπαχ ("Κατά Ματθαίον πάθη" & "Κατα Ιωάννην πάθη"). Στη σκηνή γίνεται μια μικρή έκρηξη, η οποία ακολουθείται από συνεχόμενες, αέναες κινήσεις. Τα κοστούμια των χορευτών και των χορευτριών αποτελούνται από πολύχρωμες μπλούζες και φούστες δίνοντας έτσι την εικόνα της ποικιλομορφίας που χαρακτηρίζει τον κόσμο μας και της διαρκώς υποκινούμενης ρευστής επιθυμίας που τον κινεί. Δεν θα μπορούσε να βρεθεί πιο ταιριαστός τίτλος για τη χορογραφία, εφόσον τα "πάθη" αποτελούν το βασικό μουσικό συστατικό.
Στη συνέχεια, μετά το διάλειμμα, παρακολουθούμε το "Air", όπου γίνεται η σύνδεση Γ.Σ.Μπαχ ("Σουίτα για ορχήστρα αρ.3 σε ρε μείζονα") και Γ.Φ. Χαίντελ ("Σουίτα σε ρε ελάσσονα"). Σε ένα διαφορετικό τοπίο, πιο αυστηρό και πιο γραμμικό, όπως μας υποδεικνύουν τα κοστούμια και το νέο σκηνικό, ο αέρας και η ρευστότητα εξακολουθούν να υφίστανται. Οι γυναίκες με πουέντ πια και κότσους-σε αντιπαράθεση με τα λυμένα μαλλιά της προηγούμενης χορογραφίας- αλλά και οι άντρες χορευτές "συνδέουν" το αιθέριο στοιχείο με τα πάθη της προηγούμενης χορογραφίας κι έτσι οδηγούμαστε προς το τελευταίο μέρος που φέρει και τον ομώνυμο τίτλο.
Στο "Links" οι μελωδίες ανήκουν εξολοκλήρου στον Γ.Φ. Χαίντελ ("Θεοδώρα", "Δώδεκα κοντσέρτι γκρόσσι", "Ερωτικό παραλήρημα", "Ο θρίαμβος του χρόνου και της αλήθειας", "Κοντσέρτο για εκκλησιαστικό όργανο σε σολ ελάσσονα", "Dixit Dominus"). Πρόκειται για την κορύφωση της βραδιάς, καθώς τα κεντρικά μοτίβο των δύο προηγούμενων χορογραφιών "συνδέονται" και εμπλουτίζονται. Σε αυτό συμμετέχουν όλοι οι χορευτές, ντυμένοι στα μαύρα, με ύφος ιδιαίτερα επιβλητικό, όπως και απαιτεί το φινάλε, κατα το οποίο οι "συνδέσεις" ολοκληρώνονται.
Χορογραφικά, η δουλειά του Φωνιαδάκη είναι εντυπωσιακή. Η τόσο λεπτομερής επιμέλεια των χορογραφιών, τα μοτίβο που συνδέονται το ένα με το άλλο -και το ένα μέσα στο άλλο- ενώ δε χάνεται η διαφορετική ποιότητα του εκάστοτε χορευτή, είναι κάτι το αξιοθαύμαστο. Ενώ ταυτόχρονα η καλλιτεχνική επιμέλεια των σκηνικών (Αντώνης Φωνιαδάκης - APOTOSOMA & Σάκης Μπιρμπίλης), φωτισμών (Σάκης Μπιρμπίλης) και κοστουμιών (Τάσος Σοφρονίου) συμβάλλει στην ανάδειξη των πυρηνικών ιδεών του έργου.
Σίγουρα, εάν ο χρόνος προετοιμασίας της παράστασης ήταν μεγαλύτερος το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι αψεγάδιαστο, αφού σε ορισμένα σημεία ο συγχρονισμός απουσιάζει. Σε οποιοδήποτε είδος, σίγουρα το προσωπικό στίγμα και η ποιότητα του χορευτή διαφέρουν, αλλά αυτό δεν αποτελεί λόγο απουσίας συντονισμού με τους συγχορευτές. Νομίζω πως το "Links" είναι ένα μάθημα για εμάς τους Έλληνες: πρέπει να ξεπεράσουμε το ναρκισσισμό μας και να μάθουμε να "χορεύουμε" υπολογίζοντας τους γύρω μας.
Μη χάσετε τις τελευταίες παραστάσεις 19, 22, 23 Απριλίου!
Οι φωτογραφίες ανήκουν στον Στέφανο Κυριακόπουλο
Αντώνης Φωνιαδάκης / Γ. Σ. Μπαχ - Γ. Φ. Χαίντελ -Z. Tαρρίντ
LINKS
Χορογραφία: Αντώνης Φωνιαδάκης - APOTOSOMA
ΠΡΕΜΙΕΡΑ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016
3, 6, 10, 19, 22, 23 Απριλίου 2016
Θέατρο Ολύμπια
Ώρα έναρξης: 20.00
Μουσική: Γ.Σ. Μπαχ, Γ.Φ.Χαίντελ, Ζ. Ταρρίντ
Επιμέλεια σκηνικών: Αντώνης Φωνιαδάκης - APOTOSOMA & Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιασμός κοστουμιών: Τάσος Σοφρονίου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιαστής Ήχου: Ζυλιέν Ταρρίντ
Selon Désir
Γυναίκες Μαρία Κουσουνή
Ελεάνα Ανδρεούδη, Πόπη Σακελλαροπούλου
Άννα Φράγκου
Όλγα Ζουρμπινά, Μάγδα Κούκου- Φέρρα, Μάγδα Λαγογιάννη, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αριάδνη Φιλιππάκη
Άνδρες Βαγγέλης Μπίκος
Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Μπενέτος, Μιχάλης Παππάς, Μάικλ Ντούλαν
Νίκος Μοσχής, Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας
Air
Γυναίκες Μαρία Κουσουνή
Ελεάνα Ανδρεούδη
Πόπη Σακελλαροπούλου
Άννα Φράγκου
Όλγα Ζουρμπινά, Μάγδα Κούκου- Φέρρα, Μαργαρίτα Κώστογλου, Αριάδνη Φιλιππάκη
Άνδρες Βαγγέλης Μπίκος
Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Μπενέτος, Μάικλ Ντούλαν
Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός
Links
Γυναίκες Μαρία Κουσουνή
Ελεάνα Ανδρεούδη, Βανέσα Κούρκουλου, Δήμητρα Λαούδη, Χριστίνα Μακρίδου, Πόπη Σακελλαροπούλου, Μήτση Στεργιανού
Άννα Φράγκου
Κλεοπάτρα Ανερούσου, Όλγα Ζουρμπινά, Ελένη Κλάδου, Κόμη Κλουκίνα, Μάγδα Κούκου- Φέρρα, Μάγδα Λαγογιάννη, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αριάδνη Φιλιππάκη
Αγγελική Βραχλιώτη, Παρασκευή Οικονόμου, Αναστασία Παττελάκη, Μαρία - Ελένη Τσόνη (Σπουδάστριες Σχολής ΕΛΣ)
Άνδρες Ντανίλο Ζέκα, Βαγγέλης Μπίκος
Αγάπιος Αγαπιάδης, Αντώνης Κορούτης
Φώτης Διαμαντόπουλος, Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Μπενέτος, Μάικλ Ντούλαν
Πέτρος Κουρουπάκης, Νίκος Μοσχής, Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας
Γιάννης Λάβνερ, Παύλος Μαράτος (Σπουδαστές Σχολής ΕΛΣ)
Συμμετέχουν οι Α' Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de ballet της ΕΛΣ, καθώς και Σπουδαστές της Σχολής Χορού της ΕΛΣ.
"Links", λοιπόν, ο τίτλος της παράστασης, ο οποίος υποδηλώνει "συνδέσεις" ανάμεσα σε ανθρώπους, έργα και συναισθήματα. Η πρώτη σύνδεση είναι αυτή του Χαίντελ και του Μπαχ, δύο συνθετών που γεννήθηκαν την ίδια χρονιά (1685), έζησαν σε κοντινές τοποθεσίες αλλά είχαν τελείως διαφορετική ζωή. Ο Φωνιαδάκης δημιουργεί μια σύνδεση μεταξύ των δυο αλλά και μια ακόμη- αυτή των συνθετών του 17ου αιώνα με τους χορευτές της ελληνικής όπερας του 21ου αιώνα. Ο Ζυλιέν Ταρρίντ συνέβαλε στην υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος προσθέτοντας φωνητικές συνθέσεις στα έργα.
Η παράσταση ξεκινάει με το "Selon Desir", σε μουσική Γ.Σ. Μπαχ ("Κατά Ματθαίον πάθη" & "Κατα Ιωάννην πάθη"). Στη σκηνή γίνεται μια μικρή έκρηξη, η οποία ακολουθείται από συνεχόμενες, αέναες κινήσεις. Τα κοστούμια των χορευτών και των χορευτριών αποτελούνται από πολύχρωμες μπλούζες και φούστες δίνοντας έτσι την εικόνα της ποικιλομορφίας που χαρακτηρίζει τον κόσμο μας και της διαρκώς υποκινούμενης ρευστής επιθυμίας που τον κινεί. Δεν θα μπορούσε να βρεθεί πιο ταιριαστός τίτλος για τη χορογραφία, εφόσον τα "πάθη" αποτελούν το βασικό μουσικό συστατικό.
Στη συνέχεια, μετά το διάλειμμα, παρακολουθούμε το "Air", όπου γίνεται η σύνδεση Γ.Σ.Μπαχ ("Σουίτα για ορχήστρα αρ.3 σε ρε μείζονα") και Γ.Φ. Χαίντελ ("Σουίτα σε ρε ελάσσονα"). Σε ένα διαφορετικό τοπίο, πιο αυστηρό και πιο γραμμικό, όπως μας υποδεικνύουν τα κοστούμια και το νέο σκηνικό, ο αέρας και η ρευστότητα εξακολουθούν να υφίστανται. Οι γυναίκες με πουέντ πια και κότσους-σε αντιπαράθεση με τα λυμένα μαλλιά της προηγούμενης χορογραφίας- αλλά και οι άντρες χορευτές "συνδέουν" το αιθέριο στοιχείο με τα πάθη της προηγούμενης χορογραφίας κι έτσι οδηγούμαστε προς το τελευταίο μέρος που φέρει και τον ομώνυμο τίτλο.
Στο "Links" οι μελωδίες ανήκουν εξολοκλήρου στον Γ.Φ. Χαίντελ ("Θεοδώρα", "Δώδεκα κοντσέρτι γκρόσσι", "Ερωτικό παραλήρημα", "Ο θρίαμβος του χρόνου και της αλήθειας", "Κοντσέρτο για εκκλησιαστικό όργανο σε σολ ελάσσονα", "Dixit Dominus"). Πρόκειται για την κορύφωση της βραδιάς, καθώς τα κεντρικά μοτίβο των δύο προηγούμενων χορογραφιών "συνδέονται" και εμπλουτίζονται. Σε αυτό συμμετέχουν όλοι οι χορευτές, ντυμένοι στα μαύρα, με ύφος ιδιαίτερα επιβλητικό, όπως και απαιτεί το φινάλε, κατα το οποίο οι "συνδέσεις" ολοκληρώνονται.
Χορογραφικά, η δουλειά του Φωνιαδάκη είναι εντυπωσιακή. Η τόσο λεπτομερής επιμέλεια των χορογραφιών, τα μοτίβο που συνδέονται το ένα με το άλλο -και το ένα μέσα στο άλλο- ενώ δε χάνεται η διαφορετική ποιότητα του εκάστοτε χορευτή, είναι κάτι το αξιοθαύμαστο. Ενώ ταυτόχρονα η καλλιτεχνική επιμέλεια των σκηνικών (Αντώνης Φωνιαδάκης - APOTOSOMA & Σάκης Μπιρμπίλης), φωτισμών (Σάκης Μπιρμπίλης) και κοστουμιών (Τάσος Σοφρονίου) συμβάλλει στην ανάδειξη των πυρηνικών ιδεών του έργου.
Σίγουρα, εάν ο χρόνος προετοιμασίας της παράστασης ήταν μεγαλύτερος το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι αψεγάδιαστο, αφού σε ορισμένα σημεία ο συγχρονισμός απουσιάζει. Σε οποιοδήποτε είδος, σίγουρα το προσωπικό στίγμα και η ποιότητα του χορευτή διαφέρουν, αλλά αυτό δεν αποτελεί λόγο απουσίας συντονισμού με τους συγχορευτές. Νομίζω πως το "Links" είναι ένα μάθημα για εμάς τους Έλληνες: πρέπει να ξεπεράσουμε το ναρκισσισμό μας και να μάθουμε να "χορεύουμε" υπολογίζοντας τους γύρω μας.
Μη χάσετε τις τελευταίες παραστάσεις 19, 22, 23 Απριλίου!
Οι φωτογραφίες ανήκουν στον Στέφανο Κυριακόπουλο
Αντώνης Φωνιαδάκης / Γ. Σ. Μπαχ - Γ. Φ. Χαίντελ -Z. Tαρρίντ
LINKS
Χορογραφία: Αντώνης Φωνιαδάκης - APOTOSOMA
ΠΡΕΜΙΕΡΑ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016
3, 6, 10, 19, 22, 23 Απριλίου 2016
Θέατρο Ολύμπια
Ώρα έναρξης: 20.00
Μουσική: Γ.Σ. Μπαχ, Γ.Φ.Χαίντελ, Ζ. Ταρρίντ
Επιμέλεια σκηνικών: Αντώνης Φωνιαδάκης - APOTOSOMA & Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιασμός κοστουμιών: Τάσος Σοφρονίου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιαστής Ήχου: Ζυλιέν Ταρρίντ
Selon Désir
Γυναίκες Μαρία Κουσουνή
Ελεάνα Ανδρεούδη, Πόπη Σακελλαροπούλου
Άννα Φράγκου
Όλγα Ζουρμπινά, Μάγδα Κούκου- Φέρρα, Μάγδα Λαγογιάννη, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αριάδνη Φιλιππάκη
Άνδρες Βαγγέλης Μπίκος
Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Μπενέτος, Μιχάλης Παππάς, Μάικλ Ντούλαν
Νίκος Μοσχής, Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας
Air
Γυναίκες Μαρία Κουσουνή
Ελεάνα Ανδρεούδη
Πόπη Σακελλαροπούλου
Άννα Φράγκου
Όλγα Ζουρμπινά, Μάγδα Κούκου- Φέρρα, Μαργαρίτα Κώστογλου, Αριάδνη Φιλιππάκη
Άνδρες Βαγγέλης Μπίκος
Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Μπενέτος, Μάικλ Ντούλαν
Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός
Links
Γυναίκες Μαρία Κουσουνή
Ελεάνα Ανδρεούδη, Βανέσα Κούρκουλου, Δήμητρα Λαούδη, Χριστίνα Μακρίδου, Πόπη Σακελλαροπούλου, Μήτση Στεργιανού
Άννα Φράγκου
Κλεοπάτρα Ανερούσου, Όλγα Ζουρμπινά, Ελένη Κλάδου, Κόμη Κλουκίνα, Μάγδα Κούκου- Φέρρα, Μάγδα Λαγογιάννη, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αριάδνη Φιλιππάκη
Αγγελική Βραχλιώτη, Παρασκευή Οικονόμου, Αναστασία Παττελάκη, Μαρία - Ελένη Τσόνη (Σπουδάστριες Σχολής ΕΛΣ)
Άνδρες Ντανίλο Ζέκα, Βαγγέλης Μπίκος
Αγάπιος Αγαπιάδης, Αντώνης Κορούτης
Φώτης Διαμαντόπουλος, Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Μπενέτος, Μάικλ Ντούλαν
Πέτρος Κουρουπάκης, Νίκος Μοσχής, Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας
Γιάννης Λάβνερ, Παύλος Μαράτος (Σπουδαστές Σχολής ΕΛΣ)
Συμμετέχουν οι Α' Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de ballet της ΕΛΣ, καθώς και Σπουδαστές της Σχολής Χορού της ΕΛΣ.
Σχετικό θέμα